طراحی دکوراسیون رستوران مدرن چگونه است؟

در طراحی دکوراسیون رستوران مدرن، باید دیزاین و اجرای آن توسط گروهی حرفه‌ای انجام شود تا در همان نگاه اول مخاطب را مجذوب خود کند. توجه به نورپردازی، انتخاب هوشمندانه و هنرمندانه رنگ‌ها و چیدمان آیتم‌های مختلف، ازجمله مهم‌ترین موارد طراحی داخلی رستوران مدرن است. استفاده از نور ملایم و آثار هنری، ازجمله ایده ‌های مدرن در فضای داخلی رستوران است. مبلمان و چوب‌های ساده نیز از دیگر المان‌های اثرگذار بر جذابیت رستوران‌های مدرن است. در این مقاله از گروه طراحی داخلی آرت دیزاین به مدیریت حسام سلیمانی، به طراحی دکوراسیون رستوران مدرن می‌پردازیم.

اصول طراحی دکوراسیون رستوران مدرن

اصول طراحی دکوراسیون رستوران مدرن

همانند تمام سبک‌های به‌کار رفته در طراحی داخلی مسکونی، طراحی داخلی تجاری، اداری و تمام فضاهای دیگر، در طراحی دکوراسیون رستوران مدرن نیز المان‌های مشترک یعنی رنگ، نورپردازی، چیدمان، اکسسوری و… وجود دارد. بااین‌حال نوع نورپردازی، رنگ‌های مورداستفاده، چیدمان و بسیاری از موارد دیگر با یکدیگر متفاوت است و این تفاوت منجر به ظهور سبک‌های مختلف می‌شود. ایده های مدرن در فضای داخلی رستوران دارای اصول و قوانینی است که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

1. رنگ

در بدو ورود به هر مکان، اولین چیزی که نظر انسان را به خود جلب می‌کند رنگ است. در حال حاضر طراحی دکوراسیون رستوران مدرن بسیار محبوب بوده و از رنگ‌هایی مانند آبی روشن و خاکستری در آن استفاده می‌شود. استفاده از این رنگ‌ها همراه با نورپردازی هنرمندانه، بافت و روشنایی بیشتری در محیط ایجاد می‌کند. از طرف دیگر رنگ های خنثی در دکوراسیون داخلی به‌عنوان رنگ‌های خوشامدگویی هستند. رنگ سفید و نقره‌ای نیز افراد را به فکر کمال می‌اندازند.

2. المان نورپردازی در طراحی دکوراسیون رستوران مدرن

از دیگر المان‌های مهم در طراحی داخلی انواع مختلف سبک‌ها، و به طور خاص طراحی دکوراسیون رستوران مدرن، نورپردازی است. نورپردازی باید به روشی هوشمندانه مخصوص سبک موردنظر طراحی و اجرا شود. استفاده از لامپ‌های سقفی در نورپردازی دکوراسیون رستوران مدرن یکی از ایده‌های محبوب است. درعین‌حال باید دقت داشت که نورپردازی باید ملایم باشد. در طراحی داخلی رستوران، 3 نوع نور وجود دارد که باید به فضا اضافه شود. این نورها عبارت‌اند از:

  • نور محیط: همان منبع نور اصلی است. این مورد اهمیت زیادی دارد؛ زیرا بر خلق‌وخوی افراد اثر می‌گذارد. نوع طراحی، اجرا و میزان نور می‌تواند بر میزان رضایت مشتری از فضا مؤثر باشد.
  • نور تأکیدی: این نوع نورپردازی، همان نورپردازی برجسته است که فضای رستوران تلفیقی از مدرنیته، درام و جذابیت خواهد شد.
  • نور وظیفه: به چراغ‌هایی اشاره می‌کند که بالای سر هر میز قرار دارند و مهمانان از طریق آن می‌توانند منو را بهتر خوانده و غذا میل کنند.

همچنین باید دقت داشت که روشن‌بودن مسیر ورود بسیار مهم است. دراین‌بین قرارگیری یک مجسمه یا آب‌نما در مسیر ورودی که نورپردازی منحصربه‌فردی آن را جذاب‌تر کند نیز تأثیر زیادی در جلب‌توجه مخاطبان دارد.

طراحی پنجره‌های رستوران مدرن

3. طراحی پنجره‌های رستوران مدرن

یکی دیگر از موارد مهم طراحی داخلی رستوران مدرن، پنجره‌ها هستند. در طراحی داخلی مدرن رستوران ها، پنجره‌ها نقش زیادی در جلب‌توجه و افزایش مشتری دارد. طراحی و اجرای پنجره‌های مناسب با سبک مدرن می‌تواند یک رستوران را از دیگر رقبا متمایز کند. ایده‌های مدرن در فضای داخلی رستوران برای انواع پنجره عبارت‌اند از:

  • پنجره‌های محفظه: این نوع از پنجره‌ها به‌راحتی باز می‌شوند و مناسب مکان‌هایی هستند که آب‌وهوای مفرحی دارند.
  • پنجره‌های ثابت: پنجره‌های بزرگ و مرکزی هستند و برای رستوران‌هایی که منظره بیرونی زیبایی دارند بسیار مناسب است.
  • سایبان‌های کلاسیک: از این سایبان‌ها برای نمای بیرونی ساختمان استفاده می‌شود.

4. متریال های متضاد

یک ایده جذاب دیگر برای طراحی دکوراسیون رستوران مدرن، استفاده از بافت‌ها و متریال‌های مختلف در طراحی داخلی رستوران است؛ به‌عنوان‌مثال استفاده از چوب و فلز یکی از نمونه‌های وجود تضاد در طراحی داخلی رستوران مدرن است. دیگر ایده های مدرن در فضای داخلی رستوران مربوط به متریال‌های متضاد عبارت‌اند از:

  • سرامیک و پارچه
  • چوب با دیوارهای تیره یا رنگ خنثی
  • پارچه در مقابل شیشه یا چوب

همچنین نوارهای سنگ مرمر صاف و صیقلی با قفسه‌بندی فلزی در ترکیب با نورپردازی هوشمندانه، فضای داخلی رستوران را مدرن‌تر می‌کند.

5. مبلمان در طراحی داخلی رستوران مدرن

از دیگر اصول طراحی دکوراسیون رستوران مدرن، توجه به مبلمان مناسب با این سبک است. ست کردن مبلمان با دکوراسیون بسیار مهم است. در سبک مدرن طراحی رستوران، مبلمان‌ها باید از چوب‌های ساده و طراحی ساده انتخاب شوند. در طراحی داخلی رستوران مدرن، رنگ مبلمان و محیط نیز باید با یکدیگر همخوانی داشته باشند که معمولاً از رنگ‌هایی با تناژ روشن، قهوه‌ای و خاکستری استفاده می‌شود.

خلق دیوار شاخص

6. خلق دیوار شاخص

ایجاد یک دیوار هنری یکی دیگر از ایده‌ های مدرن در فضای داخلی رستوران است. این دیوار به یک نقطه کانونی تبدیل می‌شود که توجه مشتریان را به خود جلب می‌کند. از طرف دیگر خلق دیوار شاخص در طراحی دکوراسیون رستوران مدرن، فرصتی است تا طراح از طریق آن شخصیت صاحب برند را نمایان و تم طراحی داخلی رستوران را تقویت کند.

7. طراحی دکوراسیون رستوران مدرن؛ برجسته بودن آشپزخانه

همانند خانه، در رستوران نیز آشپزخانه قلب فضا است. بله درست متوجه شدید؛ در طراحی داخلی رستوران مدرن بهتر است آشپزخانه رستوران قابل‌مشاهده باشد. به‌عنوان یکی از ایده‌های مدرن در فضای داخلی رستوران، می‌توان آشپزخانه باز تجاری را در جلو و وسط فضا قرار دهید تا آشپزخانه کاملاً در معرض دید مشتریان باشد.

در طراحی دکوراسیون رستوران مدرن، قرارگیری آشپزخانه در دیدرس مشتریان و بوی غذاهای لذیذ، موجب تحریک اشتها می‌شود. درنتیجه اشتیاق آنان برای مراجعات بعدی نیز افزایش می‌یابد.

8. ایجاد فضای مینیمالیستی

یک ایده دیگر در طراحی دکوراسیون رستوران مدرن، کمک‌گرفتن از سبک مینیمالیستی است. در این نوع طراحی مدرن می‌توانید از فضای روشن و رنگ‌های پراکنده استفاده کنید. بسیاری از رستوران‌های مهم دنیا مانند رستوران آبوبرن لس‌آنجلس سبک مینیمال را در طراحی مدرن ترکیب کرده‌اند.  

ایده های مدرن در فضای داخلی رستوران؛ آینه کاری

9. ایده های مدرن در فضای داخلی رستوران؛ آینه کاری

از دیگر موارد جالب‌توجه در طراحی داخلی رستوران مدرن، آینه‌کاری است. آینه‌کاری موجب افزایش نور و روشنایی فضای داخلی رستوران می‌شود. درنتیجه فضا بزرگ‌تر به نظر رسیده و زیبایی بصری منحصربه‌فردی ایجاد می‌شود. محیط آینه‌کاری موجب می‌شود تا محیط باشکوه‌تر دیده شود و جذابیت المان‌ها دیگر نیز بیشتر به چشم آید. برخی از مهم‌ترین انواع آینه‌کاری برای ایده های مدرن در فضای داخلی رستوران عبارت‌اند از:

  • لوزی: پرطرف‌دارترین آینه‌کاری مدرن
  • آجری: برای طرف‌داران معماری قدیمی
  • جورچین: شامل اشکال مختلف هندسی
  • آینه‌کاری محدب و مقعر
  • آینه‌های دارای اشکال نامنظم

همچنین رنگ آینه‌کاری نیز در طراحی دکوراسیون رستوران مدرن اهمیت زیادی دارد. مهم‌ترین رنگ‌های آینه عبارت‌اند از:

  • سفید
  • نقره‌ای
  • طلایی
  • شامپاینی
  • دودی
طراحی داخلی رستوران مدرن

جمع‌بندی

رستوران یکی از فضاهای دوست‌داشتنی است که می‌تواند خاطراتی شیرین و ماندگار همراه با خانواده یا دوستان برای ما رقم بزند. طراحی دکوراسیون رستوران مدرن، ازجمله سبک‌های پرطرف‌دار و زیبایی است که اصول طراحی به‌کار رفته در آن بسیار جذاب هستند. همانند سایر سبک‌های طراحی، رنگ، مبلمان، نورپردازی، متریال‌ها و سایر المان‌های به‌کار رفته در سبک مدرن نیز اهمیت زیادی دارند و در نوع خود منحصربه‌فرد هستند.

رنگ‌های به‌کاررفته در طراحی داخلی رستوران مدرن معمولاً رنگ‌های روشن، آبی، خاکستری و رنگ‌های خنثی هستند. درمورد نورپردازی سبک مدرن در طراحی رستوران، معمولاً نورپردازی باید ملایم باشد. همچنین نصب آب‌نما در قسمت ورودی و روشنایی کافی ضروری است و در ترکیب با آب‌نما می‌تواند جلوه زیبایی خلق کند. از دیگر ایده های مدرن در فضای داخلی رستوران، استفاده از آینه‌کاری است.

آینه‌کاری علاوه بر اینکه موجب روشن‌تر و بزرگ‌تر شدن فضا می‌شود، زیبایی بصری خاصی نیز ایجاد می‌کند. مبلمان مورداستفاده در طراحی دکوراسیون رستوران مدرن، چوب‌های ساده با طراحی ساده است و  معمولاً از رنگ‌هایی با تناژ روشن، قهوه‌ای و خاکستری استفاده می‌شود. خلق یک دیوار هنری شاخص همراه با نورپردازی ملایم و هوشمندانه می‌تواند تم و برند رستوران را تقویت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu