بهترین روش طراحی دکوراسیون صرافی

در طراحی دکوراسیون صرافی باید علاوه بر توجه به زیبایی دکوراسیون، موارد امنیتی نیز رعایت شود. صرافی نیز مانند طلافروشی از مشاغل پردرآمد و پرخطر است. یعنی به همان اندازه که تاثیر طراحی صرافی بر جذب مشتری مهم است رعایت نکات امنیتی هنگام طراحی و اجرا نیز اهمیت زیادی دارد. از طرف دیگر بهترین طراحی داخلی صرافی طراحی است که علاوه بر زیبایی ظاهری و امنیت، کاملاً کاربردی باشد. در این مقاله از گروه طراحی داخلی آرت دیزاین به مدیریت حسام سلیمانی نکات مهم در طراحی داخلی صرافی را بررسی کرده و چند طرح محبوب را معرفی می‌کنیم.

نکات مهم در طراحی دکوراسیون صرافی

نکات مهم در طراحی دکوراسیون صرافی

در طراحی دکوراسیون صرافی علاوه بر توجه به ویژگی‌های ظاهری و زیبایی، باید کاربردی‌بودن نیز موردتوجه قرار گیرد. بهترین طراحی دکوراسیون داخلی صرافی چیزی فراتر از یک طراحی ساده است. باید تمام اصول مربوط به طراحی صرافی رعایت شود تا علاوه بر کاربردی‌بودن، امنیت و زیبایی، شاهد تاثیر طراحی دکوراسیون صرافی بر جذب مشتری باشیم. در ادامه نکات مهم در رابطه با طراحی زیبا و کاربردی دکوراسیون صرافی آمده است.

1. امنیت

همانند طراحی داخلی طلا فروشی، مهم‌ترین موضوع در طراحی دکوراسیون صرافی توجه به امنیت است. این موضوع قبل از زیبایی ظاهری اهمیت دارد. در بهترین طراحی داخلی صرافی، ابتدا امنیت کارکنان، مراجعان و ارزها در نظر گرفته می‌شود. یک طراح داخلی حرفه‌ای باید تمام احتمالات از قبیل آتش‌سوزی، سرقت مسلحانه و… را در نظر می‌گیرد. به همین دلیل تعبیه درهای ضدسرقت، شیشه‌های ضدگلوله، دوربین‌های مداربسته و مواد نسوز ایمن از جمله نکات امنیتی بسیار مهم است که باید کاملاً رعایت شود.

2. رنگ

در طراحی دکوراسیون صرافی برای انتخاب رنگ، بهتر است از رنگ های خنثی در دکوراسیون داخلی مانند سفید یا ترکیب رنگ‌های ملایم و روشن با رنگ‌های تیره استفاده کرد؛ به‌عنوان‌مثال ترکیب رنگ‌های روشن با سرمه‌ای یا مشکی می‌تواند موجب خلق حس آرامش و اعتماد در فضا شود. استفاده از رنگ‌های کرم، طلایی و قهوه‌ای برای مبلمان و دیوارها نیز بسیار متناسب با فضای صرافی است.

به دلیل رفت‌وآمد زیاد مراجعان به صرافی، بهتر است از رنگ‌های مکمل و متضاد استفاده شود. از دیگر رنگ‌هایی که برای طراحی دکوراسیون داخلی صرافی توصیه می‌شود آبی و نارنجی، آجری و کرم، نارنجی و قهوه‌ای، خاکستری و مشکی و بنفش و زرد است.

اهمیت نورپردازی در طراحی دکوراسیون صرافی

3.اهمیت نورپردازی در طراحی دکوراسیون صرافی

طراحی دکوراسیون صرافی، یکی از انواع طراحی داخلی تجاری است که نورپردازی در آن باید به سبک تجاری باشد. طراحی نورپردازی حرفه‌ای موجب می‌شود تا محیط دلبازتر به نظر رسد و موجب تزریق حس آرامش، امنیت و انرژی مثبت در فضا ‌شود. استفاده از پنجره‌های هوشمند، پنجره‌های با دید یک‌طرفه و استفاده از هالوژن برای سقف‌های کوتاه با جای‌گذاری‌های مناسب می‌تواند جلوه بصری فضا را بیشتر کند.

یکی از موارد تاثیر طراحی صرافی بر جذب مشتری در نورپردازی مشخص می‌شود؛ به‌عنوان‌مثال قراردادن نور بیشتر روی تابلو نرخ ارز موجب جلب‌توجه مشتریان در بدو ورود می‌شود. به همین دلیل در بهترین طراحی داخلی صرافی نورپردازی حرفه‌ای اهمیت زیادی دارد.

4. ایجاد سیستم نوبت دهی

از دیگر موارد مهم که در بهترین طراحی داخلی صرافی موردتوجه قرار می‌گیرد استفاده از سیستم نوبت‌دهی است. به دلیل آنکه در ساعاتی از روز تعداد مراجعان افزایش می‌یابد عدم توجه به یک سیستم نوبت‌دهی در طراحی دکوراسیون صرافی می‌تواند امنیت صرافی را به خطر اندازد. علاوه بر این، طراحی سیستم نوبت‌دهی موجب برقراری نظم در فضا شده و جذب مشتری نیز افزایش می‌یابد.

5. باجه پذیرش و فروش

باجه پذیرش و فروش از اولین مواردی است که مشتریان در قدم اول به آن توجه می‌کنند. در طراحی دکوراسیون صرافی، باجه پذیرش علاوه بر تناسب رنگ و طراحی با سایر اجزای فضا، باید از نظر اندازه نیز متناسب با متراژ داخلی باشد. طراحی باجه پذیرش بزرگ موجب می‌شود تا در ساعات شلوغی، مشتریان بیشتری را پوشش داد.

نکته دیگر اینکه برای انتظار و استراحت مشتریان باید فضای خالی در نظر گرفته شود تا شلوغی جمعیت موجب نارضایتی مشتریان و اختلال در خدمات‌رسانی نشود. به همین دلیل یک ایده هوشمندانه باتوجه‌به فضا و محیط می‌تواند تاثیر طراحی صرافی بر جذب مشتری را نشان دهد.

سقف و کفپوش در طراحی دکوراسیون صرافی

6. سقف و کفپوش در طراحی دکوراسیون صرافی

همانند هر طراحی داخلی دیگر، در طراحی دکوراسیون صرافی باید اصول روان‌شناسی در نظر گرفته شود. بر اساس اصول روان‌شناسی، تناسب سقف صرافی با متراژ داخلی، بر حس امنیت و آرامش مشتریان تأثیر زیادی دارد؛ به‌عنوان‌مثال اگر دکوراسیون صرافی مدرن باشد بهتر است برای طراحی سقف و کف‌پوش انواع ساده را در نظر بگیرید. در بهترین طراحی داخلی صرافی، کف‌پوش باید از سنگ یا سرامیک‌های لوکس و مقاوم در برابر سرخوردگی باشد.

چند سبک جذاب برای طراحی دکوراسیون صرافی

 در طراحی دکوراسیون صرافی نیز سبک‌های مختلفی وجود دارد. برای انتخاب طراحی می‌توان بر اساس سلیقه کارفرما، متراژ داخلی ساختمان و مشاوره با طراح داخلی، بهترین طراحی داخلی صرافی را انتخاب و اجرا کرد. با انتخاب و اجرای بهترین طراحی دکوراسیون داخلی صرافی می‌توان تاثیر طراحی صرافی بر جذب مشتری را شاهد بود. در ادامه چند سبک جذاب و کاربردی برای طراحی داخلی صرافی آمده است.

  • سبک معاصر: در نگاه اول شاید به نظر رسد تفاوتی بین سبک مدرن و سبک معاصر وجود ندارد؛ اما در سبک معاصر توجه به کاربرد ترندها اهمیت زیادی دارد. در سبک معاصر برای طراحی دکوراسیون صرافی، طراح آزادی عمل زیادی دارد و می‌تواند انواع مدل‌ها را با هوشمندی و خلاقیت با یکدیگر ترکیب کند.
  • سبک کلاسیک: در این سبک، از متریال‌های چوبی با رنگ‌های مختلف، طراحی‌های لوکس و پیچیده و متریال‌های گران‌قیمت استفاده می‌شود.
  • سبک مدرن: در سبک مدرن برای طراحی دکوراسیون داخلی صرافی سادگی، پرهیز از شلوغی، خطوط منظم، استفاده از رنگ‌های روشن و خنثی و متریال‌های ساده مورد تأکید است. سبک مدرن یکی از انواع بهترین طراحی داخلی صرافی است.
چند سبک جذاب برای طراحی دکوراسیون صرافی

جمع‌بندی

در طراحی دکوراسیون صرافی توجه به امنیت و کاربردی‌بودن طراحی اهمیت زیادی دارد. به دلیل حساسیت کار صرافی، طراح باید توجه به مسائل امنیتی را در اولویت کار خود قرار دهد. استفاده از شیشه‌های ضدگلوله، درب‌های ضدسرقت، نصب دوربین‌های مداربسته و استفاده از مواد نسوز ایمن از موارد مهم مربوط به تأمین امنیت صرافی است. از موارد مهم دیگری که در بهترین طراحی داخلی صرافی در نظر گرفته می‌شود ترتیب انجام کارهای مشتریان است. یعنی روند باید به صورتی باشد که تمام امور مشتریان بدون تعلل و روان پیش رود.

چیدمان صرافی باید به‌گونه‌ای باشد که مشتریان گام‌به‌گام به مرحله بعدی هدایت شوند بدون اینکه دچار سردرگمی شوند. همچنین ممکن است کار مشتریان در صرافی طول بکشد به همین دلیل درنظرگرفتن محلی برای استراحت و انتظار مشتریان ضروری است. توجه به رنگ، نورپردازی، سقف و کف‌پوش و باجه پذیرش از دیگر موارد مهم در طراحی دکوراسیون صرافی است. استفاده از نور هالوژن، تابش نور بیشتر روی تابلو ارز و استفاده از چراغ‌های لوکس جذابیت بصری و حس امنیت در فضا را بیشتر می‌کند. برای اینکه تاثیر طراحی صرافی بر جذب مشتری مثبت باشد می توانید از سبک‌های مدرن، معاصر و کلاسیک که از جمله سبک‌های جذاب برای دکوراسیون صرافی هستند، استفاده کنید.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu