کاربرد سقف باریسول در دکوراسیون داخلی

سقف باریسول در دکوراسیون داخلی یکی از مدل‌های سقف کاذب پرکاربرد است که از متریال‏های مختلفی همچون پارچه کشسان یا پلاستیک pvc ساخته می‌شود. نام دیگر این نوع سقف، کشسان است که توسط شرکتی به نام باریسول تولید و به بازار عرضه می‌شود. کاربرد سقف کاذب باریسول در مکان‌های عمومی همچون بیمارستان، تالار و رستوران به‌وفور قابل‌مشاهده است.

یکی از مزایایی که موجب شده است این نوع سقف طرف‌دار بیشتری نسبت به دیگر سقف‌های کاذب داشته باشد، سرعت اجرایی بسیار بالای آن است. این نوع سقف کاذب را می‌توان در هر ساختمان و محیطی اجرا کرد و از زیبایی و جذابیت آن لذت برد. در واقع تغییری که با اجرای باریسول در طراحی داخلی در ظاهر سقف ایجاد می‌شود دکوراسیون داخلی محیط را به‌طورکلی متفاوت جلوه می‌دهد. درصورتی‌که تمایل دارید با سقف کاذب باریسول بیشتر آشنا شوید تا انتهای این مقاله از گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی همراه ما باشید.

باریسول چیست؟

باریسول چیست؟

سقف باریسول در دکوراسیون داخلی در اصل یک ورق نازک است که در برابر دما مقاومت بالایی دارد. این ورق غیرقابل‌اشتعال از جنس  UPVC است که در سقف و حتی در دیوارها مورد استفاده قرار می‌گیرد و در پشت آن منابع نور قرار دارد. درواقع این سطح به دلیل جنسی که دارد نور را به صورت پخش شده و صفحه‌ای به محیط تزریق می‌کند. با این کار علاوه بر زیبایی، مشکلات منبع نور نقطه‌ای را نیز نخواهیم داشت.

اگر بخواهیم نگاهی به تاریخچه باریسول بیندازیم باید گفت که باریسول یک نام تجاری است که متعلق به برندی فرانسوی است و برای اولین‌بار در سال ۱۹۷۵ معرفی شد. این نوع سقف به دلیل زیبایی و نوآورانه بودن و همچنین به دلیل جلوه بسیار زیبا، اجرای سریع و قیمت ارزان، با سرعت زیاد مورد توجه طراحان دکوراسیون قرار گرفت.

امروزه باریسول را سقفی از نوع خاص و از نوع سقف کاذب می‌شناسند که در طرح و رنگ و مدل‌های مختلف و بسیار تنوع پذیر در بازار موجود است. اجرای پروژه سقف نیز بسیار ساده است و با اندکی حرارت دهی می‌توان آن را در هر طرح و شکل و الگوی دلخواهی طراحی و پیاده سازی کرد. کاربرد سقف کاذب باریسول در مکان‌های مختلفی مانند ویلا، استخر، تالار پذیرایی و … است.

کاربرد سقف کاذب باریسول

از سقف کاذب برای مکان‌های مختلف و طراحی داخلی مسکونی مانند خانه و آشپزخانه، سقف کاذب تجاری و … می‌توان استفاده کرد. در ادامه با کاربردهای مختلف سقف باریسول در دکوراسیون داخلی و مزایای ارائه شده برای هر یک آشنا خواهیم شد.

1. سقف باریسول برای بیمارستان؛ خاصیت ضدمیکروبی

لازم است بدانید که سقف کاذب باریسول از متریالی ساخته شده است که خاصیت نانو و ضدباکتری دارد و به‌راحتی امکان تمیزکردن آن برای مخاطبین فراهم است. شما می‌توانید از انواع مواد شوینده برای تمیزکردن این نوع سقف استفاده کنید و نحوه تمیزکردن آن بسیار ساده و راحت است. به همین دلیل سقف کاذب باریسول در دکوراسیون داخلی بهترین انتخاب برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است. کاربرد سقف کاذب باریسول در بیمارستان‌ها همچنین به دلیل اجرای آن در طرح‌های متنوع و ایجاد انگیزه و روحیه بهتر برای بیماران بسیار موردتوجه است.

سقف باریسول در دکوراسیون داخلی؛ جذب‌کننده مشتری در طراحی رستوران

2. سقف باریسول در دکوراسیون داخلی؛ جذب‌کننده مشتری در طراحی رستوران

همیشه دکوراسیون داخلی رستوران‌ها و کافی‌شاپ برای مشتریان بسیار اهمیت دارد و در حفظ آن‌ها کمک‌کننده است. کاربرد سقف کاذب باریسول برای رستوران و کافی شاپ باعث می‌شود هر محیط زیبایی که در ذهن دارید و هر سبک دکوراسیون که انتخاب کرده‌اید به‌راحتی قابل‌اجرا باشد. همچنین سقف باریسول در دکوراسیون داخلی باعث می‌شود که مطمئن شوید آن مکان از نظر بیننده جذابیت و زیبایی دارد. باریسول در طراحی داخلی رستوران کمک می‌کند فضای رستوران به فضایی کاملاً شیک و لاکچری تبدیل شود.

3. سقف باریسول برای استخر؛ ضدآب و عایق صدا

کاربرد سقف کاذب باریسول برای استخر به این دلیل مورد توجه است که در برابر رطوبت بسیار مقاوم بوده و به خوبی مانع انتقال صدا می‌شود. در واقع سقف باریسول در دکوراسیون داخلی بهترین گزینه برای اجرا در محیط‌های استخر و جکوزی است. از این نوع سقف برای انواع استخرها استفاده می‌شود؛ زیرا این نوع سقف در برابر گوگرد کربن و کلر استحکام بسیار بالایی دارد و مانع خوبی برای انتقال صدا است.

4. سقف کاذب برای سینما؛ قابل اجرا برای سقف‌های بلند

از پراهمیت‌ترین نکات برای سقف سینما نورپردازی مناسب و کنترل صدا و پردازش نورها است. سقف باریسول در دکوراسیون داخلی به‌عنوان یکی از بهترین سقف‌های مناسب برای اجرای سقف سینما شناخته می‌شود؛ زیرا به‌راحتی در سقف‌های بلند قابل‌اجرا است و با انتخاب نور و طرح مناسب و نورپردازی ایده‌آل سبب می‌شود محیط سینما در بهترین حالت به اجرا درآید.

همان‌طور که بیان شد کاربرد سقف کاذب باریسول در طراحی داخلی اداری و مسکونی و همچنین در انواع سالن‌های غذاخوری و … است. استفاده از آن هیچ‌گونه محدودیتی ندارد و همچنین می‌توانید از آن به همراه انواع دیگر سقف به‌صورت ترکیبی استفاده کنید. برخی دیگر از کاربردهای سقف باریسول در دکوراسیون داخلی در زیر بیان شده است.

  • داروخانه‌ها و داروسازی‌ها
  • انواع آزمایشگاه‌ها و محیط‌های آزمایشگاهی
  • محیط‌های اداری و اتاق جلسات
  • سالن‌های کنسرت و سالن‌های سینما
  • منازل و آشپزخانه و سالن‌ها
  • تالار و سالن‌های جشن و میهمانی
انواع سقف باریسول در دکوراسیون داخلی

انواع سقف باریسول در دکوراسیون داخلی

به‌طورکلی می‌توان گفت که سقف کشسان یا باریسول به دلیل نوع اجرا در دسته‌بندی‌های مختلف قرار دارد. قیمت این نوع سقف کاذب نسبت به دیگر سقف‌ها بسیار مناسب است و در انواع مختلفی در بازار موجود است. کاربرد سقف کاذب باریسول در مکان‌های مختلف متفاوت بوده و هر کدام از این نوع سقف‌ها مزایا و کاربرد خاص خود را دارند و در زمینه خاصی استفاده می‌شوند. در ادامه به چند نمونه از سقف باریسول در دکوراسیون داخلی اشاره شده است.

1. سقف کشسان چاپی؛ تنظیم نور و رنگ

یکی از رایج‌ترین نمونه‌های سقف باریسول در دکوراسیون داخلی، سقف قابل چاپ یا چاپی است که طرح دلخواه را با هر رنگ و در هر اندازه‌ای روی سقف به چاپ می‌رساند. ویژگی بارز این نوع سقف این است که حداکثر ۵۰ درصد نور را از خود عبور می‌دهد و با چاپ رنگ‌های تیره می‌توان میزان نور را کاهش یا افزایش داد.

یکی دیگر از مزایای این نوع سقف عدم محدودیت در اجرای طرح و رنگ‌های متنوع است. در واقع سقف کاذب باریسول از نوع چاپی در رایج‌ترین طرح‌های استفاده شده از طرح آسمان و طبیعت بوده است که با بالاترین کیفیت روی سقف به چاپ می‌رسد.

2. سقف کشسان نیمه مات یا نیمه شفاف

سقف باریسول در دکوراسیون داخلی از نوع نیمه مات یا نیمه شفاف به‌صورت تک‌رنگ و با یک فیلتر یکسان نور برای سقف اجرا می‌شود. کاربرد سقف کاذب باریسول از نوع نیمه مات برای محیط‌های اداری، صنعتی و حتی مسکونی بوده است که طیف مناسبی از نور را از خود عبور می‌دهد. ازآنجایی‌که این نوع سقف وزن سبک، طرح بسیار ساده و درعین‌حال زیبایی دارد، طرف‌داران بسیاری را به خود جذب کرده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل‌توجه سقف کاذب باریسول در مدل نیمه مات شبیه‌سازی نور طبیعی است. در واقع با کمک سقف کاملاً سفید از این مدل می‌توانید بیش از ۵۰ درصد شفافیت را مشاهده نمایید؛ اما در صورت نیاز به اجرای رنگ‌های دیگر نور موردنیاز با کمک نورپردازی کناف قابل تأمین است.

سقف باریسول در دکوراسیون داخلی از نوع مات و براق؛ قابل اجرا در متراژهای مختلف

3. سقف باریسول در دکوراسیون داخلی از نوع مات و براق؛ قابل اجرا در متراژهای مختلف

سقف باریسول در دکوراسیون داخلی به دودسته مات و براق تقسیم می‌شود که برای انواع سقف‌ها در متراژهای مختلف قابل‌استفاده است. کاربرد سقف کاذب باریسول از نوع مات و براق بسیار زیاد بوده و از این نوع پوشش‌های سقفی می‌توان برای آشپزخانه‌های کوچک تا رستوران‌ها و محوطه‌های بسیار بزرگ مانند سالن‌های ورزشی استفاده کرد. در واقع نصب آن برای محیط‌های بسیار کوچک باعث می‌شود فضا از آنچه هست بزرگ‌تر دیده شود.

همچنین مدل مات سقف باریسول باخاصیت متفاوت نسبت به مدل براق حداقل بازتاب نور را به ارمغان می‌آورد. درحالی‌که مدل براق سقف باریسول با بالاترین انعکاس نور تولید و اجرا می‌شود. تنوع رنگ برای مدل‌های مات و براق سقف کاذب باریسول بسیار گسترده است و برای نصب در هر مدل دکوراسیون داخلی پیشنهاد می‌شوند. این نوع سقف‌ها در محیط‌های بزرگ و عمومی همچون سالن سینما، سالن کنفرانس، سالن تالار و… مورداستفاده قرار می‌گیرند. علت استفاده از آن‌ها در محیط‌های عمومی به دلیل داشتن زیبایی قابل‌توجه و بلند نشان دادن سقف در دکوراسیون داخلی این نوع محیط‎ها است.

مزایای سقف باریسول در دکوراسیون داخلی

ویژگی‌های بسیار و کاربرد سقف کاذب باریسول در مکان‌های مختلف باعث شده است این سقف برای دکوراسیون‌های متنوع داخلی بهترین گزینه شناخته شود. همچنین قابلیت کشسانی سقف باریسول در دکوراسیون داخلی سبب شده است تنوعی از طرح‌ها و رنگ‌ها در اختیار مخاطبین قرار گیرد. در ادامه با مهم‌ترین مزایای این سقف آشنا خواهیم شد.

  • دوام و استحکام بسیار بالا
  • زیبایی و طرح منحصربه‌فرد
  • ضدآتش سوزی و کاملاً نسوز
  • نصب راحت و بدون دردسر
  • قابلیت جابه‌جایی از مکانی به مکان دیگر
  • راحتی در تمیزکردن
  • ضد رطوبت؛ بهترین سقف برای محیط‌های مرطوب
  • عایق صدا؛ خلق یک محیط آرامش‌بخش
  • قابل‌اجرا در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع
نصب و اجرای سقف باریسول

نصب و اجرای سقف باریسول

برای اجرای سقف باریسول در دکوراسیون داخلی سازه بندی انجام نمی‌شود. در واقع سازه نگه دارنده این سقف‌ها به‌صورت یک باکس، دورتادور سقف کار گذاشته می‌شود. باتوجه‌به محل احداث سقف درصورتی‌که نیاز باشد باید زیرسازی سقف، سازه کشی شود. همچنین سازه‌ها باید به‌صورت خط ریلی در اطراف پروژه نصب شوند. علاوه بر این‌ها طرح و پارچه باتوجه‌به خواسته مشتری روی سازه نصب می‌شود.

در پیاده‌سازی و اجرای سقف باریسول بخش اعظم کار مربوط به نورپردازی است که برق‌کشی لازم برای ورودی و خروجی نور آماده باشد. بعد از انجام نورپردازی پارچه‌های کشسان جهت نصب روی سقف آماده می‌شوند. حرارت دادن به پارچه سبب می‌شود که پارچه از حالت کششی خود خارج شده و با استفاده از ابزارک‌های مخصوص پارچه را روی سازه از قبل آماده شده می‌اندازند.

جمع‌بندی

باتوجه‌به مطالب بیان شده می‌توان گفت که اجرای سقف باریسول در دکوراسیون داخلی بسیار تأثیرگذار است. مخصوصاً این روزها که طراحان و صاحبان خانه ترجیح می‌دهند از ایده و تکنولوژی‌های جدید برای ساخت و بازسازی استفاده کنند به‌طوری‌که از زیباترین ابزارها بهره‌مند شوند. کاربرد سقف کاذب باریسول در مکان‌های مختلفی همچون بیمارستان، تالار، رستوران و… بوده و یکی از بهترین گزینه‌ها از نظر کیفیت و زیبایی است که به راحت‌ترین شکل ممکن قابل‌نصب است. شما نیز می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص باریسول در طراحی داخلی و دیدن نمونه کارهای ما به وب‌سایت گروه معماری آرت دیزاین مراجعه نمایید و با کارشناسان ما در این مجموعه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu