مبل چستر در دکوراسیون؛ مبلمان چستر برای چه دکوراسیونی مناسب است؟

مبل چستر در دکوراسیون داخلی یکی از بهترین و زیباترین سبک‌هایی است که امروزه طرف‌داران و متقاضیان بسیاری در دنیا دارد؛ زیرا این نوع مبل در انواع مختلفی از مبل‌ها مانند راحتی، کلاسیک، مدرن و… ساخته می‌شود؛ به همین خاطر مبل چستر بهترین انتخاب برای همه سبک‌ها است. اصولاً مبلمان چستر ظاهری راحت و اسپرت دارد؛ ولی می‌توان نمونه‌های کلاسیک آن را نیز تهیه کرد که این در واقع به سلیقه افراد بستگی دارد.

مبل چستر پشتی کوتاه و نشیمن و دسته‌های پهنی دارد که بر روی پشتی و دسته‌ها و گاهی نشیمن یکی سری فرورفتگی‌ها دیده می‌شود که سبب شده تا این نام خاص برای این مبل در نظر گرفته شود. دکوراسیون خانه با مبل چستر در عین زیبایی و خاص‌بودن از راحتی قابل‌توجهی نیز برخوردار می‎شود. برای آشنایی بیشتر با نحوه چیدمان این نوع مبلمان در دکوراسیون داخلی تا انتهای این مقاله از گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی همراه ما باشید.

مبل چستر در دکوراسیون چیست؟

مبل چستر در دکوراسیون چیست؟

مبل چستر در دکوراسیون از محبوب‌ترین و پرطرف‌دارترین مبل‌ها برای تغییر دکوراسیون منزل است که به‌واسطه آن ارزش و بهای دکوراسیون خانه افزایش پیدا می‌کند؛ زیرا که طراحی و اجرای آن به‌گونه‌ای است که چشم افراد را به خود جذب می‌کند و دکوراسیون خانه با مبل چستر خاص‌تر می‌شود. در واقع به علت ظاهر خاصی که دارد موجب افزایش تقاضا برای خرید این نوع مبل شده است.

مبل چستر دارای ظاهری مدرن و راحت است که افراد به‌عنوان مبل راحتی نیز آن را تهیه می‌کنند. پشتی این مبل‌ها کوتاه است؛ اما از لحاظ عرضی نیز حجم قابل‌توجهی دارند. همچنین نشیمن این مبل‌ها پهن و راحت‌تر از انواع دیگر مبلمان و دسته‌های آن نیز پهن و ضخیم است. به همین دلیل جزو مبل‌هایی است که برای خرید آن باید به فضای خانه توجه کرد تا برای آن فضای کافی وجود داشته باشد.

چیزی که سبب شده مبل چستر در دکوراسیون فیلد آن‌قدر ظاهری خاص و شیک داشته باشد و بتوان به‌راحتی آن را از دیگر مبل‌ها تشخیص داد ظاهر آن است. دقت داشته باشید که بر روی این مبل یک سری فرورفتگی‌ها و گودی‌ها دیده می‌شود که به‌واسطه دکمه یا نگین این فرورفتگی‌ها ایجاد شده‌اند پس به‌راحتی می‌توان مبل چستر را شناسایی نمود.

مزایای دکوراسیون منزل با مبل چستر

اصولاً طراحی مبل چستر در دکوراسیون به این صورت است که لمسه‌کاری‌هایی بر روی بدنه آن انجام می‌شود که همین طراحی به این نوع مبل، ظاهری کلاسیک و شیک بخشیده است و موجب شده تا طرف‌داران زیادی پیدا نماید. درصورتی‌که از بین سبک‌های مختلف مانند مبلمان سلطنتی، اسپرت، مدرن و… نمی‌دانید کدام را باید انتخاب نمایید بهترین انتخاب برای شما مبل چستر است؛ زیرا به دلیل شکل و طرح ویژه خود برای هر فضایی با هر سبک دکوراسیونی همخوانی دارد و دکوراسیون خانه با مبل چستر زیباتر و خاص‌تر می‌شود.

لازم به ذکر است که مبل‌های چستر در اصل برای خانه‌های اشرافی طراحی شده بودند؛ زیرا نرمی و انعطاف بسیار بالای این نوع مبلمان سبب می‌شد تا لباس‌های اشراف‌زاده‌ها چین‌وچروک پیدا نکند. درصورتی‌که در منزل ابعاد بزرگی برای اتاق پذیرایی در نظر گرفته‌اید می‌توانید از مبلمان چستر در دکوراسیون استفاده نمایید. شایان‌ذکر است که مبل چستر علاوه بر فضای منزل در اماکن اداری هم بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد. در واقع یکی از مزیت‌های استفاده از این نوع مبلمان این است که روش ست کردن مبلمان با دکوراسیون راحت‌تر است.

انواع سبک دکوراسیون منزل با مبل چستر

انواع سبک دکوراسیون منزل با مبل چستر

مبل چستر در دکوراسیون به علت شکل بسیار زیبا و مدرنی که دارد برای هر سبک دکوراسیونی مورداستفاده قرار می‌گیرد. با وجود این که مبل چستر در رده مبل‌های راحتی دسته‌بندی‌شده است؛ اما به‌راحتی می‌توان برای دکوراسیون‌های کلاسیک و سلطنتی نیز از آن استفاده کرد. در واقع دکوراسیون خانه با مبل چستر را هم می‌توان به سبک کلاسیک و هم به سبک سلطنتی چیدمان کرد.

لازم است بدانید که از مبل چستر چرمی برای طراحی داخلی کلاسیک به‌راحتی می‌توان استفاده نمود؛ زیرا هارمونی رنگ را با چوب‌هایی که برای این سبک از دکوراسیون استفاده می‌شود به‌راحتی می‌توان فراهم نمود. همچنین دکوراسیون‌های سلطنتی یا همان اشرافی را می‌توان با یک مبل مخملی مشکی با ایده‌پردازی به‌وسیله دکوری‌های طلایی به‌راحتی به انجام رساند. البته می‌توان از گل‌میخ‌های طلایی یا الماسی شکل برای اشرافی‌تر جلوه‌دادن دکوراسیون‌های کلاسیک استفاده نمود.

نوع چینش دکوراسیون خانه با مبل چستر

اولین روشی که می‌توانید مبل چستر در دکوراسیون را با آن چیدمان کنید، قراردادن این ست مبلمان در مرکز فضای منزل است. در واقع این نوع مبلمان به دلیل آنکه دارای پشتی کوتاه و زاویه‌داری است جلوی دید افراد را نمی‌گیرد. از سوی دیگر این نوع مبل به‌گونه‌ای طراحی شده است که قسمت بدنه پشت مبل هم از زیبایی خاصی برخوردار است.

به‌طورکلی قراردادن ست مبلمان در مرکز فضا مشکلی را به وجود نیاورده و حتی زیبایی را به فضای شما منتقل می‌کند؛ اما دقت کنید که فضای کافی برای انجام این چیدمان داشته باشید و همچنین مانع رفت‌وآمد افراد نشود؛ زیرا که در فضاهای کوچک عملی‌کردن این نوع چیدمان تقریباً غیرممکن است. در ادامه به برخی از روش‌های چیدمان دکوراسیون خانه با مبل چستر اشاره شده است.

چیدمان مبل چستر در خانه کوچک

1. چیدمان مبل چستر در خانه کوچک

درصورتی‌که متراژ منزل شما کم است و می‌خواهید چیدمان دکوراسیون خانه با مبل چستر تغییر پیدا کند بهترین کار خرید نیم ست و مبل ال است. در واقع این نیم‌ست دارای یک کاناپه سه‌نفره و دو مبل تک‌نفره است. استفاده از نیم‌ست مبل چستر در دکوراسیون علاوه بر اشغال فضای کمتر از شلوغ‌شدن محیط منزل نیز جلوگیری می‌کند.

در واقع اصولاً استفاده از مبلمان چستر برای فضاهایی با متراژ پایین توصیه نمی‌شود به همین علت لازم است در بین مبل‌ها فضایی برای رفت‌وآمد قرار بگیرد. درصورتی‌که از این مبل برای فضای کوچک استفاده کرده‌اید فراموش نکنید که رنگ‌های روشن آن را به کار ببرید. ضمناً برای فضای کوچک می‌توانید از چسترهای قایقی نیز استفاده نمایید.

2. مبل چستر در دکوراسیون؛ چیدمان مبل چستر 8 نفره

برای چیدمان دکوراسیون خانه با مبل چستر 8 نفره که از دو کاناپه سه‌نفره و دو مبل تک‌نفره تشکیل شده است حق انتخاب زیادی دارید. البته دقت داشته باشید که این تعداد مبلمان برای پذیرایی و اتاق نشیمن‌های بزرگ کاربرد دارد. درصورتی‌که مبل 8 نفره چستر ال است در یک‌گوشه ابتدا مبل ال را قرار دهید و صندلی‌ها را کنار آن به‌صورت نیم‌دایره‌ای یا مربعی بچینید. بهترین روش چیدمان مبل چستر 8 نفره قراردادن دو کاناپه سه‌نفره روبروی هم و دو تک‌نفره در سمت دیگر است. به‌هیچ‌عنوان این نوع مبل چستر در دکوراسیون را به‌صورت خطی قرار ندهید.

3. چیدمان مبل چستر قایقی

مبل چستر در دکوراسیون از نوع قایقی ابعاد کوچک‌تری دارد و برای ساختمان‌های کوچک مناسب است. باتوجه‌به حجم کمتر دسته‌های این نوع مبل استفاده از آن در فضاهای کوچک با چالش کمتری مواجه است. در اغلب مواقع دکوراسیون خانه با مبل چستر به‌صورت نیم‌ست ارائه می‌شود که شامل یک کاناپه سه‌نفره و دو مبل تک‌نفره است. در حقیقت این مبل‌ها را قرینه و روبروی هم و در فاصله نزدیک با یکدیگر قرار دهید. استفاده از کوسن‌های رنگی‌رنگی برای مبل چستر در دکوراسیون به‌صورت قایقی را فراموش نکنید.

چیدمان مبل چستر کلاسیک

4. چیدمان مبل چستر کلاسیک

چسترهای کلاسیک به دلیل ابعادی که دارند اغلب مناسب خانه‌های بزرگ هستند. می‌توانید از مبل چستر در دکوراسیون کلاسیک با روکش چرمی استفاده نمایید. همچنین برای دکوراسیون‌های اشرافی بهتر است از روکش‌های مخملی استفاده کنید. استفاده از لوازم دکوری تجملاتی و جلو مبلی‌هایی با ترکیب سنگ و فلز را فراموش نکنید. همچنین با استفاده از یک مبل سه‌نفره در مرکز فضا از آن به‌عنوان جداکننده استفاده نمایید و در اطراف آن مبل‌های کوچک‌تر را قرار دهید.

5. مبل چستر در دکوراسیون داخلی خانه؛ نحوه چیدمان مبل چستر به شکل مربعی

یکی دیگر از روش‌های چیدمان دکوراسیون خانه با مبل چستر، چیدمان با شکل مربعی است. در واقع می‌توانید مبلمان خود را به شکل مربعی بچینید؛ به‌عنوان‌مثال تلویزیون در مرکز قرار بگیرد و سایر مبل‌ها روبه‌رو و در اطراف آن جای بگیرند. چینش مبل چستر در دکوراسیون خانه به شکل مربعی به این شکل است که یک کاناپه سه‌نفره را دقیقاً در مقابل تلویزیون قرار داده و کاناپه 2 نفره را در یک زاویه 90 درجه بین تلویزیون و کاناپه قبلی قرار دهید. این مدل چینش بسیار پرطرف‌دار است و می‌توانید آن را در اطراف شومینه یا هر قسمت کانونی دیگری قرار دهید.

6. چیدمان مبل چستر فیلد بر اساس رنگ

از هر نوع روش چیدن مبل چستر در دکوراسیون که استفاده کنید به‌خاطر داشته باشید که تطابق رنگ‌ها حفظ شوند. برای چینش دکوراسیون خانه با مبل چستر دقت داشته باشید که صندلی‌ها را در رنگ‌ها و پارچه‌های مبلی مختلفی انتخاب کنید تا دیگر فضای اتاق از حالت یکسان‌بودن خارج شود. همچنین می‌توانید از رنگ یکسان با مبل برای دیوار استفاده نمایید و یا حتی می‌توانید یک‌رنگ مکمل برای آن برگزینید. درصورتی‌که هدف چیدمان مبل چستر فیلد برای فضای عمومی است می‌توانید از رنگ خاکستری استفاده کنید. همچنین از تاثیر رنگ های خنثی در دکوراسیون داخلی غافل نشوید.

دکوراسیون خانه با مبل چستر؛ چیدمان مبلمان چستر در گوشه

7. دکوراسیون خانه با مبل چستر؛ چیدمان مبلمان چستر در گوشه

چیدمان دکوراسیون خانه با مبل چستر در گوشه یک گزینه مدرن محسوب می‌شود و باعث می‌شود تا حداکثر استفاده را از فضا داشته باشید. منحنی‌های موجود در این مبل را در وسایل دیگر نیز استفاده نمایید؛ به‌عنوان‌مثال استفاده از صندلی‌های کنار مبل چستر در دکوراسیون به‌صورت خمیده نیز جالب است. در واقع یک لوستر براق و بزرگ می‌تواند زیبایی‌های این چیدمان را بیشتر نمایان نماید.

جمع‌بندی

مبل چستر در دکوراسیون از جمله مبل‌هایی است که هرچند در ابتدا ممکن است به شما حس قدیمی بودن دهد؛ اما کافی است معجزه‌ای را که در یک فضا خلق می‌کند ببینید تا بدانید دکوراسیون خانه با مبل چستر هیچ‌گاه از مد نمی‌افتد و به دلیل ساختار ظاهری و طراحی زیبایی که دارد با اکثر انواع چیدمان و دکوراسیون تناسب داشته و زیبایی را به وجود می‌آورد. مبل چستر بهترین انتخاب برای همه سبک‌ها در چینش منزل است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مبلمان چستر و دیدن نمونه کارهای ما می‌توانید با کارشناسان ما در گروه معماری آرت دیزاین در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu