دکوراسیون سبک گلم glam چیست؟

دکوراسیون سبک گلم از انواع دیزاین‌های لاکچری و شیک است و درصورتی‌که مایل هستید فضای منزل‌تان پر زرق‌وبرق به نظر آید، بهتر است از سبک glam در دکوراسیون داخلی منزلتان استفاده نمایید. این سبک از انواع دیزاین‌هایی است که از زمان‌های گذشته تا به امروز موردتوجه کشورهای غربی بوده است. مزیت سبک گلم در طراحی داخلی این است که در عین سادگی و زیبایی به‌خوبی فضایی لاکچری در منزل را برای دیگران به نمایش می‌گذارد. برای کسب اطلاعات بیشتر دراین‌خصوص می‌توانید مقاله آموزشی مراحل و روند طراحی داخلی را مطالعه نمایید.

دکوراسیون سبک گلم

معرفی سبک گلم

تنوع بسیار زیادی در رنگ‌ها، المان‌ها و وسایل تزیینی و نحوه چیدمان وسایل تزیینی در دنیای دکوراسیون وجود دارد و دقیقاً بر همین اساس است که سبک‌های دکوراسیون تعریف می‌شوند. یکی از نمونه‌های پرطرف‌دار و محبوب که از گذشته تا امروز مخصوصاً در کشورهای غربی موردتوجه بسیار قرار گرفته است، دکوراسیون سبک گلم است. در سبک glam در دکوراسیون داخلی تلاش می‌شود تا در عین حفظ سادگی و زیبایی به‌خوبی زرق‌وبرق و لوکس و لاکچری بودن در فضای داخلی جلوه کند و نام آن نیز از کلمه Glamorous در زبان انگلیسی گرفته شده است.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این سبک می‌توان به استفاده از رنگ‌های طلایی و نقره‌ای اشاره کرد. همچنین در این سبک از فلزات طلایی، نقره‌ای، رنگ‌های خنثی مثل سیاه‌وسفید در کنار صورتی و خاکستری یا دیگر رنگ‌های مد و موردتوجه در زمان موردنظر استفاده می‌شود.

سبک glam در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون سبک گلم از انواع دیزاین‌هایی است که موردتوجه کشورهای غربی بوده است. در سبک glam در دکوراسیون داخلی تلاش می‌شود تا در عین حفظ سادگی و زیبایی، به‌خوبی لاکچری بودن فضای داخلی منزل برای دیگران به نمایش گذاشته شود. استفاده از عناصر  و المان‌های کاربردی در دکوراسیون سبک گلم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. یکی از اصلی‌ترین عناصر که در سالن‌های پذیرایی به این سبک مورداستفاده قرار می‌گیرد میز بار طلایی و برنجی است. همچنین پاف و مبل شزلون به دلیل زرق‌وبرق خاصی که به فضای منزل می‌بخشند، نیز یکی دیگر از عناصری هستند که در این سبک مورداستفاده قرار می‌گیرند.

علاوه بر این مبلمان می‌توان از سایر مدل‌های مبلمان در فضای داخلی منزل با دکوراسیون سبک گلم استفاده نمود. به‌طورکلی می‌توان گفت مبلمانی باید در این دکوراسیون مورداستفاده قرار گیرند که دارای پایه‌های نقره‌ای یا طلایی باشد و روکش آن‌ نیز جلوه خوبی داشته باشد.

دکوراسیون سبک گلم مناسب چه افرادی است؟

دکوراسیون سبک گلم مناسب چه افرادی است؟

برای این که از حضور در یک فضا به‌قدر کافی لذت ببرید، قبل از هر کاری بهتر است سبک مناسب باشخصیت خود را بشناسید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله آموزشی 5 تکنیک ایجاد ریتم در طراحی داخلی را مطالعه نماید. برای این که طرف‌دار دکوراسیون سبک گلم باشید، لازم است خصوصیات زیر را  داشته باشید:

  • عاشق فیلم‌های سیاه‌وسفید باشید
  • مرمر متریال موردعلاقه شما باشد
  • هر قسمتی از منزل باید دارای لوستر باشد، حتی اتاق لاندری (لباسشویی)
  • مبل چسترفیلد برای شما بهترین گزینه باشد
  • مخمل پوش باشید
  • چشم‌های ریزبینی داشته باشید
  • جلوه‌گر باشید

دکوراسیون سبک گلم (glam)؛ رنگ ها

رنگ‌ها در دکوراسیون سبک گلم اصولاً ساده انتخاب می‌شوند؛ ولی طرح‌ها باید خاص و شیک باشند. رنگ‌هایی مانند سفید، کرم، خاکستری، مشکی، طلایی و نقره‌ای در این سبک کاربرد بسیاری دارند. در این سبک می‌توان از یک مبلمان با رنگ و طرح شاخص استفاده نمود تا توجهات به سمت آن معطوف شود. طرح‌های هندسی مثل الماس و زیگزاگ در سبک glam در دکوراسیون داخلی بسیار پرطرف‌دار هستند. درصورتی‌که دوست ندارید از طرح‌های روی دیوار استفاده نمایید، می‌توانید این کار را با استفاده کوسن‌ها یا پوست مصنوعی بدن حیوانات انجام دهید.

دکوراسیون سبک گلم (glam)؛ رنگ ها

نورپردازی در سبک گلم

استفاده از نور طبیعی تاحدامکان موجب ایجاد فضایی زیبا می‌شود. نورپردازی در دکوراسیون سبک گلم که به سبک دارای زرق‌وبرق معروف است، بسیار جالب است. طراحان سبک glam در دکوراسیون داخلی تا حد ممکن از لوستر و دیوارکوب استفاده می‌کنند. این در حالی است که درخشندگی وسایل استفاده شده در این سبک موجب می‌شود نور فضا چندبرابر شود. درصورتی‌که در مورد این سبک چیزی موجب جلب‌توجه شما نشود، قطعاً نورپردازی این وظیفه را انجام خواهد داد.

مبلمان مورداستفاده در سبک glam

هرچند در سبک‌های مدرن بیشتر به سراغ مبل‌های ساده می‌رویم که با وجود شیک و ساده‌بودن، فاقد اضافات مثل دسته‌های پهن و… باشند؛ اما در دکوراسیون سبک گلم مبلمانی در اولویت هستند که با داشتن دکمه، خطوط دوخت برجسته، دوخت‌های چهارخانه و… ظرافت تولید بیشتری داشته باشند و دارای دسته‌های رولی و یا دسته‌هایی همراه با یک اکسسوری و… باشند. رنگ انتخابی برای مبلمان این سبک می‌تواند موجب جلب‌توجه شود. پارچه‌های جنس مخمل دارای بیشترین میزان تقاضا در بین پارچه‌های مبلی از سوی طرف‌داران سبک glam  در دکوراسیون داخلی هستند.

این موضوع باز هم‌نشان از پر زرق‌وبرق بودن فضای مورد انتظار در سبک گلم است. مبل‌هایی از نوع چسترفیلد و یا مشابه می‌توانند گزینه مناسبی برای این سبک باشند که نیاز است با کوسن‌های نرم و معمولاً از جنس پولیش و… همراه شوند. میر جلو مبلی این سبک از ترکیب فلز و شیشه است که اصولاً رنگ پایه‌های فلز هم در طیف رنگی طلایی و نقره‌ای انتخاب می‌شود.

مبلمان مورداستفاده در سبک glam

سبک glam در دکوراسیون داخلی؛ المان و اکسسوری فرش و کفپوش

در طراحی دکوراسیون سبک گلم می‌توان از چینش فرش‌های رنگی در کنار مبلمان و پرده‌های زیبا استفاده نمود و موجب خلق جوی فوق‌العاده لوکس و زیبا شد. در سبک glam در دکوراسیون داخلی انتخاب فرش و کف‌پوش بسیار هنرمندانه، دقیق و حساس است. فرش‌های استفاده شده در این سبک اصولاً باید متناسب با دکوراسیون فضا باشند. معمولاً فرش‌های شرقی دارای طرف‌داران بسیاری در کشورهای غربی هستند.

انواع سبک گلم در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون سبک گلم بیشتر با تزیینات سرکار دارد؛ ازاین‌جهت می‌تواند با اصول سبک‌های دیگر تلفیق شده و موجب خلق سبک ‌متفاوتی شود. انواع سبک‌های مورداستفاده در سطح دنیا که شاخه‌هایی از این سبک محسوب می‌شوند به شرح زیر هستند:

1. سبک گلم مدرن

در سبک گلم مدرن اصولاً از خطوط و اشکال هندسی ساده ولی مدرن استفاده می‌کنند. متریال‌های براق با پایه‌های فلزی مخروطی شکل انتخابی عالی برای این نوع از سبک گلم هستند. المان‌های معروف اواسط قرن بیستم در سبک گلم مدرن دارای کارایی بسیار هستند.

انواع سبک گلم در دکوراسیون داخلی

2. سبک گلم ساحلی

سبک گلم ساحلی معمولاً برای طراحی داخلی ویلا در نزدیک دریا گزینه مناسبی است. سبک ساحلی با تزیینات پر زرق‌وبرق و لوکس سبک گلم ترکیب می‌شود. ظروف یا قاب‌های فلزی به رنگ نقره‌ای و طلایی موجب خلق دیزاین جذابی در فضای ویلا می‌شود که خیره‌کننده است. در سبک ساحلی اصولاً تنالیته‌های رنگ کرمی روشن و آبی بسیار پر کاربرد هستند.

3. سبک گلم معاصر

سبک معاصر اصولا حس حال اکنون را بدون پایبندی به سبکی خاص به نمایش می‌گذارد. در این سبک می‌توان ویژگی‌ها و خصوصیاتی که در آن دوره مد روز است را مشاهده نمود. در صورتی که این ویژگی را با خصوصیات دکوراسیون سبک گلم ترکیب نمایید، فضایی منحصربه‌فرد، فوق‌العاده لوکس و امروزی را ایجاد می‌کنید.

4. دکوراسیون سبک گلم؛ سبک هالیوودی

سبک هالیوودی  به سال ۱۹۳۰ مربوط می‌شود. در این سبک برخی از خصوصیات سبک ویکتوریا مثل مبلمان مخمل و عتیقه‌جات استفاده می‌شود و مناسب برای افرادی است که به لوکس گرایی و تفریح علاقه‌مند هستند. پرکاربردترین رنگ‌ها در این سبک تا به امروز شامل رنگ‌های قرمز، بنفش و فیروزه‌ای بوده است.

دکوراسیون سبک گلم؛ سبک هالیوودی

جمع‌بندی

در حال حاضر سبک‌های مختلف بسیاری وجود دارد که هر یک دارای ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردی هستند. دکوراسیون سبک گلم یکی از دیزاین‌های جذاب و متفاوت خانه‌های لوکس و لاکچری است که به‌تازگی اغلب طراحان از این سبک استفاده می‌کنند. سبک glam در دکوراسیون داخلی ترکیبی از لوکس‌ترین و درخشان‌ترین لوازم دکوراسیون منزل است. مزیت سبک گلم در طراحی داخلی این است که موجب خلق فضایی شیک و بسیار مجلل خواهد شد؛ اما برای اجرای این سبک نیاز به طراحان حرفه‌ای است تا به شیوه‌ای هنرمندانه و درست در فضای موردنظر شما این سبک را به اجرا در آورند.

جهت به‌کاربردن و استفاده از المان‌های سبک گلم و اجرای آن در فضای موردنظرتان می‌توانید از گروه معماری آرت دیزاین کمک بگیرید. گروه معماری آرت دیزین با مدیریت حسام سلیمانی سال‌هاست با افتخار در زمینه طراحی داخلی پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری مشغول فعالیت است. این گروه با تخصص و حساسیت بالا اقدام به طراحی و تولید انواع وسایل، کابینت و مبلمان کرده است. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

مزیت سبک گلم در طراحی دکوراسیون داخلی چیست؟

مزیت سبک گلم در طراحی داخلی این است که در عین سادگی و زیبایی به‌خوبی فضایی لاکچری در منزل را برای دیگران به نمایش می‌گذارد.

مبلمان مورد علاقه طرفداران سبک گلم چگونه است؟

در دکوراسیون سبک گلم مبلمانی در اولویت هستند که با داشتن دکمه، خطوط دوخت برجسته، دوخت‌های چهارخانه و… ظرافت تولید بیشتری داشته باشند و دارای دسته‌های رولی و یا دسته‌هایی همراه با یک اکسسوری و… باشند.

در سبک گلم از چه رنگ‎‌هایی بیشتر استفاده می‌شود؟

رنگ‌هایی مانند سفید، کرم، خاکستری، مشکی، طلایی و نقره‌ای در این سبک کاربرد بسیاری دارند.

جایگاه نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک گلم کجا است؟

طراحان سبک glam در دکوراسیون داخلی تا حد ممکن از لوستر و دیوارکوب استفاده می‌کنند. این در حالی است که درخشندگی وسایل استفاده شده در این سبک موجب می‌شود نور فضا چندبرابر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu