دیزاین طلا فروشی با آبنما + ایده های دکور تجاری با آبنما

دیزاین طلا فروشی با آبنما یک ایده جذاب برای متحول کردن دکوراسیون داخلی مغازه طلافروشی است. از جمله تاثیر آبنما در طراحی داخلی طلا فروشی این است که علاوه بر اضافه‌کردن عناصر زیبایی و ظرافت به فضا از نظر جسمانی و روانی نیز مزایای شگفت‌انگیزی دارد. برای آشنایی بیشتر با دکور تجاری با آبنما تا انتهای این مقاله از گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی همراه ما باشید.

دیزاین طلا فروشی با آبنما

دیزاین طلا فروشی با آبنما

در معماری ایرانی از زمان‌های گذشته تا به امروزه استفاده از آبنما در طراحی فضاهای مختلف رواج داشته است. درگذشته آبنماها همان حوض‌ها و فواره‌ها بودند که در حیاط خانه و باغ‌ها از آن استفاده می‌شد. امروزه آبنماها با اشکال مدرن‌تری طراحی و ساخته می‌شوند. دیزاین طلا فروشی با آبنما موجب می‌شود احساس شور و نشاط در شما زنده شود. همچنین صدای آب در فضای داخل به شما احساس آرامش و نشاط می‌دهد.

آبنماها با طرح‌ها و اشکال مختلف موجود هستند که آبنماهای ساده دارای حوض‌های کوچک می‌توانند ایده خوبی برای قرارگرفتن در مکان‌های تجاری باشند. آبنماهای ساده را می‌توانید با رنگ‌های متفاوت و در ابعاد مختلف برای فضاهای بیرون طراحی نمایید.

تاثیر آبنما در طراحی داخلی طلا فروشی

دیزاین طلا فروشی با آبنما به‌عنوان عنصری آرام‌بخش باعث ایجاد دکوراسیون مثبت و روحیه‌دار می‌شود. صدای آرامش‌بخش آن و تهویهٔ هوای داخل از جمله دلایل و تاثیر آبنما در طراحی داخلی طلا فروشی هستند. در واقع برای دیزاین دکوراسیون داخلی طلا فروشی ترفندهای بسیار زیادی وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها استفاده از آبنما در فضای داخلی است. توجه داشته باشید که این اثر هنری زیبا در ابعاد متنوع رومیزی، ایستاده و دیواری موجود است. در ادامه به برخی از تأثیرات آبنما در طراحی داخلی طلافروشی اشاره شده است.

1. بهبود دکوراسیون داخلی

فرقی ندارد آبنما را در دیزاین داخلی خانه اجرا کنید یا قصد نصب آن را در دفاتر کاری یا پاساژهای تجاری مانند طلا فروشی داشته باشید. در هر شرایطی وجود آبنما در طراحی داخلی ظاهر دکوراسیون را به سطح بالاتری ارتقا می‌دهد. در حقیقت آبنما یکی از خاص‌ترین و یونیک‌ترین عناصر افزودنی به دکوراسیون است که در همان نگاه اول روی برداشت اولیه‌ ناظران از محیط تأثیر بسیار مثبتی می‌گذارد.

دیزاین طلا فروشی با آبنما زیبایی، ظرافت، کلاس و پیچیدگی چشم‌نوازی را برای آن به ارمغان می‌آورد. همچنین به لطف تنوع مدل‌های آبنما می‌توانید متناسب با انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی مدل مناسب را تهیه کنید. به‌این‌ترتیب دیگر مشکلی در خصوص ست‌کردن آبنما با دیزاین کلی و اجزای مختلف طلافروشی وجود نخواهد داشت. تاثیر آبنما در طراحی داخلی طلا فروشی این است که فقط به‌عنوان یک جاذبه دیداری عمل نمی‌کند؛ بلکه با جاری‌ساختن صدای آب در محیط و درگیرکردن حس شنیداری، سیستم ادراکی را به شکل گیراتری تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

2. دیزاین طلا فروشی با آبنما؛ بهره‌مندی از خواص معجزه‌آسای آب

2. دیزاین طلا فروشی با آبنما؛ بهره‌مندی از خواص معجزه‌آسای آب

آب از قدیم عنصری شفابخش بوده که خواص درمانی آن به اثبات رسیده است. انسان‌ها برای قرن‌ها از آب جهت درمان بیماری‌های مختلف استفاده کرده‌اند و این به‌تنهایی دلیلی قانع‌کننده برای دیزاین طلا فروشی با آبنما است.

آبنماها به شیوه‌های مختلفی می‌توانند به بهبود سلامت شما کمک کنند. جالب است بدانید که آن‌ها قادر به تصفیه هوا نیز هستند. در حقیقت با تبخیر آب موجود در آبنما، ذرات بخار آب در هوا به گردش درآمده و ناخالصی‌ها و آلاینده‌های معلق در هوا را خنثی می‌کنند.

بهبود عملکرد دستگاه گردش خون و سلامت تنفسی دیگر تاثیر آبنما در طراحی داخلی طلا فروشی است. سرازیرشدن آب در آبنما نوعی جریان هوای طبیعی در فضا ایجاد می‌کند که این جریان به گردش بهتر هوا در محیط کمک می‌نماید. همچنین این امر ضمن بهبود گردش خون، در رفع احتقان و گرفتگی ریه‌های شما و همین‌طور تسکین عارضه‌های تنفسی مثل آسم و آلرژی بسیار مؤثر است.

3. خلق اتمسفر آرام و خوشایند

دیگر تاثیر آبنما در طراحی داخلی طلا فروشی این است که نقش پررنگی در خلق یک اتمسفر آرام و فضایی خوشایند ایفا می‌کند. در واقع صدای گوش‌نواز آب روان، حس آرامش‌بخش عجیبی دارد که انتقال این حس به کاهش چشمگیر سطح استرس و اضطراب می‌انجامد.

دیزاین طلا فروشی با آبنما جدا از خصوصیات شنیداری، از نظر بصری و دیداری هم عملکرد قابل‌توجهی دارد. حرکت ریتمیک و آرام آب با آن جلوه مسحورکننده از طریق تحریک سیستم بصری، به بهبود تمرکز فکر و حواس کمک بسیاری می‌کند. علاوه بر این‌،ا استراحت در این اتمسفر آرام و خوشایند، می‌تواند نسخه‌ای تضمینی برای رفع تنش‌های ناشی از یک روز خسته‌کننده باشد. به‌طورکلی تأثیر این اتمسفر در دفاتر اداری و تجاری می‌تواند نمود پررنگ‌تری داشته باشد. جایی که خنثی‌سازی و کنترل فشار و استرس کاری به کارکنان کمک می‌کند تا در بهترین شرایط روحی و خُلقی باقی بمانند.

برای دیزاین طلا فروشی با آبنما به این 3 نکته توجه داشته باشید

دیزاین طلا فروشی با آبنما به دلیل داشتن مزایای زیاد امروزه بسیار موردتوجه قرار گرفته است. در واقع به دلیل تاثیر آبنما در طراحی داخلی طلا فروشی اغلب افراد به استفاده از آن در طراحی داخلی تجاری روی آورده‌اند. برای دیزاین طلا فروشی با آبنما 3 نکته اساسی و درعین‌حال ساده وجود دارد که باید آن‌ها را لحاظ کنید.

1. اندازه آبنما

یکی از مواردی که برای دیزاین طلا فروشی با آبنما باید به آن توجه کنید اندازه آبنما است. در واقع ابعاد اتاق یا محیط نقش بسیار مهمی در تصمیم‌گیری شما دارد. درصورتی‌که آبنما خیلی کوچک‌تر از محیط باشد در بزرگی فضا گم شده و زیبایی آن به چشم نمی‌آید و قطعاً نمی‌توانید از تاثیر آبنما در طراحی داخلی طلا فروشی بهره ببرید. همچنین در صورتی هم که عکس این حالت رخ دهد اندازه بزرگ آبنما توی ذوق می‌زند و سایر عناصر دکوراسیون را به شکلی ناخوشایند به حاشیه می‌راند.

2. دیزاین طلا فروشی با آبنما؛ شکل ظاهری آبنما

2. دیزاین طلا فروشی با آبنما؛ شکل ظاهری آبنما

یکی دیگر از موارد مهمی که جهت دیزاین طلا فروشی با آبنما باید موردتوجه قرار بگیرد شکل آبنما است. شکل آبنما در وهله اول به سلیقه شما بستگی دارد. شکل‌های متنوعی از آبنما در بازار موجود است که پاسخگوی سلایق مختلف هستند. البته باید گفت که ممکن است ویژگی‌های دکوراسیون داخلی نیز بر تصمیم‌گیری در این زمینه تأثیر بگذارند؛ برای مثال اگر مبلمان یا سایر عناصر در طراحی داخلی طلا فروشی ارتفاع نسبتاً زیادی دارند، آبنمای بلند و باریک احتمالاً انتخاب منطقی‌تری نسبت به مدل‌های کوتاه و قطور خواهد بود.

3. سبک آبنما

یکی دیگر از مواردی که جهت برخورداری از تاثیر آبنما در طراحی داخلی طلا فروشی باید به آن توجه کرد انتخاب سبک مناسب آبنما برای طلا فروشی است. در واقع برای دیزاین طلا فروشی با آبنما باید درباره سبک آبنما نیز تصمیم بگیرید؛ به‌عنوان‌مثال از بین آبنمای مدرن و آبنمای سنتی انتخاب شما کدام است؟ در حقیقت اینجا نیز سبک دکوراسیون یک معیار مهم است که باید با درنظرگرفتن آن دست به انتخاب بزنید.

جمع‌بندی

باتوجه‌به مطالب بیان شده می‌توان گفت اگر به دنبال ایجاد یک تغییر بزرگ و به معنای واقعی کلمه تأثیرگذار در دکوراسیون داخلی طلا فروشی خود هستید دیزاین طلا فروشی با آبنما یکی از بهترین ایده‌های ممکن است. زیبایی ظاهری، کارکرد منحصربه‌فرد و همین‌طور درگیرکردن توأمان حس دیداری و شنیداری از جمله تاثیر آبنما در طراحی داخلی طلا فروشی است. همچنین تزیین دکور تجاری با آبنما علاوه بر مزایای دکوراتیو روی کیفیت زندگی نیز تأثیر به سزایی دارد. شما نیز می‌توانید برای دیدن نمونه کارهای ما و کسب مشاوره دراین‌خصوص به سایت ما به آدرس گروه معماری آرت دیزاین مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu