سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی؛ 4 ویژگی سبک فرانسوی

سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی از گذشته تا به امروز یکی از پرطرف‌دارترین سبک‌ها برای چیدمان منزل بوده است. طراحی داخلی به سبک فرانسوی به دلیل پایبندی اصول و گذشته فرهنگی و داشتن اصالت فرانسوی موردتوجه افرادی بوده است که علاقه زیادی به فرهنگ فرانسه و روحیه اشرافی و تجمل‌گرایی داشته‌اند.

 استفاده از وسایل لوکس و گران‌قیمت و همچنین توجه به جزئیات از جمله مهم‌ترین ویژگی های سبک فرانسوی است. در کنار پر زرق‌و‌برق بودن زیبایی و ظرافت خاصی دارد؛ مانند سبک ویکتوریایی در دکوراسیون داخلی هزینه طراحی آن بالا است. در ادامه مطلب از گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی به بررسی ویژگی و کلیات این سبک خاص و لوکس می پردازیم.

سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی؛ تاریخچه و معرفی

سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی؛ تاریخچه و معرفی

سبک فرانسوی ترکیبی از سبک‌های باروک، رو کوکو و امپراطوری است. این سبک در قرن 18 میلادی ظاهر شد و محبوبیت زیادی در جهان پیدا کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله آموزشی آشنایی با سبک باروک در دکوراسیون داخلی را مطالعه بفرمایید.  اصول و اساس دکوراسیون سبک فرانسوی بر پایه شکوه و اصالت است. سبک فرانسوی جز پرهزینه‌ترین سبک‌های دکوراسیون است و تمام وسایل و اکسسوری‌ها در این سبک باید لوکس و اشرافی باشند.

 استفاده از وسایل عتیقه قدیمی، نمایان گر این سبک از طراحی داخلی است. استفاده از لوسترهای مجلل، مبلمان‌های باشکوه، آینه و شمعدان‌های فلزی با آویزهای کریستالی باشکوه و بهره از دکوری‌های لوکس در چیدمان سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی همگان را شیفته و عاشق این سبک می‌کند. تشخیص این سبک شاید در نگاه اول برای برخی سخت باشد؛ اما چیزی که در اولین نگاه همه بینندگان را مجذوب خود می‌کند شکوه و اشرافیت این سبک در طراحی خانه‌ها است.

ویژگی های سبک فرانسوی

سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی دارای یک سری ویژگی‌هایی است که در زیر به بیان آن‌ها پرداخته شده است.

  • اشرافیت و تجملاتی بودن بارزترین ویژگی سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی است که مستلزم صرف هزینه بسیار است.
  • وجود پنجره‌های بزرگ و پرنور، گچ‌بری‌های اصیل و باشکوه، شومینه‌های زیبا و سقف‌های بلند از الزامات سبک فرانسوی است.
  • در طراحی داخلی به سبک فرانسوی توجه به جزئیات بسیار مهم است.
  • تهیه مبلمان، فرش، میز، اکسسوری‌های لوکس و فاخر و رعایت ترکیب رنگی اجزا از دیگر ویژگی‌های طراحی داخلی به سبک فرانسوی است.
ویژگی های سبک فرانسوی

رنگ‌بندی سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی

در طراحی داخلی به سبک فرانسوی استفاده از محدوده خاصی از رنگ‌ها مرسوم است. در این سبک بیشتر از رنگ‌های روشن و ملایم که تسکین‌دهنده هستند استفاده می‌شود؛ به‌عنوان‌مثال رنگ‌های سبز زمردی، سبز، یاسی، خاکستری، آبی، آبی روشن و نقره‌ای بیشتر در این سبک استفاده می‌شوند. استفاده از این طیف رنگی خنثی در کنار یک‌رنگ براق دور قاب‌ها و آینه‌ها و درخشش لوسترها، شمعدان‌ها، دکوری‌ها و خطوط گل‌های برجسته روی پارچه‌های فاخر پرده‌ها، روتختی و مبل‌ها زرق‌وبرق فضا را چندبرابر می‌کند و بیش‌ازپیش نمایان می‌شود.

دیوارها، سقف ها و کف‌پوش‌ها در طراحی داخلی به سبک فرانسوی

همان‌طور که در بالا نیز بیان شد توجه به جزئیات در این سبک بسیار حائز اهمیت است. در طراحی داخلی به سبک فرانسوی قبل از چیدمان هر نوع وسیله باید به شکوه فضای داخلی ساختمان پرداخته شود. استفاده از رنگ‌های خنثی برای دیوارها در این سبک می‌تواند بهترین گزینه باشد. استفاده از طرح‌ها و الگوهای تکرارشونده در دیوارهای سبک مانعی ندارد؛ اما بهترین پیشنهاد طراحان در ساده‌بودن دیوارها و استفاده از طرح‌های زیبا در سقف است که موجب خلق فضایی فوق‌العاده می‌شود.

انجام گچ‌بری‌های زیبا، نصب قاب‌های نقره‌ای، طلایی یا برنزی بسته به ترکیب رنگ انتخابی در دیوارها و آینه‌کاری‌های زیبا بسیار مناسب سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی است. لمینت، پارکت، گرانیت سرامیکی براق یا سنگ‌های براق از جمله مناسب‌ترین کف‌پوش‌ها برای این سبک است. درها و پنجره‌ها باید با بقیه اتاق چه از نظر رنگ و چه از نظر طرح همخوانی داشته باشد. استفاده از وسایل بی‌کیفیت در طراحی داخلی به سبک فرانسوی هیچ جایگاهی ندارد و جلوه کار نهایی را از بین خواهد برد.

فرش و مبلمان سبک فرانسوی

مبلمان سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی باید اشرافیت این سبک را به رخ بیننده بکشد. بهترین مبلمان برای استفاده در این سبک مبل‌های گران‌قیمت سلطنتی با پایه‌های باریک دارای انحنا و منبت‌کاری هستند. پارچه‌های این مدل مبلمان از بهترین جنس‌ها انتخاب می‌شوند؛ اما بیشتر ساده هستند. استفاده از مبل‌های مخمل یا ابریشم با گل‌های برجسته با ترکیب پرده های شیفون و ارگانزا در طراحی داخلی به سبک فرانسوی بسیار مورد استقبال است.

نورپردازی در طراحی دکوراسیون فرانسوی

نورپردازی در طراحی دکوراسیون فرانسوی

در این سبک با وجود سقف بلند خانه‌ها، استفاده از رنگ‌های خنثی و روشن و وجود پنجره‌های بزرگ نورگیر موجب ایجاد فضایی زنده و آرام می‌شود. طراحان سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی اغلب از لوسترهای برنزی با کریستال‌های آویزان یا لامپ‌های کف با سایه‌ای از آویزها و پارچه‌ها استفاده می‌کنند. استفاده از شمعدان‌های عتیقه قدیمی روی دیوارها یا روی شومینه در این سبک بسیار رایج است.

اکسسوری‌ های سبک فرانسوی

استفاده از اکسسوری‌ها در این سبک جایگاه ویژه‌ای دارد. همچنین استفاده از وسایل مدرن در دکوراسیون و تزیینات از شاخصه‌های بسیار مهم این سبک است. قرارگرفتن شمعدان‌های فلزی براق بر روی شومینه یا روی دیوارها موجب خلق فضایی رمانتیک در این سبک می‌شود. استفاده از عتیقه‌های قدیمی در صورت هماهنگ‌کردن با فضا بسیار مناسب سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی است.

طراحی داخلی به سبک فرانسوی؛ سالن پذیرایی

دکوراسیون سالن پذیرایی و اتاق نشیمن امروزه در اکثر خانه‌ها جزء پرهزینه‌ترین مخارج خانه است. استفاده از دکوراسیون سبک فرانسوی در محیط پذیرایی باتوجه‌به رسمی‌تر بودن آن بسیار متناسب باسلیقه ایرانی‌ها است. انتخاب وسایل مختصر ولی گران‌قیمت، چیدمان زیبای مبل‌ها باتوجه‌به نقطه کانونی شومینه، میزهای شیشه‌ای گرد با انواع کریستال‌ها و چینی‌های دکوری روی آن، عتیقه‌جات فلزی و وسایل چوبی بازسازی شده ارزشمند، فرش‌ها و پرده‌های فاخر و وجود اکسسوری‌های کریستال موجب ایجاد یک فضای اشرافی منطبق با سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی می‌شود.

سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی؛ آشپزخانه در سبک فرانسوی

سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی؛ آشپزخانه در سبک فرانسوی

در این سبک اغلب آشپزخانه‌ها جدا از خانه نیستند و حالت جزیره‌ای دارند. بازسازی کابینت‌های چوبی قدیمی به بهترین نحو یا استفاده از بهترین چوب‌ها در تهیه کابینت‌ها می‌تواند نشان‌دهنده سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی باشد. وجود رنگ روشن و خنثی در دکوراسیون این سبک با وجود نور زیاد در آشپزخانه به‌واسطه وجود پنجره یا بالکن در آشپزخانه محیطی راحت برای آشپزی محیا می‌کند. تمیزکردن آشپزخانه‌ها به این سبک‌کار ساده‌ای نیست؛ زیرا اکسسوری‌ها در آشپزخانه‌های این سبک وسایل و ظروف آشپزخانه را شامل می‌شود که در قفسه‌های باز یا حتی روی کابینت‌ها به‌صورت زیبایی چیده شده‌اند. استفاده از ویترین‌ها و قفسه‌های زیاد همراه با  کریستال‌ها و چینی‌های زیبا از شاخصه‌های اصلی سبک فرانسوی در طراحی دکوراسیون است.  

جمع‌بندی

سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی یکی از سبک‌های محبوب و پر طرف‌دار است که از گذشته تا امروز به علت پایبند بودن به اصول و گذشته فرهنگی و داشتن اصالت فرانسوی موردتوجه افراد بسیاری بوده است. طراحی داخلی به سبک فرانسوی جزء پرهزینه‌ترین سبک‌ها در دکوراسیون داخلی است؛ زیرا که تمام اکسسوری‌ها باید لوکس و اشرافی باشند. استفاده از رنگ‌های خنثی و توجه به جزئیات از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های سبک فرانسوی است.

گروه معماری آرت دیزین با مدیریت حسام سلیمانی سال‌هاست با افتخار در زمینه طراحی داخلی پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری مشغول فعالیت است. این تیم حرفه‌ای با تخصص و حساسیت بالا همچنین اقدام به طراحی و تولید انواع وسایل و مبلمان نیز کرده است. تلاش متخصصان گروه آرت دیزاین تقدیم هماهنگی و زیبایی به چشمان شماست. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت حسام سلیمانی مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu