دکوراسیون خوشمزه و شیرین؛ طراحی داخلی قنادی

طراحی دکوراسیون قنادی شیک، یکی از چالش‌های مهم برای کسانی است که قصد ورود به این شغل جذاب را دارند و داشتن قنادی‌ زیبا و مشتری‌پسند یکی از دغدغه‌های مهم برای آن‌ها محسوب می‌شود. باتوجه‌به نظر مردم، قنادی مکانی با شیرینی‌های رنگارنگ و طعم‌های شیرین و دوست‌داشتنی است و اگر در طراحی داخلی قنادی توجه لازم به این موضوع صورت نگیرد شما در جذب مشتری موفق نخواهید بود.

هرچه ظاهر قنادی زیباتر باشد، در جذب مشتری موفق‌تر هستید و این امر به جذب تعداد بیشتر مشتری کمک می‌کند. ما در این مقاله از وب‌سایت حسام سلیمانی قصد داریم علاوه بر پرداختن به نکات مهم و کاربردی در طراحی قنادی، به چند پیشنهاد برای ایده‌ های دکوراسیون شیرینی فروشی بپردازیم.

مراحل طراحی داخلی قنادی

مراحل طراحی داخلی قنادی

طراحی مغازه شیرینی فروشی و قنادی اهمیت بسیاری برای صاحبان این کسب‌وکار دارد. یکی از موارد جذب مشتری به سمت هر مغازه‌ای بی‌شک طراحی داخلی آن است. اصول طراحی قنادی به شرح زیر است:

1. طراحی فضای داخلی قنادی

در طراحی دکوراسیون قنادی شیک باید به موارد مهمی مانند سبک معماری قنادی و چیدمان دکوراسیون و لوازم قنادی دقت کرد. یکی از این موارد مهم، شکل دسترسی مشتریان به شیرینی‌ها و محل قرارگیری ویترین‌ها است. بهتر است قرارگیری ویترین‌های شیرینی به شکلی باشد که مشتری در بدو ورود بتواند اشراف کلی به همه بخش‌های قنادی داشته باشد.

طراحی داخلی تجاری بر رویکردهای خلاقانه و نوآورانه در استفاده از رنگ‌ها، نورپردازی و دکوراسیون تمرکز دارد و باعث می‌شود تا نوعی ارتباط عمیق و خاص بین مشتری و فضای موردنظر برقرار شود. به‌طورکلی دکور به‌کار رفته در طراحی داخلی قنادی باید در عین زیبایی، دارای سادگی باشد و از شلوغی پرهیز شود تا حس آرامش را به مشتری القا کند.

2. رنگ بندی فضای داخلی قنادی

باتوجه‌به سبکی که قنادی طبق آن طراحی‌شده است، باید از ترکیب رنگ‌های مناسب استفاده شود؛ به‌طوری‌که رنگ‌های به‌کار رفته بتوانند جزئیات طراحی داخلی قنادی را به‌خوبی نشان دهند. در سبک کلاسیک می‌توان از رنگ سفید به‌عنوان رنگ غالب استفاده کرد تا علاوه بر هماهنگی با دیگر جزئیات، حس تمیزی به مشتریان منتقل کند. استفاده از تم سفید همچنین بر بزرگ‌تر نشان‌دادن فضا مؤثر است و می‌تواند در ترکیب با رنگ‌های طلایی و نقره‌ای سبک کلاسیک را در طراحی داخلی قنادی به‌خوبی نشان دهد.

3. طراحی داخلی قنادی؛ چیدمان ویترین‌ها

طراحی ویترین در دکوراسیون قنادی شیک نقش بسزایی دارد، به‌طوری‌که چیدمان ویترین قنادی باید آن‌قدر جذاب باشد که مشتری را به سمت خود بکشاند. انتخاب ویترین‌ها بهتر است طوری باشند که مشتریان برای دیدن شیرینی‌های داخل آن‌ها نیاز به خم‌شدن نداشته باشند. ترجیحاً سعی شود که از ویترین‌های بلند یک‌طبقه برای طراحی داخلی قنادی استفاده شود؛ البته اگر فضای داخلی قنادی کوچک است می‌توان از ویترین‌های دوطبقه هم استفاده کرد.

طراحی داخلی قنادی؛ چیدمان ویترین‌ها

4. استفاده از عناصر تزئینی

برای اینکه مشتریان به خرید شیرینی تمایل بیشتری پیدا کنند می‌توانید از وسایل تزیینی و دکوری مختلفی استفاده کنید. زمانی که طراحی داخلی قنادی کامل شد می‌توانید به جزئیات کوچک‌تری بپردازید تا دکوراسیون قنادی شیک و جذاب‌تر شود. مثلاً می‌توانید از قفسه‌های ایستاده متفاوت و زیبا برای عرضه انواع شکلات‌ها استفاده کنید یا نان‌های فانتزی و کلوچه‌های بسته‌بندی‌شده را در سبدهای متفاوتی قرار دهید تا نظر مشتریان را در نگاه اول به خود جلب کند.

دکوراسیون قنادی شیک

سبک دکوراسیون و طراحی داخلی قنادی می‌تواند بسته به نوع شیرینی‌هایی که در آن برای فروش تهیه می‌کنید، انتخاب شود. البته این را در نظر داشته باشید این طراحی باید متناسب با محلی باشد که قصد دارید در آن جا شیرینی فروشی خود را تأسیس کنید یا می‌خواهید تغییر دکوراسیون دهید. انواع دکوراسیون قنادی شیک شامل:

1. طراحی داخلی قنادی؛ دکوراسیون قنادی مدرن

دکوراسیون قنادی مدرن همان‌طور که از نام آن پیداست تمامی وسایل و امکانات استفاده شده با مدرن‌ترین شکل ممکن انتخاب شدند. در این مغازه‌ها شما شاهد شلوغی چیدمان نخواهید بود. تمامی وسایل در طراحی قنادی با سبک مدرن، مرتب و تمیز هستند؛ برای مثال جای شکلات و شمع و تم تولد و… قرینه یکدیگر است.

2. چیدمان قنادی به سبک کلاسیک

یکی از گزینه‌های مناسب در طراحی داخلی قنادی‌ها و دیگر مشاغل استفاده از سبک کلاسیک است. طراحی داخلی کلاسیک برای دکوراسیون قنادی یک گزینه مناسب است. به‌خاطر داشته باشید اگر محل شیرینی فروشی شما در یک خیابانی است که تمامی مغازه‌ها چیدمان و رنگ‌های انتخابی آن‌ها کلاسیک است شما کاملاً باید ضد آن‌ها باشید و مدرن عمل کنید. این کار باعث می‌شود مغازه شما از دور به چشم بیاید.

همچنین اگر در خیابانی مدرن هستید بهترین انتخاب برای دکوراسیون، سبک کلاسیک است. در این زمان پیشنهاد می‌شود در طراحی داخلی قنادی خود از چوب برای دکوربندی و از پرده‌های یشمی یا قرمز استفاده کنید. حتی ظرف‌ها و کاغذهایی که شیرینی را در آن قرار می‌دهید بهتر است حالت کاهی داشته باشند.

تجهیزات موردنیاز برای راه‌ اندازی قنادی

تجهیزات موردنیاز برای راه‌ اندازی قنادی

برای راه‌اندازی قنادی، علاوه بر انواع قالب‌ها و وسایل خرده‌ریز مربوط به کیک و شیرینی‌پزی به تعدادی لوازم اصلی برای پخت و نگهداری شیرینی و کیک نیاز دارید. این لوازم شامل یخچال قنادی صنعتی، یخچال‌های ایستاده ویترینی، فر صنعتی پخت شیرینی، همزن برقی صنعتی، مخلوط‌کن برقی صنعتی و قهوه‌جوش صنعتی است. علاوه بر تجهیزات قنادی موردنیاز، مواد موردنیاز قنادی شامل مواردی همچون آرد شیرینی‌پزی، شکر، نشاسته، خامه، کاکائو، قهوه، شیر، وانیل، شکلات، زعفران، اسانس‌ها و ژله‌های مختلف و بیکینگ‌پودر است که در کنار سایر تجهیزات، موجب به‌وجودآمدن شیرینی‌های زیبا و خوشمزه می‌شوند.

طراحی داخلی قنادی‌ ها به‌گونه‌ای است که بخش‌های متفاوت‌تری نسبت به آشپزخانه‌ها دارد و شامل بخش پخت، سرو و ارائه به مشتری هستند. علاوه بر موارد ذکرشده در بالا برای طراحی قنادی، نیاز به تجهیزات قنادی کوچک‌تری مانند خامه‌زن، خمیرگیر، سینی فر، انواع قیف و ماسوره فلزی و پلاستیکی، ابزار تزریق ژل، پیمانه، الک در سایزهای مختلف، پالت برای صاف‌کردن سطح شیرینی، کاتر برای برش کیک در اشکال و اندازه‌های مختلف، ابزار مربوط به فوندانت، پایه گردان برای کیک، استوانک‌های کاغذی، وردنه، فرچه، لیسک، کاغذروغنی، قالب مافین، قالب لوف، قالب کمربندی و قالب سیلیکونی دارید.

مهم‌ترین تجهیزات موردنیاز برای راه‌اندازی و طراحی داخلی قنادی شامل موارد زیر است:

  • یخچال صنعتی یا یخچال قنادی
  • یخچال ویترینی
  • فر بزرگ قنادی
  • میکسر بزرگ صنعتی
  • انواع مختلف قالب شیرینی‌پزی
  • همزن برقی
  • دستگاه خمیر کن
  • میز کار استیل
  • و…

ایده‌ های دکوراسیون شیرینی فروشی

یکی از مکان‌هایی که دکوراسیون داخلی آن مجذوب‌کننده است، قنادی‌ها هستند. قنادی‌ها به دلیل داشتن رنگ‌های جذاب و متنوع، دارای دکوراسیون داخلی منحصربه‌فردی نیز هستند که در طراحی قنادی اهمیت بسیاری دارد. انتخاب رنگ مناسب از عوامل مؤثر در طراحی داخلی قنادی است.

قنادی جزو معدود فروشگاه‌هایی است که از هر رنگی می‌توان در آن استفاده کرد و به زیبایی‌اش افزود. اگر دارای سلیقه هنری باشید یا از معماران خوش‌ذوق برای طراحی قنادی خود استفاده کنید، می‌توانید از قفسه‌های قدیمی زیبا، هم برای تزیین فضای داخلی و هم استفاده به‌عنوان محل عرضه بعضی محصولات قنادی استفاده کنید. ایده‌های پیشنهادی برای دکوراسیون قنادی شامل موارد زیر است:

1. رنگ دیوارها برای دکوراسیون قنادی

رنگ دیوارها در طراحی داخلی قنادی یکی از نکاتی است که باید در انتخاب آن کاملاً دقت کنید. اگر مغازه شیرینی فروشی شما کوچک است بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده کنید. اگر به رنگ سفید و کرم فکر می‌کنید باید گفت این رنگ برای یک مغازه کوچک اصلاً انتخاب مناسبی نیست. پیشنهاد ما به شما این است از رنگ‌های صورتی و آبی کم‌رنگ و آبنباتی استفاده کنید. اصولاً این رنگ‌ها اشتهای مشتری را برای خرید بیشتر تحریک می‌کند؛ اگر مغازه شما بزرگ است رنگ‌های بیشتری می‌توانید برای مغازه‌ی خود استفاده کنید. بهترین رنگ برای مغازه‌های بزرگ سفید است و اینکه یکی از دیوارها را ترجیحاً قسمتی که شکلات‌ها در آن قسمت است از رنگ‌های آبنباتی و اسمارتیزی استفاده کنید.

2. نور مناسب برای قنادی

در طراحی داخلی قنادی استفاده از نور مناسب می‌تواند هم ظاهر مغازه‌ی شما را چشم‌نواز کند، هم به کیک شیرینی‌ها ظاهری لذیذ و وسوسه‌انگیز دهد. البته این را در نظر داشته باشید اگر مغازه‌ای بزرگ دارید قسمتی که شکلات و پاستیل‌ها در آن قرار دارد، بهتر است از نورهای طبیعی یا لامپ‌های سفیدرنگ استفاده کنید تا رنگ آن‌ها کاملاً مشخص شود.

3. استفاده از صندلی و میز در قنادی

یکی از کارهای جالب و خلاقانه‌ای که شما می‌توانید در طراحی داخلی قنادی انجام دهید آن است که برای مشتری‌ها میز و صندلی بگذارید. شما با این کار می‌توانید مشتری‌های دیگر را جذب قنادی خود کنید. صندلی‌ها می‌توانند رو به پنجره‌های بیرون باشد. ایده دیگر این است که می‌توانید یک جزیره در مغازه ایجاد کنید و دور آن را صندلی بچینید.

4. سرامیک برای کف قنادی

در طراحی داخلی قنادی یکی از فاکتورهایی که کمتر به آن پرداخته می‌شود، سرامیک یا سنگ برای کف مغازه است. پیشنهاد ما به شما این است که تا جای ممکن از سنگ یا سرامیک‌هایی استفاده کنید که براق و درخشان باشند. اگر رنگ مات را انتخاب می‌کنید باز باید توجه داشته باشید که همیشه تمیز باشد و تمیزی آن کاملاً به چشم بیاید. برای مثال زمانی که مشتری وارد قنادی شما می‌شود متوجه تمیزی و براقی کف مغازه شود، در این صورت به طور ناخواسته اطمینان زیادی از تمیزبودن روند کار شما و کیک و شیرینی‌های شما پیدا می‌کند.

 قفسه بندی کردن قنادی

5. قفسه بندی کردن قنادی

یکی از کارهایی که طراحی داخلی قنادی شما را می‌تواند از دیگر همکارانتان متمایز کند استفاده از قفسه یا کابینت‌های شیشه‌ای در مغازه است. شما با این کار به‌جای آن که شمع و فشفشه‌ها و دیگر اکسسوری‌های فروش را روی دیوار نصب کنید، داخل آن‌ها قرار می‌دهید و نظم ترتیب به وسایل و مغازه می‌بخشید. همچنین مشتری با خیال راحت و با آرامش می‌تواند تمامی وسایل موجود را در مغازه نگاه کند و در آخر وسایل موردنیاز را علاوه بر شیرینی و کیک خریداری کند.

جمع‌بندی

تمامی مواردی که در خصوص طراحی دکوراسیون قنادی شیک عنوان شدند می‌توانند به شما کمک کنند تا شما هرچه بهتر و ساده‌تر نسبت به طراحی داخلی قنادی موفق شوید. قنادی‌ها و شیرینی‌فروشی‌ها از جمله فروشگاه‌هایی هستند که قرار است اشتهای مخاطب را برانگیخته کنند و سبب شوند تا او نسبت به خرید شیرینی‌های مختلف، ترغیب شود. درصورتی‌که این موضوع را در نظر نگیرید، به‌احتمال بسیار زیاد نمی‌توانید در این امر موفق شوید.

برای جذب مشتری شیرینی فروشی، می‌توانید از ایده های دکوراسیون شیرینی فروشی که در این مقاله برایتان شرح دادیم استفاده کنید. گروه معماری حسام سلیمانی (آرت دیزاین) طراح داخلی و مجری دکوراسیون فضاهای مسکونی، تجاری و اداری است. شما می‌توانید برای طراحی داخلی فضای موردنظر خود وارد سایت شوید و از نمونه کارهای ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu