سبک عربی در دکوراسیون داخلی؛ ویژگی های سبک عربی

امروزه طراحی دکوراسیون داخلی در تمام مناطق حائز اهمیت است و طراحان داخلی باتوجه‌به شیوه زندگی و فرهنگ هر کشور و منطقه، فضایی دلنشین و خاص را در تمام بخش‌های خانه طراحی می‌کنند. طراحی دکوراسیون داخلی به سبک عربی یکی از مجلل‌ترین و باشکوه‌ترین سبک‌های طراحی است. سبک عربی در دکوراسیون داخلی ترکیبی زیبا از سبک‌های شرقی و غربی است. دکوراسیون سبک عربی از جمله سبک‌هایی است که علاوه بر کشورهای عربی در سایر کشورها از جمله ایران مورداستفاده قرار می‌گیرد و محبوبیت بسیاری دارد. در ادامه مطلب به بررسی ویژگی های سبک عربی می‌پردازیم.

سبک عربی در دکوراسیون داخلی

سبک شیک و مجلل عربی تلفیقی از سبک‌های اسلامی، مراکشی، سبک مدرنیسم و سبک مدیترانه‌ای در دکوراسیون داخلی است که علاوه بر کشورهای عرب‌نشین در سایر کشورها هم محبوبیت دارد. دکوراسیون سبک عربی برای فضاهای کوچک و بزرگ قابل‌اجرا است و پیاده‌سازی آن مثل سبک‌های دیگر ویژگی‌های خاص و مختص به خود را دارد. در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک عربی طاق‌های بزرگ، ایوان و طراحی‌های داخلی غیرعادی گردآوری‌شده است که با نورپردازی، رنگ‌های گرم، مبلمان و وسایل تزیینی طراحی شده و دکوراسیون فاخر و عرفانی را ایجاد کرده است.

سبک عربی در دکوراسیون داخلی

ویژگی های سبک عربی در دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک عربی مناسب افرادی است که به استفاده از لوازم لوکس و چشمگیر در دکوراسیون داخلی علاقه‌مند هستند؛ زیرا طراحی داخلی در این سبک بسیار باشکوه و لوکس است. در زیر به بارزترین و پرکاربردترین ویژگی‌های این سبک اشاره شده است.

1. پالت رنگی مناسب دکوراسیون عربی

سبک عربی از رنگ‌های گرم و لاکچری تشکیل شده است. در سبک عربی در دکوراسیون داخلی می‌توانید از رنگ‌هایی مثل قرمز یا نارنجی در یک دیوار اتاق پذیرایی یا پرده‌ها استفاده کنید تا موجب جذابیت دوچندان فضا شود. به‌غیراز دیوار و پرده‌ها می‌توان برای فرش، کوسن و مبلمان رنگ‌های گرم و قوی مانند قهوه‌ای، طلایی، شکلاتی، مرجانی، بادمجانی، خاکی، سرمه‌ای و سبز زیتونی را تکرار کرد. استفاده از تمام‌رنگ‌های لوکس و قوی برای ایجاد فضایی مجلل و باشکوه در سبک عربی مشهود است. در این سبک از رنگ‌های سنگین به‌هیچ‌وجه استفاده نمی‌شود.

2. سبک عربی در دکوراسیون داخلی؛ کاغذ دیواری

در طراحی دکوراسیون به سبک عربی می‌توان به‌جای استفاده از رنگ‌آمیزی از کاغذدیواری‌های عربی استفاده کرد و بُعد جدیدی به دکوراسیون خانه بخشید. همچنین می‌توان از کاغذدیواری‌های طرح‌دار، پارچه‌ای، متالیک و براق برای این سبک استفاده کرد یا با استفاده از روش قاب‌بندی، کاغذدیواری قسمت‌های مشخصی از دیوار را به شکل‌های اسلامی مثل گنبد و هلال قاب‌بندی کرد و بعد داخل آن را با کاغذدیواری‌های لوکس متالیک تزیین نمود.

سبک عربی در دکوراسیون داخلی؛ کاغذ دیواری

3. پارچه‌های مورد استفاده در سبک عربی   

پارچه‌ها در دکوراسیون سبک عربی نقش مهمی دارند و تقریباً تکمیل‌کننده دکوراسیون سبک عربی هستند. استفاده از پارچه‌ها با رنگ‌های قوی و تزیینات زیاد در این سبک بسیار چشمگیر خواهد بود. پارچه‌هایی با جنس مخمل، ساتن و حریر جزء جدایی‌ناپذیر سبک عربی در دکوراسیون داخلی هستند. بهتر است از پارچه‌ها و طرح‌های زیبا و شکیل در قالب پرده‌های لوکس، رومیزی جلو مبلی و فرش و قالی در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک عربی استفاده شود.

4. طراحی دکوراسیون داخلی به سبک عربی؛ مبلمان

درگذشته استفاده از صندلی و مبلمان در میان اعراب اصلا رایج نبوده و در چند دهه اخیر استفاده از مبلمان به دکوراسیون داخلی خانه‌های عربی اضافه شده است. در زمان قدیم عرب‌ها معمولاً از پشتی، نیمکت و تخت‌های کم‌ارتفاع استفاده می‌کردند؛ اما امروزه مبلمان عربی با سبکی خاص به دکوراسیون این سبک راه‌یافته است. مبلمان مورداستفاده در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک عربی معمولاً از جنس چوب طبیعی مثل چوب درخت هلو، گردو، اقاقیا و درخت لیمو است که با تزییناتی مثل منبت‌کاری و کنده‌کاری‌های پیچیده مزین شده‌اند.

5. اکسسوری‌

اکسسوری و لوازم دکوری مورداستفاده در سبک عربی در دکوراسیون داخلی اغلب از جنس مسی، فلزی و… است؛ به‌عنوان‌مثال استفاده از لوازم فلزی طلایی یا مسی رنگ برای طراحی دکوراسیون نشیمن و پذیرایی به سبک عربی پیشنهاد می‌شود. برای اینکه با تاثیر اکسسوری ها و عناصر دکوراتیو در طراحی داخلی بیشتر اشنا شوید می توانید مقاله اکسسوری ها؛ تاثیر استفاده از اکسسوری در طراحی دکوراسیون داخلی را مطالعه کنید.

سبک عربی در دکوراسیون داخلی؛ نورپردازی

6. سبک عربی در دکوراسیون داخلی؛ نورپردازی

یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین بخش‌ها در طراحی دکوراسیون سبک عربی نورپردازی است؛ زیرا نورپردازی در ایجاد فضای شیک و مجلل  در این سبک از طراحی داخلی نقشی چشمگیری دارد. استفاده از لوسترهای کریستالی بزرگ همچنین لوسترهای شمعی و چراغ‌های فانوسی زمینی برای روشنایی پذیرایی در دکوراسیون داخلی خانه‌های عربی گزینه‌ای مناسب برای نورپردازی هستند. سعی کنید از سیستم نورپردازی که دارای قابلیت کنترل شدت نور باشد استفاده کنید؛ زیرا با استفاده از این سیستم نورپردازی می‌توانید حس و حال دکوراسیون منزل را به‌دلخواه خود تغییر دهید. شما می‌توانید شدت نور را کم کنید و فضایی عرفانی و رمانتیک ایجاد کنید و یا در هنگام مراسمات و مهمانی شدت نور را زیاد کنید.

جمع‌بندی

در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک عربی شما می‌توانید از هر وسیله لوکسی در فضا استفاده کنید. سبک عربی از معماری داخلی اسلامی الهام گرفته و در طی دوران مختلف تکامل پیدا کرده است. این سبک با ایده گرفتن از سبک‌های معماری داخلی کشورهای اطراف مدیترانه بسیار تغییر کرده است. به همین علت آثاری از سبک‌های ایتالیایی، اسپانیایی، فرانسوی و یونانی تلفیق با معماری اسلامی به لوکس بودن سبک عربی در دکوراسیون داخلی کمک می‌کند. در این سبک برای تزیین دیوارها از قفسه‌های اسلیمی و پانل‌ها به‌عنوان نقطه کانونی استفاده می‌شود. استفاده از مبلمان حکاکی شده، لوسترهای مجلل طلایی، نورپردازی، پارچه‌ها با ترکیب رنگ قوی و دیگر عناصر پیچیده لوکس از ویژگی ‌های سبک عربی هستند. جنس مبلمان در این سبک معمولاً از چوب طبیعی مثل چوب درخت گردو، هلو و… است. مبلمان در سبک عربی اصولاً به شکل منبت‌کاری و میزها چندضلعی هستند. شکل هندسی که در پارتیشن‌ها، جعبه‌های تزیینی و درب‌ها در سبک عربی استفاده می‌شود در اکثر موارد شکل ستاره است.

گروه معماری آرت دیزین با مدیرت حسام سلیمانی با سال‌ها تجربه در زمینه دکوراسیون داخلی هر نوع سبک موردپسند را به بهترین نحو اجرا و پیاده‌سازی می‌کند. این گروه نیازهای واقعی را در الویت قرار داده، سپس با دانش و تبحر بالا اقدام به طراحی می‌نماید. گروه آرت دیزین قدم‌به‌قدم با تأیید مشتری جلو می‌رود و اقدامات لازم را با سرعت و کیفیت بالا به اجرا درمی‌آورد. می‌توانید از نمونه کارها در وب‌سایت حسام سلیمانی دیدن کنید.

سبک عربی در طراحی دکوراسیون داخلی چگونه است؟

سبک عربی در دکوراسیون داخلی ترکیبی زیبا از سبک‌های شرقی و غربی است. دکوراسیون سبک عربی از جمله سبک‌هایی است که علاوه بر کشورهای عربی در سایر کشورها از جمله ایران مورداستفاده قرار می‌گیرد و محبوبیت بسیاری دارد.

نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک عربی چگونه است؟

یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین بخش‌ها در طراحی دکوراسیون سبک عربی نورپردازی است؛ زیرا نورپردازی در ایجاد فضای شیک و مجلل  در این سبک از طراحی داخلی نقشی چشمگیری دارد. استفاده از لوسترهای کریستالی بزرگ همچنین لوسترهای شمعی و چراغ‌های فانوسی زمینی برای روشنایی پذیرایی در دکوراسیون داخلی خانه‌های عربی گزینه‌ای مناسب برای نورپردازی هستند.

اکسسوری‌های مورد استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک عربی چگونه است؟

اکسسوری و لوازم دکوری مورداستفاده در سبک عربی در دکوراسیون داخلی اغلب از جنس مسی، فلزی و… است؛ به‌عنوان‌مثال استفاده از لوازم فلزی طلایی یا مسی رنگ برای طراحی دکوراسیون نشیمن و پذیرایی به سبک عربی پیشنهاد می‌شود.

چه جنس پارچه‌هایی در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک عربی استفاده می‌شوند؟

پارچه‌هایی با جنس مخمل، ساتن و حریر جزء جدایی‌ناپذیر سبک عربی در دکوراسیون داخلی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu