7 ایده جذاب دکوراسیون آشپزخانه مدرن

دکوراسیون آشپزخانه مدرن امروزه طرف‌داران بسیار زیادی پیدا کرده است تاحدی‌که حتی بسیاری از خانواده‌هایی که طرف‌دار وسایل سنتی و قدیمی بودند به سمت طراحی مدرن آشپزخانه جذب شدند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دکوراسیون آشپزخانه به سبک مدرن پیچیدگی در عین سادگی ظاهری است. البته انتخاب وسایلی که در عین سادگی زیبایی چشم نوازی داشته باشند شاید کار دشواری باشد؛ اما جذابیت دکوراسیون داخلی آشپزخانه را چندین برابر می کند. در ادامه مطلب از گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی به‌بررسی ایده‌های خاص در طراحی داخلی آشپزخانه می‌پردازیم.

7 ایده جذاب دکوراسیون آشپزخانه مدرن

ویژگی دکوراسیون آشپزخانه مدرن

یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه آشپزخانه است که نیاز به یک طراحی کاربردی و جذاب دارد. امروزه افراد بسیاری به سمت دکوراسیون مدرن رفته‌اند تا با به‌کارگرفتن این سبک، آشپزخانه تکراری و قدیمی را با آشپزخانه مدرن و شیک تعویض کنند که انجام این کار موجب کارایی بیشتر آشپزخانه نیز می‌شود. همان‌طور که می‌دانید دکوراسیون آشپزخانه مدرن بسیار ساده و خلوت است و به همین دلیل رفت‌وآمد در این نوع آشپزخانه‌ها به‌راحتی انجام می‌شود.

در طراحی مدرن آشپزخانه شما هیچ المان و تجهیزات جاگیری در اختیار ندارید؛ بلکه تمام آن چیزی را که نظاره‌گر هستید، با شکیل‌ترین و ساده‌ترین تجهیزات ساخته شده است که در عین سادگی زیبایی بی‌نظیری هم دارد. یکی از ویژگی‌های عالی و بسیار مهم آشپزخانه‌های مدرن در طراحی داخلی مسکونی، روشنایی بسیار خوب این نوع آشپزخانه‌ها است. دکوراسیون آشپزخانه مدرن باید ترکیبی از نور طبیعی و مصنوعی باشد تا روشنایی و نورپردازی بسیار عالی داشته باشد؛ فلذا آشپزخانه‌های سبک مدرن بسیار ساده و دلباز هستند.

طراحی مدرن آشپزخانه شیک

طراحی مدرن آشپزخانه شیک

امروزه سبک مدرن برای داشتن آشپزخانه شیک بهترین و محبوب‌ترین سبک شناخته شده است. افراد بسیاری در هنگام بازسازی ساختمان و طراحی داخلی خانه به سمت سبک مدرن برای آشپزخانه خود می‌روند تا از طریق این دیزاین و طراحی، کاربردی‌ترین و بهترین المان‌ها را در اختیار داشته باشند. درصورتی‌که اقدام به طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن و شیک کنید متوجه این امر می‌شوید که چقدر این سبک جذاب‌تر و کاربردی‌تر است و می‌تواند در افزایش ارزش ملک تأثیر داشته باشد.

طراحی مدرن آشپزخانه بیشتر تابع خلوتی و سادگی است و هدف آن استفاده از المان‌ها و طراحی‌های کاربردی است تا ارزش هزینه‌ای که برای طراحی آشپزخانه مدرن می‌شود کاملاً به چشم آید. در هنگام طراحی آشپزخانه مدرن و شیک حتماً یک نورپردازی زیبا و خاص برای آن در نظر بگیرید تا به‌واسطه آن آشپزخانه مدرن بیشتر به چشم آید. بسیاری از آشپزخانه‌ها پنجره‌های بزرگ دارند و نور طبیعی به داخل می‌تابد؛ ولی یک نورپردازی شیک و اساسی برای هر آشپزخانه‌ای لازم و ضروری است.

ایده‌ های جذاب برای طراحی آشپزخانه به سبک مدرن

ایده‌ های جذاب برای طراحی آشپزخانه به سبک مدرن

برای طراحی آشپزخانه به سبک مدرن در وهله اول لازم است که علایق و ایده‌آل‌های خود را با طراح و سازنده در میان بگذارید تا آن‌ها بتوانند آشپزخانه دلخواه شما را در چارچوب قوانین سبک طراحی داخلی مدرن، طراحی و اجرا نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله آموزشی 5 تکنیک ایجاد ریتم در طراحی داخلی را مطالعه فرمایید. در ادامه ایده‌هایی برای طراحی این سبک آشپزخانه بیان شده است.

1. آسمان مجازی آشپزخانه مدرن

یکی از جذاب‌ترین و شیک‌ترین سقف‌ها برای دکوراسیون آشپزخانه مدرن آسمان مجازی است که به دلیل نورپردازی بسیار عالی و کیفیت بی‌نظیر آن در طراحی آشپزخانه به سبک مدرن بسیار استفاده می‌شود. این نمونه سقف‌ها شاید جدید نباشند؛ اما همچنان جذابیت سابق خود را حفظ کرده‌اند. عده زیادی از افراد برای زیبایی آشپزخانه مدرن خود به سمت تهیه و اجرای آن می‌روند. آسمان مجازی به‌صورت تایل است که به تعداد موردنیاز ساخته می‌شوند و قابلیت شستشو دارند و با شستشو و استفاده مکرر کیفیت خود را از دست نمی‌دهند.

2. دکوراسیون آشپزخانه مدرن؛ کناف سقف

کناف سقف یکی از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین سقف‌ها در طراحی مدرن آشپزخانه به شمار می‌رود و در مدل‌ها و طرح‌های مختلفی قابل‌اجرا است. این نوع سقف‌ها به‌راحتی طراحی و ساخته می‌شوند و نیاز به‌صرف تایم زیادی ندارند. سقف‌های کناف بسته به سلیقه و نیاز مشتری از ساده‌ترین تا شلوغ‌ترین نوع طراحی و اجرا می‌شوند.

دکوراسیون آشپزخانه مدرن؛ کناف سقف

3. ایده مهم و جذاب در دیزاین آشپزخانه نصب پرده

یکی از مهم‌ترین بخش‌های طراحی آشپزخانه مدرن نصب پرده آن است که باید بهترین طراحی و دیزاین برای آن انجام شود. برای خرید پرده‌های این سبک آشپزخانه لازم است به سراغ پرده‌هایی بروید که ضخیم نیستند و به‌راحتی جمع می‌شوند. پرده‌های پارچه‌ای که قابل شستشو هستند و از تنوع طرح و رنگ بالایی برخوردار هستند می‌تواند گزینه مناسبی برای این سبک آشپزخانه‌ها باشد.

4. المان مهم کفپوش در طراحی مدرن آشپزخانه

از المان‌های مهم برای دکوراسیون آشپزخانه مدرن کفپوش است که باید برای خرید آن دقت و توجه زیادی داشته باشید. کفپوش آشپزخانه باید در عین ایجاد زیبایی مقاومت و استحکام بالایی داشته باشد تا در مقابل شستشوی مکرر آسیبی نبیند. کفپوش‌های پارکت و سرامیک برای این سبک آشپزخانه‌ها می‌توانند گزینه مناسبی باشند که از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار هستند و هم موجب زیبایی آشپزخانه می‌شوند.

5. جزیره آشپزخانه

وجود یک جزیره در آشپزخانه مدرن لازم است. جزیره این سبک آشپزخانه‌ها به دلیل ویژگی‌هایی که دارد بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد. این جزیره‌ها اغلب دارای تعدادی کابینت و سینک ظرف‌شویی هستند و این موضوع سبب می‌شود که افراد برای تمام وسایل خود جای مخصوص داشته باشند و محدودیت فضایی نداشته باشند. جزیره در دکوراسیون آشپزخانه مدرن به‌عنوان میزناهارخوری هم عمل می‌کند؛ فلذا نیازی به خرید میزناهارخوری برای فضای داخل آشپزخانه نیست.

دکوراسیون آشپزخانه به سبک مدرن؛ استفاده از کابینت صیقلی و بدون طراح

6. دکوراسیون آشپزخانه به سبک مدرن؛ استفاده از کابینت صیقلی و بدون طراح

کابینت‌ها نقش چشمگیری در طراحی مدرن آشپزخانه دارند و به همین علت به افراد توصیه می‌شود که از کابینت مدرن و جذاب برای آشپزخانه خود استفاده نمایند. کابینت‌های مدرن هم زیبایی آشپزخانه را افزایش می‌دهند و هم کیفیت و دوام خوبی دارند و با مرور زمان نیاز به تعمیر یا تعویض ندارند. کابینت‌های این سبک آشپزخانه‌ها باید از ویژگی‌های سبک مدرن پیروی کنند. کابینت‌های سبک مدرن باید سطح صاف و صیقلی داشته باشند و بر روی آن‌ها هیچ نوع گچ‌بری و طراحی دیده نشود. به‌هیچ‌عنوان تاج نداشته باشند، دارای حداقل تزیینات باشند و… کابینت‌های گلاس می‌توانند بهترین انتخاب برای طراحی این سبک آشپزخانه باشند. پیشنهاد می‌کنیم مقاله آشنایی با انواع کابینت؛ تاثیر کابینت در دکوراسیون آشپزخانه را مطالعه کنید.

7. دکوراسیون آشپزخانه مدرن و ایده های نورپردازی

یکی از ایده های جذاب و خاص در طراحی آشپزخانه مدرن نورپردازی است که باید بادقت بالایی انجام شود تا جذابیت و زیبایی آشپزخانه به‌واسطه آن افزایش پیدا کند. نورپردازی این سبک آشپزخانه‌ها باید ترکیبی از نور مصنوعی و طبیعی باشد که نور مصنوعی نیز باید ترکیبی از نور ساده و مخفی باشد و وجود یکی از آن‌ها کافی نیست. درصد قابل‌توجهی از زیبایی دکوراسیون آشپزخانه مدرن به نورپردازی آن بستگی دارد.

دکوراسیون آشپزخانه مدرن و ایده های نورپردازی

جمع‌بندی

دکوراسیون آشپزخانه مدرن یکی از جذاب‌ترین و جدیدترین سبک‌ها است که طرف‌داران بسیاری دارد. سبک مدرن زیبایی بی‌نظیری دارد و هم کاربردی‌تر است؛ به همین علت امروزه طراحی و اجرای سبک مدرن بیشتر از گذشته انجام می‌شود. دکوراسیون آشپزخانه به سبک مدرن بسیار خلوت و ساده است؛ ولی بااین‌حال یک طراحی لوکس و جذاب محسوب می‌شود. به همین دلیل است که تقاضا برای اجرا و طراحی مدرن آشپزخانه سال‌به‌سال بیشتر می‌شود. نورپردازی در این سبک آشپزخانه‌ها اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و نور در این سبک آشپزخانه‌ها باید ترکیبی از نور طبیعی و مصنوعی باشد.

گروه معماری آرت دیزین با مدیریت حسام سلیمانی سال‌هاست با افتخار در زمینه طراحی داخلی پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری مشغول فعالیت است. این گروه با تخصص و حساسیت بالا اقدام به طراحی و تولید انواع مبلمان نیز کرده است. تلاش متخصصان آرت دیزین تقدیم زیبایی و هماهنگی به چشمان شماست. شما می‌توانید جهت اطلاع از قیمت محصولات و دیدن نمونه کارهای ما به وب‌سایت مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu