سبک انتقالی یا ترنزیشنال؛ کاربرد سبک انتقالی در دکوراسیون داخلی

سبک انتقالی در دکوراسیون داخلی یکی از سبک‌های محبوب است. در این سبک از دکوراسیون داخلی دست طراحان برای چیدمان باز است و می‌توان میزان گرایش سبک ترنزیشنال را به سوی سنتی یا مدرنیزه تغییر داد. در حقیقت سبک انتقالی یا ترنزیشنال ترکیبی از سبک کلاسیک و سبک مدرن است. این امر سبک ترنزیشنال را به سبکی پرطرفدار تبدیل کرده است.

هنگام کاربرد سبک انتقالی در طراحی داخلی استفاده از رنگ‌های آرام‌بخش و مبلمان راحتی اهمیت ویژه‌ای دارد. سبک ترنزیشنال هنر ترکیب عناصر مختلف مدرنیزه و کلاسیک است. به همین دلیل طراحان دکوراسیون داخلی به راحتی می‌توانند فضایی خلق کنند که در عین شیک و براق بودن، آرام و صمیمی باشد.  در ادامه مطلب از گروه آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی که طراح و مجری دکوراسیون داخلی بهترین سبک‌های دکوراسیون داخلی است به بررسی بیشتر سبک انتقالی می‌پردازیم.

سبک انتقالی در دکوراسیون داخلی

سبک انتقالی در دکوراسیون داخلی

در سبک انتقالی دو سبک سنتی و مدرن با یکدیگر ترکیب شده و فضای جدیدی ایجاد می‌شود. این سبک مناسب افرادی است که زیبایی‌شناسی دکوراسیون داخلی منزل خود را به یک سبک طراحی یا دوره خاصی محدود نمی‌کنند. در سبک انتقالی فضایی با دکوراسیون بی‌نظیر خواهید داشت که دقیقاً مطابق سلیقه شماست و شبیه هیچ سبک انتقالی دیگر نخواهد بود. سبک ترنزیشنال در پاسخ به سبک مینیمال پدید آمد. در سبک مینیمال حداقل استفاده از اشیا می‌شود؛ ولی سبک انتقالی با ترکیب قدیم و جدید حس و حال گرم و صمیمی‌تری به فضا می‌بخشد. می توانید مقاله طراحی به سبک مینیمال؛ ویژگی های سبک مینیمال در طراحی داخلی را مطالعه کنید.

چالش‌های سبک انتقالی در دکوراسیون داخلی

سبک ترنزیشنال ترکیبی از سبک‌ها و طراحی‌های دوره‌های مختلف و متنوع است. به همین دلیل ممکن است در ترکیب عناصر مختلف با چالش روبرو شوید. برای رفع این مشکل بهتر است برای پرهیز از رقابت اشیا با یکدیگر به تعداد کمی از عناصر تکیه کنید. همچنین از قرارگیری تصادفی اشیا در دکوراسیون باید پرهیز کرد؛ بنابراین برای جلوگیری از ایجاد چالش تنها از چند عنصر و تم مختلف استفاده کنید تا همه‌چیز یک‌دست باشد.

ویژگی‌های سبک انتقالی در دکوراسیون داخلی

ویژگی‌های سبک انتقالی در دکوراسیون داخلی

انتخاب لوازم و مبلمان در سبک انتقالی باید به گونه‌ای باشد که در همان نگاه اول جذابیت بصری ایجاد کند. داستان زندگی افراد مختلف با یکدیگر فرق می‌کند. در این سبک هدف ایجاد یک ترکیب معنادار است و به دقت و تمرکز بالایی نیاز دارد.

1. مبلمان سبک انتقالی در دکوراسیون داخلی

در سبک انتقالی یا ترنزیشنال انتخاب مبلمان اهمیت زیادی دارد؛ زیرا مبلمان در دکوراسیون منزل بخش زیادی از فضا و اولین چشم‌انداز را به خود اختصاص می‌دهد. به دلیل اینکه سبک انتقالی در دکوراسیون داخلی آمیزه‌ای از سبک مدرن و سنتی است می‌توان از دو دست مبلمان کلاسیک و راحتی استفاده کرد. بهتر است مبلمان انتخابی شما محکم و بزرگ باشد.

2. نورپردازی

نورپردازی یکی از مهم‌ترین مواردی است که سبک سنتی را از انتقالی جدا می‌کند. استفاده از یک منبع نور مولکولی یا یک لوستر زیبای سبک معاصر در دکوراسیون داخلی سبک انتقالی نگاه‌ها را به خود جلب می‌کند. نورپردازی تأثیر شگفت‌انگیزی بر فضا دارد. در طراحی سبک انتقالی یا ترنزیشنال برای دفتر کار نورپردازی بسیار مهم است. پیشنهاد می کنیم مقاله ایده هایی برای دکوراسیون دفتر کار را مطالعه کنید.

ویژگی‌های سبک انتقالی در دکوراسیون داخلی

3. رنگ

در سبک انتقالی در دکوراسیون داخلی رنگ‌های خنثی و مات مانند بژ، سفید عاجی، وانیلی، خاکستری، قهوه‌ای روشن، کرم و خاکی غالب هستند. در این سبک از رنگ‌های هماهنگ با یکدیگر استفاده می‌شود. رنگ‌های استفاده شده در این سبک باید هر دو طیف سرد و گرم را شامل شوند تا فضا حس آرامش به کاربران القا کند. اولین قدم در انتخاب رنگ، انتخاب یک پالت رنگ آرام است. ابتدا از پایه رنگ خنثی شروع کنید. می‌توانید رنگ‌های طوسی را روی سیاه و رنگ‌های گرم را روی رنگ‌های جیغ استفاده کنید.

4. لوازم جانبی

در سبک انتقالی در دکوراسیون داخلی اغلب طراحی‌ها خنثی بوده و بخش مهمی از ظاهر اشیا ساده هستند. به همین دلیل بهتر است لوازم جانبی به اندازه کافی پررنگ باشند تا توجه بصری ایجاد کنند. استفاده از بالش‌ها، فرش‌ها و پتوهای دارای الگوهای پررنگ که با رنگ‌های خنثی متناسب هستند بسیار عالی است. همچنین می‌توان از پتوهای گل‌برجسته، فرش‌های طرح‌دار و کوسن‌های مخملی راه‌راه در این سبک استفاده کرد. برای مدرن کردن فضا بهتر است از وسایلی استفاده کنید که دارای خطوط تمیز و مشخصی از سبک‌های معاصر هستند.

5. سبک انتقالی دردکوراسیون داخلی؛ فلزات

امروزه در اغلب منازل عناصر فلزی کم‌وبیش وجود دارند. در سبک انتقالی در دکوراسیون داخلی بسیاری از وسایل جانبی مانند لوازم تزیینی، میز و سایل روشنایی از یک فلز مشخص یا فلزات ترکیبی ساخته شده‌اند. استفاده از فلزات طلا، برنز و مس  در حمام و سرویس بهداشتی سبک انتقالی دیده می‌شود.

سبک انتقالی دردکوراسیون داخلی؛ فلزات

6. استفاده از چوب

یکی از ویژگی‌های مشخص سبک سنتی استفاده از مبلمان چوبی است. در کاربرد سبک انتقالی در طراحی داخلی از چوب‌های تزیین شده در فضا استفاده می‌شود. می‌توانید از میزغذاخوری چوبی، کمد چوبی یا غش‌گیر از جنس چوب در سبک انتقالی در دکوراسیون داخلی استفاده کنید.

7. پارچه‌ها در سبک ترنزیشنال

پارچه‌ها یکی دیگر از موارد مهم در کاربرد سبک انتقالی در طراحی داخلی است. به همین دلیل الگوی پارچه‌های انتخابی در این سبک باید جایی بین سبک کلاسیک و سبک مدرن باشد؛ به‌عنوان مثال برای حفظ تعادل بین سنت و مدرنیته پرده‌ها نه چندان ساده باشند و نه مثل پرده‌های سنتی تجملاتی باشند. به همین دلیل بهتر است در سبک انتقالی در طراحی داخلی از پرده‌های چین دار کلاسیک استفاده شود. جنس پارچه‌های بکار رفته در سبک انتقالی از نخ کتان و حتی چرم است.

8. ترکیب متریال‌های مختلف

در کاربرد سبک انتقالی در طراحی داخلی متریال‌های مختلف مانند چوب، شیشه، فولاد، استیل، کتان، بافت پارچه‌ای و… همگی با ترکیب‌های یکسان و متعادل استفاده می‌شوند. برخی متریال‌ها مانند شیشه و فلز در سبک مدرن کاربرد دارند و برخی دیگر مانند چوب و پارچه مخمل در سبک کلاسیک استفاده می‌شوند. به همین دلیل استفاده ترکیبی از آن‌ها برای سبک انتقالی در دکوراسیون داخلی موجب خلق یک دکوراسیون جذاب می‌شود.

کاربرد سبک انتقالی در طراحی داخلی

کاربرد سبک انتقالی در طراحی داخلی

به دلیل ترکیبی بودن سبک ترنزیشنال در دکوراسیون داخلی، ایجاد یک فضای منسجم با حفظ تعادل بین تمام عناصر چالش‌برانگیز است. از سبک انتقالی می توان در طراحی داخلی مسکونی، طراحی داخلی تجاری، طراحی داخلی ویلا و… هر کدام از قسمت‌های مختلف منزل درسبک ترنزیشنال ویژگی‌های خود را دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

1. اتاق نشیمن

استفاده از کاشی‌های فیروزه یا آجر با طرح و نقوش سنتی در سبک انتقالی در دکوراسیون داخلی می‌تواند رنگ و الگوهای زیبایی به فضا اضافه کند. همین‌طور به خوبی حس و حال فضای مدرن و معاصر را حفظ می‌کند. فرش اصلی‌ترین المان در دکوراسیون سنتی ایرانی است. می‌توان از فرش‌های هریس، قشقایی یا فرش لاکی استفاده کرد. استفاده از مبلمان ساده، مدرن و مینیمال در اتاق نشیمن با نقوش اصیل ایرانی بین سبک سنتی و مدرن تعادل ایجاد می‌کند.

2. کاربرد سبک انتقالی در طراحی داخلی؛ آشپزخانه

اگر کابینت‌ها به سبک مدرن هستند می‌توانید از کاشی‌های سنتی برای دیوارها استفاده کنید. کاربرد چراغ‌های آویز مدرن روی جزیره آشپرخانه می‌تواند تعادل بین سنت و مدرنیزه را به خوبی نشان دهد. برای اینکه به یک آشپزخانه سنتی ظاهر مدرن دهید می‌توانید از فولاد کربنی در آشپزخانه سبک ترنزیشنال استفاده کنید.

کاربرد سبک انتقالی در طراحی داخلی؛ آشپزخانه

3. اتاق خواب

یک پالت رایج در اتاق خواب‌های سبک انتقالی در دکوراسیون داخلی رنگ‌های خنثی هستند. استفاده از تناژ رنگی کرم روشن و قطعات طلایی لوازم دکوراسیون ترکیب خوبی را خلق می‌کند. در صندلی و مبل تکی در اتاق خواب استفاده از خطوط منحنی ایده خوبی است. همچنین دیوار پشت تختخواب اهمیت خاصی دارد. می‌توان آن را مانند یک تابلوی بزرگ روکش‌دار به نحوی طراحی کرد که دید فرد به این نقطه اتاق متمرکز شود. البته امکان استفاده از تناژ رنگی تیره در ترکیب با رنگ روشن نیز در لتاق خواب سبک انتقالی وجود دارد.

جمع‌بندی

سبک انتقالی در دکوراسیون داخلی سبکی ترکیبی است که بین سنت و مدرنیته تعادل برقرار می‌کند. در سبک انتقالی یا ترنزیشنال المان‌های سنتی بصورت مدرن و منسجم درآمده و طراحی ویژه‌ای را می‌سازند. کاربرد سبک انتقالی در طراحی داخلی جسورتر از چیزی است که در فضای معاصر وجود دارد. در سبک ترنزیشنال با ایجاد تعادل شکاف بین سنت و مدرنیته پر می‌شود و راحتی، آرامش و نرمی بر شکل، فرم و عملکرد ارجحیت دارد.

سبک انتقالی مناسب افرادی است که طرف‌دار سبک سنتی هستند؛ ولی نمی‌توانند آن را در زندگی مدرن امروزی جای دهند. گروه آرت دیزاین به مدیریت حسام سلیمانی مجری طراحی و دکوراسیون داخلی همواره به دنبال کسب رضایت مشتریان است. به همین دلیل تلاش می‌کند سبک‌های مورد نظر مشتریان خود را به بهترین صورت طراحی و اجرا کند. می توانید از نمونه کارها در وب سایت دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu