دکور بوتیک مردانه باید چگونه باشد؟

طراحی دکور بوتیک مردانه تنها شامل جنبه‌های زیباشناسی نمی‌شود و ویژگی‌های ضروری یک فروشگاه لباس مردانه منحصربه‌فرد و جذاب برای جذب مشتری را نیز در بر می‌گیرد. طراحی بوتیک مردانه در دو بخش فضای داخلی بوتیک و ویترین انجام می‌شود که هر دو بخش اهمیت و تأثیرگذاری یکسانی خواهند داشت.

ورودی و طراحی ویترین بوتیک مردانه شیک جایی است که رهگذران را به مشتریان بالقوه تبدیل می‌کند، در حقیقت ویترین یک نمای کلی از بوتیک، سبک‌کار و مشتریان هدف را به نمایش می‌گذارد و اولین محرک برای جذب مشتری است. تم رنگی مناسب، نورپردازی صحیح، دکور مرتب و بدون شلوغی از مهم‌ترین اصول طراحی دکوراسیون بوتیک مردانه اسپرت است. در هر بوتیک مردانه‌ای باید به جزئیات دکوراسیون، الگو، بافت، خطوط و نظم و تمیزی توجه شود؛ چرا که تأثیرگذاری فضا را چندین برابر می‌کند. در ادامه از مقالات گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی به نکات دکوراسیون بوتیک مردانه پرداخته شده است.  

اصول طراحی ویترین بوتیک مردانه شیک

اصول طراحی ویترین بوتیک مردانه شیک

طراحی دکوراسیون هر بوتیکی از ورودی و ویترین آغاز می‌شود. دکوراسیون این قسمت از فروشگاه به‌دقت و توجه بالایی نیاز دارد؛ چرا که اولین نقطه برای برقراری ارتباط مشتری با بوتیک است. ویترین شیک و خاص اولین محرک برای جذب رهگذران به بوتیک مردانه و تبدیل آن‌ها به یکی از مشتری‌های دائم است. برای داشتن یک طراحی ایده‌آل و متفاوت در ویترین اصول زیر باید رعایت گردد:

طراحی ویترین باید متناسب یا دکور بوتیک مردانه و باتوجه‌به سبک‌کاری و مشتریان هدف بوتیک باشد. دکوراسیون بوتیک برای بزرگسالان و جوانان متفاوت است. برای مشتریان بزرگسال محیط‌های مرتب و مانکن‌های رسمی و نورپردازی روشن مناسب است و گرایش جوانان به بوتیک‌هایی است که ویترین‌های خلاقانه با نوع نوپردازی خاص، مانکن‌ها و وسایل دکوری متفاوت دارند.

ویترین بوتیک باید به‌گونه‌ای طراحی شود که علاوه بر زیبایی اجناس و پوشاک، طرح و مدل آن‌ها نیز به‌خوبی نمایش داده شوند. در ویترین بوتیک باید تعداد مناسبی از اجناس در رنگ‌بندی و ترکیب رنگی هماهنگ قرار داده شود و اجناس متناسب با فضا و حال و هوای هر فصل تغییر داده شود. برای چشمگیرشدن ویترین و جذب بیشتر در بخشی از آن باید از رنگ‌های گرم و تند و اشکال هندسی استفاده شود.

ویترین بوتیک باید فضای داخلی را تا حدی به نمایش بگذارد و دید کافی و خوبی را در اختیار مشتری قرار دهد. نورپردازی نیز باید به‌گونه‌ای باشد که ویترین را روشن سازد و رنگ اجناس را به‌خوبی نشان دهد تا مشتری برای تشخیص رنگ مشکلی نداشته باشد. امروزه برندهای معتبر جهت معرفی بیشتر خود در شبکه‌های مجازی ویترین فروشگاه‌های خود را به‌گونه‌ای طراحی می‌کنند که مشتریان و مخاطبان به عکاسی با آن  علاقه شوند و عکس‌های خود را در فضای مجازی به اشتراک بگذارند.

نکات مهم در طراحی دکور بوتیک مردانه

نه‌تنها ویترین بوتیک باید به‌گونه‌ای طراحی شود که در ساده‌ترین حالت اجناس مغازه را به نمایش بگذارد و با جذاب‌بودن، رهگذران را جذب خود کند، فضای داخلی بوتیک نیز مهم است. طراحی دکور بوتیک مردانه به یک طراحی حرفه‌ای نیاز دارد که همه قسمت‌ها و تمام جوانب کار مانند اتاق پرو، صندوق، محل استراحت و… را در بر گیرد. نکات مهم در طراحی دکوراسیون بوتیک مردانه اسپرت شامل موارد زیر می‌شود.

1. چیدمان اجناس بوتیک مردانه

نوع چیدمان، اولیه‌ترین نکته و مهم‌ترین بخش در طراحی دکور بوتیک مردانه است. در چیدمان بوتیک معمولاً سمت راست و قسمت اولیه بوتیک به اجناس جدید و باکیفیت اختصاص داده می‌شود. چیدمان اجناسی که دارای ارزش، زیبایی و طرح بیشتری هستند باید به‌گونه‌ای باشد که در معرض دید قرار داده شوند. یکی از کاربردی‌ترین اصول، چیدن اجناس روی‌هم و ایجاد ارتفاع است؛ چرا که چشم ارتفاع بیشتر را می‌بیند. برای این که مشتری بتواند به راحتی لباس موردعلاقه خود را پیدا کند لباس‌ها باید در آویز قرار داده شوند و روی رگال‌هایی در وسط بوتیک آویزان شوند.

تمیزی و رعایت نظم بوتیک

2. تمیزی و رعایت نظم بوتیک

در طراحی داخلی فروشگاه لباس یکی از عواملی که باعث می‌شود مشتری راغب شود وقت بیشتری را در فروشگاه بگذراند و دوباره مراجعه کند تمیزی و مرتبی بوتیک و فروشگاه است. رعایت این امر باعث می‌شود مشتری در زمان حضورش حس آرامش و امنیت را تجربه کند و بتوانند به بهترین نحوه اجناس را بوتیک مشاهده کنند و خریدی با رضایت کامل داشته باشند.

3. دکور بوتیک مردانه؛ نورپردازی بوتیک

نورپردازی نقش اساسی را در جلب نظر مشتریان بوتیک مردانه ایفا می‌کند. نور طبیعی تاثیر مثبتی بر مشتری می‌گذارد. در صورت کمبود روشنایی می‌توان از نور مصنوعی برای برجسته‌سازی قسمت‌های خاصی از بوتیک استفاده کرد. نور صحیح محیط را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد و به‌خوبی زیبایی پوشاک را نمایش می‌گذارد. در هنگام اجرای نورپردازی باید به سبک بوتیک توجه داشت. در سبک‌های کلاسیک نورپردازی روشن و در سبک‌های تجملاتی روشنایی کم به کار برده می‌شود.

از نورپردازی آبی برای برجسته‌سازی و تأکید بر اشیا خاص و از نورپردازی سفید برای زیبایی بیشتر در بخش‌های شلف‌ها و بالای رگال‌های لباس استفاده می‌شود، برای مرزبندی بخش‌های دکور بوتیک مردانه نیز نورهای سفید به کار می‌روند. باید توجه داشت نورهای زرد و سبز جلوه و ظاهر پوشاک می‌کاهند و برای دکور بوتیک مناسب نیستند.

4. رنگ‌ ها در دکور بوتیک مردانه

داشتن یک دکوراسیون جذاب برای بوتیک بسیار وابسته به ترکیب رنگی است. رنگ‌ها احساسات متفاوتی را به مشتری القا می‌کنند و مستقیماً بر روی فضای حاکم می‌گذارند. رنگ‌های روشن فضای بوتیک را بزرگ‌تر نشان می‌دهند، برای ازبین‌بردن حالت یکنواختی و خسته‌کننده بوتیک می‌توان از رنگ‌های متضاد و یا مکمل استفاده کرد.

رنگ‌های روشن مانند قرمز انرژی و جنبش به فضا می‌بخشند و رنگ بنفش نشان‌دهنده سلطنت است. به‌کاربردن رنگ‌های پاستلی مانند زرد لیمویی، نارنجی ملایم، سبز و صورتی کم‌رنگ نیز در کنار رنگ سفید احساس آرامش را به مشتری منتقل می‌کنند.

 جزئیات در طراحی دکوراسیون بوتیک مردانه اسپرت

5. جزئیات در طراحی دکوراسیون بوتیک مردانه اسپرت

در دکور بوتیک مردانه از مانکن‌ها جهت به نمایش گذاشتن بهتر لباس‌ها استفاده می‌شود. وجود این مانکن‌ها به کمک به مشتری کمک می‌کنند تا قبل از خرید چگونگی قرارگرفتن لباس را روی تن ببینند و انتخاب بهتری داشته باشند.

نیازی نیست مانکن‌های مورداستفاده در ویترین و دکور همیشه در حالت ایستاده قرار داشته باشند؛ بلکه می‌توان از آن‌ها در موقعیت‌ها و حالت‌های مختلف نیز استفاده کرد تا جذابیت بوتیک بیشتر شود. در بوتیک یک بخش ضروری اتاق پرو است که باید به‌گونه‌ای طراحی شود که مشتری فضایی امن و راحت داشته باشد و بتواند با اطمینان انتخاب و خرید کند. استفاده از گل‌وگیاه دیزاین را جذاب کرده و به فضا روح می‌بخشد.

دکور بوتیک مردانه؛ بایدها و نبایدهای طراحی دکوراسیون بوتیک مردانه اسپرت

رعایت برخی نکات در طراحی داخلی تجاری مانند طراحی دکور بوتیک مردانه موجب جذب مشتری بیشتر و موفقیت‌های شغلی می‌گردد. صاحبان یک بوتیک باید در کنار ارائه پوشاک باکیفیت، طراحی فروشگاه خود را با درنظرگرفتن نکات و راهکارهای ارائه شده انجام دهند تا روند عملکردشان افزایش یابد و مورد استقبال و اعتماد مشتریان فراوان قرار بگیرند. در طراحی بوتیک مردانه اسپرت بهتر است موارد زیر رعایت شود.

  • فرم و شکل: حسی که بوتیک در افراد به وجود می‌آورد؛ مانند انتقال احساس صمیمی، دلباز، قدیمی یا مدرن بودن با فرم و شکل ممکن می‌شود. شکل‌ها و فرم‌ها متناسب با فضا قرار داده می‌شوند.
  • فضا: در شروع دکور بوتیک مردانه فضا اولین عنصر و مهم‌ترین بخش است چرا که طراحی یک محیط باتوجه‌به فضا صورت می‌گیرد و دکوراسیون در حول محور این گزینه می‌چرخد.
  • خطوط: خطوط تاثیر متفاوتی بر حسی که فضا در افراد ایجاد می‌کند، دارند. برای انرژی بخشیدن به بوتیک مردانه و جذابیت بیشتر در ذهن مشتری می‌توان از خطوط منحنی، زیگزاگ یا مورب استفاده کرد. خطوط افقی برای ایجاد احساس آرامش و امنیت در بوتیک و خطوط عمودی برای بلندتر و مطبوع‌تر به‌نظررسیدن مکان به کار می‌روند.
  • الگو: الگوها حسی خاص و منحصربه‌فرد به فضای داخلی بوتیک می‌بخشند و  در طراحی داخلی بوتیک مردانه بسیار مهم هستند. از الگوهای رنگارنگ یا مینیمال می‌توان برای دیوارها، فرش‌ها و حتی مبلمان استفاده کرد.
  • بافت: بافت زمانی مطرح می‌شود که دو نوع بافت یعنی بافت فیزیکی، آن چیزی که می‌توان آن را لمس کرد و بافت بصری، آن چیزی که می‌توان حس کرد، وجود داشته باشد. برای دستیابی به بهترین نوع دکور بوتیک مردانه هر دو بافت باید مقدار مناسب ترکیب شوند.
طراحی دکوراسیون بوتیک مردانه اسپرت

جمع‌بندی

طراحی دکور بوتیک مردانه شامل دو بخش مجزا فضای داخلی بوتیک و ویترین می‌شود. اهمیت دکوراسیون هر دو فضا یکسان است و هر دو مکان باید هماهنگ با هم و بر اساس اصول طراحی شوند. برای طراحی دکوراسیون بوتیک مردانه اسپرت سادگی و متفاوت‌بودن ملاک است. گرایش جوانان به بوتیک‌های سبک مدرن، ساده با جزئیات کم و تزیینات خاص بیشتر است. چیدمان مناسب، تمیزی و نظم، قراردادن مانکن در حالت‌های مختلف، استفاده زیاد از آینه، استفاده از پالت رنگی مشخص و نورپردازی زیبا همه از اصولی است که باید در طراحی بوتیک مردانه رعایت شوند.

ویترین هر بوتیک نشان‌دهنده سبک لباس و گروه سنی مخاطب است. در طراحی ویترین بوتیک مردانه شیک از پوشاک کم در رنگ‌های هماهنگ استفاده می‌شود. چیدمان ویترین باید متناسب با فصل و یا مناسبت‌ها تغییر کند و یک دید کلی از اجناس به رهگذر بدهد. ویترین هر چقدر خلاقانه‌تر طراحی شود رهگذران بیشتری را جذب بوتیک خواهد کرد. گروه معماری و طراحی آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی با بهره‌گیری از اصول و تکنیک‌های حرفه‌ای در طراحی دکوراسیون داخلی تجاری، محیطی خاص و منحصربه‌فرد برای بوتیک شما خلق خواهند کرد. برای آشنایی بیشتر با سبک و نحوه طراحی داخلی این گروه می‌توانید از پروژه ها دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu