دکوراسیون داخلی مغازه لوازم خانگی

مطمئناً دکوراسیون داخلی مغازه لوازم خانگی با دکوراسیون یک مغازه پوشاک و یا مطب پزشک کاملاً متفاوت است. همان گونه که نوع مشتری، نوع جنس و نیاز موردنظر هم در هریک از این‌ها متفاوت است. باتوجه‌به این موارد انواع سبک‌ ها در طراحی مغازه لوازم خانگی قابل استفاده هستند. این موضوع را همیشه در نظر داشته باشید که نورپردازی مناسب محیط و چیدمان دکور مغازه و همچنین نوع سلیقه مشتریان شما از مهم‌ترین نکاتی هستند که باید به آن اهمیت بسیاری داده شود.

افراد باتوجه‌به نوع فعالیت در هر صنفی که هستند و همچنین بر اساس نوع محصولاتی که به مشتری ارائه می‌کنند، اقدام به طراحی داخلی دکوراسیون و چیدمان ویترین مغازه و یا فروشگاه خود می‌کنند. موارد زیادی هستند که در طراحی مغازه لوازم‌خانگی باید به آن توجه شود تا بتوان سبک مناسب طراحی داخلی فروشگاه لوازم‌ خانگی را به اجرا درآورد.

دکوراسیون داخلی مغازه لوازم خانگی

طراحی داخلی فروشگاه لوازم خانگی

در فضای داخلی فروشگاه لوازم خانگی اجناس در انواع مدل‌های متنوع و حجم نسبتاً بزرگی موجود هستند. ازاین‌جهت مناسب است شما لوازم را به‌گونه‌ای در فضای داخلی مغازه بچینید که دکوراسیون داخلی مغازه لوازم خانگی منظم و متفاوت‌تر به نظر آید. لوازم در فضای انواع سبک ‌ها در طراحی مغازه لوازم خانگی باید به شکلی چیده شوند که مشتری در نگاه اول قادر باشد همه اجناس را مشاهده نماید. همچنین مناسب‌تر است اجناس بزرگ مثل یخچال، گاز و … را در انتهای مغازه بچینید و اجناس کوچک‌تر را در ابتدای مغازه و روی قفسه‌ها قرار دهید.

به این موضوع توجه داشته باشید که می‌توانید ابتدای مغازه را قفسه‌بندی کنید و سپس اجناسی کوچک مانند آبمیوه‌گیری، همزن، مخلوط‌کن و لوازم دکوری و … را روی قفسه‌ها قرار دهید. توجه به این نکته بسیار مهم است که در همه انواع سبک ‌ها در طراحی مغازه لوازم‌ خانگی بهتر است اجناسی که از نظر رنگ و طرح با یکدیگر مطابقت دارند را در کنار یکدیگر بچینید تا فضای قفسه‌ها منظم‌تر به نظر برسند. انتخاب رنگ‌بندی مناسب برای سقف، دیوارها و کف مغازه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

در دکوراسیون داخلی مغازه لوازم خانگی همچنین ویترین مغازه باید به‌گونه‌ای خاص طراحی شود که موجب جذب مشتریان بیشتری برای مغازه شما شود. استفاده‌کردن از رنگ‌های خنثی و روشن برای طراحی مغازه لوازم خانگی موجب می‌شود تا فضای داخلی مغازه روشن‌تر و دلبازتر به نظر آید. درحالت کلی رعایت اصول طراحی داخلی تاثیر زیادی در بهترشدن فضای داخلی مغازه لوازم خانگی خواهد داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر دراین‌خصوص می‌توانید مقاله آموزشی مراحل و روند طراحی داخلی را مطالعه نمایید.

زیباترین دکوراسیون فروشگاه لوازم خانگی  

زیباترین دکوراسیون فروشگاه لوازم خانگی  

برای داشتن مناسب‌ترین و زیباترین دکوراسیون داخلی مغازه لوازم خانگی در ابتدا باید از طرح مناسب استفاده نمایید. یک طرح مناسب بر پایه اندازه‌های محیط و نیاز کارفرما اجرا می‌شود. متراژ مغازه شما جهت داشتن یک دکور مناسب و اصولی می‌تواند هر اندازه‌ای باشد؛ اما برای این که بتوانید اجناس مختلفی مانند اجاق‌گاز، یخچال، ماشین ظرف‌شوی، ماشین لباسشویی، جاروبرقی و … را در دید عموم به نمایش بگذارید باید از یک فضای حداقلی کمتر نباشد تا از فرم کلی آن خارج نشود. 30 مترمربع حداقل متراژی است که برای فروشگاه لوازم خانگی لازم است.

درصورتی‌که این فضا به شکل مستطیل باشد طراح می‌تواند مانور بیشتری روی فضاسازی و طراحی دکوراسیون انجام دهد. قبل از شروع مرحله طراحی انواع سبک‌ ها در طراحی مغازه لوازم خانگی حتماً لیست کاملی از محصولاتی را که تمایل دارید در معرض دید مشتریان باشد ارائه نمایید. چون که اندازه هر محصول و نحوه چیدمان آن‌ها کاملاً متفاوت است و همیشه این موضوع یکی از چالش‌های اصلی طراحان دکوراسیون بوده است. در طراحی دکوراسیون داخلی مغازه لوازم خانگی تمام محصولات باید به نحوی چیده شوند که مشتریان به طور کامل به آن‌ها اشراف داشته باشند و همچنین مزاحم رفت‌وآمد مشتریان نباشند.

همچنین باید بر قاعده نظمی قابل‌قبول و دارای چیدمانی هندسی شکل باشند. در این صورت است که مشتریان به‌راحتی می‌توانند از محصولات دیدن کنند و جهت خرید هر محصول خاص بدون هیچ‌گونه مشکلی از شما مشاوره گرفته و انتخابی درست داشته باشند.

اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی مغازه لوازم خانگی

اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی مغازه لوازم خانگی

دکوراسیون داخلی مغازه لوازم خانگی هرچه جدیدتر و جذاب‌تر باشد قطعاً موجب جذب مشتریان بسیاری هم خواهد شد که ممکن است به‌عنوان مشتری ثابت باقی بمانند؛ به همین دلیل دکوراسیون فروشگاه لوازم خانگی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. صاحب هر مغازه‌ای باید مجموعه اقداماتی برای دکوراسیون مغازه لوازم خانگی خود انجام دهد. همچنین تغییر دکوراسیون داخلی مغازه لوازم خانگی و اجرای انواع سبک‌ ها در طراحی مغازه لوازم خانگی باعث می‌شود تا فضای جدید با ایده‌های نوین و خلاقیت طراح، کاملاً اصولی طراحی شده و به اجرا درآورده شوند.

با این کار می‌توان یک فضای خیره‌کننده و مدرن طراحی نمود که هم نزد کارکنان و هم نزد مشتریان بسیار جذاب باشد. سبک مناسب طراحی داخلی فروشگاه لوازم خانگی باعث می‌شود تا المان‌های جدید و لوکس جایگزین المان‌های قدیمی و بی‌کیفیت شوند و با این کار زیبایی دکوراسیون فروشگاه لوازم‌خانگی افزایش پیدا می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله آموزشی 5 تکنیک ایجاد ریتم در طراحی داخلی را مطالعه نمایید.

نحوه چیدمان دکوراسیون داخلی لوازم خانگی

چیدمان دکوراسیون داخلی مغازه لوازم خانگی از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید به شکل اصولی این کار انجام شود تا این تغییر دکوراسیون لوازم خانگی بیشتر به چشم آید. در زمان چیدمان المان‌های دکوراسیون داخلی با تجهیزات و وسایل مختلفی مواجه خواهید شد که برخی از آن‌ها حجیم‌تر هستند و یا برخی از آن‌ها دارای رنگ‌های مختلفی هستند. به همین دلیل باید مهارت و تجربه کافی برای این کار را داشته باشید تا قادر به بهترین طراحی و چیدمان باشید. درصورتی‌که مغازه‌ای که در اختیار شماست فضای محدودی ندارد می‌توانید اقدام به طراحی جزیره‌ای نمایید.

به این شکل که دورتادور فضا را با قفسه و شلف‌های مدرن طراحی نمایید و وسط مغازه را به شکل جزیره‌ای بچینید. در دکوراسیون داخلی مغازه لوازم خانگی برای طراحی جزیره می‌توانید وسایل بزرگ‌تر را دورتادور مغازه بچینید و وسایل کوچک‌تر را در وسط مغازه قرار دهید. سعی نمایید تا ورودی مغازه را به‌صورت خلاقانه و انحصاری چیدمان نمایید. یعنی یک طراحی و چیدمان کاملاً منحصربه‌فرد و تک را به اجرا درآورید. به‌نحوی‌که مشتری این طراحی خلاقانه و منحصربه‌فرد را در فروشگاه‌های لوازم خانگی دیگر ندیده باشند و برایشان تازگی داشته باشد.

دکوراسیون داخلی مغازه لوازم خانگی؛ رنگ‌ بندی در فروشگاه

دکوراسیون داخلی مغازه لوازم خانگی؛ رنگ‌ بندی در فروشگاه

انتخاب رنگ مناسب برای انواع سبک‌ ها در طراحی مغازه لوازم خانگی از اهمیت زیادی برخوردار است. ویترین و فضای داخلی مغازه باید به نحوی طراحی شود که موجب جلب مشتریان بیشتری شود. انتخاب رنگ برای دیزاین و دکوراسیون داخلی مغازه لوازم خانگی باتوجه‌به عوامل مختلفی مانند متراژ، اندازه، سبک انتخابی و … انجام می‌شود. به‌صورت کلی استفاده از رنگ‌های خنثی و روشن در دیزاین فروشگاه موجب می‌شود که فضای فروشگاه روشن‌تر و دلبازتر به نظر برسد. رنگ سفید، آبی، خاکستری و… از پرکاربردترین رنگ‌ها برای دیزاین فروشگاه لوازم خانگی هستند.

توجه به این نکته مهم است که درصورتی‌که فضای فروشگاه شما کوچک است بهتر است که از رنگ‌های روشن برای دکوراسیون داخلی مغازه لوازم خانگی استفاده نمایید. رنگ‌های روشن مثل رنگ سفید به‌خاطر خطای دیدی که ایجاد می‌کنند موجب می‌شوند که فضای فروشگاه بزرگ‌تر و دلبازتر از آنچه که هست به نظر برسد.

نورپردازی انواع سبک ها در طراحی مغازه لوازم خانگی

نورپردازی اصولی و درست و بازی با نور و سایه موجب می‌شود که فضای فروشگاه بسیار جذاب‌تر و زیباتر از آنچه هست، شود. نورپردازی در دکوراسیون داخلی مغازه لوازم خانگی باید به نحوی طراحی و اجرا شود که فضای فروشگاه روشن و دلباز به نظر رسد. جهت طراحی و اجرای نورپردازی در فروشگاه‌ها می‌توانید از نورهای خطی و مرکزی در سقف و دیوار استفاده نمایید. به‌صورت کلی نورپردازی متناسب با متراژ و اندازه فروشگاه انجام می‌گیرد.

نورهای مرکزی وظیفه روشنایی کل فضا را در نورپردازی فروشگاه‌ها عهده‌دار هستند؛ برای مثال شما می‌توانید در وسط سقف با ایجادکردن فاصله‌های مشخصی نورهای مرکزی را نصب نمایید و یا از نورهای سفید مهتابی که چشم را اذیت نمی‌کنند هم به‌عنوان بخش نور مرکزی استفاده نمایید. همچنین می‌توانید برای نورپردازی ویترین از نورهایی استفاده نمایید که تغییر زاویه تابش آن‌ها به‌صورت دلخواه ممکن باشد. این نمونه نورپردازی یکی از بهترین و مناسب‌ترین گزینه‌ها جهت نورپردازی بخش ویترین است.

جمع‌بندی

طراحی درست و اصولی دکوراسیون داخلی مغازه لوازم خانگی می‌تواند در میزان فروش تأثیر چشمگیری داشته باشد. به‌صورت کلی ایجاد یک فضای به‌روز و زیبا می‌تواند جایگاه فروشگاه شما را در دنیای رقابت و فروش بالا ببرد. طراحی در انواع سبک‌ ها در طراحی مغازه لوازم خانگی باید مطابق با اصول و قواعد مشخصی انجام گیرد. برخلاف تصور عده‌ای از افراد دکوراسیون مغازه لوازم خانگی فقط به چیدمان وسایل موجود محدود نمی‌شود؛ بلکه باید مثل طراحی داخلی مطب، خانه، ویلا، صرافی و… مطابق با اصول و قواعد مختص به خود صورت گیرد.

نکته‌ای که در سبک مناسب طراحی داخلی فروشگاه لوازم خانگی باید به آن توجه داشته باشید این است که فضای داخلی فروشگاه باید به نحوی طراحی شود که زمانی که افراد وارد فروشگاه می‌شوند احساس راحتی و آرامش داشته باشند. این کار موجب می‌شود که افراد با آرامش بیشتری و در زمان طولانی‌تری در فروشگاه حضور داشته باشند و بتوانند در آرامش کامل محصولات و اجناس موردنیاز خود را انتخاب نمایند.

 این نکات را می‌توانید با مشاوره گرفتن از طراحان زبده و مشاوران شرکت‌های طراحی دکوراسیون داخلی به اجرا در آورید. گروه معماری آرت دیزین با مدیریت حسام سلیمانی سال‌هاست با افتخار در زمینه طراحی داخلی پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری مشغول فعالیت است. این گروه با تخصص و حساسیت بالا اقدام به طراحی و تولید انواع وسایل، کابینت و مبلمان کرده است. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

ویترین مغازه فروش لوازم خانگی باید به چه صورت باشد؟

در دکوراسیون داخلی مغازه لوازم خانگی ویترین مغازه باید به‌گونه‌ای خاص طراحی شود که موجب جذب مشتریان بیشتری برای مغازه شما شود. استفاده‌کردن از رنگ‌های خنثی و روشن برای طراحی مغازه لوازم خانگی موجب می‌شود تا فضای داخلی مغازه روشن‌تر و دلبازتر به نظر آید.

نورپردازی مناسب برای مغازه فروش لوازم خانگی چگونه است؟

جهت طراحی و اجرای نورپردازی در فروشگاه‌ها می‌توانید از نورهای خطی و مرکزی در سقف و دیوار استفاده نمایید. به‌صورت کلی نورپردازی متناسب با متراژ و اندازه فروشگاه انجام می‌گیرد.

ایده مناسب برای ورودی مغازه چیست؟

سعی نمایید تا ورودی مغازه را به‌صورت خلاقانه و انحصاری چیدمان نمایید. یعنی یک طراحی و چیدمان کاملاً منحصربه‌فرد و تک را به اجرا درآورید. به‌نحوی‌که مشتری این طراحی خلاقانه و منحصربه‌فرد را در فروشگاه‌های لوازم خانگی دیگر ندیده باشند و برایشان تازگی داشته باشد.

چیدمان وسایل در مغازه فروش لوازم خانگی بهتر است چگونه باشد؟

در دکوراسیون داخلی مغازه لوازم خانگی برای طراحی جزیره می‌توانید وسایل بزرگ‌تر را دورتادور مغازه بچینید و وسایل کوچک‌تر را در وسط مغازه قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu