طراحی ورودی خانه | نکات زیباتر کردن ورودی خانه

طراحی ورودی خانه به‌صورت زیبا در واقع ویژگی‌های خانه شما را معرفی کرده و میهمانان شما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. در حقیقت این نقطه از خانه مکانی است که قبل از بقیه قسمت‌های منزل به چشم می‌آید؛ بنابراین برای این که از میهمانان خود به‌خوبی استقبال کنید و به آن‌ها احساس خوشایندی بدهید دکوراسیون فضای ورودی خانه ها را جدی بگیرید.

برای مثال فضای مناسبی برای قراردادن جاکفشی، جاکلیدی، آینه‌ها، گلدان‌ها و دیگر لوازم جانبی در نظر بگیرید. برای آشنایی بیشتر با ایده‌ های زیباتر کردن ورودی خانه تا انتهای این مقاله از گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی همراه ما باشید.

طراحی ورودی خانه چرا و به چه منظور اجرا می‌شود؟

طراحی ورودی خانه چرا و به چه منظور اجرا می‌شود؟

هر آنچه که در طراحی ورودی خانه به چشم می‌خورد نمونه کوچکی از کل فضایی است که در آن زندگی می‌کنید؛ به همین جهت اگر دکوراسیون فضای ورودی خانه‌ ها زیبا و جذاب باشد تمامی نمای داخلی خانه زیبا جلوه می‌کند. به‌منظور کامل‌شدن جذابیت ظاهری منزل خود در حین طراحی ورودی خانه، راهرویی را که تابه‌حال به آن توجه نکرده‌اید به شیوه‌های گوناگون تزیین نمایید.

همچنین برای طراحی راهروی ورودی خانه می‌توانید دیوار راهروی ورودی را به یک دیوار گالری تبدیل نموده و قاب عکس‌های متنوعی را روی آن نصب کنید. همچنین می‌توانید باکس‌های مربعی‌شکل را روی دیوار قرار داده و درون آن‌ها را با گیاهانی مانند پتوس تزیین کنید. با توجه به تاثیر اکسسوری در طراحی دکوراسیون داخلی می‌توانید به‌سادگی با جابه‌جاکردن کمی از وسایل یا افزودن اشیایی تزیینی و دکوراتیو ظاهری جدید را به ورودی منزلتان هدیه دهید.

ایده‌هایی ساده و جذاب برای طراحی دکوراسیون فضای ورودی خانه ‌ها

با وجود این که فضای ورودی اکثر آپارتمان‌ها بسیار کوچک است؛ اما شما می‌توانید با افزودن جذابیت‌های معمارانه و دلنشین این فضاها را به محیطی شیک، جذاب و چشمگیر تغییر دهید. یکی از راه‌هایی که می‌توان به کمک آن عمق و شخصیت بصری فراوانی را به نمای ورودی خانه اضافه نمود استفاده از سطوح بافت‌دار مانند کاغذ دیواری‌های پتینه‌ی بافت، دیوارپوش‌های سنگی براق و درخشان و… است.

همچنین درصورتی‌که دیوار ورودی خانه را با الگوهای هندسی جذاب، آینه‌کاری کرده و یا از یک آینه بزرگ گرد در ورودی استفاده کنید، نمای آن را بزرگ‌تر نشان داده و سبب دلباز جلوه‌دادن ورودی کوچک خانه‌تان خواهید شد. در ادامه ایده‌هایی برای طراحی ورودی خانه بیان شده است که با استفاده از آن‌ها می‌توان دکوراسیون فضای ورودی خانه‌ ها را زیباتر جلوه داد.

 استفاده از گل و گیاه طبیعی

1. استفاده از گل و گیاه طبیعی

استفاده از گل‌وگیاه طبیعی به‌عنوان دکوراسیون در طراحی ورودی خانه به شما اجازه می‌دهد تا با ایجاد یک فضای سبز و زیبا، احساس آرامش و زیبایی را ایجاد کنید. این راه‌حل ساده و ارزان‌قیمت باعث می‌شود که دکوراسیون فضای ورودی خانه‌ ها با حفظ زیبایی طبیعی دیزاین شود. همچنین استفاده از گل‌وگیاه طبیعی در راهرو ورودی به شما این امکان را می‌دهد تا با بهره‌گیری از خواص آنتی‌باکتریال گیاهان بهترین استفاده را از محیط خود داشته باشید.

2. طراحی کمد و جاکفشی مدرن در طراحی ورودی خانه

طراحی کمد در راهرو ورودی منزل یکی از راه‌های مؤثر برای بهره‌گیری از فضای بیشتر در خانه است. برای این منظور می‌توان یک کمد با ابعاد مناسب که به دیوار نصب شده باشد در طراحی ورودی خانه قرار داد. این کمد می‌تواند به‌عنوان یک جایگاه برای نگهداری کفش‌ها، کیف‌ها، کلاه‌ها و حتی ابزارهای تمیزکننده خانه باشد.

طراحی کمد در راهرو ورودی خانه ‌علاوه بر این که بهره‌وری بیشتری را برای فضای خانه فراهم می‌کند؛ به علت قرارگرفتن در نزدیکی درب ورودی، امکان دسترسی آسان‌تری را به وسایل نگهداری شده در آن مکان فراهم می‌کند. همچنین این کمد می‌تواند به‌عنوان یک عنصر دکوراتیو در طراحی ورودی خانه نیز عمل کند و با انتخاب طرح و رنگ مناسب، زیبایی و شکوه بیشتری به این فضا ببخشد.

3. استفاده از آینه و کنسول

استفاده از آینه در طراحی ورودی خانه یکی از راه‌هایی است که می‌تواند تأثیر بسزایی در زیبایی و دکوراسیون فضای ورودی خانه ها داشته باشد. این روش به علت افزایش نور محیط و ایجاد احساس فضای بزرگ‌تر از عوامل مهم در ایجاد یک ظاهر شیک و زیبا در طراحی داخلی مسکونی است.

عموماً معماری خانه‌های آپارتمانی به نحوی است که از نور طبیعی روز بی‌بهره هستند. در حقیقت نصب آینه در این مکان می‌تواند بهترین انتخاب برای دکوراسیون خانه‌ها با کمبود پنجره و نور طبیعی باشد. امروزه انواع طراحی‌های مدرن برای کنسول و آینه در بازار موجود است و شما می‌توانید به‌راحتی طرح موردعلاقه خود را پیدا نمایید. همچنین با نورپردازی پشت آینه می‌توانید فضایی فوق‌العاده شیک در دکور فضای ورودی ایجاد کنید.

 استفاده از تابلوی هنری

4. استفاده از تابلوی هنری

به‌طورکلی طراحی هر فضا با تابلوهای هنری حال و هوای متفاوتی را برای آن به ارمغان می‌آورد و مانع یکنواختی دیوارها می‌شود. شما می‌توانید مطابق با نیاز و سلیقه خودتان و در اندازه و سبک‌های متنوع از تابلوهای هنری برای تزیین دیوارهای ورودی استفاده کنید. مطمئناً این تابلوهای نقاشی می‌توانند به‌عنوان نقطه کانونی در طراحی ورودی خانه عمل کنند و در حین ورود به خانه نگاه‌ها را به خود جذب نموده و جلوه دکوری خاصی به آن دهند.

5. طراحی ورودی خانه با استفاده از کاغذ دیواری

چیدمان و طراحی ورودی خانه با انواع کاغذ دیواری همیشه رایج بوده است و طرف‌داران خاص خودش را دارد. شما می‌توانید از انواع الگو و رنگ‌های برجسته و چشمگیر برای دکور ورودی خود استفاده نمایید و ظاهر کاملاً متفاوتی به دکوراسیون فضای ورودی خانه ها بدهید. البته پیشنهاد می‌کنیم که حتماً هماهنگی بین تمامی جزئیات دکوراسیون خانه را در نظر داشته باشید.

6. استفاده از چراغ‌ های روشنایی

نورپردازی مناسب برای طراحی ورودی خانه می‌تواند در ایجاد حس صمیمیت و خوشامدگویی برای مهمانان بسیار مؤثر باشد. روش‌های متنوعی برای نورپردازی وجود دارد و انتخاب آن‌ها در واقع به سلیقه و سبک طراحی شما بستگی دارد. لوسترها، آباژورهای جالب، آویزهای مدرن و حتی شمعدان‌های کلاسیک می‌توانند دکوراسیون فضای ورودی خانه‌ ها را جذاب‌تر کنند. درصورتی‌که ورودی شما کوچک است و امکان استفاده از وسایل روشنایی وجود ندارد می‌توانید از نور مخفی کمک بگیرید.

ایده های زیباتر کردن ورودی خانه؛ رنگ آمیزی دیوارها و درهای ورودی خانه

7. ایده های زیباتر کردن ورودی خانه؛ رنگ آمیزی دیوارها و درهای ورودی خانه

ما همیشه فکر می‌کنیم درها و دیوارهای ورودی نیز باید هم‌رنگ بقیه درودیوارهای خانه باشند؛ اما با کمی خلاقیت می‌توان درودیوار ورودی را با رنگی متفاوت از بقیه فضاها رنگ‌آمیزی نمود. در این روش می‌توان کل دیوار و درها را رنگ‌آمیزی کرد یا فقط تا نیمه آن‌ها را رنگ نمود. رنگ انتخابی برای طراحی ورودی خانه به سلیقه  و مدل ورودی شما نیز بستگی دارد. رنگی چند درجه روشن‌تر یا تیره‌تر از رنگ دیوارهای خانه، رنگی هم خانواده رنگ دکوراسیون داخلی یا رنگی متضاد و تیره می‌تواند انتخاب‌ مناسبی باشد.

جمع‌بندی

می‌توان گفت که برای طراحی ورودی خانه روش‌های گوناگونی وجود دارد و شما با استفاده از اشیا دکوراتیو، نورپردازی منزل، جاکفشی‌ها زیبا و … می‌توانید دکوراسیون فضای ورودی خانه‌ ها را زیباتر کنید. در واقع با استفاده از ایده ‌های زیباتر کردن ورودی خانه می‌توانید این محیط را به فضایی باز و دلنشین تبدیل کنید. تنها چیزی که نیاز دارید داشتن اندکی خلاقیت و ذوق و سلیقه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu