چگونه از رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم؟

رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی همیشه نماد رنگ انرژی بخش و شاهانه بوده است. در صورت رعایت تناسب و استفاده به جا از این رنگ در فضای داخلی یک گرمای ملایم همراه با زیبایی خاص ایجاد می‌شود. دکوراسون داخلی طلایی به دلیل انطباق و هماهنگی با انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی طرفداران زیادی دارد. تاثیر رنگ طلایی در طراحی داخلی این است که فضایی صمیمی و گرم را رقم می‌زند و با استفاده از اِلمان نورپردازی به راحتی می‌توانید جلوه و درخشش لازم را ایجاد کنید.

باتوجه‌به ترکیب شدن متناسب رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی و رقم زدن یک فضا همراه با انرژی مثبت، در ادامه مطلب از گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی به بررسی اصول استفاده از رنگ طلایی در طراحی داخلی می‌پردازیم.

اصول رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی

رنگی که با تمام رنگ‌ها از سیاه تا سفید گرفته و تمام گروه‌های رنگی ترکیب جذابی را ایجاد می‌کند، رنگ طلایی است. رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی با رنگ‌هایی مانند مشکی، بنفش و فیروزه‌ای که رنگ‌های محبوب معماری داخلی هستند، ترکیب بی‌نظیری را ایجاد می‌کند. در ادامه شما را با اصول دو سبک پر طرفدار کلاسیک و مدرن آشنا می‌کنیم.

1. اصول رنگ طلایی در سبک کلاسیک

برای استفاده از رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک روی ابزارهای چوبی و برنز همراه با نقش و نگار و روی منبت ها از رنگ طلایی استفاده می‌شود. طلایی رنگی گرم است و برای ایجاد تعادل می‌توانید در کنار دسته‌ها و پایه‌های طلایی رنگ مبلمان، از پارچه فیروزه‌ای، آبی، خاکستری، سبز و بنفش استفاده کنید. مزیت استفاده از رنگ طلایی در طراحی داخلی این است که با بنفش، سیاه، سفید و هر رنگی جلوه زیبایی دارد. در طراحی داخلی طلا فروشی می‌توان از این رنگ برای درخشش بیشتر طلاها استفاده کرد.

همچنین در طراحی داخلی مسکونی اعم از اتاق نشمین، پذیرایی و… می‌توان از پرده با رنگ زمینه سبز یا آبی همراه با نقوش طلایی استفاده کرد. برای درخشش و جذابیت بیشتر می‌توانید از رنگ طلایی براق استفاده کنید؛ به عنوان مثال برای دکوراسیون داخلی طلایی در آشپزخانه به سبک کلاسیک می‌توانید در اطراف سرامیک بین کابینت ها از رنگ طلایی به صورت محدود استفاده کنید. در سبک کلاسیک برای داشتن فضایی مجلل در پذیرایی از رنگ طلایی استفاده می‌شود. در ترکیب رنگ طلایی با مشکی و آبی باید از رنگ‌های سردتر نسبت به رنگ طلایی براق بیشتر استفاده شود.

2. اصول رنگ طلایی در سبک مدرن

سبک مدرن در طراحی داخلی تجاری، طراحی داخلی صرافی و… طرفداران زیادی دارد. برای داشتن سبک مدرن طلایی در فضاهای داخلی، رنگ طلایی بر سطوح صاف به‌کار می‌رود؛ به عنوان مثال در طراحی دکوراسیون داخلی مدرن خانه از یک قاب طلایی رنگ ساده بر روی دیوار و بدون قرار دادن عکس استفاده می‌شود. هنگام استفاده از رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی به سبک مدرن باید از رنگ طلایی مات استفاده شود.

روش های ساده برای اجرای دکوراسیون داخلی طلایی

روش های ساده برای اجرای دکوراسیون داخلی طلایی

در طراحی دکوراسیون داخلی اعم از طراحی داخلی تجاری، طراحی داخلی صرافی، طراحی داخلی مسکونی و… از وسائل مختلفی استفاده می‌شود. اگر کمی با دقت نگاه کنید وسائل و اکسسوری‌های طلایی مختلفی را می‌توانید ببینید. قرار دادن آن‌ها در کنار چیدمان فضای داخلی، زیبایی را چندین برابر می‌کند. رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی با روش‌های ساده امکان پذیر است که در ادامه چند مورد را بررسی می‌کنیم.

1. رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی؛ پارچه و مبلمان

در طراحی دکوراسیون داخلی، مبلمان طلایی محبوب و پرطرفدار است. بسته به نوع سبک انتخابی می‌توانید کوسن‌ها، بالش، قالی‌ها و پرده‌ها را به رنگ طلایی انتخاب کنید و یک فضای داخلی صمیمی و درخشان را رقم بزنید. در کنار استفاده از پارچه و مبلمان می‌توانید یک دیوار را رنگ طلایی بزنید و آن را تبدیل به دیوار اصلی در طراحی داخلی کنید؛ اگر پارچه و مبلمان انتخابی شما دارای رنگ طلایی هستند، با انتخاب دیوارها به رنگ سفید ترکیب جذاب با جلوه‌ای زیبا را رقم می‌زنید.

2. انتخاب میز طلایی در دکوراسیون داخلی طلایی

برای استفاده از رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی می‌توانید از میزهای طلایی که جلوه‌ای خاص دارند، استفاده کنید. استفاده از اکسسوری‌های طلایی رنگ مانند مجسمه‌ها یا سینی طلایی رنگ برای دیزاین، می‌تواند درخشش دکوراسیون داخلی طلایی را چندین برابر کند؛ به عنوان مثال اگر می‌خواهید یک میز شام خاص همراه با رنگ طلایی را آماده کنید، می‌توانید از دستمال سفره‌های طلایی به همراه وسائل طلایی رنگ، استفاده کنید و یک شام دلچسب همراه با دیزاین شیک و پر انرژی را رقم بزنید.

رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی با لوسترهای طلایی رنگ

3. رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی با لوسترهای طلایی رنگ

در حالت کلی با انتخاب نورپردازی درست در طراحی داخلی می‌توانید درخشش فضا را چندین برابر کنید. برای جلوه بیشتر رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی می‌توانید از لوستر و چلچراغ که ترکیبی از شیشه و فلز است، استفاده کنید. لوستر استفاده شده برای تاثیرگذاری بیشتر باید شیشه‌های بیشتری داشته باشد و در قسمت‌هایی از آن رنگ طلایی به‌کار رفته باشد.

لوستر استفاده شده در اتاق خواب، سالن غذاخوری، اتاق مطالعه و اتاق نشیمن می‌تواند فضا را با شکوه‌تر و زیباتر کند. تاثیر رنگ طلایی در طراحی داخلی به حدی است که با به‌کاربردن لوستر طلایی در اتاق نشیمن فضایی لوکس و مجلل را رقم می‌خورد. استفاده از آینه، پرده و قفسه کتاب که دارای رنگ طلایی هستند در زیبایی و ایجاد حس گرمی در دکوراسیون داخلی طلایی تاثیر دارند.

4. وسایل تزئینی طلایی در دکوراسیون داخلی

اکسسوری در طراحی دکوراسیون داخلی همیشه تاثیرات مثبتی داشته است و زیبایی فضای داخلی را چندین برابر می‌کند. استفاده از اکسسوری و وسائل تزئینی طلایی مانند چند شمع طلایی، ظرف فلزی طلایی رنگ و یا قراردادن یک مجسمه طلایی زیبا بر روی میز، می‌تواند درخشندگی فضا را بیشتر کند. هماهنگی بین وسائل طلایی در فضای داخلی مانند بالش و کوسن‌های طلایی، پایه‌های طلایی میز، قاب عکس طلایی و… اهمیت زیادی دارد. برای داشتن یک دکوراسیون داخلی طلایی جذاب و شیک اصل هماهنگی را رعایت کنید.

برای اضافه کردن رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی می توانید علاوه بر موارد گفته شده از قاب‌های جدید طلایی، اضافه کردن ستون طلایی، وسائل فلزی مانند برنج و… استفاده کنید.

تاثیر رنگ طلایی در طراحی داخلی

تاثیر رنگ طلایی در طراحی داخلی

اگر بخواهیم در رابطه با تاریخچه رنگ طلایی صحبت کنیم می‌توانیم به توصیف نویسندگان در داستان‌های تاریخی و قدیمی اشاره کنیم که برای وصف اشیا آن‌ها را با رنگ طلایی توصیف می‌کردند. رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی نشانه لوکس بودن، گرمی، جسارت و زرق و برق است. از منظر روانشناسی رنگ طلایی نشانه موفقیت و پیروزی است و در کنار صلابت و قدرت، نشانه انرژی خورشید است.

استفاده از رنگ طلایی در طراحی داخلی مسکونی، طراحی داخلی طلا فروشی و… باعث ایجاد افکار مثبت و حس خوش بینی در ذهن افراد ساکن و همچنین محیط و فضای داخلی می‌شود. همچنین میان افراد در آن محیط، حس صمیمیت و گرمی را ایجاد می‌کند. کسانی که طرفدار رنگ طلایی هستند در کنار شخصیت محکم و مقتدر، کاریزمای بالاتری دارند. همچنین می‌توانند بر محیط اطراف خود و دیگران تاثیر خوبی بگذارند و انرژی مثبت دهند.

جمع‌بندی

رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی در کنار ایجاد جلوه‌ای بی‌نظیر در دکوراسیون خانه یا هر فضایی دیگر، درخشش چشمگیری دارد. دکوراسیون داخلی طلایی در جاهایی که نور محدود به فضا هست یا نور طبیعی نداریم، استفاده می‌شود.

برای افزایش تاثیر رنگ طلایی در طراحی داخلی حتما در فضا و محیط موردنظر از نورهای آفتابی استفاده کنید. برای داشتن یک فضای داخلی شیک، لوکس و جذاب با رنگ طلایی باید از گروه‌های معماری برتر در این زمینه کمک بگیرید. گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی با مهارت و تجربه بالا، مطابق با متدهای روز دنیا بهترین طرح‌ها را برای شما در فضاههای مختلف رقم می‌زند. با مراجعه به وب‌سایت حسام سلیمانی می‌توانید از نمونه کارهای ما و پروژه‌ها دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu