نکات مهم در دیزاین کافی شاپ شیک + 5 ایده جذاب در طراحی داخلی کافی شاپ

دیزاین کافی شاپ یکی از عوامل مهم در جذب مشتریان و ایجاد تجربه‌ای متنوع برای آن‌ها است. طراحی دکوراسیون کافی شاپ به‌صورت مناسب و استفاده از اصول طراحی داخلی جذاب می‌تواند به خلق یک محیط دوستانه، آرام و جذاب در کافی شاپ کمک کند. در واقع طراحی داخلی کافی شاپ باید باتوجه‌به سبک و موضوع فروشگاه، نیازهای مشتریان و همچنین تم و اتمسفری که می‌خواهید در این فضا ایجاد نمایید، صورت بگیرد.

همچنین استفاده از رنگ‌ها، مبلمان، نورپردازی، جزئیات دیوارها و سقف و دکوراسیون باید همگام با هم به یک تلفیق هنری در دکوراسیون کافی‌شاپ منجر شوند. برای آشنایی بیشتر با ایده جذاب در طراحی داخلی کافی شاپ تا انتهای این مقاله از گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی همراه ما باشید.

سبک‌ های دیزاین کافی شاپ

سبک‌ های دیزاین کافی شاپ

رستوران کافه محیطی صمیمی است و مردم آزادند تا در آن مانند یک پاتوق دوستانه دور هم جمع شده، با یکدیگر معاشرت کنند، کتاب بخوانند و یا ساعت‌ها با لپ‌تاپ کار کنند. ازآنجایی‌که یک کافی شاپ میزبان گروه‌های بسیار متنوعی از افراد است دیزاین کافی شاپ باید به‌گونه‌ای باشد تا به حریم شخصی همه مشتریان احترام گذاشته شود. همچنین مانند هر کسب‌وکار دیگر هدف اصلی یک کافه نیز افزایش میزان سود و کاهش هزینه‌ها است. در حقیقت این بدان معناست که هدف نهایی حول نیاز مشتری و جلب رضایت او می‌چرخد.

طبق نظرسنجی‌های میدانی زمانی که صحبت از یک کافی شاپ می‌شود مردم بیشتر به داشتن یک تجربه خوب تأکید دارند تا صرفاً یک منوی جذاب. فرقی نمی‌کند کدام یک از سبک‌های طراحی دکوراسیون کافی شاپ را انتخاب و اجرا می‌کنید، آنچه اهمیت دارد توجه به هماهنگی این عناصر است؛ زیراکه پکیج نهایی یعنی سبک طراحی، رنگ دیوارها، میز و صندلی، لامپ‌ها و موسیقی به یک کافی شاپ شخصیت داده و تعیین‌کننده جامعه مشتریان هدف شما خواهند بود. در ادامه به معرفی برخی از بهترین سبک ‌ها در دکوراسیون کافی شاپ پرداخته شده است.

1. طراحی و دیزاین کافی شاپ کلاسیک

در طراحی و دیزاین کافی شاپ کلاسیک لازم است که تمامی المان‌های مورداستفاده، سبک قدیمی و کلاسیک داشته باشند. در واقع امروزه کافی‌شاپ‌هایی که دکوراسیون کلاسیک دارند میان افراد بسیار محبوب هستند و افراد زیادی از پیر گرفته تا جوان به گذراندن اوقات فراغت در این سبک کافه‌ها علاقه دارند. لوسترها، درب ورودی، مبلمان، میزها، رنگ و طرح دیوارها و… از جمله مواردی هستند که در طراحی دکوراسیون کافی شاپ به سبک کلاسیک باید موردتوجه قرار بگیرند. اصولاً برای طراحی دکوراسیون کافی‌شاپ‌های سبک کلاسیک از طیف رنگی تیره استفاده می‌شود.

طراحی دکوراسیون کافی شاپ به سبک سنتی

2. طراحی دکوراسیون کافی شاپ به سبک سنتی

کافی‌شاپ‌های سنتی ایرانی اغلب با فرش‌ها و پادری‌های کهنه و قدیمی، لیوان‌ها و ظروف قدیمی، منوی سنتی و … تزئین شده‌اند. دیزاین کافی شاپ به سبک سنتی به دلیل سهولت در پیداکردن اِلمان‌های مربوطه در بازار آسان است. پالت رنگ مناسب برای دکوراسیون کافی شاپ سنتی به طور خاص مشخص نیست؛ اما استفاده از رنگ‌های شاد در کنار المان‌های قدیمی می‌تواند بسیار کارساز باشد.

3. دیزاین کافی شیک به سبک روستیک

طراحی دکوراسیون کافی شاپ به سبک روستیک در واقع تداعی‌کننده روستاها و فضاهایی ازاین‌دست است. اصولاً در دیزاین کافی شاپ به سبک روستیک از عناصر طبیعی مانند چوب و سنگ استفاده می‌شود. میزها، گلدان‌ها، صندلی‌ها و… از جمله اِلمان‌هایی هستند که به طور معمول جنس چوبی یا سنگی دارند. همچنین از پالت‌های رنگی سبک روستیک در طراحی داخلی می‌توان به رنگ‌های قهوه‌ای، کرم، سبز، خاکی و … اشاره کرد.

4. سبک مدرن در طراحی کافه

در دیزاین کافی شاپ با سبک مدرن نیز اغلب توجه به کاربری و سادگی در انتخاب مصالح و جزئیات طراحی به‌عنوان اصول طراحی با سبک مدرن استفاده می‌شود. در کنار سبک مدرن با استفاده از مصالح و رنگ‌های طبیعی و استفاده از بافت آجر در کنار سطوح صاف و صیقلی محیط گرم و صمیمی به دست می‌آید.

همچنین می‌توان از رنگ سیاه و رنگ‌های خنثی، رنگ چوب و گیاهان و نورپردازی نیز در طراحی دکوراسیون کافی شاپ به سبک مدرن استفاده کرد. در مجموع می‌توان گفت معمولاً استفاده از خصوصیات سبک مدرن در طرح کافی شاپ در کنار بهره‌گیری از بعضی متریال‌های خاص مثل چوب و آجر، طرح نهایی موردنظر برای محیط کافه را ایجاد می‌کند.

ایده‌های جذاب برای طراحی دکوراسیون کافی شاپ

ایده‌های جذاب برای طراحی دکوراسیون کافی شاپ

به‌طورکلی طراحی و دیزاین کافی شاپ یک فرایند جذاب است که نیازمند توجه به جزئیات و اصول طراحی داخلی است. در طراحی دکوراسیون کافی‌شاپ باید به عواملی همچون انتخاب نوع طرح، رنگ، نورپردازی، محل قرارگیری تجهیزات و دکوراسیون و… دقت نمایید. در ادامه به چند ایده جذاب در طراحی داخلی کافی شاپ اشاره شده است.

1. تأثیر نورپردازی در دیزاین کافی شاپ

نورپردازی عنصری است که باعث می‌شود تا یک طراحی خوب به یک طراحی عالی تبدیل شود؛ زیرا نورپردازی نقش مهمی در ایجاد فضای مناسب برای مشتریان شما ایفا می‌کند. با اجرای درست نورپردازی در طراحی دکوراسیون کافی شاپ می‌توان فضایی مثبت و درعین‌حال آرامش‌بخش ایجاد نمود. در طراحی نورپردازی کافی شاپ می‌توان از سه نوع نور مصنوعی استفاده کرد:

  • نورپردازی تأکیدی / Accent Lighting
  • نورپردازی محیطی / Ambient Lighting
  • نورپردازی تزیینی / Decorative Lighting

در واقع بسته به نوع محیط و نوع فضایی که می‌خواهید ایجاد کنید، می‌توانید این سه نوع نورپردازی مصنوعی را با یکدیگر ترکیب کنید. همچنین این امکان وجود دارد که باتوجه‌به نیازها و شرایط مالی‌تان یک سیستم روشنایی سفارشی‌سازی شده تهیه نمایید. همچنین نورپردازی کافی شاپ در جذب مشتری تاثیر بسیاری دارد و می تواند فضایی صمیمی و همراه با آرامش را رقم بزند.

پنجره ای به سمت خیابان یک نکته مثبت در دیزاین کافی شاپ

2. پنجره ای به سمت خیابان یک نکته مثبت در دیزاین کافی شاپ

درصورتی‌که کافی شاپ شما در جایی قرار گرفته که منظره زیبایی دارد، استفاده درست از پنجره در طراحی دکوراسیون کافی شاپ بسیار مؤثر است. پنجره‌ها دریچه‌ای هستند که افراد می‌توانند از طریق آن‌ها با محیط بیرون ارتباط برقرار کنند و به‌این‌ترتیب حس امنیت و اعتماد بیشتری داشته باشند. همچنین تجربه مطلوبی خواهد بود؛ اگر برخی از صندلی‌های کافه رو به خیابان قرار بگیرند.

در واقع برای این که فضای پشت پنجره‌های کافه جای مناسبی برای چیدن میز و صندلی باشد لازم نیست حتماً با یک منظره رویایی سروکار داشته باشید. مناظر و اتفاقاتی که در خیابان شاهد هستیم نیز می‌توانند سوژه‌های جالبی برای قاب پنجره‌های یک کافه باشند. برخی اوقات افراد برای گذراندن وقت به‌صورت تنها و تمرکز بر روی موضوعی خاص و یا استراحت، تنها به کافی‌شاپ‌ها مراجعه می‌کنند. دیزاین کافی شاپ به این سبک معمولاً برای نشستن چنین افرادی ایده‌آل خواهد بود. مطمئناً در روزهای برفی و بارانی این صندلی‌ها طرف‌داران بسیاری را به خود جلب خواهند نمود.

3. استفاده از وسایل دکوری شاخص در طراحی دکوراسیون کافی شاپ

استفاده از عناصر و المان‌های تزیینی و دکوراتیو خاص در طراحی دکوراسیون داخلی هر فضایی موجب به یاد ماندن آن فضا در ذهن مخاطب می‌شود. در مورد کافی‌شاپ‌ها نیز این موضوع صادق است و بسیار اهمیت دارد. عنصری مانند یک لوستر جذاب، خاص و گیرا و یا یک گلدان خاص یا استفاده از نقاشی‌ها و وسایل و تزییناتی که می‌تواند توجه افراد را به خود جلب کند، می‌تواند در دیزاین کافی شاپ تأثیر مثبتی داشته باشد.

همچنین می‌توان ایده‌های خاصی در فضای کافه به وجود آورد. ایده‌هایی همچون ایجاد دیوارها یا تابلوهایی برای نوشتن مطالب کوتاه و جذاب توسط مشتریان کافه، یا فضاهای مخصوص بازی‌های دو یا سه‌نفره مناسب فضای یک کافه مانند منچ، شطرنج یا هر نوع بازی دیگری می‌توانند در دیزاین کافی شاپ بسیار مؤثر باشند. تمام خلاقیت‌ها و ایده‌هایی که در دکوراسیون کافی شاپ می‌تواند سبب به‌وجودآوردن یک ویژگی به‌یادماندنی در مراجعین شود ازاین‌دست نمونه‌ها هستند.

4. اهمیت پالت رنگ و تجهیزات مورداستفاده در دیزاین کافی شاپ

رنگ‌بندی و مواد اولیه دو جنبه اصلی در طراحی دکوراسیون کافی شاپ هستند. در واقع با استفاده خلاقانه از این دو عنصر می‌توان به میزان جذابیت هر فضایی افزود؛ اما از طرف دیگر عکس این موضوع نیز صادق بوده و با انتخاب رنگ و مواد نامناسب برای دیزاین کافی شاپ می‌توان آن را به محیطی ناخوشایند تبدیل کرد.

قبل از هر اقدامی لازم است به‌خوبی تحقیق نموده و وسایل و تجهیزات مناسب را انتخاب نمایید. سپس بر اساس آن پالت رنگی و سایر وسایل مهم در دکوراسیون داخلی کافی شاپ را مشخص کنید؛ به‌عنوان‌مثال رنگ‌های خاکی، قهوه‌ای، خاکستری و تناژهای مختلف سبز بسیار محبوب هستند. تأثیر رنگ‌ها در افزایش اشتها یک موضوع علمی ثابت شده است؛ اما نکته مهم نوع ترکیب رنگ‌های انتخابی برای دیزاین کافی شاپ است؛ برای مثال ترکیب رنگ قرمز یا قهوه‌ای در کنار رنگ طلایی را در بسیاری از رستوران‌ها مشاهده می‌کنیم؛ زیرا که رنگ‌های قرمز و زرد سبب تحریک اشتها می‌شوند.

استفاده از مبلمان راحت در دیزاین کافی شاپ

5. استفاده از مبلمان راحت در دیزاین کافی شاپ

هدف از طراحی داخلی کافی شاپ ایجاد یک فضای راحت و دوستانه برای گذراندن وقت مراجعین است. این گذراندن وقت سبب می‌شود تا مراجعین از خدمات و محصولات کافه بیشتر استفاده کنند. در نتیجه هدف اقتصادی مالک کافی شاپ نیز تأمین می‌شود؛ بنابراین هر میزان فضای راحت‌تر و مناسب‌تری برای مراجعین کافه طراحی نماییم، مالک کافه می‌تواند برداشت اقتصادی و سود مالی بیشتری به دست آورد.

شاید مهم‌ترین آیتم برای رسیدن به چنین هدفی انتخاب و طراحی مبلمان مناسب برای دیزاین کافی شاپ باتوجه‌به راحت بودن آن‌ها است. شاید مبلمان راحت موجب نشود مشتری زمان بیشتری از آنچه قصد داشته است را در کافه بگذراند؛ اما مبلمان نامناسبی که برای مشتری راحت نباشد، قطعاً سبب می‌شود مشتری‌ها کمتر از زمانی که قصد داشتند در کافی شاپ بمانند.

جمع‌بندی

باتوجه‌به مطالب بیان شده می‌توان گفت مناسب‌بودن طراحی و دیزاین کافی شاپ و رستوران اولین قدمی است که باید برای افزایش فروش و جذب مشتریان خود بردارید. به همین علت در کنار استانداردهایی که در طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ وجود دارد باید یک سری نکات و ایده جذاب در طراحی داخلی کافی شاپ را نیز رعایت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu