طراحی داخلی گل فروشی و نکات کاربردی آن

گل فروشی یکی از محبوب‌ترین فضاها در میان لوکیشن‌های خیابان است. مردم از دیدن گل‌های زیبا و پرشدن مشامشان از عطر گل‌ها لذت می‌برند. این امر به‌خودی‌خود باعث برتری گل‌فروشی در جذب مشتری می‌شود؛ اما ویترین و دکوراسیون گل فروشی نقش مهمی را در افزایش پتانسیل و موفقیت کسب‌وکار ایفا می‌کند. سبک‌های مختلفی برای طراحی داخلی این فضا وجود دارد که هر کسی می‌تواند بر اساس بودجه و سلیقه شخصی دکور موردنظر را انتخاب کند. وجود حس خوب و آرامش در کنار گیاهان و زیبایی چشمگیر گل‌ها شغل گل‌فروشی را به حرفه‌ای پر درآمد تبدیل کرده است؛ اما به دلیل ظریف و حساس‌بودن گل اگر طراحی داخلی گل فروشی نامساعد باشد صاحبان این شغل با ضرر بزرگی مواجه خواهند شد.

با طراحی و قفسه بندی گل فروشی می‌توان آن را به فضایی دلپذیر تبدیل کرد که بدون هیچ بی‌نظمی کارها در معرض دید قرار داده ‌شوند. شاید به نظر این کار ساده به نظر می‌رسد؛ اما کمک‌گرفتن از متخصصین رسیدن به گل‌فروشی زیبا و پر درآمد را فراهم می‌سازد. در ادامه مطلب از گروه تخصصی معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی که با به‌کارگرفتن جدیدترین طرح‌های روز محل کار شما را به فضایی دلنشین و جذاب تبدیل می‌کند به بررسی نحوه طراحی داخلی گل فروشی می‌پردازیم.

چرا طراحی داخلی گل فروشی مهم است؟

چرا طراحی داخلی گل فروشی مهم است؟

طراحی داخلی مهم‌ترین بخش در هر بیزینس است؛ چرا که اولین موضوع تأثیرگذار بر انسان‌ها طراحی و دکوراسیون فضایی است که در آن قرار می‌گیرند. هر کسی بنا بر سلیقه خود فضا را دیزاین می‌کند؛ اما برای این کار اصول و استانداردهایی وجود دارد که با رعایت آن‌ها گیرایی چندبرابر می‌شود. برای شغل گل‌فروشی طراحی داخلی اهمیت بیشتری دارد؛ چرا که در کنار زیبایی گل‌ها باید فضایی لوکس و شیک به وجود آورد و از خراب‌شدن گل‌ها نیز جلوگیری کرد.

سیستم تهویه و دمای مناسب دو اصل مهم در طراحی داخلی گل‌ فروشی هستند که نباید فراموش شوند. با طراحی خلاقانه و رعایت اصول می‌توان محل کسب منحصربه‌فردی را به وجود آورد و متمایز با سایر رقبا بود. مهم‌ترین نکات قابل‌اشاره در طراحی گل‌فروشی شامل موارد زیر می‌شود:

1. کمک گرفتن از متخصص

طراحی داخلی امری تخصصی است و بهتر است برای رسیدن به بهترین نتیجه از متخصص این امر کمک گرفت. در گل‌فروشی طیف وسیعی از رنگ‌ها وجود دارد؛ پس نباید برای دیوارها و کف از رنگ اضافی استفاده کرد تا جلوه گل بیشتر باشد. طراحی و قفسه‌بندی گل فروشی باید به‌گونه‌ای باشد که همه گل‌ها در معرض دید باشند و حس شادابی و نشاط را برای مشتری به ارمغان بیاورد. با کمک از طراح سلیقه شخصی صاحب بیزینس با رعایت اصول به اجرا در می‌آید.

2. دیوارها و کف پوش در طراحی داخلی گل فروشی

هرچقدر فضا ساده‌تر باشد زیبایی و جلوه گل‌ها بیشتر می‌شود. برای این که رنگ‌های شاد و زنده گل‌ها به چشم بیاید و حس شادابی را منتقل کنند، دیوارها باید ساده و به رنگ خنثی باشند. معمولاً برای کف و دیوارهای گل‌فروشی از رنگ سفید استفاده می‌شود. استفاده از رنگ تند از چشمگیری گل‌ها می‌کاهد و چشم را خسته می‌کند.

برای جلوگیری از خالی بودن دیوارها می‌توان تابلوهایی با موضوع باغبانی استفاده کرد یا با مصالحی چون سنگ و چوب تزیین کرد تا حس طبیعت را بیشتر القا کند. کف‌پوش باید به‌نوعی انتخاب شود که تمیزکردن و شستشو آن راحت و در برابر آب مقاوم باشد.

دیوارها و کف پوش در طراحی داخلی گل فروشی

3. گلدان‌ها و چیدمان

گلدان باید در رنگ سفید انتخاب شود و تعداد آن هماهنگ با میزان فروش باشد. در فضای کوچک و فروش کم استفاده از گلدان‌های بزرگ مجاز نیست. برای چیدمان در طراحی داخلی گل فروشی گلدان‌های بزرگ‌تر و گل‌های بلندتر در قسمت پشت و گل‌های کوچک در قسمت جلو قرار می‌گیرند؛ اگر در مغازه گل‌های مصنوعی نیز وجود دارد گل‌های طبیعی باید در قسمت ورودی و جلوتر باشند. گل‌های خوشبو و رایحه‌دار نزدیک درب ورودی گذاشته می‌شوند تا عابرین را مسحور خود کنند.

4. تفکیک سازی فضا

در طراحی داخلی گل فروشی باید فضای نمایش گل و گیاهان و مکان دیزاین و طراحی گل مجزا باشد که در فاصله کمی از محل نمایش گل‌ها قرار می‌گیرد. برای طراحی و آرایش گل نیاز به آرامش و تمرکز است و علاوه بر این نیاز به فضایی است که به‌راحتی ساقه‌های اضافی و برگ‌ها ریخته شوند و ظاهری ناخوشایند و نامنظم به وجود نیاید. برای اینکه نظر مشتری جذب شود و اعتماد کند نمونه کارها باید در فضایی مناسب نمایش داده شوند و بر روی چهارپایه‌های بلند در دسته‌بندی‌های جداگانه در معرض دید قرار داده شوند.

از دیگر محل‌های پر اهمیت، محل رفت‌وآمد مشتریان است. چیدمان باید به‌گونه‌ای باشد که همه کارها در دید باشند. دسترسی، رفت‌وآمد و حرکت بین آن‌ها راحت باشد که با طراحی و قفسه‌ بندی گل فروشی این امر امکان‌پذیر است. فضایی برای بخش‌پذیرش و صندوق اختصاص داده می‌شود که باید با طراحی داخلی گل فروشی هماهنگ باشد، دسترسی به آن آسان و مانع حرکت مشتریان نباشد. بهتر است در گل‌فروشی جایی برای نشستن در نظر گرفته شود تا هنگام آماده‌سازی و مشاوره‌های طولانی مشتری خسته نشود.

5. طراحی داخلی گل فروشی؛ سیستم رطوبت و دما

بخش اصلی و فنی در طراحی داخلی گل فروشی سیستم رطوبت است. رسیدگی به گل‌ها و حفظ دمای مناسب گل‌ها بسیار مهم است؛ زیرا هرگونه تغییر، خسارت و ضرر بزرگی را به بار می‌آورد. سیستم تهویه متناسب با نوع گل باید انتخاب شود و به گونه‌ای طراحی شود که با تغییر دکوراسیون آسیبی به ساختار اصلی وارد نشود.

طراحی و قفسه بندی گل فروشی چگونه باشد؟

طراحی و قفسه بندی گل فروشی چگونه باشد؟

گل به‌خودی‌خود زیباست؛ اما برای ایجاد ظاهری مدرن و کنارگذاشتن سیستم تکراری گذشته باید از طراحی داخلی برای گل‌فروشی استفاده کرد. با افزودن خلاقیت می‌توان جلوه‌ای متفاوت و بهتر خلق کرد که در جذب مشتری تأثیر به‌سزایی دارد. منظور از تغییر در طراحی داخلی گل فروشی تجمل‌گرایی نیست؛ بلکه المان‌ها باید در نهایت سادگی انتخاب شوند تا جلوه گل بیشتر شود. هر چقدر محیط فروشگاه مرتب‌تر و ساده‌تر باشد زیباتر به نظر می‌رسد؛ برای همین امر باید از قفسه‌بندی‌ها و شلف استفاده کرد.

برای نظم‌دادن و چیدمان، سکوها و قفسه‌ها بهترین گزینه هستند و باعث می‌شوند همه گل‌ها دیده شوند و چیزی از چشم مشتری پنهان نباشد. چیدمان های شیک شلف ها و باکس ها هم زیبایی بصری گل فروشی را چندین برابر می‌کند. قفسه‌ها باید ساده و در جنس و رنگ متناسب با دکوراسیون باشند و در زاویه و جایگاه مناسب قرار بگیرند تا هم در دید مشتری بوده و هم فضا شلوغ نشود.

قفسه‌بندی باید در امتداد دیوارها و یا در وسط گل‌فروشی نصب شود و درعین‌حال مانعی برای رفت‌وآمد نباشد. برای جذاب‌شدن طراحی و قفسه بندی گل فروشی قفسه‌ها می‌توان آن‌ها را با جزئیات متناسب با مناسبت‌ها تزیین کرد. نمونه کارها متناسب با هر مناسبتی باید در دسته‌بندی جداگانه در قفسه قرار بگیرند.

طراحی داخلی گل فروشی؛ تاثیر ویترین و دکوراسیون گل فروشی

نما و دکوراسیون گل‌فروشی باید به‌گونه‌ای باشد که مهارت، ظرافت، تخصص و هنر صاحب آن را به نمایش بگذارد. هر گاه تجربه خرید وجود نداشته باشد مشتری بر اساس ویترین و دکوراسیون گل فروشی برای خرید تصمیم می‌گیرد. ویترین متفاوت و خلاقانه، رهگذران را به مشتری تبدیل می‌کند. ویترین نباید ثابت باشد؛ بلکه باید به‌صورت مرتب تغییر داده شود.  این تغییر در طراحی داخلی گل فروشی متناسب با جشن‌ها، مناسبت‌ها و اعیاد صورت می‌گیرد. ویترین و دکوراسیون هماهنگ مشتری را وسوسه می‌کند و باعث رشد فروش می‌شود. بر اساس هر فصلی می‌توان از تم رنگی آن فصل استفاده کرد و به ویترین جلوه و نما بیشتری داد.

طراحی داخلی گل فروشی؛ تاثیر ویترین و دکوراسیون گل فروشی

جمع‌بندی

در دنیای پر از فراوانی و رقابت امروز برای رشد و موفقیت باید متفاوت بود. توسعه، گسترش و جذب مشتری نیاز به ایده‌های خلاقانه و تبلیغات جذاب دارد. شغل گل‌فروشی مستثنی از این امر نیست و نیاز به تغییر دارد. طراحی داخلی گل‌ فروشی باید به‌گونه‌ای طراحی شود که گل‌ها چشمگیر باشند و عطر آن‌ها در فضا پیچیده شود. باتوجه‌به حساسیت کار با سیستم تهویه مناسب، امکان جابه‌جایی و تغییر بدون صدمه‌زدن به گل‌ها وجود داشته باشد. طراحی و قفسه بندی گل فروشی از شلوغی فضا و هرج‌ومرج جلوگیری می‌کند و دسترسی را آسان می‌سازد.

 هدف فقط جذب مشتری نیست؛ بلکه باید مشتری ماندگار باشد که با خلاقیت، نوآوری، کیفیت و اخلاق خوب ممکن می‌شود. ویترین و دکوراسیون گل فروشی هنر گل‌فروش را نشان می‌دهد و اولین راه برای جذب مشتری و سودآوری است. برای خلق فضای خاص و متفاوت می‌توان محصولات باکیفیت گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی را خریداری نمود و زیبایی را به خانه یا محل کار خود بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu