بهترین مبلمان برای فضای باز

امروزه مبلمان برای فضای باز در مدل‌ها و رنگ‌های متنوع در بازار وجود دارند. همان‌طور که می‌دانید با چیدمان بهترین مبل فضای باز می‌توانید از فضای باز محیط خود لذت ببرید. انتخاب بهترین مبلمان با وجود تنوع مبلمان فضای باز موجب راحتی و زیبایی محوطه یا فضای سبز خانه یا ویلای شما می‌شود. قطعاً شما نیز تمایل دارید که میز بزرگی را در میان فضای سبز بگذارید و اطراف آن را صندلی‌های راحتی قرار داده و عصرانه دلپذیری را به همراه دوستان و خانواده خود میل نمایید.

با وجود این که ایده‌های طراحی فضای سبز و محوطه‌سازی ویلا بسیار زیاد هستند؛ اما درصورتی‌که انتخاب زیبا و مناسب مبلمان فضای باز برای آن‌ها هوشمندانه و دقیق انجام شود می‌توان گفت که این کار تقریباً به‌صورت حرفه‌ای انجام شده است. مبلمان فضای باز نه‌تنها برای محوطه‌های باز در ویلاها یا حیاط خانه‌های بزرگ کاربرد دارند؛ بلکه به نحوی طراحی شده‌اند تا بتوان آن‌ها را در تراس یا بالکن نیز قرار داد. برای آشنایی بیشتر جهت انتخاب بهترین مبلمان فضای باز تا انتهای این مقاله از حسام سلیمانی همراه ما باشید.

اهمیت و نقش مبلمان فضای باز

اهمیت و نقش مبلمان فضای باز

همان‌طور که می‌دانید حین محوطه‌سازی و یا طراحی روف‌گاردن افراد به سراغ طراحی یا تهیه المان‌های مختلفی می‌روند که هر یک کارایی‌های بی‌نظیری برای فضای موردنظر دارند؛ اما مبلمان برای فضای باز یکی از کاربردی‌ترین و بهترین المان‌هایی است که در هر فضایی باید وجود داشته باشد. افرادی که قصد دارند تا تغییراتی در فضای باز خانه خود اعمال کنند بهتر است به سراغ تهیه بهترین مبل فضای باز بروند تا به‌واسطه همین مبلمان فضای باز هم زیبایی و ارزش دکوراسیون محوطه افزایش یابد و هم بتوانند به‌واسطه آن با آرامش بیشتری در این فضا اقدام به استراحت کنند.

با وجود تنوع مبلمان فضای باز جهت خرید آن‌ها می‌توانید باتوجه‌به سلیقه خود و بودجه‌ای که در اختیار دارید بهترین نوع آن را انتخاب نمایید؛ چرا که شما جهت انجام این خرید هیچ محدودیتی ندارید و این به‌خاطر تنوع بالا در این خرید است که دست افراد را باز گذاشته تا متقاضیان بتوانند به‌راحتی خرید خود را انجام دهند.

نکات مهم در خرید مبلمان برای فضای باز

در خرید مبلمان برای فضای باز جهت طراحی داخلی ویلا، مراکز تجاری، طراحی داخلی مسکونی و… لازم است نکاتی را رعایت نکنید که در زیر به برخی از این موارد اشاره شده است.

1. ابعاد و متراژ فضایتان را در نظر بگیرید: مهم‌ترین نکته در خرید بهترین مبل فضای باز در نظر گرفتن متراژی است که قصد دارید مبلتان را در آن بگذارید. در واقع مبلمانی که برای فضای باز مناسب هستند مبل‌های مدل ال، نیم ست‌ها، میز ناهارخوری و … هستند. در صورتی که شما فضای بزرگی دارید بهترین انتخاب برای این فضا مبل ال است؛ زیرا به نمای فضایتان جذابیت می‌بخشد و تعداد نفرات بیشتری می‌توانند از آن استفاده نمایند.

مدل دیگر مبلمان برای فضای باز نیم‌ست‌ها هستند که مناسب چیدمان در فضاهای کوچک هستند. در حقیقت  با قراردادن این مبلمان در فضاهای کوچک محلی و قراردادن لب استخر و زیر درخت و تراس‌های کوچک می‌توان از منظره بیرون لذت برد. همچنین درصورتی‌که دوست دارید در فضای باز غذایتان را میل نمایید و از هوای آزاد لذت ببرید، میزهای ناهارخوری مناسب استفاده در فضای باز طراحی شده‌اند که بسیار زیبا هستند و در زمان استفاده از آن راحت هم هستید.

2. بررسی آب و هوای جوی محیط: مورد مهم بعدی در خرید مبلمان برای فضای باز بعد از بررسی متراژ، بررسی آب و هوای جوی محیطی است که قصد دارید در آن مبلمان بگذارید است. در واقع باید میزان بارندگی، رطوبت، شدت تابش نور خورشید و میزان گرما و سرمای هوا را قبل از خرید بهترین مبل فضای باز مورد ارزیابی قرار دهید و با توجه به آن مبلمانی انتخاب نمایید تا در برابر شرایط جوی آن محیط مقاومت داشته باشد.

3. توجه به وزن مبلمان: نکته بعدی هم وزن ست مبلمان است که بهتر است دارای وزن سبکی باشد تا بتوانید در فضای باز بدون مشکل آن را جابه جا نمایید.

کاربردی ‌ترین و بهترین مبل فضای باز

کاربردی ‌ترین و بهترین مبل فضای باز

در این قسمت جنس مبلمان برای فضای باز را به شما معرفی می‌کنیم تا شما بتوانید بر اساس سلیقه و شرایط متراژ و آب هوای فضایی که قصد خرید مبل برای آن را دارید بهترین انتخاب را داشته باشید.

1. بهترین مبلمان برای فضای باز؛ مبلمان ‌های حصیری

مبلمان حصیری یکی از انواع طراحی شده مبلمان برای فضای باز هستند. این مدل مبلمان دارای بدنه پلاستیکی هستند که بخش‌هایی از آن از جنس حصیری است و برای استفاده در فضای باز طراحی شده‌اند. به دلیل بدنه  پلاستیکی مقاومت بالایی دارند و بخش‌هایی که برای نشستن و تکیه‌دادن است از جنس حصیر است که هنگام نشستن راحت باشید و اذیت نشوید. همچنین برخی از آن‌ها هم دارای قسمت‌هایی هستند که از اسفنج و روکش پارچه‌ای ساخته شده‌اند.

پارچه مبلمان حصیری در هوای بارانی و یا آفتاب مستقیم از بین می رود؛ اما می‌توانید آن‌ها را از کف صندلی‌ها بردارید. در بین بهترین مبلمان برای فضای باز، مبلمان‌هایی هستند که کاملاً از جنس حصیر ساخته شده‌اند و ظاهر زیبایی دارند. این نوع نیز مناسب برای استفاده در فضای باز هستند و نسبت به شرایط جوی مقاوم هستند؛ اما به دلیل اینکه کل آن از حصیر ساخته شده مقاومت کمتری دارد و کمی آسیب‌پذیر هستند.

2. مبلمان‌ های آلومینیومی بهترین مبل فضای باز

برخی از مبلمان‌ها از متریال آلومینیوم ساخته شده‌اند و طبق بررسی‌های انجام شده این جنس مقاومت بسیار بالایی در برابر بارندگی و آفتاب دارند. این نوع در حقیقت یکی از بهترین مبل فضای باز است؛ زیرا درصورتی‌که محل قرارگیری مبلمان شما دارای رطوبت است دچار کپک‌زدگی و پوسیدگی نخواهند شد؛ علاوه‌برآن دارای وزن سبکی هستند و به‌راحتی می‌توان آن‌ها را جابه‌جا کرد.

3. مبل‌های فرفوژه

مدل دیگر مبلمان برای فضای باز ست‌های فرفوژه هستند که مقاومت و استحکام مناسب جهت چیدمان در فضای باز را دارند. همچنین در برابر شرایط جوی مختلف تحمل نسبتاً خوبی دارند. علاوه بر موارد بیان شده هنگام استفاده از آن‌ها احساس راحتی خواهید داشت و در کنار طرح‌های زیبایی که دارند امکان جابه‌جایی آن‌ها به دلیل وزن سبک‌شان وجود دارد. در واقع می‌توان گفت که مدل مبل‌های فرفوژه نیز یکی از بهترین مبل فضای باز در طراحی داخلی کافی شاپ، فضای باز مراکز تجاری و… است.

مبل‌ های پارچه ای

4. مبل‌ های پارچه ای

مبل ‌های پارچه‌ای هم مختص قراردادن در فضای باز طراحی شده‌اند. در حقیقت در انتخاب پارچه این مدل مبلمان برای فضای باز بسیار دقت شده از جنسی باشد که در برابر شرایط محیطی مختلف مقاوم باشد و آسیب نبیند؛ اما در نهایت انتخاب با شما است که چه جنسی برای فضای بازتان  مناسب‌تر است.

5. بهترین مبلمان برای فضای باز؛ مبل‌های فلزی

به‌طورکلی ست‌های مبلمان برای فضای باز از نوع متریال فلزی در شکل‌ها و مدل‌های مختلف با کاربردهای گوناگونی طراحی شده‌اند. این نوع در واقع یکی از بهترین مبل فضای باز هستند که برای قراردادن در فضای باز بسیار کاربرد دارند. لازم است بدانید که این سبک مبل‌ها مقاومت خوبی دارند و فقط اگر در محلی که رطوبت و بارندگی زیاد است قرار دهید، ممکن است دچار زنگ‌زدگی  شوند.

جمع‌بندی

انتخاب مدل‌های مبلمان برای فضای باز با‌توجه‌به تنوع بالا کار آسانی است. نکته مهمی که در خرید بهترین مبل فضای باز باید توجه داشته باشید شرایط اقلیمی و آب و هوایی است. تنوع مبلمان فضای باز این امکان را به شما می‌دهد تا بر اساس سبک اجرا شده و نوع کاربری بهترین انتخاب را داشته باشید. توصیه می‌کنیم برای طراحی فضاهای باز و دیگر فضاهای دکوراسیون داخلی از گروه معماری معتبر کمک بگیرید. گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی مجری و طراح داخلی دکوراسیون و فضاهای داخلی و خارجی مسکونی، تجاری و… مطابق با طراحی‌های روز و سلیقه مشتریان است. با مراجعه به وب‌سایت می‌توانید از نمونه کارهای ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu