ویژگی های سبک انگلیسی؛ سبک انگلیسی در دکوراسیون داخلی

سبک انگلیسی در دکوراسیون داخلی به میزان زیادی تغییر کرده است؛ ولی در نهایت توانسته اصالت اصلی خود را حفظ کند. از اصلی‌ترین عواملی که در طراحی داخلی به سبک انگلیسی مؤثر هستند می‌توان به اقلیم آب‌وهوایی این کشور اشاره کرد؛ زیرا برای مقابله با سردی هوا محیطی دنج، گرم و دارای امنیت طراحی می‌کنند. به‌طورکلی باید گفت در دکوراسیون انگلیسی آسایش و آرامش هدف‌های اصلی و مهم طراحی داخلی محسوب می‌شوند. ویژگی سبک انگلیسی باعث شده است که محبوبیت زیادی داشته باشد. در ادامه مطلب از گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی شما را سبک جذاب و همراه با آرامش انگلیسی آشنا می‌کنیم.

سبک انگلیسی؛ ایده های جذاب در دکوراسیون سبک انگلیسی

سبک انگلیسی در دکوراسیون داخلی دربردارنده لوکس بودن، زیبایی کلاسیک، هارمونی و متریال‌های باکیفیت در کنار هم برای ایجاد فضایی ایمن است. طراحی داخلی به سبک انگلیسی و دیزاین قسمت‌های مختلف منزل مثل آشپزخانه به این سبک در سطح عالی نیازمند مهارت بالا و سرمایه قابل‌توجه است. در سبک انگلیسی نظم و بی‌نظمی، مدرنیته و سنت و همین‌طور کلاسیک و مدرن همگی در یک نگاه به چشم می‌خورد. سبک انگلیسی در دکوراسیون داخلی ترکیبی از سبک رسمی و غیررسمی است که با استفاده از هر یک از سبک‌های کلبه‌ای یا سلطنتی فضایی گرم و دلچسب ایجاد می‌کنند.

درصورتی‌که تصمیم دارید منزل خود را به سبک انگلیسی دیزاین کنید ضروری است عنصرهای اساسی و مهم در این سبک مثل قالی‌های متلون، پارچه‌های چیت دارای گل، تلفیقی از وسایل هنری سنتی و باارزش، کاغذدیواری‌های پر از نقش‌ونگار را جهت طراحی داخلی به سبک انگلیسی به کار ببرید. سبک ویکتوریایی در دکوراسیون داخلی که نوعی سبک فاخر و مجلل است از انگلستان سرچشمه گرفته و به نوعی زیر شاخه سبک انگلیسی است.

ویژگی‌های سبک انگلیسی در دکوراسیون داخلی

ویژگی‌های سبک انگلیسی در دکوراسیون داخلی

استفاده از سبک انگلیسی در طراحی داخلی دارای مشخصه‌ها و ویژگی‌هایی است که در ادامه به بیان این موارد پرداخته شده است:

  • در سبک انگلیسی با وجود این که در نگاه اول شلوغ و به‌هم‌ریخته به نظر می‌رسد؛ اما پیوسته و متقارن بودن در آن واضح است.
  • استفاده از پرده‌های گل‌دار و چین‌دار که اغلب همراه با کاغذدیواری‌های دارای همین نقش و طرح‌ها استفاده می‌شوند.
  • در سبک انگلیسی اغلب دیوارها سفید و بدون طرح هستند.
  • استفاده از وسایل تزیینی قدیمی و باارزش از اساس‌های اصلی این سبک است.
  • استفاده از تابلو های نقاشی دارای سبک انگلیسی
  • به‌کاربردن دیوارهای پنلی
  • استفاده از میز چای‌خوری
  • به‌کارگیری مبلی دارای طرح ملکه در نزدیکی شومینه
  • به‌کاربردن میز خاطره
  • بکار بردن کتابخانه‌ای مملو از کتب باارزش با متریال چوب و چرم

ترکیب رنگ در سبک دکوراسیون انگلیسی

پالت رنگ‌ها در این سبک اصولاً از سه یا چهاررنگ متشکل است. انگلیسی‌ها به استفاده از رنگ‌هایی که فضای خانه را گرم و صمیمی نشان دهد بیشتر تمایل دارند. به‌عنوان‌مثال ترکیب رنگ‌های زمینی و این رنگ‌ها می‌توانند هم درخشان و هم مات باشند. در طراحی داخلی به سبک انگلیسی مدرن استفاده از طرح‌های گل‌دار متنوع رایج است. استفاده از رنگ قرمز مات در میان خانه‌های انگلیسی محبوبیت بسیاری دارد و می‌توان رد پای آن را در فرش‌های کف اتاق و همچنین دیوارهای خانه مشاهده کرد. ترکیب‌کردن رنگ قرمز مات با کابینت‌ها و قفسه‌های سفید هم یکی از انتخاب‌های محبوب طراحان این سبک هنگام اجرای طراحی داخلی مسکونی است.

ترکیب رنگ در سبک دکوراسیون انگلیسی

نحوه چیدمان دکوراسیون منزل به سبک انگلیسی

اصول چیدمان سبک انگلیسی در دکوراسیون داخلی در نقاط مختلف منزل متفاوت است. در ادامه به توضیح بیشتر استفاده و چیدمان وسایل در این سبک پرداخته شده است.

1. سبک انگلیسی در دکوراسیون داخلی؛ مبلمان و اکسسوری ها در سبک انگلیسی

طراحی داخلی به سبک انگلیسی بدون داشتن شومینه معنایی ندارد. در جامعه امروزی می‌توان از شومینه‌های الکتریکی استفاده کرد؛ اما ترجیحاً سعی کنید از شومینه‌های طبیعی استفاده نمایید. استفاده از قالیچه نرم پشمی در جلوی شومینه می‌تواند حس راحتی بسیاری در فضا ایجاد نماید. استفاده از مبل چیستر فیلد مدل اصلی مبلمان برای سبک انگلیسی در دکوراسیون داخلی است. این نوع مبلمان حس لاکچری و ترند بودن را منتقل می‌کنند و در انواع مختلف نیز ساخته می‌شوند. برای این مبلمان از رنگ شکلاتی تیره با روکش مخمل نرم تا رنگ‌های روشن استفاده می‌شود. مبلمان در دکوراسیون سبک انگلیسی نقطه کانونی را تشکیل می‌دهند.

یکی از اکسسوری‌های بسیار مهم در طراحی  به سبک انگلیسی وجود کتابخانه است که نقش ویژه‌ای در این سبک دارد. برای ایجاد کتابخانه می‌توان از اتاقی مجزا یا طبقه دیواری جداگانه استفاده کرد. پلکان در این سبک باید اشراف گونه باشد و بهترین انتخاب برای این سبک می‌تواند پلکان چوبی باشد. برای استفاده از پلکان چوبی در این سبک بهتر است قسمت دسته و ریل‌های کناری دارای رنگی متضاد نسبت به فضای بین پلکان با رنگ روشن باشند. همچنین بهتر است پله‌ها به رنگ طبیعی چوب باشند.

2. دکوراسیون آشپزخانه به سبک انگلیسی

آشپزخانه در این سبک باید دارای ظاهری راحت و آرامش‌بخش بوده و کمی هم قدیمی به نظر برسد. گاهی اوقات دیده می‌شود که آشپزخانه‌های قدیمی با صندلی‌های کلاسیک انگلیسی طراحی می‌شوند. تیرهای سقفی چوبی، جزیره آشپزخانه و… همه از سبک انگلیسی نشات گرفته‌اند. رنگ سفید آنتیک، خاکستری روشن، زرد روشن، کرمی و پاستیلی رنگ‌های انتخابی برای آشپزخانه در سبک انگلیسی در دکوراسیون داخلی هستند. متریالی که برای طراحی و ساخت آشپزخانه به سبک انگلیسی انتخاب می‌شود باید دوام و ماندگاری بالایی داشته باشد. استفاده از مرمر، چوب و سنگ طبیعی بهترین متریال‌ها جهت طراحی و ساخت آشپزخانه به این سبک هستند.

دکوراسیون آشپزخانه به سبک انگلیسی

3. طراحی داخلی به سبک انگلیسی؛ اتاق‌خواب

نوع تختخواب در طراحی داخلی به سبک انگلیسی بسیار خاص است. بخش‌های چوبی باید دارای کنده‌کاری و منبت‌کاری گسترده باشد. همچنین بخش بالایی تخت باید با پوشش لاکچری پوشیده شده باشد. پارچه‌ها و روتختی‌های گل‌دوزی شده از ویژگی‌های مهم سبک انگلیسی است.

4. پذیرایی منزل در سبک مجلل انگلیسی

پذیرایی سبک انگلیسی در دکوراسیون داخلی دارای جایگاه ویژه‌ای است. پذیرایی در این سبک باید با صندلی‌ها و مبلمان راحت درعین‌حال لاکچری پوشانده شود. در این سبک میز غذاخوری و کاناپه باید در مرکز پذیرایی قرار بگیرند. معمولاً یکی از دیوارها با کتابخانه‌ای بلند پوشانده می‌شود. وجود اشیا، ظروف چینی، اکسسوری‌های مختلف در پذیرایی سبک انگلیسی دارای محبوبیت بسیاری است.

5. سبک انگلیسی در دکوراسیون داخلی؛ حمام و سرویس بهداشتی

حمام و سرویس بهداشتی در طراحی به سبک انگلیسی دارای فضای بزرگی هستند. در این سبک المان‌های گوناگون باید به نحوی چیده شوند که امکان جابه‌جایی راحت آن‌ها فراهم باشد. اصولاً در حمام و سرویس بهداشتی این سبک از کاشی‌های تیره و روشن استفاده می‌شود. استفاده از کاغذدیواری طرح سنگ و یا ترکیب چوب و کاغذدیواری در این فضا نیز ممکن است.

 سبک انگلیسی در دکوراسیون داخلی؛ حمام و سرویس بهداشتی

جمع‌بندی

سبک انگلیسی در دکوراسیون داخلی تلفیقی از چیدمان رسمی و غیررسمی است. استفاده از این سبک برای آن دسته از افرادی که هم به چیدمان رسمی و هم چیدمان غیررسمی علاقه دارند و انتخاب یکی از این دو برای آن‌ها سخت است مناسب است. استفاده از فرش پشمی نرم و پرده‌های گل‌دار از جمله ویژگی سبک انگلیسی است. همچنین استفاده از مبلمان چوبی و اکسسوری‌های گوناگون یکی دیگر از ضروریات و ایده‌های طراحی داخلی به سبک انگلیسی است.

گروه معماری آرت دیزین با مدیریت حسام سلیمانی سال‌ها با افتخار در زمینه طراحی و ساخت پروژه‌های مسکونی، تجاری و اداری مشغول فعالیت است. این تیم حرفه‌ای با تخصص و حساسیت بالا علاوه بر اقدام به طراحی و تولید انواع وسایل و مبلمان، فضاهای داخلی جذاب مطابق باسلیقه شما و متدهای پیشرفته ایجاد می‌کند. می‌توانید برای دیدن نمونه کارها به وب سایت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu