6 ویژگی جذاب در دکوراسیون کافی شاپ به سبک دانمارکی

در طراحی دکوراسیون کافی شاپ به سبک دانمارکی سادگی و مدرنیته با هماهنگی کامل در کنار یکدیگر فضایی آرام‌ و الهام‎بخش می‌آفرینند. آنچه در طراحی داخلی به سبک دانمارکی اهمیت زیادی دارد الهام گرفتن از طبیعت است. دانمارک یکی از کشورهای منطقه اسکاندیناوی است که با توجه به پیشینه تاریخی خود هنوز طبیعت و سادگی را در کنار یکدیگر حفظ می‌کند. این عوامل در کنار یکدیگر می‌توانند برای طراحی سبک دانمارکی در طراحی داخلی کافی شاپ بسیار کارآمد و زیبا عمل کنند.

برای طراحی دکوراسیون کافی شاپ جذاب به سبک دانمارکی طراحان تلاش می‌کنند محیطی دنج و آرام همراه با روشنایی، طراحی و اجرا کنند. طراحی در این سبک به صورتی است که حتی در شلوغ‌ترین ساعات روز می‌توان آرامش همراه با انرژی را احساس کرد. در ادامه مطلب از گروه آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی طراح و مجری سبک‌های طراحی داخلی به بررسی ویژگی‌های سبک دانمارکی و جذابیت‌های آن می‌پردازیم.

دکوراسیون کافی شاپ به سبک دانمارکی

طراحی دکوراسیون به سبک دانمارکی

دانمارک یکی از کشورهای منطقه اسکاندیناوی است که با داشتن شرایط جوی و جغرافیایی خاص ویژگی‌های طبیعی منطقه خود را به زیبایی در طراحی دکوراسیون داخلی خود بکار گرفته است. در دکوراسیون کافی شاپ به سبک دانمارکی الهام از طبیعت و شرایط جغرافیایی به خوبی مشاهده می‌شود. سبک طراحی دکوراسیون دانمارکی مانند طراحی داخلی فرانسوی و اروپایی ویژگی‌های خاص خود را دارد که موجب تمایز آن از سبک‌های دیگر می‌شود. طراحی داخلی دانمارکی سبکی مدرن است و فضایی راحت، ساده و آرام‌بخش را خلق می‌کند.

ویژگی‌های دکوراسیون کافی شاپ به سبک دانمارکی

کشور دانمارک با قرارگیری در منطقه اسکاندیناوی و نزدیکی به قطب شمال شرایط جغرافیایی ویژه‌ای دارد. طراحی دکوراسیون سبک دانمارکی و سبک اسکاندیناوی در عین شباهت، تفاوت‌های اندکی نیز با یکدیگر دارند. یکی از تکنیک‌هایی که در دکوراسیون کافی شاپ به سبک دانمارکی به چشم می‌خورد استفاده از رنگ‌های روشن در پس‌زمینه است. از این تکنیک برای بزرگ‌نمایی فضا استفاده می‌شود.

برای سبک دانمارکی در طراحی داخلی کافی شاپ از رنگ‌های مات و روشن مانند سفید مات، خاکستری خیلی روشن و رنگ‌های چوبی روشن استفاده می‌شود. همچنین وسایل به‌کار رفته همگی کاربردی هستند و از وسایل بدون کاربری خاص خیلی کم استفاده می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم مقاله سبک اسکاندیناوی؛ ویژگی های سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون داخلی را مطالعه کنید.

 در ادامه به بررسی ویژگی‌های سبک دانمارکی در طراحی داخلی کافی شاپ می‌پردازیم.

ویژگی‌های دکوراسیون کافی شاپ به سبک دانمارکی

1. توجه به خطوط افقی و عمودی

استفاده از خطوط افقی و عمودی یکی از اصول مهم در طراحی دکوراسیون کافی شاپ به سبک دانمارکی است. در این سبک تمام سطوح بکاررفته تمیز، صاف، یک‌دست و بدون بافت هستند و در آن‌ها تنوع رنگی زیادی وجود ندارد. به همین دلیل بخش زیادی از فضا به‌عنوان یک پس‌زمینه ساده و خنثی است تا بخش‌های مهم‌تر مورد توجه قرار گیرند.

2. دکوراسیون کافی شاپ به سبک دانمارکی؛ نورپردازی

کشور دانمارک به دلیل نزدیکی به قطب شمال از نظر بهره‌مندی از نور طبیعی خورشید دارای شرایط ویژه‌ و محدودی است. در روزهای زمستانی تنها یک ساعت یا کمتر به نور خورشید دسترسی دارند. به همین دلیل نورپردازی در طراحی داخلی کافی‌شاپ به سبک دانمارکی اهمیت ویژه‌ای دارد. برای حل این مشکل، در دکوراسیون کافی شاپ به سبک دانمارکی از پنجره‌های بزرگ با پرده‌های شفاف و نازک استفاده می‌شود. این روش موجب می‌شود تا فضای داخلی حداکثر نور طبیعی را دریافت کند.

3. رنگ در طراحی داخلی کافی شاپ به سبک دانمارکی

رنگ‌های پرکاربرد در سبک دانمارکی شامل رنگ‌های روشن؛ ولی مات است. در این سبک رنگ‌هایی مانند سفید مات و خاکستری خیلی روشن جزء رنگ‌های غالب هستند. کاربرد این رنگ‌ها در دکوراسیون کافی شاپ به سبک دانمارکی موجب روشن شدن فضا و خلق فضایی یک‌دست، متحد و منسجم می‌شود. استفاده از مبلمان و صندلی‌های تیره در این سبک جایگاهی ندارد و تلاش می‌شود تا حد امکان فضا روشن باشد.

رنگ در طراحی داخلی کافی شاپ به سبک دانمارکی

4. استفاده از چوب

چوب یکی از متریال‌های پرکاربرد در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک دانمارکی است. به دلیل استفاده از رنگ‌های روشن و مات در سبک دانمارکی، با ترکیب چوب در کف، دیوارها و عناصر دیگر مانند میز و کابینت‌ها بین رنگ های روشن و چوب تعادل زیبایی را پدید می‌آورد و فضا حالت کسل‌کننده به خود نمی‌گیرد.

 در دکوراسیون کافی شاپ به سبک دانمارکی از چوب‌های طبیعی با رنگ روشن مانند چوب کاج، چوب‌های جنگلی و چوب درخت زبان گنجشک استفاده می‌شود. این چوب‌ها به دلیل داشتن بافت طبیعی و رنگ روشن برای سبک دانمارکی در طراحی داخلی کافی شاپ بسیار مناسب هستند. استفاده از چوب‌های روشن بدون تیره کردن محیط حس زیبایی و تنوع در محیط ایجاد می‌کنند.

5. استفاده از گیاهان جهت زیباسازی فضای داخلی کافی شاپ

استفاده از گیاهان طبیعی برای بهبود کیفیت فضا اهمیت زیادی دارد و موجب تعدیل رطوبت هوا و پاکسازی فضا می‌شود. طراحان سبک دانمارکی برای زیباسازی فضا و نشان دادن رابطه نزدیک این سبک با طبیعت تا حد امکان برای سبک دانمارکی در طراحی داخلی کافی شاپ از گیاهان استفاده می‌کنند.

6. اکسسوری

در تمام سبک‌های دکوراسیون داخلی برای زیباتر کردن فضا از اکسسوری استفاده می‌شود. در دکوراسیون کافی شاپ به سبک دانمارکی اکسسوری‌های مورد استفاده پر زرق‌وبرق نیستند و معمولاً از وسایل تزیینی ساده و کاربردی با رنگ روشن استفاده می‌شود. استفاده از تابلوهای رنگارنگ و اشیای تزیینی متنوع در این سبک جایگاهی ندارد. تابلوهای دیواری ساده و کتاب‌هایی که در قفسه‌های ساده قرار می‌گیرند در طراحی دکوراسیون کافی شاپ جذاب به چشم می‌خورد.

سبک دانمارکی در طراحی داخلی کافی شاپ

سبک دانمارکی در طراحی داخلی کافی شاپ؛ کافی‌شاپ متناسب با فلسفه شادمانی دانمارکی

هیگ به معنای لذت بردن از لحظات آسایش و شادمانی است. مثلاً در یک روز آرام و آفتابی یا در یک غروب زمستانی در فضایی با دکوراسیون کافی شاپ به سبک دانمارکی با فنجانی قهوه همراه با دوستان خود از لحظات زندگی خود لذت ببرید. اولین مرحله در طراحی دکوراسیون کافی شاپ جذاب به سبک هیگ که سبکی دانمارکی است پیروی از سادگی و رهایی از جزییات بی‌مورد است.

 استفاده از مواد طبیعی، رنگ‌های روشن، گل‌ها و گیاهان سرسبز و سادگی در محیط می‌تواند آرامشی غیرقابل وصف برای حاضران به‌وجود آورد؛ زیرا جزئیات، شلوغی و وسایل غیرکاریردی وجود ندارد تا موجب حواس‌پرتی بینندگان شود. استفاده از شمع در دانمارک و کشورهای حوزه اسکاندیناوی کاربرد زیادی دارد. روشن کردن شمع برای دکوراسیون کافی شاپ به سبک دانمارکی موجب ایجاد آرامش و پاکسازی فضا می‌شود.

نظم مهم‌ترین جزء سبک دانمارکی

در طراحی دکوراسیون سبک دانمارکی رعایت نظم و پرهیز از شلوغی و هرج‌ومرج اهمیت زیادی دارد. فضای سبک دانمارکی ساده، طبیعی و منظم است. رعایت نظم و استفاده از المان‌های تزیینی سبک دانمارکی باید با یکدیگر تناسب داشته باشند. همچنین نصب قفسه‌های کاربردی ساده برای جلوگیری از آشفتگی در محیط اهمیت زیادی دارد.

نظم مهم‌ترین جزء سبک دانمارکی

جمع‌بندی

سبک دانمارکی سبکی ساده و مدرن است که در آن از خطوط افقی و عمودی استفاده می‌شود. در دکوراسیون کافی شاپ به سبک دانمارکی تزیینات و اکسسوری‌های اضافی کاربرد ندارند. در این سبک سطوح صاف، تمیز و بدون بافت هستند و تنوع رنگی در این سبک کاربرد زیادی ندارد. استفاده از رنگ‌های روشن و مات برای طراحی سبک دانمارکی در طراحی داخلی کافی شاپ اهمیت زیادی دارد.

 رنگ‌های سفید مات و خاکستری روشن و استفاده از چوب طبیعی رنگ روشن تعادل و انسجام زیبایی را در طراحی دکوراسیون کافی شاپ جذاب خلق می‌کند. همچنین به دلیل جغرافیای خاص کشور دانمارک توجه به نورپردازی در این سبک بسیار مهم است. استفاده از اکسسوری‌های ساده، کاربردی و رنگ روشن موجب زیباتر شدن فضای داخلی می‌شود.

گروه آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی طراح و مجری دکوراسیون داخلی با تجربه اجراهای موفق تلاش می‌کند بهترین خدمات را به مشتریان خود عرضه کند. با مراجعه به وب سایت می توانید از نمونه کارها دیدن کنید.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu