شناخت انواع کاغذ دیواری و انتخاب درست آن

کاغذ دیواری یکی از عناصر طراحی داخلی و یکی از مصالح ساختمانی به حساب می آید. در واقع ما با کاغذ دیواری دیوارهای خانه یا محل کار خود را زیباتر می‌کنیم. شناخت انواع کاغذ دیواری و انتخاب درست آن، بسیار بااهمیت است؛ چرا که کاغذ دیواری جزو محصولاتی است که در طرح‌ها و مدل‌های زیادی تولید می‌شود و اگر از ابتدا بادقت انتخاب نشوند ممکن است بعد از دیدن نتیجه کار از آن راضی نباشید.

برای مطالعه مقاله «12 مدل دکوراسیون داخلی کافی شاپ» کلیک کنید.

ایجاد تنوع با انواع کاغذ دیواری

انسان ذاتا از یکنواختی محیط خسته می‌شود و دوست دارد در محیط زندگی خود تنوع ایجاد کند. گاهی ایجاد تنوع در حد بازسازی و طراحی داخلی مجدد انجام می‌شود، که نیازمند صرف هزینه و وقت زیاد است؛ اما گاهی تنها با انتخاب درست یک کاغذ دیواری می‌توان تازگی و تنوع را به محیط آورد. دیوارها حجم زیادی از کل فضا را به خود اختصاص می‌دهند، پس ایجاد تغییر در دیوارها بسیار محسوس و قابل توجه است. در گذشته، برای تغییر در دیوارها و ایجاد تنوع بیشتر، به رنگ کردن و نقاشی دیوارها اکتفا می‌شد، اما امروزه انتخاب‌های زیادی برای پوشش دیوارها در اختیار ما قرار دارد.

کاغذ دیواری
کاغذ دیواری راهی برای ایجاد تنوع در طراحی داخلی محیط است.

انواع کاغذ دیواری

امروزه انواع زیادی از کاغذ دیواری تولید شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه برخی از آ‌ن‌ها را بررسی می‌کنیم.

برای مطالعه مقاله «سبک انتقالی یا ترنزیشنال؛ کاربرد سبک انتقالی در دکوراسیون داخلی» کلیک کنید.

کاغذ دیواری کاغذی

این نوع کاغذ دیواری ارزان‌ترین و ابتدایی‌ترین نوع پوشش است و چون از جنس کاغذ است دوام زیادی ندارد و اگر جسم تیزی روی آن کشیده شود به راحتی پاره می‌شود. کاغذ دیواری کاغذی برای اتاق کودک و محیط‌های مرطوب مناسب نیست، چون اگر در معرض رطوبت یا خط و خش قرار بگیرد، باید کاملا تعویض شود. نکته ناامیدکننده در رابطه با این نوع کاغذ دیواری این است که قابل شستشو نبوده و اگر کثیف و خط خطی شود دیگر قابل استفاده نخواهد بود. امروزه به‌خاطر وجود انواع مرغوب‌تری از کاغذ دیواری و همچنین بی‌دوام بودن این نوع کاغذ دیواری، کمتر از آن استفاده می‌شود.

کاغذ دیواری کاغذی
کاغذ دیواری های کاغذی دارای طرح‌های متنوعی هستند.

کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری‌های سه بعدی بسیار جذاب و دیدنی هستند. چرا که در فاصله چندمتری کاملا برجسته به نظر می‌آیند و دارای عمق هستند. استفاده از این نوع از کاغذ دیواری‌ها راهی بسیار سریع برای تغییر دکوراسیون و ایجاد فضایی دلخواه و متنوع است. قسمت‌هایی از دیوار نشیمن، یا دیوار اتاق خواب را می‌توان با این نوع پوشش زیباتر کرد. این کاغذ دیواری‌ها را در اندازه‌های دلخواه می‌توانید خریداری کنید. کاغذ دیواری‌های سه بعدی قابل شستشو هستند و به‌راحتی با دستمال یا اسفنج هم تمیز می‌شوند.

کاغذ دیواری سه بعدی
کاغذ دیواری سه بعدی با عمق خود به فضا جذابیت می دهد.

کاغذ دیواری وینیل

وینیل یک ماده پلاستیکی پرمصرف در جهان است که در تولید عناصر طراحی داخلی هم کاربرد زیادی دارد. پیش‌تر در مبحث کفپوش ها نیز در مورد ماده وینیل صحبت کرده‌ایم. این ماده بدون آن‌که دیده شود معمولا با اسپری به تمام کاغذ دیواری اضافه می‌شود و خاصیت ضدلک و ضدرطوبت بودن را به آن می‌بخشد. این کاغذ دیواری بسیار با دوام است و طول عمر زیادی دارند. به همین دلیل برای مکان‌هایی چون حمام و آشپزخانه هم مناسب هستند. طرح و مدل‌های کاغذ دیواری وینیل بسیار گسترده است و از طیف طراحی داخلی مدرن تا کلاسیک همگی می‌توانند از آن استفاده کنند.

کاغذ دیواری وینیل
کاغذ دیواری وینیل به راحتی با دکوراسیون داخلی هماهنگ می شود.

کاغذ دیواری نانو

این نوع کاغذ دیواری با فناوری نانو ساخته می‌شود و بسیار مقاوم‌تر از دیگر کاغذ دیواری‌ها است. درواقع این کاغذ دیواری ضدخش ساخته می شود و بیشتر دلیل محبوبیت آن همین است. این نوع از پوشش، عایق صوتی و حرارتی است و در برابر نم و رطوبت مقاوم است. یکی دیگر از مزایای آن این است که آلودگی‌ها را به خود جذب نمی‌کند. مواد بکار رفته در این کاغذ دیواری کاملا برای انسان بی‌خطر هستند و مطابق با نفع طبیعت و انسان ساخته شده‌اند.

کاغذ دیواری نانو
کاغذ دیوار نانو در برابر رطوبت و ضربه بسیار مقاوم هستند.

کاغذ دیواری نانوون ( NON-WOVEN )

کاغذ دیواری نانوون که در واقع به معنی غیربافته شده است،‌ یکی از بهترین انواع کاغذ دیواری در سراسر جهان می‌باشد. این نوع کاغذ دیواری تلفیقی از الیاف طبیعی و مصنوعی است. وجود الیاف طبیعی در این کاغذ دیواری به دیوار اجازه نفس کشیدن می‌دهد و از ایجاد کپک در پشت دیوار جلوگیری می‌کند. کاغذ دیواری نانوون طول عمر بالایی دارد و به علت داشتن فیبرهای طبیعی و مصنوعی کاملا قابل شستشو است. این نوع کاغذ دیواری قیمت بالایی نسبت به بقیه انواع کاغذ دیواری دارد که نسبت به مزایایی که دارد انتخاب آن عاقلانه است. نانوون همچنین در محیط‌های مرطوب هم کارایی زیادی دارد، چراکه با وجود الیاف ضدحساسیت انواع میکروب بر روی آن رشد پیدا نمی‌کنند. این نوع کاغذ دیواری با مدل نانو تفاوت‌های زیادی دارد و صرفا در اسم با هم شباهت دارند.

کاغذ دیواری نانوون

در کل کاغذ دیواری گزینه خوبی برای رسیدن به دکوراسیون مد نظر، در اختیار ما می‌گذارد. این کاغذ دیواری‌ها به‌خاطر تنوعی که در طرح، رنگ و جنس دارند می‌توانند در تمام سبک‌های مدرن تا سنتی از آن‌ها استفاده کرد. کاغذ دیواری با توجه به گستردگی در انواع خود، جوابگوی تمام سلیقه‌ها است. با توجه به نحوه نصب آن نیز هم در بازسازی کامل هم در تغییر دکوراسیون قابل استفاده است.

برای مطالعه مقاله «15 مدل دکوراسیون داخلی طلافروشی» کلیک کنید.

سخن پایانی

مجموعه حسام سلیمانی با سال‌ها تجربه در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی به شما کمک می‌کند تا ضمن انتخاب مناسب‌ترین گزینه از بین انواع کاغذ دیواری، بتوانید سایر المان‌های مورد نیاز را نیز انتخاب کنید. اگر شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که قصد دارید برای خانه و یا محل کارتان کاغذ دیواری انتخاب کنید، با همکاران ما در مجموعه آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی در ارتباط باشید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و شناخت بهترین انتخاب برای دکوراسیون داخلی منزل و محل کار خود از طریق راه‌های ارتباطی موجود با همکاران ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu