طراحی داخلی مشاور املاک شیک و مدرن

طراحی داخلی مشاور املاک تأثیر بسیار زیادی در جذب مشتری دارد؛ ازاین‌رو بهتر است در زمان طراحی داخلی و نحوه چیدمان مشاور املاک حساسیت لازم را به خرج دهید تا بتوانید فضایی کاربردی را در آن ایجاد نمایید. رعایت این اصول در دکوراسیون داخلی دفتر مشاور املاک موجب می‌شود مشتری در هنگام ورود به دفتر شما احساس راحتی بیشتری داشته باشد.

در زمان دیزاین داخلی دفاتر املاک لازم است به چند عنصر کلی مانند رنگ، نورپردازی و مبلمان و اکسسوری‌ها توجه داشته باشد و هر یک از این عناصر را در طراحی داخلی به صورتی به کار ببرید که سبب جذاب‌تر و زیباتر به‌نظررسیدن دیزاین داخلی شود. برای آشنایی بیشتر با نحوه طراحی دکوراسیون دفتر مشاور املاک در این مقاله از حسام سلیمانی همراه ما باشید.

طراحی داخلی مشاور املاک مدرن

طراحی داخلی مشاور املاک مدرن

ورودی دفتر یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها در نحوه چیدمان مشاور املاک محسوب می‌شود. در واقع این قسمت اولین مکانی است که مشتری با آن برخورد می‌کند؛ به همین علت بهتر است ورودی به‌گونه‌ای طراحی شود که مشتری در زمان ورود به دفتر جذب آن شود. توجه داشته باشید که طراحی ورودی معرف کسب‌وکار شما است و لازم است در این فضا از عناصر رنگ و نور به‌درستی استفاده شود. در طراحی داخلی مشاور املاک نیاز است که نور ورودی بیشتر از دیگر بخش‌های دفتر باشد و توصیه می‌شود که رنگ را هم متمایز با سایر قسمت‌ها انتخاب کنید.

این موضوع موجب ایجاد فضای دعوت‌کننده می‌شود. همچنین استفاده از المان‌های دعوت‌کننده مانند فلش و تابلو برای طراحی ورودی دفتر املاک به این امر کمک می‌کند. بهتر است رنگ وسایل و رنگ سایر اجزای دفتر را هم از بین رنگ‌های آرامش‌بخش انتخاب کنید تا سبب جذب اطمینان و اعتماد مشتری شود. همچنین پیشنهاد می‌شود از به‌کاربردن رنگ‌های استرس‌زا و هیجانی در طراحی داخلی دفتر املاک خودداری نمایید. بهتر است در طراحی داخلی مشاور املاک بخش تخصصی را به برگزاری جلسات کاری و مذاکرات با خریداران و فروشندگان اختصاص دهید. لازم است که این بخش آرام و قابل تمرکز باشد و وجود دیزاین داخلی رسمی در این فضا بهتر است.

معرفی ایده هایی برای نحوه چیدمان مشاور املاک

طراحی دکوراسیون و نحوه چیدمان مشاور املاک یکی از مواردی است که در دنیای امروز از اهمیت بسیاری برخوردار است. فضای دفتر مشاور املاک، یک فضای فنی، تبادل نظر، مذاکره و معامله است. به همین علت طراحی دکوراسیون برای این محیط لازم است به‌گونه‌ای باشد که با رعایت اصل هماهنگی در طراحی داخلی موجب جلب رضایت مشتری و ایجاد امنیت شود. جهت داشتن اصولی‌ترین و بهترین طراحی داخلی مشاور املاک که درعین‌حال شیک و کاربردی هم باشد، باید از چند قوانین و قواعد طراحی دکوراسیون پیروی نماییم. در این مقاله به بررسی برخی از آن‌ها پرداخته شده است. 

1. ورودی دفتر را همیشه موردتوجه قرار دهید

ورودی دفتر همیشه یکی از مهم‌ترین قسمت‌های دفاتر به‌ویژه دفتر مشاور املاک بوده است. در واقع باید گفت که این بخش همان نگاه اولیه مشتری به شما و دفتر است که می‌تواند اتفاقات خوبی را برای شما رقم بزند. طراحی داخلی مشاور املاک در بخش ورودی می‌تواند مشتریان را از دوردست‌ها نیز جذب کند؛ زیرا اصولاً ورودی دفاتر از دور هم دیده می‌شوند.

2. دقت در انتخاب مبلمان دکوراسیون داخلی دفتر مشاور املاک

مبلمان یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در دفاتر مشاور املاک محسوب می‌شود. لازم است مبلمان‌های اداری برای چیدمان مشاور املاک در عین زیبایی متناسب با فضا و سبک دکوراسیون دفتر انتخاب شوند. همچنین دقت کنید مبلمان با دیگر اجزای دفتر مثل میز کامپیوتر مدرن یا کلاسیک و صندلی کارمندان از نظر ظاهری، هارمونی و چشم‌نوازی داشته باشند. علاوه بر این در زمان انتخاب مبلمان به راحت بودن آن‌ها نیز دقت داشته باشید.

مبلمان در طراحی داخلی مشاور املاک جهت استفاده و نشستن مشتریان است و باید به‌گونه‌ای انتخاب شود که بازدیدکنندگان شما احساس راحتی روی آن داشته باشند؛ بنابراین مناسب‌تر است از مبلمان ساده و مدرن استفاده نمایید. در چیدمان مبلمان در فضای دفتر املاک توجه داشته باشید که هر قسمت از دفتر یا لابی، کاناپه و صندلی راحت برای مشتریان داشته باشد.

دقت در انتخاب مبلمان دکوراسیون داخلی دفتر مشاور املاک

3. طراحی داخلی مشاور املاک؛ نورپردازی در دکوراسیون دفتر املاک متناسب با فضا

نکته مهم بعدی درباره دکوراسیون و نحوه چیدمان مشاور املاک نورپردازی محیط است. نورپردازی صحیح و اصولی موجب بزرگ‌تر و شکیل‌تر جلوه‌دادن فضا می‌شود. همچنین استفاده مناسب از نورپردازی نقطه‌ای و متمرکز، فضای دفتر مشاور املاک را به فضایی دوست‌داشتنی، قابل‌اعتماد و جذاب تبدیل می‌کند. استفاده از نور طبیعی در طراحی داخلی مشاور املاک فضا را گسترده‌تر و بزرگ‌تر جلوه می‌دهد؛ فلذا در طول روز اولویت با نور طبیعی است.

وجود نور طبیعی در فضا موجب ایجاد حس خوب در کارکنان می‌شود و آن‌ها را از کسالت دور می‌کند؛ بنابراین درصورتی‌که در دفتر املاک خود پنجره دارید بهتر است از حداکثر ورود نور به فضا استفاده نمایید.ا درصورتی‌که امکان استفاده از نور طبیعی نبود، از نورهای مصنوعی استفاده کنید. در اتاق‌های جلسه که تعداد میز و صندلی کنفرانس بیشتر است و افراد بسیاری در آن‌ها حضور خواهند داشت سعی کنید از نورهای مصنوعی آفتابی و مهتابی به‌تناسب در فضا استفاده شود.

4. کفپوش دفتر املاک باید موجب ایجاد حس صمیمیت برای مشتری شود

یکی از ملزومات طراحی دکوراسیون برای هر فضا انتخاب کفپوش مناسب است. در طراحی داخلی مشاور املاک نیز این مورد اهمیت بسیاری دارد که جهت انتخاب آن لازم است جوانب متعددی در نظر گرفته شود؛ به‌عنوان‌مثال انتخاب سرامیک به رنگ روشن فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد؛ ولی یکی از معایب سرامیک برای مکان‌های پر رفت‌وآمد مثل دفتر مشاور املاک این است که به‌سرعت لک شده و کثیف می‌شود. نکته دیگری که در انتخاب کفپوش لازم است به آن توجه شود متریال آن است.

برای انتخاب کفپوش دفتر املاک، باید متریالی انتخاب شود که با چرخش میز و صندلی مدیریتی و کارمندان به‌سرعت خط‌وخش نگیرد و رنگ آن کدر نشود. همچنین برای انتخاب کفپوش مناسب برای دفتر مشاور املاک باید قبل از خرید جوانب را بررسی نمایید که آیا شرایط تمیزکردن مرتب آن را دارید یا خیر.

جهت پوشاندن کف دفتر مشاور املاک کف‌پوش‌های جدید و مدرن چوبی یا موکت‌های کلاسیک هم انتخاب مناسبی هستند. در طراحی داخلی مشاور املاک یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ایجاد حس صمیمیت در فضا موکت‌های کلاسیک هستند؛ زیرا با استفاده از این موکت‌ها به‌عنوان کفپوش دفتر املاک حس گرم بودن را به مشتریان القا خواهید نمود.

5. طراحی داخلی مشاور املاک؛ انتخاب هوشمندانه ترکیب رنگی

نه فقط در طراحی داخلی مشاور املاک، بلکه در طراحی دکوراسیون کلیه محیط‍‌های تجاری، اداری و آموزشی، انتخاب رنگ یکی از مهم‌ترین فاکتورها محسوب می‌شود. ترکیب رنگی که برای نحوه چیدمان مشاور املاک خود انتخاب می‌کنید یکی از عوامل اصلی و مهم در زیبایی آن به شما می‌آید.

توجه داشته باشید برای انتخاب ترکیب رنگی یک دفتر مشاور املاک شیک، هوشمندانه عمل نمایید. فضای دفتر مشاور املاک باید حس اعتماد را به بازدیدکنندگان القا نماید. به همین علت یک دفتر معاملاتی لازم است فضایی آرام و امن داشته باشد. پس انتخاب رنگ‌های روشن و رنگ های خنثی در دکوراسیون داخلی که آرامش را منتقل می‌کنند قطعاً برای این مکان‌ها مناسب‌تر خواهد بود.

فراموش نکنید استفاده از این رنگ‌ها تأثیر مطلوبی روی فرد مقابل خواهد داشت و سبب جذب مشتریان بیشتری می‌شود. نکته دیگری که در استفاده از رنگ‌ها باید به آن توجه داشت دقت در تناسب آن‌ها است؛ برای مثال درصورتی‌که مبلمان، میز جلو مبلی، کف‌پوش و دیوارها هر سه یک طیف رنگی داشته باشند، قطعاً جلوه چندان زیبایی نخواهند داشت. بهتر است قانون تضاد را هم در انتخاب رنگ‌ها لحاظ نمایید تا یک ترکیب شیک و در‌عین‌حال رسمی برای فضای کاری‌تان ایجاد کنید. جهت انجام این کار می‌توانید از ترکیب یک‌رنگ خنثی مثل طوسی با سایر رنگ‌ها یا از انواع تیره و روشن یک‌رنگ برای رنگ‌بندی کل فضا کمک بگیرید.

استفاده از پارتیشن های مناسب برای تفکیک فضا

6. نحوه چیدمان مشاور املاک؛ استفاده از پارتیشن های مناسب برای تفکیک فضا

اصولاً افرادی که به دفتر املاک مراجعه می‌کنند ترجیح می‌دهند حریمی جهت گفت‌وگو داشته باشند و در یک فضای شخصی و امن نیازها و بودجه خود را برای مشاور املاک توضیح دهند. پس قطعاً چیدمان میز اداری به‌صورت نزدیک به هم و فضای کوچک مشاوران موجب همهمه و حس ناراحتی مشتریان می‌شود. بهترین راه‌حل برای این موضوع درست‌کردن چند فضای مجزا به‌وسیله پارتیشن است. با پارتیشن‌بندی در طراحی داخلی مشاور املاک می‌توانید فضاهای کاری مختلف را تفکیک و جداسازی نمایید.

استفاده از پارتیشن‌های دکوراتیو و هماهنگ با فضا و سبک دکوراسیون برای این کار مناسب است. برای مثال پارتیشن‌های شیشه‌ای ضخامتی ندارند و به دلیل عبور نور موجب کوچک و محدودشدن فضا نمی‌شوند؛ اما درعین‌حال سبب جداشدن فضاهای مختلف از هم می‌شوند. همچنین درصورتی‌که به شکل اصولی به کار برده شوند نظم خاصی را در محیط کار ایجاد می‌کنند. استفاده صحیح از پارتیشن بندی اداری کمک می‌کند تا از فضای داخلی موجود به نحو احسن استفاده کنید.

جمع‌بندی

دفتر املاک یا همان بنگاه مشاور املاک یکی از مراکز خدماتی پر رفت‌وآمد است که انواع تیپ شخصیتی افراد در آن حضور پیدا می‌کنند؛ اما یک نکته اصلی که در طراحی داخلی مشاور املاک لازم است به آن توجه داشت این است که در این محل قراردادهای مربوط به ملک انجام می‌شود. باتوجه‌به این نکته در کنار جذاب بودن برای مخاطب لازم است از عناصری برای نحوه چیدمان مشاور املاک استفاده شود که حس سبک‌کاری و اداری بودن محیط هم به مخاطب القا شود.

همچنین استفاده از متریال‌هایی که ماندگاری بالا و کیفیت خوبی داشته باشند خصوصاً برای قسمت کف‌سازی دکوراسیون داخلی دفتر مشاور املاک از مهم‌ترین موارد در طراحی دفتر املاک است. امروزه اکثر افراد خواهان کیفیت بالایی در طراحی انواع دکوراسیون هستند. جهت اطمینان خاطر و دیزاین استاندارد و به‌روز می‌توانید طراحی داخلی اداری، منازل، ویلاها، مغازه‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌ها و… خود را به متخصصان ما در گروه معماری آرت دیزاین بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu