طراحی داخلی با چوب

طراحی داخلی با چوب یکی از رویکردهای جذاب در بازسازی ساختمان و طراحی داخلی است. چوب احساس گرما و صمیمت را القا می‌کند؛ ازاین‌رو این سبک و مدل محبوبیت زیادی دارند. برای طراحی مکان‌هایی نظیر خانه‌ها، دفاتر کار، هتل‌ها، رستوران‌ها می‌توانید از دکوراسیون داخلی با چوب استفاده کنید. در طراحی داخلی با چوب می‌توانید از چوب برای ساخت دیوارها، کف‌پوش‌ها، پوشش‌های دیواری، پنجره‌ها و درها استفاده کنید. نوع چوب و سبکی که انتخاب می‌کنید در نتیجه‌ای که می‌گیرید تأثیر زیادی دارد. در ادامه بیشتر به طراحی دکوراسیون داخلی با چوب خواهیم پرداخت.

طراحی داخلی با چوب

کاربردهای طراحی دکوراسیون داخلی با چوب

از چوب می‌توانید برای طراحی داخلی ساختمان که در اختیار دارید استفاده کنید. شما می‌توانید باتوجه‌به سلیقه و نیاز خود از چوب برای طراحی دیوار، زمین، سقف و… استفاده کنید. در ادامه به تعدادی از کاربرد‌های طراحی دکوراسیون داخلی با چوب خواهیم پرداخت.

1. چوب برای پوشش دیوار

از روش‌های رایج در طراحی داخلی با چوب، پوشش دیوار است. با استفاده از تخته‌های چوبی، با طرح و مدل موردنظر متنوع، دیوارهای فضای موردنظر طراحی می‌شوند. در طراحی با چوب، پوشش دیوار می‌تواند به‌صورت تخته‌های چوبی افقی، تخته چوبی عمودی، تابلوهای چوبی و یا تخته‌های چوبی ریز باشد. به‌طورکلی پوشش دیوار با تخته‌های چوبی، به واسطه‌ی زیبایی که به فضا می‌بخشد محبوب است.

2. پوشش کف زمین با چوب

یکی دیگر از روش‌های طراحی داخلی با چوب، استفاده از چوب برای پوشش کف زمین است. برای پوشش کف با چوب از دو روش استفاده می‌شود. باتوجه‌به درخواست مراجعین، برای پوشش کف از تخته‌های چوبی و یا پارکت چوبی استفاده می‌شود. تخته‌های چوبی بیشتر برای منازل و ساختمان‌های با قدمت بالا استفاده می‌شود. پارکت چوبی، به دلیل طرح‌های متنوع‌تر و هزینه‌ی کمتر، محبوبیت بیشتری دارد. باتوجه‌به مدل و نوعی که انتخاب می‌کنید، فضایی طبیعی، کلاسیک یا مدرن داشته باشید.

3. استفاده از چوب برای تزئینات دیواری

شما می‌توانید از چوب برای تزئینات دیواری استفاده کنید. می‌توانید با استفاده از قاب‌های چوبی، ستون‌های چوبی با طرح‌های مختلف و عکس‌های مختلف، زیبایی منحصربه‌فردی برای دیوارهای فضای خود ایجاد کنید.

تاثیر چوب در طراحی داخلی

4. استفاده از چوب برای سقف

از دیگر روش‌های محبوب طراحی داخلی با چوب، طراحی سقف با چوب است. برای زیبایی چندبرابر سقف فضای داخلی می‌توانید از چوب استفاده کنید. طراحی با چوب سقف می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد. طراحی داخلی با چوب ترمو، تابلوهای چوبی و تخته‌های چوبی از راه‌های طراحی سقف با چوب هستند. به شما کمک می‌کند تا فضای شما به یک فضای گرم و دوست‌داشتنی تبدیل شود.

5. طراحی داخلی با چوب برای درب و پنجره

کاربرد دیگر چوب برای طراحی فضای داخلی، استفاده برای در و پنجره است. شما می‌توانید از چوب برای ساخت درب و پنجره‌های خود استفاده کنید. این نوع طراحی نیز محبوبیت زیادی برای طراحی داخلی با چوب دارد.

شما می‌توانید از بین مدل‌ها و طرح‌های مختلف، سبک موردنظر خود را برای طراحی با چوب در و پنجره‌ی فضای مدنظر استفاده کنید. در و پنجره چوبی با راسته‌های عریض، در و پنجره چوبی با راسته‌های باریک، در و پنجره با تزئینات چوبی، در و پنجره با تزئینات مینیاتوری و در و پنجره با چوب رنگی از کاربردهایی هستند که می‌توانید برای زیبایی در و پنجره استفاده کنید.

6. استفاده از چوب برای کابینت

دیگر کاربرد طراحی داخلی با چوب که در بسیاری از محیط‌ها، به‌ویژه در آشپزخانه‌ها دیده می‌شود، طراحی کابینت است. شما می‌توانید از چوب برای طراحی و ساخت کابینت‌های خود استفاده کنید. با انتخاب طرح و رنگ مناسب کابینت خود، زیبایی چندین برابری به آشپزخانه‌ی خود ببخشید. MDF، چوب تیره مانند بلوط و چوب بافت‌دار از انواع چوب هستند که در طراحی و ساخت کابینت استفاده می‌شوند.

علاوه بر مواردی که اشاره کردیم، می‌توانید از چوب برای طراحی آسانسور، ستون‌ها و… نیز استفاده کنید. با طراحی داخلی با چوب، فضایی گرم، زیبا، دلنشین و شیک خواهید داشت.

اهمیت طراحی داخلی با چوب

انواع چوب برای طراحی داخلی دکوراسیون

چوب‌هایی که برای طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی استفاده می‌شوند، انواع متعددی دارند. قبل از آشنایی با انواع چوب، لازم است بدانید که باتوجه‌به سبک و طرحی که برای فضای شما طراحی شده است، باید چوب انتخاب کنید. در ادامه، با انواع چوب برای طراحی با چوب آشنا می‌شوید:

1. چوب پادوک

چوب پادوک یکی از چوب‌های باکیفیت و محبوب برای طراحی داخلی با چوب است. این چوب، دارای رنگی قهوه‌ای مایل به قرمز است. الیاف چوب پادوک خشک و ترک‌خورده بوده و بسیار سخت و مقاوم است؛ بنابراین این چوب می‌تواند برای ساخت کابینت، کف، در و پنجره، دیوارکوب، تخت، میز، صندلی و…  استفاده شود.

چوب پادوک، از جمله چوب‌هایی است که ماندگاری بالا و مقاومت در برابر آب و تغییرات دمایی دارد. این خصوصیات آن را به گزینه‌ای مناسب برای استفاده در دکوراسیون داخلی و خارجی تبدیل کرده است.

2. چوب بلوط

از دیگر چوب‌های باکیفیت و پرطرف‌دار برای طراحی داخلی با چوب، چوب بلوط است. رنگ این چوب قهوه‌ای تیره بوده و با الیاف نازک و خطوطی که دارد، از نظر بصری ظاهری بسیار جذاب دارد. این چوب، بسیار سخت و مقاوم بوده و به دلیل وزن سنگینی که دارد، در طراحی دکوراسیون داخلی با چوب بسیار ارزشمند است.

باتوجه‌به مقاومت بالای چوب بلوط در برابر خوردگی، این چوب گزینه‌ای مناسب برای استفاده در فضاهای آبی مانند حمام و سونا نیز است. همچنین، می‌توان از چوب بلوط برای ساخت نوار زیرین، گلدان‌های چوبی، جعبه‌های محصولات و سایر وسایل دکوراسیون داخلی استفاده کرد. بااین‌حال، به دلیل قیمت بالای چوب بلوط، برای برخی پروژه‌ها از جمله طراحی دکوراسیون داخلی با چوب، ممکن است گزینه مناسبی نباشد. چوب بلوط را می‌توانید برای طراحی داخلی طلا فروشی و یا صرافی استفاده کنید.

چوب بلوط در طراحی داخلی

3. طراحی داخلی با چوب صنوبر

چوب صنوبر یکی از متداول‌ترین چوب‌هایی است که در طراحی دکوراسیون داخلی با چوب استفاده می‌شود. این چوب دارای رنگ کم –قهوه‌ای است. چوب صنوبر به دلیل مقاومت زیادی که در برابر پوسیدگی و فساد دارد، بسیار پرطرف‌دار است.

چوب صنوبر می‌تواند به‌عنوان مواد اصلی برای کابینت، کمد، در، پنجره، پوشش دیوار، تزئینات داخلی و میز و صندلی استفاده شود. با رنگ‌آمیزی مناسب نیز می‌توان این چوب را به شکل‌های مختلفی در طراحی دکوراسیون داخلی با چوب استفاده کرد. برای مثال، با رنگ‌آمیزی آن به رنگ سفید، می‌توان دیوارکوب ساده و مینیمالیستی ایجاد کرد. از چوب صنوبر می‌توانید باتوجه‌به سبک دکوراسیون ساختمان، برای طراحی داخلی مسکونی ، ویلا و یا اداری استفاده کنید.

4. چوب سرو

چوب سرو نیز از چوب‌هایی است که برای طراحی داخلی با چوب استفاده می‌شود. این چوب به دلیل طرح و مدل طبیعی که دارد، در طراحی‌های مینیمالیستی و روستایی کاربرد بیشتری دارد. این چوب به دلیل رنگ‌بندی طبیعی و گردویی که دارد، می‌تواند با رنگ‌آمیزی مناسب، برای استفاده در سبک‌های طراحی مختلف کاربرد دارد.

این چوب می‌تواند برای طراحی داخلی کافی شاپ ، رستوران‌ها، منازل و حتی طراحی داخلی اداری استفاده شود. در نظر داشته باشید که باید برای افزاشی طول عمر این چوب، از پوشش‌های محافظ استفاده کنید.

علاوه بر این موارد، چوب توسکا، گردو، ساج و ماهونی نیز برای اجرای طرح دکور با چوب استفاده می‌شوند.

چوب در طراحی داخلی

اصول اجرای طراحی داخلی با چوب

اجرای دکوراسیون داخلی با چوب، نیازمند رعایت برخی اصول است تا به نتایج مطلوب برسید. در ادامه به برخی اصول اجرای دکوراسیون داخلی با چوب اشاره می‌شود:

1. تعیین سبک داخلی

 یکی از مهم‌ترین اصول در اجرای طراحی داخلی با چوب، تعیین سبک داخلی است. آیا می‌خواهید یک دکوراسیون کلاسیک و سنتی داشته باشید یا به دنبال دکوراسیونی مدرن و صنعتی هستید؟ این مسئله تعیین‌کننده انتخاب مواد، رنگ و طرح چوب باشد.

برای مثال، استفاده از چوب با رنگ و ترکیبات دیداری شلوغ و پررنگ، در دکوراسیون مینیمالیستی و یا کلاسیک، مناسب نیست؛ بنابراین، قبل از استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی، باید سبک داخلی موردنظر را تعیین کنید.

2. استفاده از چوب در جایگاه مناسب

برای رعایت این مورد از اصول اجرا طراحی داخلی با چوب، باید به نوع چوب، تناسب رنگی و تعادل در استفاده از چوب توجه کنید. به‌عنوان‌مثال، استفاده از چوب در پوشش دیوار و سقف، می‌تواند فضای داخلی را گرم و صمیمی کند. همچنین، استفاده از چوب در کابینت، میز و صندلی، می‌تواند به طرح کلی دکوراسیون داخلی شما زیبایی و جذابیت ببخشد.

بااین‌حال، زیاده‌روی در استفاده از این عنصر در طراحی نیز نتیجه‌ی کار را بدمنظر خواهد کرد؛ برای مثال استفاده از چوب برای پوشش تمامی دیوارهای اتاق خواب، ممکن است نتیجه‌ی مطلوبی نداشته باشد.

دکوراسیون داخلی با چوب

3. ترکیب چوب با دیگر عناصر دکوراسیونی

در طراحی دکوراسیون داخلی با چوب، باید به ترکیب آن با دیگر عناصر دکوراسیونی در فضا نیز توجه شود. به این معنی که باید بین وسایلی که برای دکور فضای مدنظر خود استفاده می‌کنید با طراحی اجرا شده، تناسب وجود داشته باشد. برای مثال، طراحی داخلی با چوب در کنار مبلمان سلطنتی و شلوغ چشم را اذیت می‌کند. در مقابل، طراحی دکوراسیون با چوب تیره و ترکیب آن با فرش طوسی، ترکیب بسیار زیبایی خواهد بود.

4. استفاده از نورپردازی صحیح

نورپردازی مناسب و اصولی نیز در نمایش مدل طراحی با چوب اجرا شده، تأثیر زیادی دارد. گاهی نورپردازی اشتباه، بهترین طراحی دکوراسیون داخلی با چوب را نامناسب و اشتباه نمایش می‌دهد. در مقابل، نورپردازی درست می‌تواند دکوراسیون داخلی را بهبود بخشد و زیبایی چوب را بیشتر نمایش دهد.

طراحی داخلی با چوب فضای خود را به مجموعه حسام سلیمانی بسپارید.

پروسه‌ی طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی، هزینه‌بر و زمان‌بر است؛ درنتیجه باتوجه‌به بودجه‌های زمانی و مالی که خرج می‌شود، رسیدن به نتیجه‌ای مطلوب و رضایت‌بخش ضروری است. قبل از اجرای هر طرحی برای دکوراسیون داخلی فضای خود، از کیفیت تیمی که برای اجرا انتخاب کرده‌اید مطمئن شوید.

مجموعه‌ی حسام سلیمانی با سال‌ها سابقه‌ی طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و کارنامه‌ی درخشانی که دارد، سبک‌های متفاوت، جذاب و خلاقانه را برای شما طراحی و اجرا خواهد کرد.

انواع چوب در دکوراسیون داخلی

سخن پایانی

طراحی داخلی با چوب از طرح‌های محبوب برای دکوراسیون داخلی است. با استفاده‌ی بجا و هوشمندانه از چوب در طراحی داخلی، نتیجه‌ای بسیار زیبا و دلنشین خواهید داشت. در نظر داشته باشید، انتخاب سبک دکوراسیون، نوع چوب، چیدمان و تیم طراحی برای رسیدن به نتیجه‌ی دلخواه بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

گروه آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی، برای طراحی داخلی رستوران، طراحی داخلی منزل، هتل، مطب و… در کنار شما خواهد بود. برای دریافت مشاوره با همکاران ما در مجموعه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu