سبک میدسنچری مدرن؛ تاثیر سبک میدسنچری در طراحی داخلی مسکونی

سبک میدسنچری مدرن یکی از سبک‌های خلاقانه و هنری است که بعد از جنگ جهانی دوم توسط طراحان آمریکایی وارد دنیای طراحی داخلی شد. این سبک از طراحی و دکوراسیون داخلی بر نقوش و الگوهای معاصر، متریال‌های طبیعی، و اشکال و فرم‌های بی‌قاعده تأکید می‌کند.

 سبک میدسنچری در طراحی داخلی مسکونی بر تمیزی، سادگی و پرهیز از شلوغی متمرکز می‌شود. این سبک از طراحی داخلی با ترکیب ویژگی‌های جهان طبیعت و اتفاقات مدرن یک زیبایی طبیعی و ارگانیک را به طرف‌داران خود هدیه می‌دهد. طراحی داخلی مسکونی به سبک میدسنچری با استفاده از خطوط منحنی و ایجاد اشکال ساده تلاش می‌کند محیطی عاری از شلوغی و پیچیدگی خلق کند و زیبایی و سادگی را در هم بیامیزد. گروه آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی با سابقه درخشان در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

سبک میدسنچری مدرن؛ معرفی و تاریخچه

سبک میدسنچری مدرن؛ معرفی و تاریخچه

در اوایل قرن بیستم و بعد از جنگ جهانی دوم با افزایش موج مهاجرت از روستاها به شهرها بسیاری به آپارتمان‌نشینی روی آوردند. فضای کوچک آپارتمان‌ها موجب تغییر سبک دکوراسیون و خلق سبک میدسنچری مدرن شد. در این سبک از طراحی داخلی برای ایجاد یک سبک منسجم نوستالژیک از اشکال منحنی طبیعی و خطوط پیرامونی مینیمالیستی استفاده می‌شود. سبک میدسنچری در طراحی داخلی مسکونی تلاش می‌کند تا گشودگی فضا و عملکرد وسایل را نشان دهد. سبک میدسنچری به دلیل توجه به فاکتورهایی مانند منحنی‌های نرم، خطوط صاف و تمیز و متریال‌های متنوع محبوبیت زیادی دارد.

ویژگی‌های سبک میدسنچری مدرن

سبک میدسنچری مدرن با بهره‌گیری از ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد توانسته است محبوبیت زیادی کسب کند و به یکی از الگوهای پرطرف‌دار برای خانه‌های امروزی تبدیل شده است. خانه‌های امروزی با فضای یک‌تکه و گسترده می‌توانند فضایی مناسب برای اجرای سبک میدسنچری باشند. در ادامه به ویژگی‌های این سبک می‌پردازیم.

ویژگی‌های سبک میدسنچری مدرن

1. رنگ

در سبک میدسنچری مدرن برای افزایش جذابیت بصری از رنگ‌های بولد استفاده می‌شود. در سبک میدسنچری در طراحی داخلی مسکونی رنگ‌های گرم و زمینی به‌عنوان رنگ غالب هستند و رنگ‌های شاد و روشن در رده بعد قرار می‌گیرند. استفاده از رنگ‌های جسورانه مانند قرمز آتشین، آبی پررنگ و زرد روشن در طراحی داخلی به سبک میدسنچری رایج است. همچنین سایه‌های مختلف این رنگ‌ها را با یکدیگر ترکیب می‌کنند.

2. سبک میدسنچری مدرن؛ اشکال ساده و منظم

سادگی ویژگی مشترک تمام فضاهایی است که به سبک میدسنچری مدرن طراحی شده‌اند. خطوط ساده و اشکال هندسی صاف از ویژگی‌های غالب و اساسی این سبک است. با وجود ساده‌بودن، اشکال طراحی و چینش آن‌ها به صورتی است که فضا تکراری و کسالت‌بار نیست. به‌جای استفاده از اکسسوری‌ها و تزیینات شلوغ و پرآب‌وتاب، عناصر؛ بسیار ساده و کاربردی هستند. در سبک میدسنچری در طراحی داخلی مسکونی مبلمان ها با خطوط صاف و مستقیم هستند و از تجملات زیاد اثری نیست. آثار هنری بکار رفته در این سبک منحصربه‌فرد و غنی هستند و ظاهر فضا را از نظر معنایی سنگین و پیچیده می‌کنند.

3. ترکیب فضای درون و بیرون

سبک میدسنچری مدرن رابطه مستقیمی با طبیعت دارد. از طرف دیگر در این سبک تلاش می‌شود تا بین طبیعت و دنیای مدرن ارتباط برقرار شود. به همین دلیل در طراحی داخلی مسکونی به سبک میدسنچری برای تلفیق فضای داخل و خارج از پنجره‌های بزرگ و درهای کشویی استفاده می‌شود. برای برقراری این ارتباط پنجره‌ها بدون مانع و دارای شیشه‌های شفاف هستند. همچنین از کاغذ دیواری‌های دارای نقوش طبیعت در این سبک استفاده می‌شود.  

سبک میدسنچری در طراحی داخلی مسکونی

سبک میدسنچری در طراحی داخلی مسکونی

سبک میدسنچری مدرن رابطه مستقیمی با طبیعت دارد. به همین دلیل مبلمان و وسایل جانبی مورداستفاده در این سبک از متریال‌های طبیعی مانند چوب، چرم، پارچه‌های نخی یا فلز هستند. همچنین از شیشه، فایبرگلس، لوسیت و تخته سه‌لایه نیز استفاده می‌شود. در ادامه به ویژگی‌های بخش‌های تشکیل‌دهنده سبک میدسنچری در طراحی داخلی مسکونی می‌پردازیم.

1. نورپردازی

برای اجرای نورپردازی سبک میدسنچری مدرن از لوسترهایی با اشکال هندسی ساده و دارای خطوط مستقیم استفاده می‌شود. برای حفظ اصل سادگی سبک میدسنچری لامپ‌های مورداستفاده در این سبک دارای حباب‌های ساده هستند. استفاده از آباژورهای ایستاده در این سبک کاربرد زیادی دارد و حالت هنرمندانه به فضا می‌بخشد.

2. سبک میدسنچری؛ مبلمان

در سبک میدسنچری مدرن مبلمان ساده و کاربردی است. مبل میدسنتری دارای ظاهر مینیمال و فرم ارگانیک است. شکل مبلمان در این سبک تابع عملکرد آن است. خطوط صاف، پرهیز از تزیینات و تجملات شلوغ و زرق‌وبرق در دکوراسیون و مبلمان این سبک جایی ندارد. البته شکسته‌شدن برخی از خطوط راست با اشکال ارگانیک و استفاده از چند خط منحنی می‌تواند شخصیت مورد انتظار را از این سبک به فضا اضافه کند.

مبلمان‌های خاص و منحصربه‌فردی همچون کاناپه‌های مارشمالو و صندلی‌های مجسمه‌مانند Egg و Womb این سبک را تکمیل می‌کنند. با توجه به ظاهر مینیمال مبلمان ها در این سبک توصیه می کنیم مقاله طراحی به سبک مینیمال؛ ویژگی های سبک مینیمال در طراحی داخلی را مطالعه کنید.

3. الگوها و نقش‌های گرافیکی

در سبک میدسنچری مدرن از اشکال هندسی شاخص، الگوها و نقش‌های گرافیکی دارای خطوط قوی استفاده می‌شود. در طراحی داخلی مسکونی به سبک میدسنچری از پارچه‌های سنگین با بافت شاخص استفاده می‌شود. پارچه‌هایی از جنس کنف یا بافتنی‌های پشمی نقوش پارچه‌ها را سنگین‌تر می‌کنند. 

طراحی داخلی مسکونی به سبک میدسنچری

طراحی داخلی مسکونی به سبک میدسنچری

در ادامه معرفی سبک میدسنچری مدرن نگاهی نزدیک‌تر به رنگ و چیدمان فضاهای داخلی و قسمت‌های مختلف منزل خواهیم داشت. قسمت‌های مختلف منزل مانند اتاق نشیمن، آشپزخانه و اتاق‌خواب بر اساس کاربری متفاوت، هر کدام از آن‌ها چیدمان متفاوتی دارند.

1. اتاق نشیمن

از جمله قسمت‌های بسیار پرکاربرد در منزل اتاق نشیمن است. در اتاق نشیمن به سبک میدسنچری مدرن پنجره‌های بزرگ با شیشه‌های شفاف راهی برای شکستن مرز بین فضای داخل و خارج هستند. موارد دیگری که در اتاق نشیمن اجرا می‌شود عبارت‌اند از:

  • صندلی‌های مدرن دانمارکی با رنگ روشن
  • شومینه‌های سنگی آجری
  • دیوار چوب
  • نورپردازی
  • استفاده از مجسمه اسب
  • سقف کاذب با پرتوهای معلق 

2. سبک میدسنچری در طراحی داخلی مسکونی؛ اتاق‌خواب

در دکوراسیون داخلی اتاق‌خواب به سبک میدسنچری مدرن از چوب‌های طبیعی، رنگ‌های روشن و خطوط ساده استفاده می‌شود. همچنین می‌توان از کاغذدیواری یا پانل‌های چوبی هم برای القا طبیعت استفاده کرد. استفاده از مبلمان و تختخواب چوبی به کاربر حس آرامش و آزادی می‌دهد. برای اتاق‌خواب لوازم تزیینی به مقدار کم استفاده می‌شود.

سبک میدسنچری در طراحی داخلی مسکونی؛ اتاق‌خواب

3. آشپزخانه

آشپزخانه‌های سبک میدسنچری مدرن مملو از اشیایی با رنگ‌های روشن و براق هستند. خطوط مستقیم و گوشه‌های تیز از ویژگی‌های دیگر وسایل موجود در آشپزخانه سبک میدسنچری است. معمولاً درب کابینت‌ها ساده، بدون فریم و پانل و دارای دستگیره هستند. برای کف آشپزخانه بهتر است از چوب‌پنبه یا موکت استفاده شود. استفاده از لمینیت دارای نقوش ساده رنگ روشن یا استفاده از کاشی‌های دارای رنگ و لعاب در طراحی داخلی به سبک میدسنچری گزینه مناسبی است.  

جمع‌بندی

سبک میدسنچری مدرن سبکی هنرمندانه است که با تلفیق سادگی، طبیعت و مدرنیزه زیبایی را خلق می‌کند. حضور خطوط منظم و تمیز، اشکال هندسی مشخص، ترکیب خطوط صاف و منحنی همگی در کنار هم فضایی آرام‌بخش و زیبا را خلق می‌کنند. در سبک میدسنچری در طراحی داخلی مسکونی شلوغی و هرج‌ومرج جایگاهی ندارد. یکی از نقاط شاخص طراحی داخلی مسکونی به سبک میدسنچری کاربرد پنجره‌های بزرگ با شیشه‌های شفاف و درهای کشویی بزرگ است تا از این طریق بین فضای داخل و خارج ارتباط نزدیکی برقرار شود.

 در این سبک از طراحی و دکوراسیون داخلی هیچ‌چیز اضافی وجود ندارد و عناصر دکوراتیو و مبلمان کاربردی هستند. استفاده از تابلوهای هنری سنگین و پرمعنا؛ اما به تعداد کم از دیگر ویژگی‌های این سبک است. گروه آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی طراح و مجری دکوراسیون داخلی است و می‌تواند زیباترین سبک‌ها را مطابق سلیقه مشتریان اجرا کند. با مراجعه به وب‌سایت می‌توانید از نمونه کارها دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu