آیا اصول طراحی اتاق مدیریت را میدانید!

در هر شرکت، سازمان یا اداره، توجه به طراحی اتاق مدیریت یکی از مهم‌ترین بخش‌های طراحی داخلی است. تمام بخش‌های یک شرکت یا اداره نیازمند طراحی داخلی مناسب و متناسب با فضای کاری هستند؛ ولی چیدمان اتاق مدیریت و طراحی آن اهمیت بیشتری دارد. به این دلیل که تمام برنامه‌ها و جلسات کاری مهم و تعیین‌کننده در اتاق مدیریت انجام می‌شود.

نوع طراحی داخلی اتاق مدیریت نقش مهمی برای مدیران و موفقیت آنان در حوزه کاری‌شان دارد. با اجرای بهترین دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت می‌توان اعتمادبه‌نفس و قدرت یک مدیر را نشان داد. در این مقاله از گروه آرت دیزاین به مدیریت حسام سلیمانی اصول طراحی اتاق مدیریت را بررسی می‌کنیم.

اصول مهم در طراحی اتاق مدیریت

اصول مهم در طراحی اتاق مدیریت

اتاق مدیر همانند قلب و مرکز تصمیم‌گیری هر شرکت یا اداره است. به همین دلیل باید این قسمت از شرکت، نسبت به سایر قسمت‌ها زیباتر و شکیل‌تر باشد. چیدمان اتاق مدیریت، انتخاب مبلمان، وسایل تزیینی، رنگ، نورپردازی و حتی کف‌پوش همگی باید به‌صورتی باشند که ابهت و ارزش مدیریت را در بهترین حالت ممکن نشان دهند. در ادامه تمام عوامل مهمی را که در طراحی اتاق مدیریت مؤثر هستند را بررسی می‌کنیم.

1. نقش رنگ در طراحی اتاق

وقتی وارد مکان جدیدی می‌شویم رنگ‌ اولین چیزی است که توجه ما را به خود جلب می‌کند. به همین دلیل استفاده از رنگ در فضای داخلی اعم از رنگ دیوار، رنگ مبلمان، قفسه‌ها و فایل‌ها و مهم‌تر از همه میز مدیریت تأثیر زیادی روی بیننده می‌گذارد. دقت داشته باشید که باید بین رنگ‌های داخل فضای اتاق هارمونی و تعادل برقرار باشد.

به‌عنوان‌مثال استفاده از رنگ‌های روشن در طراحی اتاق مدیریت موجب افزایش اعتمادبه‌نفس در ارباب‌رجوع یا مهمانان می‌شود. در چیدمان اتاق مدیریت هرگز نباید از رنگ‌های فانتزی استفاده کرد. رنگ‌های دارای طیف کرم و ترکیب رنگ کرم با سفید و قهوه‌ای روشن می‌توانند آغازی بر بهترین دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت باشند.  

2. نورپردازی اصل مهم در طراحی داخلی

توجه به نورپردازی مناسب، یکی از اصول مهم طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت است. برای طراحی این بخش باید از هر دو منبع نور طبیعی و مصنوعی استفاده کرد. درواقع اتاق‌هایی که دارای پنجره‌های بزرگ هستند و منبع نور آنان طبیعی است، بهترین گزینه برای اتاق مدیریت هستند. نورپردازی در اتاق مدیریت باید به صورتی باشد که موجب خستگی چشم افراد حاضر در اتاق نشود و همچنین در تمرکز آنان اختلال ایجاد نکند.

3. انتخاب مبلمان

تمام عناصر و المان‌های ریزودرشت مورداستفاده در طراحی اتاق مدیریت بر راندمان کاری، برداشت مراجعان و ابهت مدیریت تأثیرگذار هستند. نکته اول اینکه باید تفاوت مبل اداری و خانگی را بدانیم. انتخاب نوع و رنگ مبلمان و چیدمان اتاق مدیریت نیز یکی از موارد بسیار مهم در این زمینه است. مبلمان اتاق مدیریت باید متناسب با متراژ فضا بوده و در محل مناسبی قرار گیرند.

استفاده از مبلمان شیک و کاربردی در اتاق مدیر بر نوع نگرش مراجعه‌کنندگان تأثیر زیادی دارد. مبلمان باید به‌صورتی باشد که افراد از نشستن روی آن خسته نشده و احساس راحتی کنند. به همین دلیل بهترین دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت بدون مبلمان راحت و شیک امکان‌پذیر نیست.

اهمیت میز در چیدمان اتاق مدیریت

4. اهمیت میز در چیدمان اتاق مدیریت

از بحث رنگ که بگذریم میز مدیریت اولین گزینه‌ای است که با ورود به اتاق نظر هر بیننده را به خود جلب می‌کند. به همین دلیل در طراحی اتاق مدیریت باید میز مدیر را به‌عنوان مهم‌ترین قلمرو مدیریتی به‌حساب آورد. در انتخاب میز مدیریت نیز باید ابعاد و متراژ اتاق موردتوجه قرار گرفته و بین آن‌ها تعادل برقرار باشد.

بین میز مدیریت و میز کارمندان باید تفاوت وجود داشته باشد و میزهای مدیریتی بزرگ‌تر بوده و فضا و جزئیات بیشتری داشته باشند.  درباره چیدمان اتاق مدیریت و قرارگیری میز مدیر باید گفت که میز مدیر باید در نقطه کانونی فضا و در رأس اتاق باشد.

5. قفسه‌ها و فایل‌ها

وجود قفسه و فایل‌ها از مهم‌ترین اجزای اتاق مدیر بوده و در طراحی اتاق مدیریت نیز باید در مورد انتخاب رنگ، جزئیات و چیدمان آن‌ها دقت کرد. باید فایل‌ها و قفسه‌ها با میز مدیریت، سایر مبلمان‌ها و سبک دکوراسیون همخوانی و هماهنگی داشته باشند. وجود کتابخانه و قفسه‌ها ترکیب‌بندی زیبا و جذابیت بصری خاصی را ایجاد می‌کنند.

چیدمان دکوراسیون اتاق مدیریت در بخش قفسه‌ها، فایل‌ها و کتابخانه برای دکوراسیون اداری باید به‌صورتی باشند که مدیر از هر طرف به آن‌ها دسترسی داشته باشد. قفسه‌بندی مناسب برای کتاب‌ها، میز کوچک برای چاپگر و وسایل شبیه به این همگی باید موردتوجه قرار گیرند. 

6. طراحی اتاق مدیریت؛ لوازم تزیینی و دکوری

استفاده از تابلوها و لوازم دکوری را در طراحی اتاق مدیریت دست‌کم نگیرید. هدف از انتخاب تابلو، لوازم دکوری و تزیینی این است که فضا و چیدمان اتاق مدیریت کاملاً حرفه‌ای به نظر رسد. استفاده از تابلو مناسب با کار شرکت، نه‌تنها موجب افزایش جذابیت بصری فضا می‌شود؛ بلکه بر پرستیژ فضا و جریان مثبت انرژی محیط نیز تأثیر می‌گذارد.

 چیدمان اتاق مدیریت

طراحی اتاق مدیریت مهم‌ترین بخش طراحی داخلی اداری است. به همین دلیل طراحی اتاق مدیر باید به‌صورتی باشد که علاوه بر رسمی بودن فضا،  برای مدیری که ساعت‌ها در آن کار می‌کند نیز راحت باشد. نحوه چیدمان اتاق مدیریت به متراژ و وسعت فضا بستگی دارد.

اگر اتاق بزرگ باشد برای طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت بهتر است فضا را به دو قسمت تقسیم کنید. یک فضای دوستانه و یک فضای رسمی برای برگزاری جلسات. با این روش نه‌تنها فضا زیباتر خواهد شد؛ بلکه کارایی اتاق نیز افزایش می‌یابد. استفاده از یک کتابخانه زیبا و کاربردی متناسب با دکوراسیون اتاق می‌تواند بر چیدمان اتاق و مراجعان تأثیر زیادی بگذارد. استفاده از عناصر طبیعی مانند گل‌وگیاه موجب سرزندگی فضا شده و همچنین زیبایی و انرژی محیط نیز افزایش می‌یابد.

استفاده از نام تجاری در طراحی اتاق مدیریت

استفاده از نام تجاری در طراحی اتاق مدیریت

یکی از مواردی که می‌تواند منعکس‌کننده ارزش کسب‌وکار یک شرکت یا تجارت باشد استفاده از نشان یا نام تجاری است. در طراحی اتاق مدیریت می‌توان از رنگ سازمان یا لوگوی شرکت استفاده کرد. در طراحی داخلی تجاری استفاده از عناصر تزیینی و هنری ترکیب‌شده با نشان تجاری شرکت می‌تواند آن را در ذهن بینندگان و مراجعه‌کنندگان زنده نگاه دارد.

طراحی اتاق کوچک مدیریت

در طراحی اتاق مدیریت با فضای کوچک باید از حداکثر فضا، استفاده بهینه کرد. امروزه طراحی و چیدمان اتاق مدیریت برای فضاهای کوچک کاملاً کاربردی است و از فضای آن حداکثر استفاده می‌شود. برای فضاهای کوچک بهتر است از شلف‌های دیواری استفاده شود. نورپردازی نیز نقش زیادی در بزرگ نشان‌دادن فضاهای کوچک دارد. استفاده از چوب مرغوب بهترین طراحی داخلی اتاق مدیریت را رقم می‌زند؛ زیرا حس مدرنیته و شیک‌بودن در فضا تزریق می‌شود.

دکوراسیون اتاق مدیریتی بزرگ

برخلاف فضاهای کوچک، چیدمان و بهترین دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت باید به صورتی باشد که نقاط مختلف اتاق از حالت بی‌حسی و خلأ خارج شوند. استفاده از میزهای مدیریتی طویل و صندلی‌های چرمی بزرگ کاملاً مناسب فضاهای بزرگ است. استفاده از پارتیشن شیشه‌ای و تناژ رنگی روشن نیز موجب شکست نور شده و جلوه بصری خاصی به فضا و زیباترشدن طراحی اتاق مدیریت می‌دهد.

دکوراسیون اتاق مدیریتی بزرگ

جمع‌بندی

اتاق مدیریت یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سازمان یا شرکت است. به همین دلیل لازم است طراحی اتاق مدیریت به شیوه‌ای منحصربه‌فرد انجام شود. به‌گونه‌ای که موفقیت، ابهت و اعتمادبه‌نفس مدیر را نشان دهد. مهم‌ترین عناصر در طراحی اتاق مدیر توجه به رنگ، مبلمان، میز مدیریت، نورپردازی، وسایل تزیینی و قفسه و کتابخانه است. تمام این عناصر و المان‌ها باید از نظر رنگ، دیزاین و طراحی متناسب با یکدیگر باشند. چیدمان اتاق مدیریت باید به صورتی باشد که در عین رسمی‌بودن کاملاً راحت، شیک و کاربردی باشد. برای داشتن بهترین دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت، باید از تمام عناصر متناسب با فضا استفاده شود.

گروه آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی باتکیه‌بر هنر و خلاقیت طراحی و هنری خود تلاش می‌کند فضایی دلنشین و محیطی زیبا و کاربردی برای مشتریان خود خلق کند. رضایت مشتریان و طراحی‌های جذاب و متفاوت گروه آرت دیزاین همگی گواهی بر موفقیت و منحصربه‌فرد بودن طراحان و اجراکنندگان آرت دیزاین هستند. برای مشاوره در زمینه طراحی داخلی و کسب اطلاعات بیشتر به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu