طراحی داخلی گیم نت و چیدمان وسایل

گیم‌ نت یا همان (LAN gaming center) به مکانی گفته می‌شود که افرادی که به بازی‌های کامپیوتری و دیجیتالی علاقه‌مند هستند، می‌توانند آنجا با استفاده از تجهیزات و سیستم‌هایی که در اختیارشان قرار داده می‌شود، بازی کنند.فضای داخلی گیم ‌نت ممکن است خیلی کوچک باشد و فقط با چند دستگاه ساده و کم‌کار کنند یا خیلی بزرگ‌تر در حد یک مرکز بازی بزرگ باشد. گیم نت یکی از مکان‌های شلوغ و پر استقبال برای جوانان و نوجوانان به‌حساب می‌آید؛ بنابراین چیدمان وسایل دکوراسیون گیم نت از اهمیت زیادی برخوردار است.

هر اندازه زیبایی طراحی داخلی گیم نت بیشتر باشد، موجب جذب بیشتر مشتری در این مکان می‌شود. در این مقاله از سایت حسام سلیمانی سعی کرده‌ایم اطلاعات مفید و سودمندی راجع به طراحی داخلی گیم نت و چیدمان وسایل در اختیار شما قرار دهیم.

ویژگی ‌های طراحی فضای داخلی گیم نت

ویژگی ‌های طراحی فضای داخلی گیم نت

در طراحی داخلی گیم نت باید چند نکته را در نظر بگیریم تا جذابیت این مکان به‌قدری باشد که موجب جذب بیشتر مشتری شود. علاوه بر رنگ‌بندی در طراحی داخلی گیم نت باید به نوع چیدمان سیستم‌ها و نحوه قراردادن آن‌ها در مکان مناسب توجه ویژه شود. ویزگی ها و مواردی که باید در نظر گرفته شوند عبارت‌اند از:

  • اکثر مخاطبین گیم نت نوجوانان و جوانان هستند، در نتیجه باید رنگ‌بندی طراحی داخلی گیم نت و همچنین چیدمان وسایل دکوراسیون گیم نت موردپسند این گروه سنی باشد.
  • در طراحی فضای داخلی گیم نت نباید نور زیاد وجود داشته باشد؛ زیرا اکثر علاقه‌مندان به گیم نت تمایلی به دیده‌شدن از بیرون ندارند.
  • در گیم نت‌ها، گیمرها تمایل دارند که صفحه مانیتور آن‌ها توسط هم‌تیمی‌هایشان قابل‌مشاهده باشد و از طرف دیگر صفحه مانیتور برای رقیبشان قابل رویت نباشد. به همین علت باید طراحان داخلی سیستم‌ها را به‌گونه‌ای مناسب و کاربردی در دکوراسیون داخلی گیم نت بچینند.
  • مخاطبین گیم نت بیشتر نوجوانان هستند؛ بنابراین نباید از وسایل آسیب‌پذیر در این دکوراسیون استفاده کرد.
  • علاوه بر مواردی که ذکر شده ایجاد فضای کافی در بین سیستم‌ها برای عبور و مرور کاربران و گیمرها یکی دیگر از نکاتی است که باید هنگام طراحی داخلی گیم نت موردتوجه قرار بگیرد.

طراحی داخلی گیم نت و چیدمان وسایل دکوراسیون

برای طراحی فضای داخلی گیم نت‌ ها با درنظرگرفتن متراژ مکان موردنظر و محل افتتاح آن، می‌توان فاکتورهای زیادی را در نظر گرفت. البته مسلماً هر چقدر این فضا محدودتر باشد امکان ایجاد تغییرات و یا اعمال طراحی‌های داخلی و خارجی متنوع کمتر می‌شود.

در طراحی داخلی گیم نت علاوه بر نوع چیدمان وسایل دکوراسیون گیم نت، مدل‌های مختلف مانیتور و میزکار، نورپردازی، نوع رنگ و طراحی دیوارها بسیار حائز اهمیت است. به همین علت رنگ دیوارها و نوع نورپردازی‌ها برای این مکان‌ها  باید به‌گونه‌ای باشد که فضای آرامش‌بخش و جذابی را برای مشتریان فراهم کند، تا اوقات فراغت خود را در آرامش و با شور و نشاط سپری کنند.

چیدمان وسایل دکوراسیون گیم نت

چیدمان وسایل دکوراسیون گیم نت

بعد از واردشدن به گیم‌نت، اولین چیزی که به چشم می‌خورد دکوراسیون فضای داخلی آن است. باتوجه‌به کارایی هوش مصنوعی در طراحی داخلی می‌توان چندین طرح و چیدمان را قبل از اجرا مشاهده و در نهایت بهترین طراحی را انتخاب کرد. چیدمان وسایل در طراحی داخلی گیم نت متنوع است که در ادامه به چند مورد اشاره می‌کنیم.   

1.  طراحی دکوراسیون جذاب؛ جهت جلب‌نظر مشتری

در حقیقت باید گفت چیدمان وسایل دکوراسیون گیم‌نت، نقش بسیار ویژه و مهمی برای جلب‌توجه افراد در نگاه اول دارد. طراحی داخلی گیم نت و چیدمان آن باید به شکلی باشد که وقتی یک نفر وارد گیم‌نت می‌شود، احساس کند وارد یک مکان خیلی خفن و باحال برای بازش شده و کاملاً آن حس و حال را درک کند. اگر فرد وارد چنین مکانی شود لحظات بسیار خوشی را در آن مکان سپری می‌کند و همین امر موجب می‌شود خاطره خوش آن لحظه در ذهنش بماند، و دفعات بعدی همان گیم نت را برای انجام بازی‌های مهیج انتخاب کند.

2. کمیت و کیفیت در چیدمان وسایل دکوراسیون گیم‌نت

در طراحی داخلی گیم نت باید از کم‌ترین فضا بیشترین استفاده را ببرید. یعنی بتوانید با استفاده از فضایی که در اختیار دارید، حداکثر استفاده را برای اضافه‌کردن امکانات و قابلیت‌های مختلف داشته باشید. برای این کار باید طراحی داخلی گیم نت دارای چیدمان از قبل برنامه‌ریزی‌شده باشد. علاوه‌ بر استفاده از حداکثر فضا، باید راحتی گیمرها را هم در نظر بگیرید. البته سعی کنید در این دو مورد تعادل ایجاد کنید و کیفیت رو فدای کمیت نکنید.

در طراحی داخلی گیم نت این مورد را در نظر بگیرید که هر فرد فضای شخصی خودش را داشته باشد تا بتواند به‌راحتی بازی کند. از همین جهت نحوه قرارگیری مانیتورها اهمیت زیادی در چیدمان وسایل دکوراسیون گیم نت دارد. این مورد را هم در نظر بگیرید برای بخشی که افراد به‌صورت تیمی بازی می‌کنند، مانیتور باید برای هم‌تیمی‌هایشان قابل‌مشاهده باشد؛ ولی از دید تیم رقیب باید خارج باشد.

مورد دیگر اینکه فضای کافی برای رفت‌وآمد کاربران و دسترسی راحت آن‌ها به بخش‌های مختلف گیم‌ نت را هم هنگام چیدمان وسایل دکوراسیون گیم‌نت در نظر داشته باشید. توجه کنید فضای طراحی شده به شکلی نباشد که عبور و مرور کاربران، حواس دیگران را حین بازی پرت کند.

ایجاد حس هیجان در فضا با نورپردازی و رنگ‌ بندی مناسب

3. طراحی داخلی گیم نت؛ ایجاد حس هیجان در فضا با نورپردازی و رنگ‌ بندی مناسب

رنگ‌بندی دکور و نورپردازی طراحی داخلی گیم ‌نت در ایجاد حس هیجان در افراد بسیار مؤثر است. معمولاً برای جذابیت بخشیدن به فضای گیم‌نت از نورهای مخفی و کنترل شده استفاده می‌شود. استفاده از نورهای تند و رنگی در طراحی گیم نت که بیشتر به سلیقه نوجوان‌ها است؛ درصورتی‌که با چیدمان وسایل دکوراسیون گیم نت هماهنگی داشته باشد، هیجان بیشتری در افراد ایجاد می‌کند. فراموش نشود در کنار همه موارد ایده برای گیم‌‌نت، باید کاملاً اصولی انجام شود تا موجب آسیب رساندن به چشم کاربران نشود.

4. استفاده از انواع پوسترها

سعی کنید در طراحی داخلی گیم نت از تابلو یا پوستر بازی‌های معروف، کاراکترهای پرطرف‌دار بازی‌ها، هر چیزی که مربوط به بازی باشد و یا حتی تصاویری که از رویدادها، مسابقات یا روزهای خاطره‌انگیز گیم‌نت دارید که می‌تواند حس خوبی در مشتریان ایجاد کند، استفاده کنید.

چند ایده برای افزودن بخش‌های مختلف به گیم‌نت

می‌توانید بخش‌های مختلف و متنوعی در طراحی داخلی گیم نت داشته باشید. در این قسمت به پیشنهاد چند ایده جذاب برای طراحی فضای داخلی گیم نت می‌پردازیم.

1. اختصاص دادن قسمتی از گیم نت برای تاسیس کافه

این ایده می‌تواند در حد یک کافه خیلی ساده یا کمی جذاب‌تر باشد و به‌صورت یک کافه مجهز اجرا شود. بخش‌هایی که به‌عنوان کافه در نظر می‌گیرید می‌توانند شامل این موارد باشد:

  • قراردادن یک یخچال که شامل انواع نوشیدنی‌های سرد، آب‌معدنی، بستنی و… باشد.
  • قراردادن یک یخچال برای ارائه انواع دسر، کیک و…
  • تهیه یک‌سری مواد غذایی سرد مانند برخی فست‌فودها و ساندویچ‌های گرم.
  • ارائه نوشیدنی‌های گرم مثل چای، قهوه و….

این ایده برای راه‌اندازی گیم ‌نت می‌تواند از همان ابتدا نوع کسب‌وکار شما را خاص کند و در نتیجه افراد بیشتری جذب گیم‌ نت شما شوند. اختصاص‌دادن یک فضا در طراحی داخلی گیم نت برای نوشیدن، خوردن و رفع خستگی باعث می‌شود مشتریان ثابت زیادی داشته باشید و کارتان حسابی پر رونق شود.

علاوه‌ بر سودی که از طریق بازی‌ها دارید، افزودن این بخش هم می‌تواند سوددهی خوبی برایتان ایجاد کند. برای اینکه بیشتر نظر مشتریانتان را جلب کنید، می‌توانید گاهی اوقات با خوراکی‌های کوچک مثل چایی، شیرینی، شکلات و… از مشتریانتان پذیرایی کنید، همین امر باعث می‌شود که شما جذب بیشتری داشته باشید.

چند ایده برای افزودن بخش‌های مختلف به گیم‌نت

2. ایده طراحی فضای داخلی گیم نت؛ داشتن بخش VIP مختص مشتریان ویژه

درنظرگرفتن یک قسمت VIP برای یک‌سری از مشتریان، می‌تواند یک ایده خوب برای طراحی داخلی گیم ‌نت باشد. امکانات و تجهیزاتی که در این قسمت قرار می‌گیرد، طبیعتاً بهتر و بیشتر از بخش عادی و عمومی هستند و باید باکیفیت‌ترین تجهیزات را برای این قسمت در نظر بگیرید تا بتوانید خدمات خاصی را به مشتریانی که این قسمت را انتخاب می‌کنند، ارائه دهید. قطعاً هزینه رزرو این قسمت از سایر بخش‌ها بیشتر است؛ اما طرفداران خودش را دارد؛ زیرا افرادی هستند که حاضرند در ازای کیفیت بهتر، هزینه بیشتری هم بپردازند.

3. قرار گرفتن محل گیم‌نت در جای دسترس‌پذیر

مکانی که گیم‌ نت در آنجا قرار گرفته، تأثیر زیادی در جذب مشتری دارد. نزدیک مدارس، دانشگاه‌ها، مرکز خریدها و… جاهای خوبی هستند. هنگام انتخاب محل گیم‌نت به فکر جذب افراد از جاهای مختلف منطقه شهری باشید و جایی را انتخاب کنید که دسترسی به آنجا از جاهای مختلف شهر راحت باشد.

چند ایده‌ جهت داشتن تجهیزات خوب در طراحی داخلی گیم ‌نت

همان اندازه که طراحی فضای داخلی گیم نت اهمیت دارد، تجهیزات و امکاناتی که در گیم‌نت استفاده می‌کنید هم بسیار مهم و حائز اهمیت‌اند. برای اینکه جذب مشتری بیشتری داشته باشید باید:

  • از انواع مختلف فیلم، بازی و تکنولوژی‌های جدید و به‌روز در گیم ‌نت استفاده کنید.
  • مجموعه‌ای کامل از انواع بازی‌ها داشته باشید.
  • برای شروع بهتر است از پی‌سی استفاده کنید، چون اغلب بازی‌های کنسول، برای پی‌سی هم قابل‌اجرا و قابل ارتقا هستند. دلیل دیگر این که پی‌سی راحت‌تر قابلیت شبکه‌شدن دارد و با شبکه‌کردن کامپیوترهایتان می‌توانید بین بچه‌ها فضای رقابتی ایجاد کنید.
ویژگی ‌های بازی‌ های گیم نت

ویژگی ‌های بازی‌ های گیم نت

در خصوص بازی‌های گیم نت حتماً این موارد را در نظر داشته باشید:

  • فقط طبق سلیقه خود تصمیم نگیرید و سعی کنید یک مجموعه کامل از انواع بازی‌ها را در گیم‌ نت ارائه دهید. حتی می‌توانید در چیدمان وسایل دکوراسیون گیم نت، یک باکس قفسه مانند قرار دهید و انواع بازی‌ها را داخل آن بگذارید. این کار موجب زیبایی بخشیدن به فضا و طراحی داخلی گیم نت می‌شود.
  • از بازی‌های جدید و به‌روز استفاده کنید. اینکه شما یک گیم ‌نت به‌روز و جدید و پیشرفته از همه لحاظ داشته باشید، یک مزیت رقابتی برای شما محسوب می‌شود. هر بازی جدیدی که در سایت‌ها و بازار عرضه می‌شوند را سریع تهیه کنید و در گیم نت، در اختیار کاربران و مشتریان خود قرار دهید.
  • پسعی کنید علاوه‌ بر بازی‌های آفلاین، بازی‌های آنلاین را هم در مجموعه بازی‌هایتان داشته باشید. البته جهت مهیاکردن بستری برای بازی آنلاین حتماً باید اینترنت پرسرعت با پینگ پایین داشته باشید.
  • بازی مناسب هر رده سنی داشته باشید.

جمع‌بندی

همان‌طور که گفته شد عوامل زیادی در زیباسازی طراحی فضای داخلی گیم نت دخیل هستند؛ اما به‌طورکلی برای طراحی داخلی گیم نت مکان خوب و تجهیزات مناسبی را باید در نظر بگیرید. این کار باعث جذب مشتری بیشتر برای شما و رضایت آن‌ها می‌شود. در واقع هرچقدر سبک چیدمان وسایل دکوراسیون گیم نت هیجان‌انگیز و جذاب باشد، جذب مشتری برای شما حتی از نقاط دور به محل تأسیس گیم نت راحت‌تر و بیشتر می‌شود.

برای طراحی بهتر دکوراسیون داخلی گیم نت و دیگر فضاهای داخلی مانند طراحی داخلی کافی شاپ، طراحی داخلی تجاری و…. می‌توانید از تیم حرفه‌ای آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی کمک بگیرید. همچنین شما می‌توانید وارد سایت شوید و از نمونه کارهای ما و پروژه‌ها دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu