معرفی سبک اروپایی؛ ویژگی‌های دکوراسیون داخلی اروپایی

طراحی داخلی یک فضا، یکی از مهم‌ترین مراحل معماری یک ساختمان است. سبک‌های متنوعی در طراحی داخلی برای طراحی داخلی رستوران، طراحی داخلی مسکونی و محیط تجاری وجود دارد. یکی از محبوب‌ترین این سبک‌ها در دنیا، دکوراسیون داخلی اروپایی است. ترجیح بسیاری از مراجعه‌کنندگان برای طراحی مدل‌های مختلف، سبک اروپایی در طراحی داخلی است. زیبایی، راحتی و توجه به جزئیات از دلایل اصلی محبوبیت این سبک است.

قبل از انتخاب سبک طراحی موردعلاقه خود با گروه طراحی آرت دیزین همراه باشید تا شما را با دکوراسیون داخلی اروپایی بیشتر آشنا کنیم، تا در نتیجه بهترین گزینه را انتخاب کنید.

معروف ترین سبک های اروپایی

آشنایی با معروف‌ترین سبک‌های اروپایی

سبک طراحی داخلی اروپایی انواع متنوعی دارد. در طراحی به سبک اروپایی از زمان‌های مختلف و مناطق مختلف اروپا الهام می‌گیرند. در طراحی داخلی، سبک‌های مختلفی وجود دارد که در طول سال‌ها تکامل یافته‌اند. در ادامه به تعدادی از معروف‌ترین سبک‌های اروپایی اشاره می‌کنیم:

1. سبک کلاسیک اروپایی

از دیگر سبک‌های محبوب دکوراسیون داخلی اروپایی، سبک کلاسیک است. سبک اروپایی از طراحی‌های باستانی یونان و روم که از دوره رنسانس و باروک به جامانده‌اند؛ الهام گرفته می‌شود. از جمله ویژگی‌های این سبک می‌توان به استفاده از ستون‌ها و قوس‌های کلاسیک، نمای دلخواه، کنسول‌ها، شیشه‌های منحنی و کارهای چوبی تزئینی اشاره کرد.

2. سبک باروک

این سبک در قرن هفدهم در اروپا شکل گرفت و مشهور به ثروت، جلال و شکوه است. طراحی‌های باروک شامل سقف‌های بلند، کنسول‌های بزرگ، طرح‌های تزئینی پیچیده، کف‌های چوبی با طرح‌های حکاکی و استفاده از جزئیات طلاکوب و مرمرکاری می‌شود.

3. سبک رنسانس

مورد دیگر از انواع دکوراسیون داخلی اروپایی، سبک رنسانس است. این سبک از قرون‌وسطایی به‌عنوان بازگشت به هنر و آرمان‌های یونان و روم در ایتالیا ظهور کرد. در طراحی داخلی رنسانس، از انواع مواد باکیفیت مانند سنگ، مرمر، چوب و پارچه استفاده می‌شود. طرح‌های هندسی پیچیده، نقوش تزئینی و آثار هنری بزرگ در جزئیات قابل‌مشاهده هستند.

سبک مدرن اروپایی

4. سبک مدرن اروپایی

سبک طراحی داخلی اروپایی در قرن بیستم توسط جنبش‌های هنری مدرن ایجاد شده است. طراحی‌های مدرن اروپایی در دکوراسیون داخلی محبوبیت زیادی دارند. سبک مدرن اروپایی معمولاً شامل خطوط ساده و منظم، متریال مدرن مانند فلز و شیشه و رنگ‌های زنده و جزئیات ساده و شیک است.

5. سبک مینیمالیستی

در سال‌های اخیر، این سبک از دکوراسیون داخلی اروپایی بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گرفته است. سبک مینیمالیستی در طراحی داخلی معمولاً شامل استفاده از خطوط ساده و دقیق، رنگ‌های نوتر و کم‌رنگ، فضاهای باز و خالی است. این سبک بر سادگی و کارایی بالا تأکید دارد. استفاده از وسائل و تزئینات در این سبک اروپایی در طراحی داخلی کمتر دیده می‌شود.

این موارد تنها چند مورد از انواع سبک اروپایی در طراحی داخلی هستند. هر یک از این سبک‌ها دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند و از منابع و وقایع مختلفی الهام گرفته‌اند. البته، امروزه بسیاری از طراحان داخلی در کارهای خود تعدادی از انواع سبک طراحی داخلی اروپایی را ترکیب می‌کنند.

ویژگی‌های دکوراسیون داخلی اروپایی

دکوراسیون اروپایی برای طراحی محیط‌های مختلف نظیر طراحی داخلی اداری، صرافی، ویلا و رستوران‌ها کاربرد دارد.

1. ظرافت و شیک‌بودن

سبک اروپایی در طراحی داخلی با تمرکز بر جزئیات ظریف به طراحی شیک و لوکس معروف است. در این سبک استفاده از مواد و متریال باکیفیت، شیک و ساده محبوب و رایج است.

طرح های کلاسیک در دکوراسیون داخلی اروپایی

2. طرح‌های کلاسیک

استفاده از طرح‌ها و الگوهای کلاسیک، همچون روکش‌های پارچه‌ای، پرده‌ها و فرش‌ها در دکوراسیون اروپایی معمول است. از طرح‌های هنری نیز برای ایجاد جلوه‌ای کلاسیک استفاده می‌شوند.

3. رنگ‌های تاریک

رنگ‌های نیمه تیره و پررنگ، مانند طوسی، مارون، نقره‌ای، آبی و سبز در دکوراسیون اروپایی بیشتر استفاده می‌شوند. این رنگ‌ها به فضا جلوه‌ای شیک و گرم می‌بخشند.

4. مبلمان با جزئیات چوبی

استفاده از مبلمان با جزئیات چوبی در سبک اروپایی در طراحی داخلی معمول است. این مبلمان ممکن است با روکش‌های پارچه‌ای لوکس طراحی شده و جزئیاتی خاص در طراحی داشته باشد.

5. کناف و تزئینات سقف

طراحی سقف در دکوراسیون داخلی اروپایی با کناف و تزئینات مختلف همراه با جزئیاتی زیبا و شیک انجام می‌شود. طرح‌های پیچ‌درپیچ، طرح‌های سفارشی و… برای طراحی منحصربه‌فرد سقف استفاده می‌شوند.

6. کف‌پوش و کاشی‌کاری

استفاده از کف‌پوش‌های چوبی با طرح‌های مجلل، کاشی‌کاری متنوع با الگوها و طرح‌های هندسی، سنگ‌های طبیعی و موزاییک در دکوراسیون داخلی اروپایی رایج است. انتخاب طرح مناسب برای پوشش کف در خانه‌های اروپایی، در جلوه‌ای که از خانه نمایش می‌دهد تأثیر زیادی دارد.

کاغذ دیواری در طراحی دکوراسیون اروپایی

7. دیوارپوش و کاغذدیواری

استفاده از دیوارپوش‌های مجلل با طرح‌های کلاسیک و زیبا مانند چوب، سنگ و آجر در دکوراسیون داخلی اروپایی محبوب است. استفاده از کاغذدیواری با الگوهای فراوان و نقوش متنوع نیز در سبک اروپایی در طراحی داخلی رایج است. این المان‌ها به فضاها رنگ و جذابیت می‌بخشند.

8. شومینه

شومینه به‌عنوان یک المان کلاسیک در دکوراسیون داخلی اروپایی نقش مهمی دارد. استفاده از شومینه‌های طراحی شده با سنگ‌های طبیعی، مرمر، چوب یا فلز، به فضای داخلی گرما و صمیمیت می‌بخشد.

9. آینه‌ها

استفاده از آینه‌ها به‌عنوان یک المان دکوراتیو در سبک طراحی داخلی اروپایی بسیار رایج است. آینه‌های بزرگ با قاب‌های چوبی مجلل و طرح‌های دقیق، زیبایی بصری فضا را چندین برابر می‌کنند و نور را به داخل فضا بازتاب می‌کنند.

10. نقاشی و تابلوها

تابلوها و نقاشی‌ها با تم مجسمه‌ای، مناظر طبیعی و طرح‌های تاریخی در دکوراسیون اروپایی محبوب هستند. این المان‌ها جزئیات زیبا و هنری را به فضاها اضافه می‌کنند و استایل کلاسیک و فرهنگی را تقویت می‌کنند.

اتاق پذیرایی به سبک اروپایی در طراحی داخلی

اتاق پذیرایی در دکوراسیون داخلی اروپایی

در طراحی اتاق پذیرایی در دکوراسیون به سبک اروپایی ویژگی‌ها و المان‌هایی که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، استفاده می‌شود. استفاده از مبلمان با طرح‌های کلاسیک و اشکال منحصربه‌فرد در اتاق پذیرایی اروپایی متداول است. همان‌طور که گفتیم بیشتر از مبلمان‌های چوبی با روکش‌های پارچه استفاده می‌شود.

در طراحی اتاق پذیرایی از یک میز مرکزی با طرح‌های چوبی در وسط اتاق پذیرایی استفاده می‌شود. حضور کتابخانه در طراحی اتاق پذیرایی در دکوراسیون به سبک اروپایی بسیار رایج است. معمولاً از کتابخانه‌ای باز با قفسه‌های چوبی و تزئینات زیبا در طراحی اتاق پذیرایی استفاده می‌شود.

عموماً پرده‌هایی که در طراحی و دیزاین داخلی اتاق پذیرایی استفاده می‌شوند، ضخیم، تیره و پررنگ هستند. آینه‌ها نیز در سبک اروپایی در طراحی داخلی جایگاه ویژه‌ای دارند. آینه‌ها با طراحی‌های دکوراتیو و منحصربه‌فرد به فضا جلوه‌ای خاص و زیبا می‌بخشند.

استفاده از فرش و موکت با طرح‌های هندسی، نقوش کلاسیک و رنگ‌های پررنگ در اتاق پذیرایی اروپایی رایج است. این المان‌ها به فضا لطافت و گرما می‌بخشند.

دکوراسیون آشپزخانه به سبک اروپایی

آشپزخانه در دکوراسیون داخلی اروپایی

آشپزخانه‌های به سبک اروپایی به تزئیناتی کلاسیک و شیک معروف هستند. این سبک دکوراسیون بر پایه استفاده از مواد ارزشمند مانند چوب، سنگ و فلزات گران‌قیمت استوار است.

همان‌طور که می‌دانید، کابینت‌ها مهم‌ترین آیتم در آشپزخانه‌ها هستند. استفاده از کابینت‌های چوبی با رنگ‌های پررنگ در آشپزخانه در دکوراسیون داخلی اروپایی رایج است. طراحی این کابینت‌ها با جزئیات تزئینی و با دستگیره‌ها و پایه‌های فلزی یا چوبی زیبا تکمیل می‌شوند. داشتن یک جزیره در کابینت‌های آشپزخانه اروپایی بسیار محبوب است. جزیره علاوه بر زیبایی، کاربرد زیادی نیز دارد.

استفاده از صفحه‌های کابینت سنگی با طرح‌های چشمگیر مانند مرمر و گرانیت در آشپزخانه اروپایی متداول است. این سطح‌ها با ظاهری منحصربه‌فرد و سبکی شیک طراحی می‌شوند. صفحه کابینت، ظاهری لوکس و متفاوت به آشپزخانه می‌بخشد. استفاده از شیرآلات با طرح‌های کلاسیک و دستگیره‌های طرح‌دار و مناسب در جلوه آشپزخانه اروپایی تأثیر زیادی دارد.

زیبایی دکوراسیون داخلی اروپایی

سرویس بهداشتی در دکوراسیون داخلی اروپایی

طراحی سرویس بهداشتی در دکوراسیون به سبک اروپایی نیز به همان تم راحتی، لوکس و زیبایی که در سایر فضاها در این سبک وجود دارد، پایبند است. استفاده از سینک‌ها و ست سرویس بهداشتی زیبا با طرح‌های شیک و لوکس در سرویس بهداشتی اروپایی معمول است. سطح سینک معمولاً از سنگ طبیعی است و با آینه‌های بزرگ و باکس‌های چوبی در کنار آیینه تزئین می‌شود.

طراحی سرویس بهداشتی در طراحی داخلی مسکونی و رستوران‌ها اهمیت زیادی دارد؛ بنابراین برای انتخاب سبک مناسب برای طراحی، حساسیت کافی داشته باشید.

سخن آخر

دکوراسیون داخلی اروپایی با طرح‌های کلاسیک، جزئیات ظریف و الگوهای زیبا شناخته می‌شود. استفاده از رنگ‌های تیره و پررنگ نیز در این سبک مرسوم است. سبک طراحی داخلی اروپایی به‌واسطه زیبایی، راحتی، تنوع در طراحی‌ها و توجه به جزئیات طراحی محبوبیت زیادی دارد. سبک اروپایی در طراحی داخلی انواع متنوعی دارد. برخی از طراحان دکوراسیون داخلی با تلفیق طرح‌ها و مدل‌های متنوع سبک اروپایی، فضایی زیبا، شیک و کاربردی را طراحی می‌کنند.

با اطمینان به گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی می‌توانید فضایی شیک و خاص برای محیط زندگی خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu