طراحی داخلی به سبک فوتوریسم چگونه است؟

طراحی داخلی به سبک فوتوریسم زمانی انتخاب می‌شود که رویای زندگی در آینده‌های دور و علاقه به فیلم‌ها و کتاب‌های علمی و تخیلی که در مورد آینده هستند را داشته باشید. سبک فوتوریسم در دکوراسیون داخلی نشان‌دهنده پیشرفت علم و فناوری و پیروزی مقتدرانه آن‌ها است. زیبایی درخشنده فلزهای شگفت‌انگیز، اشکال هندسی فضایی و طیف محدودی از رنگ‌ها قسمتی از ویژگی‌های سبک فوتوریسم هستند.

در واقع طراحی در این سبک باید عمل‌گرا و مینیمال باشد تا افراد ساکن را به پویایی سوق دهد. رنگ‌های اصلی این سبک خاکستری، مشکی، نقره‌ای، طیف روشن قرمز، سبز و یا زرد روشن است. فوتوریسم شامل استفاده‌ حداکثری از تکنولوژی مدرن و وسایل خانگی چندمنظوره مانند کنترل لمسی بر روی پرده‌ها، نورپردازی درهای داخلی و در کابینت‌ها است. برای آشنایی بیشتر با این سبک تا انتهای این مقاله از حسام سلیمانی همراه ما باشید.

معماری فوتوریسم چیست؟

معماری فوتوریسم چیست؟

معماری فوتوریسم یا آینده‌گرا شکلی از معماری مدرن است که زیبایی‌شناختی‌های سنتی و اولیه را نپذیرفته و روش‌های نوینی را مطرح کرده است. دو موضوع اصلی سبک فوتوریسم در دکوراسیون داخلی عبارت است از حرکت و ماشین. در واقع جنبش فوتوریسم از شور فرهنگی شکل‌گرفته که هدف آن دستیابی به حوزه‌های هنری تولید بوده و مفاهیم جدیدی از هنر را بر اساس «سرعت» بنیان‌گذاری نموده است، چیزی که بخش اصلی زندگی مدرن تلقی شده است.

لازم است بدانید که علاقه‌مندی معماران طراحی داخلی به سبک فوتوریسم وابسته به هر چیز جدیدی دررابطه‌با فناوری است. نکته‌ مهم دیگر این است که هنرمندان معماری چنین جنبشی بسیار مصمم بودند که از گذشته فاصله بگیرند. جهت دستیابی به این منظور معماران سبک فوتوریسم پروژه‌ای را مطرح نمودند که لازم است همه چیز در ساختمان‌سازی شهر جدید عالی و بی‌نقص باشد. در واقع با رهایی از گذشته، معماران فوتوریسم فناوری‌های جدید را که به‌روز بود پشتیبانی کردند. معماران طراحی داخلی به سبک فوتوریسم به دنبال مصالح جدید بودند که در طراحی‌های نوین به کار برده شوند و از طریقی که درگذشته طراحی شدند، اجتناب شود.

نگاه اجمالی به سبک فوتوریسم در دکوراسیون داخلی

طراحی داخلی به سبک فوتوریسم در طراحی داخلی هتل، خانه‌های آپارتمانی، رستوران و… استفاده می‌شود و محل زندگی را با ابزار و وسایل‌های دارای تکنولوژی روز به یک محیط مدرن تبدیل می‌کند. در واقع طراحی داخلی با پس‌زمینه سفید و روشن و رنگ‌های ملایم و اشکال هندسی و فضایی هستند که سبک فوتوریسم در دکوراسیون داخلی را به وجود می‌آورند. برای مثال طراحی داخلی رستوران در سبک فوتوریسم به معنی یک محیط ارگونومیک، خطوط تمیز و منظم، روشنایی و نورپردازی شیک، مبلمان‌های اورجینال با طراحی‌های عجیب و خاص است.

همچنین در دکوراسیون مغازه و فروشگاه‌ها باید از مواد و متریال‌های مدرن استفاده شود و طراحی باید به‌گونه‌ای باشد که ترکیبی از کارایی و ظرافت، استحکام و زیبایی دیده شود. نکته‌ای که در طراحی داخلی به سبک فوتوریسم برای فروشگاه‌ها بسیار مهم است فردیت کالا است؛ به‌طوری‌که هر کالا بتواند به‌خوبی خود را نشان دهد و جلب‌توجه نماید. علاوه بر این‌ دکوراسیون داخلی گالری‌ها و نمایشگاه‌ها به سبک فوتوریسم باید حس بودن در آینده را ایجاد کنند و خاطره‌انگیز باشند.

شیشه، پلاستیک و فلز به‌نوعی نشان‌دهنده پیروزی دنیای مدرن هستند که به همراه محیطی با خطوط منحنی و یا شکسته و اشکال و فرم‌های فضایی، سبک فوتوریسم در دکوراسیون داخلی را شکل می‌دهند. طراحی داخلی به سبک فوتوریسم در محیط‌های کاری باعث ایجاد یک فضای غیرمعمول و انتزاعی می‌شود و به‌مانند این است که در یک سیاره دیگر هستید. سبک فوتوریسم در داخل خانه عمل‌گرا، مختصر و مفید است و همراه با اصالتی که این سبک دارد، محیط خانه را شکل می‌دهد.

هنرمندان معماری فوتوریسم

هنرمندان معماری فوتوریسم

یکی از بهترین هنرمندان معماری و طراحی داخلی به سبک فوتوریسم و بهترین مجسمه‌ساز این مکتب موسوم به «اومبرتو بوچنی» است. در اولین تابلویی که وی به‌صورت ویژه این سبک را نشان داده است با عنوان «شهر برمی‌خیزد» وی عشق وافر گروهی به پویایی و سپس علاقه‌مندی آن‌ها به شهر مدرن را به تصویر کشیده است. در این تصویر اسب بزرگی در حال دویدن است، درحالی‌که چندین کارگر در تلاش مهارکردن آن هستند. تصویری که جدال بدوی بین انسانیت و جانور چارپا را نشان می‌دهد.

اسب و فیگورهای انسانی محو و نامشخص هستند، درحالی‌که دیگر اجزای نقاشی مانند ساختمان‌ها در پس‌زمینه و با دید واقع‌بینانه‌تری نقاشی شده‌اند. نئوفوتوریسم سبک معمارانه‌ای در اواخر قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یکم است. لازم به ذکر است که این جنبش از معماری هایتک (معماری فناوری برتر) تکامل‌یافته و سبب توسعه‌ بسیاری از ایده‌ها و موضوعات مشابه شده است. به نظر می‌رسد که این سبک حرکتی از سبک ارتجاعی و مردد پست‌مدرنیسم و بیشتر رویکردی آرمان‌گرایانه به آینده بوده و هدف تجدیدنظر درباره زیبایی و عملکرد باتوجه‌به رشد بی‌سابقه فضاهای شهری را دارد.

طراحی داخلی به سبک فوتوریسم؛ ویژگی ‌های سبک فوتوریسم

طراحی داخلی به سبک فوتوریسم همان‌طور که اشاره کردیم ترکیبی از راحتی با یک فضای مینیمال است که دکور در این سبک به حداقل خود می‌رسد. سبک فوتوریسم در دکوراسیون داخلی ایجادکننده فضایی برای زندگی در آینده و یک محیطی آرام و سوق‌دهنده به سمت پیشرفت و تعالی است. در ادامه به برخی از ویژگی‌های این سبک اشاره شده است.

رنگ مورد استفاده در سبک فوتوریسم در دکوراسیون داخلی

1. رنگ مورد استفاده در سبک فوتوریسم در دکوراسیون داخلی

رنگ‌های اصلی استفاده شده در طراحی داخلی به سبک فوتوریسم خاکستری، مشکی، نقره‌ای، طیف روشن قرمز، سبز و یا زرد روشن هستند. ترکیب یک پس‌زمینه خنثی با یک طیف رنگی براق سبب ایجاد فضایی رمانتیک در این سبک طراحی داخلی می‌شود. این طیف رنگی براق می‌تواند سفید، مشکی، خاکستری و یا سبز و قرمز روشن باشد. رنگ‌های دیگر هم می‌توان استفاده نمود به شرطی که روشن باشند و کانسپت کلی کار را از بین نبرند.

2. ترکیبی از مینیمالیسم و خلاقیت

طراحی داخلی به سبک فوتوریسم کاربردی، زیبا و دارای یک حس عجیب است؛ به‌مانند اینکه در آینده قدم گذاشته‌ایم. در واقع سبک فوتوریسم در دکوراسیون داخلی توسط افرادی که پویا و دارای اعتمادبه‌نفس زیاد هستند و نگاهی پیش به‌سوی آینده دارند انتخاب می‌شود. طراحان داخلی حرفه‌ای باکمال‌میل به شما برای طراحی داخلی مسکونی، آپارتمان، دکوراسیون مغازه یا رستوران و هتل در سبک پیچیده فوتوریسم کمک می‌کنند و یک فضای به‌یادماندنی و یونیک و خاص برای شما ایجاد می‌کنند.

3. درب و پنجره‌های گرد و مبلمان سبک فوتوریسم

فلز، پلاستیک، شیشه، چرم از جمله موارد اصلی استفاده شده در سبک فوتوریسم در طراحی داخلی هستند. دیوارها، کنج‌ها و خطوط و زوایای نامتقارن، اشکال هندسی منظم و فضایی به طور هم‌زمان از جمله دیگر ویژگی‌های طراحی داخلی به سبک فوتوریسم هستند. در این سبک اغلب از در و پنجره‌های گرد و فرم‌های جدید و اشکال هندسی فضایی در طراحی مبلمان، دیوارها، سقف و کف استفاده می‌شود.

حداقل دکور در سبک فوتوریسم این است که دیوارها تنها با طراحی که خود دارند می‌توانند تزیین شوند و تنها می‎توان از نقاشی‌های انتزاعی و عکس‌های مدرن بر روی دیوارها استفاده نمود. مبلمان استفاده شده در طراحی داخلی به سبک فوتوریسم صندلی‌های فلزی، مبلمان و صندلی‌ها با روکش چرم، میزهای فلزی، پلاستیکی و یا شیشه‌ای که اغلب به‌صورت گرد و منحنی هستند است.

نقش تکنولوژی در طراحی داخلی به سبک فوتوریسم

نقش تکنولوژی در طراحی داخلی به سبک فوتوریسم

سبک فوتوریسم در دکوراسیون داخلی شامل استفاده حداکثری از تکنولوژی مدرن و وسایل خانگی چندمنظوره است؛ برای مثال کنترل لمسی بر روی پرده‌ها، نورپردازی درهای داخلی و در کابینت‌ها از جمله این موارد است. طراحی داخلی به سبک فوتوریسم در بیشتر کاربری‌ها و فضاها دارای قابلیت انطباق و هماهنگ‌سازی است. این سبک از طراحی داخلی برای فضاهای درمانی تا فروشگاه و مغازه‌ها گرفته تا طراحی داخلی اداری، خانه‌های ویلایی، آپارتمان‌ها و هتل مناسب است.

فضای سبک فوتوریسم دارای زیبایی منحصربه‌فرد و فوق مدرن و آینده‌گرا، تطبیق‌پذیری بالا و حداقل وسایل دکوری و دکوراسیون است. در حقیقت طراحی در این سبک باید عمل‌گرا و مینیمال باشد که افراد ساکن را به پویایی و پیشرفت سوق دهد. انتخاب سبک فوتوریسم شاید به‌سختی صورت بگیرد؛ اما این سبک به‌خودی‌خود و در درون خود، راحتی و آرامش و حتی محیطی دنج را ایجاد می‌کند.

جمع‌بندی

باتوجه‌به مطالب بیان شده می‌توان گفت که سبک فوتوریسم در دکوراسیون داخلی زمانی برای شما انتخاب می‌شود که رویای زندگی در آینده‌های دور را داشته باشید. همچنین زمانی که علاقه‌ای به فیلم‌ها و کتاب‌های علمی و تخیلی که در مورد آینده هستند داشته باشید طراحی داخلی به سبک فوتوریسم برای شما جذاب خواهد بود. در واقع فوتوریسم در طراحی داخلی نشان‌دهنده پیشرفت علم و فناوری و پیروزی مقتدرانه آن‌ها است. زیبایی درخشنده فلزهای شگفت‌انگیز، اشکال هندسی فضایی و طیف محدودی از رنگ‌ها قسمتی از ویژگی‌های سبک فوتوریسم هستند.

لازم به ذکر است که سبک فوتوریسم در دکوراسیون داخلی در تمام جهان پرطرف‌دار است. عملی‌بودن به همراه ظرافت بسیار دقیق در سبک فوتوریسم سبب شده شهرهای مسکو و لندن تا آپارتمان‌های نیویورک را در بربگیرد و تعداد زیادی از مردم را شیفته خود نماید. شما نیز جهت گرفتن مشاوره از متخصصان ما در گروه معماری آرت دیزاین برای طراحی به سبک فوتوریسم و دیدن نمونه کارهای ما می‌توانید به وب‌سایت ما به آدرس حسام سلیمانی مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu