معرفی سبک چینی؛ 5 ویژگی سبک چینی در دکوراسیون داخلی

سبک چینی بدون شک یکی از خاص‌ترین سبک‌ها در دکوراسیون داخلی به شمار می‌آید. سبک چینی در دکوراسیون داخلی از المان‌ها و اجزای خاصی استفاده می‌کند. در طراحی داخلی به سبک چینی دیگر خبری از تقسیم‌بندی فضا نیست. سادگی و راحتی از اصلی‌ترین ویژگی های سبک چینی است. می‌توان گفت اولین چیزی که در سبک و معماری چینی توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند سادگی بیش از اندازه آن است. در این مقاله از وب‌سایت تخصصی گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی به بررسی بیشتر دکوراسیون داخلی به سبک چینی پرداخته شده است.

دکوراسیون داخلی در سبک چینی

دکوراسیون داخلی در سبک چینی

در دکوراسیون به سبک چینی خبری از تقسیم‌بندی فضا نیست و سادگی و راحتی در اولویت قرار دارد. تقریباً اولین چیزی که در سبک و معماری چینی توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند سادگی بیش از اندازه آن است. در سبک چینی در دکوراسیون داخلی وسایل و اجزای استفاده شده بسیار ساده و به‌دوراز هر نوع پیچیدگی است. در واقع محور اصلی سبک چینی در دکوراسیون داخلی نگاهی فلسفی به محیط پیرامون و همه چیزهای موجود در آن است.

افراد در این سبک به دنبال برقراری ارتباطی ساده و سالم با طبیعت هستند. از دیگر ویژگی های سبک چینی این است که دیگر خبری از گوشه‌های تیز در وسایل و اسباب نیست. متریال‌های اصلی استفاده شده در سبک چینی دارای قابلیت کشسانی هستند؛ مانند بامبوهای ضخیم و قوی که در این سبک استفاده می‌شوند.

اساتید این حرفه در ساخت مبلمان این سبک از تکنیک‌های پیچیده چندلایه به‌عنوان یک عنصر اصلی در تزیینات مبلمان این سبک استفاده می‌کنند. امروزه حکاکی بر روی رنگ‌های سیاه بهترین متد برای تزیینات در سبک چینی است. پرهیز از شلوغی و انباشت در خانه به هر طریق ممکن از ویژگی‌های چینی‌ها است.

 طراح سبک چینی در دکوراسیون داخلی تا می‌تواند فضای خانه را خالی نگه می‌دارد و از قراردادن وسایلی با زاویه تند خودداری می‌کند؛ ولی این به معنای این نیست که در طراحی داخلی به سبک چینی از توجه به جزئیات غافل می‌مانند. اتفاقاً برعکس است؛ زیرا چینی‌ها به کوچک‌ترین جزئیات هم توجه ویژه دارند و همیشه اعتدال را در طراحی دکوراسیون رعایت می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله آموزشی مراحل و روند طراحی داخلی را مطالعه نمایید.

ویژگی های سبک چینی در دکوراسیون داخلی

ویژگی های سبک چینی در دکوراسیون داخلی

از درک دقیق ویژگی‌های داخلی خانه‌های چینی می‌توان فهمید که سنت‌های چین با دیگر سنت‌ها بسیار متفاوت است. سبک چینی در دکوراسیون داخلی گوشه‌های تیز ندارد، دارای مبلمان بزرگ و دست‌وپاگیر نیست؛ اما تنوع بسیار زیادی دارد. متریال اصلی برای تولید اقلام داخلی الاستیک است؛ ولی استفاده از بامبو نیز قوی و زیاد است. اقلام اصلی در طراحی داخلی به سبک چینی در میان مبلمان، صندلی‌ها و  میزها قرار می‌گیرند. معمولاً تمام آیتم‌هایی که با استفاده از بامبو ساخته می‌شوند دارای اشکال مستطیلی هستند.

یکی دیگر از ویژگی‌های این سبک که آن را از سایر سبک‌ها متمایز می‌کند و تا امروز زنده مانده است نبودن پرده روی پنجره است. سبک چینی همیشه به معنای شوروشوق، مختصری، هماهنگی و تمام چیزهایی است که به ایجاد یک فضای آرام‌بخش کمک می‌کند. در ادامه ویژگی‌های مهم این سبک به طور مفصل توضیح داده شده است.

1. طراحی داخلی به سبک چینی؛ رنگ ها

سبک چینی در دکوراسیون داخلی ترکیبی از کاراکترهای خاص است؛ فلذا چنین فضای داخلی نه‌تنها سلیقه‌ها، ویژگی‌های فردی و ترجیحات مالک آن را نمایش می‌دهد؛ بلکه فضای مناسبی و محیطی راحت را برای مهمان ایجاد می‌کند. آخرین نقش در این بازی رنگ است که برای این سبک معنا دارد و نمادین است. زرد، رنگ امپراطوری و رنگ ملی، سبز به معنای آرامش و آبی نشانه‌ای از نجیب بودن است که بر روی سطوح داخلی توسط اشرافی‌ها اعمال می‌شود. به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب این رنگ یا رنگ‌های دیگر به سلیقه، مدل و دیدگاه‌های صاحبان خانه بستگی دارد.

طراحی داخلی به سبک چینی؛ رنگ ها

2. کفپوش ها

ترتیب کفپوش در طراحی داخلی به سبک چینی به این صورت است که از یک کاشی سنگی بزرگ و یا تکه‌های زیادی از کاشی‌های رنگ تیره یا روشن و در برخی مواقع با رنگ قرمز استفاده می‌شود. گزینه ایده‌آل برای کفپوش سبک چینی در دکوراسیون داخلی کفپوش بامبو است. استفاده از فرش به‌عنوان روکش سطح و روی کفپوش یک روش جایگزین مناسب است.

3. دکوراسیون دیوارها

در دکوراسیون سبک چینی به‌عنوان یک قاعده کلی دیوارها دارای نقاشی یا گچ‌کاری هستند؛ اما ممکن است در محل‌هایی نیز کاغذدیواری استفاده شود. گیاهان گل‌دار، درختان کوتوله، پرندگان، کوه‌ها و غیره هر یک دارای بار معنایی خاصی است پس باید آن‌ها را بادقت انتخاب نمود. اغلب دکوراسیون دیوارها با چوب تیره است و کمتر ممکن است که از چوب روشن استفاده شود. راه‌حل موفقیت‌آمیز این است که از الگوهای تیره ساخته شده از چوب استفاده شود که موجب ایجاد حس کنتراست با دیوارهای روشن می‌شود.

4. سبک چینی در دکوراسیون داخلی؛ مبلمان  

بخش مهمی از طراحی داخلی به سبک چینی مبلمان است که اغلب راحتی هستند و با استفاده از چوب و تکنیک‌های مختلف ساخته می‌شوند. در سبک چینی در دکوراسیون داخلی مبلمان معمولی با تزیینات و عناصر حکاکی، مدل‌ها و رنگ‌ها و عمدتاً سایه‌های سیاه و قرمز فعالانه استفاده می‌شود. استفاده از مبلمان‌های بزرگ با گوشه‌های واضح برجسته برای این سبک مناسب نیست؛ زیرا در این سبک سعی می‌شود تا هر چه بیشتر از استفاده گوشه‌های تیز و اشکال مستطیلی جلوگیری شود.

به همین دلیل از لباس‌های مبلمان و کوسن‌هایی جهت پنهان‌کردن گوشه‌ها استفاده می‌شود. استفاده از صندلی‌های بامبو، ابزارهای لاکی و میزهای گرد برای نوشیدن چای و همچنین استفاده از نیمکت‌های نیمه سبک و سفارشی گزینه‌های اصلی جهت طراحی داخلی دکوراسیون به سبک چینی هستند.

سبک چینی در دکوراسیون داخلی؛ مبلمان

5. اکسسوری ها

استفاده از اکسسوری‌ها در طراحی داخلی به سبک چینی حائز اهمیت بسیار است. استفاده از محصولات چینی، چوب و برنز، گل داودی، ارکیده‌ها و پونه‌ها، فانوس‌ها، چوب‌های سیگار، نقاشی باشکوه چینی، کوسن‌های ساتن با گل‌دوزی، درخت‌های کوتوله، بامبو، شمع، چینی‌ها، چترها، وسیله‌های جانبی و زینتی و… از جمله اکسسوری‌های مورداستفاده در سبک چینی هستند. استفاده از این لوازم جانبی و زینتی سبک چینی را معنا می‌کنند.

جمع‌بندی

سادگی، انرژی و طبیعت 3 اصل مهم در طراحی داخلی به سبک چینی هستند که موردتوجه بسیاری از طراحان دنیا حتی در کشورهای اروپایی قرار گرفته است. چینی‌ها با بهره‌بردن از سه اصل مهم از دنیای فنگشویی در حوزه دکوراسیون داخلی توانسته‌اند هر آنچه تأثیری ژرف در ایجاد حسی خوشایند در آدمی ایجاد می‌کند را در این سبک گرد هم آورند. سبک چینی در دکوراسیون داخلی می‌تواند بهترین گزینه برای افرادی باشد که طرف‌دار سادگی دکوراسیون منزل مینیمال هستند، باشد. وجود این سه اصل مهم در کنار هم عظمت بی‌نهایت ویژگی های سبک چینی را در هر فضایی به نمایش می‌گذارد و این سبک را به‌شدت از سایر سبک‌ها متمایز می‌کند.

گروه معماری آرت دیزین با مدیریت حسام سلیمانی سال‌هاست با افتخار در زمینه طراحی داخلی پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری مشغول فعالیت است. این گروه با تخصص و حساسیت بالا اقدام به طراحی و تولید انواع وسایل، کابینت و مبلمان کرده است. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu