جدیدترین دکوراسیون سرویس بهداشتی 2023 کدامند؟

به‌طورکلی می‌توان گفت که طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی لوکس برای منازل مدرن در سال 2023 با تغییراتی مواجه شده است. در واقع در طراحی سرویس بهداشتی لوکس استفاده از رنگ بندی‌های پر رنگ و لعاب، اکسسوری‌ها، آینه کاری و نقش پر رنگ طبیعت و گل و گیاه به چشم می‌خورد. با ایده‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند متوجه خواهید شد که در طراحی داخلی سرویس بهداشتی مسکونی نیاز به پرداخت هزینه‎های بالا نیست.

در حقیقت کافی است کمی خلاقیت داشته باشید تا بتوانید فضایی لذت‌بخش و زیبا را در حمام و توالت فراهم نمایید. برای آشنایی با جدیدترین مدل و ایده و عکس طراحی داخلی سرویس بهداشتی 2023 در ادامه این مقاله از گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی همراه ما باشید.

اصول لازم برای طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی لوکس

اصول لازم برای طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی لوکس

در اینجا قصد داریم شما را با ترفندهایی که برای طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی لوکس و مدرن لازم است آشنا کنیم تا بتوانید با صرف کم‌ترین هزینه بیش‌ترین تغییرات ممکن را به دست آورید. در انتها شما نیز متوجه خواهید شد که برای طراحی سرویس بهداشتی لوکس (سرویس بهداشتی شیک) و زیبا لازم نیست تا هزینه و وقت زیادی را صرف کرده و تمام بخش‌های سرویس خود را تغییر دهید. در زیر ترفندهای طراحی دکوراسیون سرویس‌بهداشتی لوکس هریک به‌صورت جداگانه شرح داده شده است.

1. گیاهان در دکوراسیون سرویس بهداشتی‌ های 2023

همان‌طور که می‌دانید در چند سال اخیر نقش گیاهان در طراحی داخلی منزل و بخش‌های مختلف آن بسیار پررنگ شده است. به همین دلیل گل‌وگیاه را نباید در چیدمان دکوراسیون سرویس بهداشتی فراموش کرد. گیاهان مناسب برای طراحی سرویس بهداشتی لوکس قادر هستند آلاینده‌های شیمیایی را از بین برده و طراوت و شادابی زیادی به محیط بدهند. گلدان‌های پر گل و سرسبز حس خوب، پاکیزگی و آرامش را در محیط به وجود می‌آورند. لازم به ذکر است که در مدل سرویس بهداشتی و حمام‌های لوکس 2023 استفاده از گل در کنار نور طبیعی رواج زیادی پیدا کرده است.

2. متریال شیشه و رزین در طراحی سرویس بهداشتی لوکس

استفاده از متریال شیشه در دکوراسیون سرویس بهداشتی 2023 بسیار ترند شده است. در حقیقت شیشه و متریال‌های شفاف، فضا را لوکس و شیک نشان می‌دهند و به همین دلیل در حمام و دستشویی بسیار پرکاربرد شده‎اند. در صورتی که سرویس بهداشتی در اتاق مستر دارید دیوار جداکننده بین اتاق و وان را می‌توانید شیشه‎ای در نظر بگیرید. همچنین باید گفت که شیشه و رزین کاربرد بسیار زیادی در حمام‌های مدرن پیدا کرده‎اند و در سال‌های اخیر با استقبال بالایی مواجه شده‎اند؛ اما در سبک‌های کلاسیک گزینه ایده‌آلی محسوب نمی‌شوند.

رنگ در سرویس بهداشتی لوکس

3. رنگ در سرویس بهداشتی لوکس

به‌طورکلی در طراحی سرویس بهداشتی لوکس و جدید دیزاین تک‌رنگ و رنگ‌های گرم جایگاه ویژه‌ای داشته و زیاد به چشم می‌خورد. در واقع تک‌رنگ‌بودن یک فضا باعث نظم بیشتر می‌شود و به همین خاطر طرف‌داران بیشتری دارد. در دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک 2023 نهایت دو رنگ که تونالیته بسیار نزدیک به هم دارند دیده می‌شود؛ اما در فضاهای بزرگ‌تر از چند رنگ که آن‌ها نیز به هم نزدیک باشند استفاده می‌کنند.

4. استفاده از دوش ‌های دیجیتال یا توکار در طراحی سرویس بهداشتی لوکس

همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر برندهای حرفه‌ای تولیدکننده شیرآلات و دوش توکار محصولات دیجیتال خود را روانه بازار می‌کنند. در واقع این نوع شیرآلات بسیار مجلل، خاص و منحصربه‌فرد هستند و قادر به تغییر ظاهر حمام شما به‌صورت کلی هستند. درصورتی‌که هزینه برای شما به‌عنوان یک محدودیت محسوب نمی‌شود می‌توانید از دوش‌های دیجیتال برای دکوراسیون سرویس بهداشتی خود استفاده نمایید.

5. نورپردازی مناسب دکوراسیون سرویس بهداشتی

با وجود این که معمولاً طراحی نورپردازی برای دکوراسیون سرویس بهداشتی جز آخرین گزینه‌های طراحی سرویس بهداشتی لوکس است؛ اما بهتر است که همان ابتدای کار یک نورپردازی مناسب برای طراحی داخلی سرویس بهداشتی مسکونی در نظر بگیرید؛ زیرا که آیتم‌های نوری در دکوراسیون سرویس‌بهداشتی به‌اندازه لوله‌کشی این فضا مهم هستند.

از طرفی درصورتی‌که همان ابتدای کار سیستم نورپردازی طراحی نشود برای ایجاد آن باید دیوار یا زمین سرویس بهداشتی را تخریب نمایید و هزینه زیادی برای حل این مسئله متحمل شوید. در واقع هر چه میزان نور در یک سرویس بهداشتی بیش‌تر باشد سرویس دلبازتر به نظر می‌رسد.

توجه به کوچک‌ترین جزئیات

6. توجه به کوچک‌ترین جزئیات

گاهی استفاده از جزئیات بسیار کوچک می‌تواند تأثیر بسیار بزرگی بر ظاهر دکوراسیون سرویس بهداشتی شما بگذاردِ برای مثال در طراحی داخلی مسکونی استفاده از حوله‌های رنگی با طرح‌های منحصربه‌فرد می‌تواند ظاهر حمام شما را به‌صورت کامل تحت‌تأثیر قرار دهد. سعی کنید در طراحی سرویس بهداشتی لوکس از جزئیات کوچک غافل نشوید.

شما حتی می‌توانید در انتخاب سبد حوله یا ظروف شیشه‌ای مخصوص لوسیون‌های مختلف دقت کافی را به خرج دهید و آن‌ها را بر اساس دکوراسیون داخلی حمام خود انتخاب نمایید. در حقیقت با انجام این کار هم به فکر کاربرد و هم زیبایی اکسسوری حمام خودتان هستید. گاهی یک کوزه کوچک، یک گلدان زیبا و یا حتی چند شاخه گل ساده می‌توانند تغییرات بزرگی را در دکوراسیون سرویس بهداشتی شما ایجاد کنند.

7. انتخاب شیرآلات لوکس برای شیک ‌ترین مدل سرویس بهداشتی

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در دکوراسیون سرویس بهداشتی  شیرآلات آن است. می‌توانید تنها با تعویض شیرآلات توکار خود و خرید شیرآلاتی مدرن، ظاهر سرویس بهداشتی خود را به‌صورت کلی تغییر دهید. از طرفی بهتر است کاربرد شیرآلات را نیز در نظر داشته باشید و آن را بر اساس سایر المان‌های طراحی سرویس بهداشتی لوکس انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که این کار نسبت به بازسازی کلی حمام بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است و تأثیر بسیار زیادی دارد.

8. تغییر کابینت روشویی در طراحی سرویس بهداشتی لوکس و مدرن

قراردادن کابینت زیر روشویی علاوه بر زیبایی به شما این امکان را می‌دهد تا لوازم موردنیاز خود را در آن قرار دهیدِ برای مثال با قراردادن چند حوله تمیز، صابون و شامپو، دیگر نیازی نیست برای دسترسی به این موارد از حمام خارج شوید. درعین‌حال باید گفت که کابینت‌های بسیار زیبایی در بازار وجود دارند که می‌توانند تأثیر به‌سزایی بر دکوراسیون سرویس بهداشتی شما بگذارند.

استفاده از توالت فرنگی به جای توالت ایرانی

9. استفاده از توالت فرنگی به جای توالت ایرانی

همان‌طور که می‌دانید در سرویس‌های بهداشتی با سبک دکوراسیون مدرن توالت‌های فرنگی جای توالت‌های ایرانی را گرفته‌اند. حتی در خیلی از سرویس‌های بهداشتی جدید استفاده از توالت‌فرنگی معمولی هم خیلی رایج نیست و به‌جای آن با انتخاب یک وال هنگ مناسب و مدرن می‌توانید تغییر بسیار مهمی در دکوراسیون سرویس بهداشتی و سبک زندگی و سلامت خودتان ایجاد نمایید.

10. از انواع اکسسوری در دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی غافل نشوید

از دیگر طراحی‌های جدید سال 2023 برای طراحی سرویس بهداشتی لوکس به کار بردن انواع اکسسوری‌ها است. اکسسوری در طراحی دکوراسیون داخلی نقش پررنگی دارد و تاثیر مثبتی بر زیبایی فضای داخلی دارد. در واقع شما می‌توانید باتوجه‌به دیزاین سرویس بهداشتی‌تان از نوع مدرن یا کلاسیک اکسسوری‌ها استفاده نمایید. این لوازم علاوه‌بر زیبایی دکوراسیون حمام و طراحی سرویس بهداشتی لوکس کاربرد زیادی در چنین فضاها نیز دارند.

11. انتخاب کاشی و سرامیک برای طراحی داخلی دستشویی

یکی دیگر از مواردی که در بازسازی ساختمان و طراحی داخلی دکوراسیون سرویس بهداشتی تأثیرگذار است نوع کاشی و سرامیک است. در حقیقت باید گفت که کاشی و سرامیک می‌تواند جذابیت بیشتری در طراحی سرویس بهداشتی لوکس ایجاد نماید. همان‌طور که می‌دانید امروزه کاشی‌ها طرح‌های متنوعی دارند و با رنگ و نشان‌های مختلف قابلیت ایجاد فضای آرامش‌بخش، لوکس، لاکچری و قدیمی و سنتی را دارند. البته این را در نظر داشته باشید که نوع سرامیک و کاشی می‌تواند سبب افزایش یا کاهش هزینه شود.

کفپوش و دیوارپوش در دکوراسیون سرویس بهداشتی لوکس

12. کفپوش و دیوارپوش در دکوراسیون سرویس بهداشتی لوکس

کفپوش و دیوارپوش از مهم‌ترین المان‌های یک سرویس بهداشتی مدرن محسوب می‌شوند و باید برای آن‌ها از بهترین متریال استفاده کنید. استفاده از سرامیک بهترین انتخاب برای کف  سرویس بهداشتی است؛ زیرا هم دوام خوبی دارد و هم بسیار درخشان و زیبا است. توجه داشته باشید که حتماً لازم نیست تمام دیوارپوش‌ها برای طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی کاشی باشند.

در واقع استفاده از ترکیب سنگ و چوب در طراحی سرویس بهداشتی لوکس امروزه بسیار زیبا و کاربردی است. همچنین با ترکیب کاشی‌های مختلف با سایزهای متنوع در طراحی سرویس بهداشتی خود می‌توانید تنوع ایجاد کنید. برای جلب‌توجه به دکوراسیون سرویس‌بهداشتی بدون زیاده‌روی سعی کنید سایزهای مختلف کاشی را با هم ترکیب نمایید. به‌عنوان یک قاعده کلی سعی کنید 2 الی 3 سایز را با هم ترکیب کنید. همچنین از سایزهای بزرگ برای کفپوش و از سایزهای کوچک برای دیوارپوش استفاده کنید. کوچک‌ترین سایز کاشی را بر روی دیوار و در جایی که می‌خواهید مرکز توجه باشد به‌کار ببرید.

جمع‌بندی

باتوجه‌به مطالب بیان شده می‌توان گفت طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی باتوجه‌به نوع آن متفاوت است. در واقع طراحی داخلی سرویس بهداشتی مسکونی اهمیت زیادی دارد و علاوه بر افزایش کارایی باعث افزایش زیبایی آن نیز می‎شود. همچنین باید گفت اولین معیاری که تعیین‌کننده نوع طراحی داخلی حمام و سرویس بهداشتی است میزان فضا و ابعاد آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu