هتل برج العرب، با تنها هتل 7 ستاره جهان آشنا شوید

دبی شهر رویایی که در دوران نه‌چندان دور دهکده‌ای کوچک و پیش افتاده بود، اکنون تبدیل به مقصد مسافران از همه جای دنیا شده است. جاذبه‌های طبیعی زیبا و تفریحات متنوع در کنار هم باعث جذب گردشگران به شهر شگفت‌انگیز دبی می‌شود. به دلیل توریست‌های فراوان شهر پر از هتل‌های شیک و لوکس است. معروف‌ترین هتل که نماد شهر دبی نیز می‌باشد هتل برج العرب است. این سازه عظیم تنها هتل 7 ستاره جهان است. شکوه، عظمت و امکانات فوق‌العاده آن را جز بهترین هتل‌های دنیا قرار داده است.

هتل لوکس برج العرب از مجلل‌ترین هتل‌ها در کشور امارت است که با 28 طبقه در میان بلندترین هتل‌ها قرار می‌گیرد. زیبایی خیره‌کننده سوئیت‌ها و اتاق‌های برج العرب باعث شده گردشگران آرزوی یک شب اقامت در این هتل را داشته باشند. هتل در مجموع 202 سوئیت دارد که با تلفیق سبک های مدرن و عربی طراحی شده اند. اگر شما هم علاقه‌مند به سبک‌های مدرن و لوکس هستید با مراجعه به مجموعه آرت دیزاین می‌توانید به فضای خود زیبایی و درخششی بی نظیر ببخشید.

گذری در شهر خیره کننده جهان

گذری در شهر خیره کننده جهان

دبی دهکده‌ای در نزدیک سواحل خلیج‌فارس و از توابع شیخ‌نشین ابوظبی بود که با ورود شیخ آل مکتوم تبدیل به شهر گردید. درگذشته و قبل از کشف چاه نفت مردم از طریق ماهیگیری و صید مروارید امرارمعاش می‌کردند. با ساخت بندر جبل علی در شهر دبی به دلیل نزدیکی به دریا و تبادل کالا اقتصاد شهر رونق گرفت. کشف چاه نفت در سال 1966 تحول عظیمی در این شهر به وجود آورد و باعث شروع مسیر رشد و توسعه شد. دادوستدهای مالی، وجود بانک‌های جهانی، مراکز مالی و بندر اصلی، این شهر را تبدیل به مرکز تجاری امارات کرده است.

رونق اقتصاد و حضور صنایع غربی باعث ساخت آسمان‌خراش‌ها و هتل‌ها شده بود. با ساخت بزرگ‌ترین برج‌ها، هتل‌ها، مراکز تفریحی دبی در همه دنیا دیده شد و باعث جذب توریست از سراسر جهان شد. عروس امارات اکنون تنها هتل 7 ستاره جهان را در خود جای داده است. گرانترین و لوکس‌ترین هتل دنیا در شهر دبی قرار دارد. معماری این شهر ترکیب شگفت انگیز معماری اسلامی و مدرنیته است و هتل برج العرب یکی از جلوه های این زیبایی است.

بیشتر جمعیت شهر دبی مهاجرین هستند و فقط 15 درصد از جمعیت دارای ملیت دبی هستند. زبان مردم محلی عربی است؛ اما به دلیل اینکه اکثر اهالی مهاجر هستند به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. جرم و جنایت در دبی کم و قوانین سخت آن را تبدیل به شهری امن کرده است.

تاریخچه هتل لوکس برج العرب

با پیشرفت دبی حاکم این شهر به دنبال ساخت هتلی بی‌نظیر و خاص بود تا علاوه بر اینکه نماد شهر دبی در جهان باشد باعث رونق گردشگری و جذب توریست نیز شود. طراحی تنها هتل 7 ستاره جهان به تیم مشاوران Atkins با رهبری تام رایت سپرده شد. از مسائل نگران‌کننده در شروع، جوان بودن تیم و تجربه فنی کم آن‌ها بود. ساخت پروژه  در سال 1994 با مدیریت ریک گریگوری آغاز شد. این برج بر روی جزیره مصنوعی به ارتفاع 321 متر ساخته شد.

در این پروژه بالغ بر 2000 کارگر مشغول به کار بودند. هدف شیخ دبی ساخت یک حالت نمادین برای این شهر مانند برج ایفل برای پاریس بود. ساخت تنها هتل 7 ستاره جهان 5 سال طول کشید و سرانجام در سال 1999 رونمایی شد. هزینه ساخت هتل برج العرب 650 میلیون دلار بوده است. این هتل توسط گروه جمیرا یکی از اعضای دبی هولدینگ اداره می‌شود.

معماری تنها هتل 7 ستاره جهان

معماری تنها هتل 7 ستاره جهان

همان‌طور که اشاره شد حاکم شهر دبی به دنبال ساخت سازه‌ای بود که نماد شهر باشد و هرکسی با دیدن و شنیدن نام آن دبی در ذهنش تداعی شود. برای حفظ اصالت برج به‌صورت بادبان کشتی طراحی شد؛ چرا که درگذشته شغل مردمان شهر ماهیگیری بود و با الهام از قایق‌های بادی آن‌ها این ایده شکل گرفت. پروژه در جزیره مصنوعی نخل و زیباترین ساحل آن یعنی ساحل جمیرا ساخته شد. هتل نه‌تنها نماد شهر دبی است؛ بلکه اصالت یک منطقه جغرافیایی و یک کشور را در عین سادگی در بر دارد.

تنها هتل 7 ستاره جهان، برج العرب با 321 متر ارتفاع هفتمین برج بلند دنیا است. در مجموع هتل 28 طبقه دوگانه دارد که 7 طبقه آن در زیر آب قرار می‌گیرد و بر خلاف بلندی آن 202 سوئیت دوبلکس دارد. کوچک‌ترین اتاق‌های برج العرب 168 مترمربع و بزرگ‌ترین سوئیت 780 مترمربع است. ظاهر تنها هتل 7 ستاره جهان V (وی) شکل است که یک دکل بالای آن وصل شده است. در فضای بین  Vیک فضای میان خانه‌ای و در جلوی آن یک خمیدگی وجود دارد. بدنه سفید نور شیری‌رنگ زیبایی را به درون هتل منعکس می‌کند.

در نزدیکی سقف و در ارتفاع 211 متری هتل برج العرب باند فرود هلی کوپر ساخته شده است. این سکوی فرود برای افراد مشهور و سیاستمداران در نظر گرفته شده است. این مکان درگذشته برای بازی تنیس و رویداد‌های خاص نیز استفاده شده است.

تنها هتل 7 ستاره جهان از سمت دریا به شکل صلیب دیده می‌شود، همین امر باعث شد حاکمان امارات برای جلوگیری از اختلافات قایقرانی و پرواز از سمت شمال را ممنوع کنند. اسکلت خارجی هتل از جنس فولاد است و در برابر باد‌های شدید و طوفان کاملاً مقاوم است. نمای خارجی برج در دولایه به فاصله 60 سانتی‌متر از هم طراحی شد تا از گرمای خورشید در امان باشد.

معماری داخلی هتل برج العرب

تنها هتل 7 ستاره جهان؛ معماری داخلی هتل برج العرب

هتل برج العرب تنها هتل 7 ستاره جهان یکی از مجلل‌ترین هتل‌های جهان است. طراحی داخلی این هتل لوکس توسط خوان چو طراح چینی انجام شد. به این طراح مشهور مأموریت داده شد که بر اساس چهارعنصر اصلی حیات یعنی آب، آتش، خاک و هوا دیزاین داخلی برج را انجام دهد. فواره‌ها و آکواریوم نمایانگر عنصر آب، مشعل‌های آتش نمایانگر عنصر آتش، بخار همراه با مشعل نمایانگر عنصر هوا و سنگ‌های مرمر و قیمتی نمایانگر عنصر خاک هستند.

بر خلاف معماری خارجی که کاملاً مدرن است معماری داخل هتل سبکی شرقی و سنتی دارد. سبک عربی در دکوراسیون داخلی هتل ،فرهنگ کشور و روحیه مهمان‌نوازی عرب و زیبایی شن‌های صحرا در هر گوشه از هتل دیده می‌شود. تمام دیوارهای داخلی هتل با طلای 24 عیار طراحی شده است. در تنها هتل 7 ستاره جهان از سنگ مرمر، سنگ‌های قیمتی، لوسترهای باشکوه، فرش‌های دستبافت نفیس و عناصر نقره و کریستال استفاده شده است. عظمت ستون‌های سفید توسکانی و راه‌پله‌های مارپیچ مرمر جلوه‌ای خارق‌العاده به فضای داخلی هتل بخشیده است.

دیوارها و کف سرویس‌های بهداشتی با موزاییک‌های عربی پوشیده شده و هماهنگی دیزاین شرقی و غربی را چندبرابر کرده است. با استفاده از لامپ‌های هالوژن با ولتاژ پایین به کریستال‌ها جلوه‌ای خیره‌کننده بخشیده‌اند. یک اتریوم بزرگ در داخل برج است که در میانه طبقه همکف به فواره‌ها می‌پیوندد. در اطراف اتریوم ستون‌های پوشیده شده از ورق طلا قرار می‌گیرد.    

سوییت های مجلل و امکانات تنها هتل 7 ستاره جهان؛ برج العرب

هتل 202 سوییت با متراژهای متفاوت دارد. سوییت‌های برج با پنجره‌های از کف تا سقف رو به منظره زیبای دریای خلیج‌فارس طراحی شده‌اند. صندوق امانات، مینی بار، قهوه‌ساز، صبحانه برای دو نفر، روزنامه روزانه رایگان، محصولات لاکچری حمام مانند هرمس از امکانات اتاق‌ها است. با اقامت در سوییت‌ها دسترسی به اسپا، تراس و ساحل خصوصی، دوش باران و جکوزی بزرگ امکان‌پذیر است. اینترنت رایگان و تلویزیون، نور، پرده، موسیقی کنترل از راه دور از مزایای دیگر این سوییت‌های زیبا است.

طراحی منحصربه‌فرد، امکانات و خدمات ارائه شده سوییت‌های برج العرب را در هیچ کجای دنیا نمی‌توان دید. از سوییت‌های تنها هتل 7 ستاره جهان و دسته‌بندی آن‌ها به موارد زیر می‌توان اشاره کرد.

سوییت دیپلماتیک در هتل لوکس برج العرب

1. سوییت دیپلماتیک در هتل لوکس برج العرب

سوییت سه‌خوابه با وسعت 670 متر مناسب برای اقامت 6 نفر بزرگسال و دو کودک زیر 11 سال است. اتاق دو تخت کینگ و سه فضای نشیمن و غذاخوری دارد. دسترسی به اسپا، ساحل خصوصی، فرودگاه بین‌المللی و… از مزایای این اتاق است. سوییت در ارتفاع 150 متری قرار گرفته و منظره زیبایی از دریای خلیج‌فارس در برمی‌گیرد.

2. سوییت رویال تنها هتل 7 ستاره جهان

 بهترین و مجلل‌ترین سوییت در تنها هتل 7 ستاره جهان سوییت رویال است. این اتاق در طبقه 25 هتل لوکس برج العرب قرار گرفته است و افراد مشهوری در آن اقامت داشته‌اند. اتاق 780 مترمربع است. این سوییت اتاق غذاخوری 12 نفره، دو حمام، دوش باران، جکوزی و کتابخانه دارد. سوییت رویال دارای پیشخدمت اختصاصی است. این سوییت گران ترین سوییت با شبی 24000 دلار است.

3. سوییت فمیلی هتل برج العرب

 این سوییت سه خواب دارای 670 مترمربع است. اتاق‌های وسیع و مجلل بهترین انتخاب برای خانواده‌هاست؛ چرا که امکانات تفریحی فراوانی برای کودکان در نظر گرفته شده است. سوییت فمیلی تنها هتل 7 ستاره جهان برای گردشگران و گذراندن تعطیلات عالی بهترین گزینه است.

از دیگر سوییت‌ها به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • سوییت دولوکس مارینا: سوییت یک‌خوابه که 170 مترمربع است. این سوییت برای سه بزرگسال و دو کودک زیر 11 سال مناسب است. اتاق دارای یک‌تخت دونفره بزرگ است. سوییت از کوچک‌ترین اتاق‌ها با امکانات رفاهی مناسب است.
  • سوییت پرزیدنشال: سوییت با وسعت 667 مترمربع مناسب برای 4 بزرگسال و دو کودک زیر 11 سال است. فضای غذاخوری جادار، فضای استراحت جداگانه، دو اتاق‌خواب مستر با دو تخت خیلی بزرگ از امکانات این سوییت پرزیدنشال تنها هتل 7 ستاره جهان است.
  • سوییت مارینا
  • سوییت اسکای پالم
  • سوییت دولوکس پالم
  • سوییت کلاب یک‌خوابه
  • سوییت دولوکس دوخوابه
  • سوییت پانوراما یا نما 360 درجه
  • سوییت‌های ورزشی و باشگاهی
  • سوییت با کاربرد دوگانه
  • سوییت مختص ریاست‌جمهوری
  • سوییت سلطنتی
رستوران های بی نظیر تنها هتل 7 ستاره جهان برج العرب

رستوران های بی نظیر تنها هتل 7 ستاره جهان برج العرب

رستوران‌های متنوع و فوق لاکچری از بخش‌های جذاب تنها هتل 7 ستاره جهان است که خوشمزه‌ترین غذاها در آن سرو می‌شود. از مزایای این رستوران‌ها این است که بدون اقامت در سوییت‌های هتل می‌توان از طعم غذاهای بی‌نظیر لذت برد. برج در مجموع دارای 9 رستوران است که هر کدام متفاوت از دیگری است. این رستوران‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • رستوران المنت‌ها: رستورانی در ارتفاع 200 متری خلیج‌فارس با ویو شگفت‌انگیز شهر و دریا که یکی از جذابیت‌های شهر دبی است. در این رستوران حرفه‌ای‌ترین سرآشپزهای دنیا انواع غذا بین‌المللی طبخ و سرو می‌کنند. این رستوران بی‌شک بهترین رستوران دنیا است.
  • رستوران المهرا: رستوران المهرا تنها هتل 7 ستاره جهان در لیست 10 رستوران برتر دنیا قرار گرفته است. در طبقات زیرین برج با دیوارهای شیشه‌ای و نمای آکواریوم غذا میل می‌شود. در این رستوران غذاهای دریای سرو می‌شود.
  • رستوران باب الیم: رستورانی خانوادگی برای سرو غذای اروپایی
  • رستوران صحن دار: رستورانی با انواع غذاهای بین‌المللی به همراه موسیقی زنده
  • رستوران آل ایوان: رستورانی با غذای سنتی عربی
  • رستوران جون سوی، رستورانی برای تجربه طعم لذیذ غذاهای آسیای شرقی
  • رستوران ولانژ اسکیپ: رستورانی با غذاهای دریایی و مدیترانه‌ای
  • رستوران اسکای ویو: رستورانی با منظره خیره‌کننده
  • رستوران گلدآن 27: رستورانی مجلل و طلایی با منظره شهر دبی

امکانات باور نکردنی هتل با شکوه برج العرب

این سازه عظیم و مجلل که نمادی از شهر دبی است خدمات و امکانات فراوانی را برای گردشگران در نظر گرفته است. با اقامت در اتاق‌های برج متناسب با سوییت انتخابی امکانات متنوعی ارائه می‌شد. تنها هتل 7 ستاره جهان به دنبال ثبت خاطرات به‌یادماندنی و رفاه بیشتر است. از امکانات قابل‌توجه به موارد زیر می‌توان اشاره کرد.

  • هتل دارای منو بالشت است. 17 نوع بالشت وجود دارد و مهمانان می‌توانند بالشت موردنظر خود را انتخاب کنند.
  • هتل 16 گل‌فروشی دارد که انواع گل‌های جهانی موجود است. مهمان با هماهنگی می‌تواند قبل از ورود گل‌آرایی موردنظر خود را سفارش دهد.
  • یک اسپای لوکس در طبقه هجدهم برای ریلکس کردن و دیدن صحنه زیبای دریا وجود دارد.
  • پارک آبی منحصربه‌فرد و پیشرفته وایلد وادی برای تفریح و خوش‌گذرانی از دیگر امکانات هتل برج العرب است.
  • سنباد کلوبی برای کودکان 1 تا ۱۲ساله است. این کلاب مجهز به اتاق بازی، اسباب‌بازی، صفحه‌های نمایش پهناور در کنار مربیان مجرب است.
  • کشتی‌هایی برای لذت‌بردن از دریای خلیج‌فارس و احساس آرامش و طراوت بر سطح آب در نظر گرفته شده است. در این کشتی‌ها غذا نیز سرو می‌شود.
  • سکوی فرود هلی‌کوپتر یا هلی پد از دیگر تجربه‌های شگفت‌انگیز تنها هتل 7 ستاره جهان است.
  • برای گشت‌وگذار در شهر هتل لوکس‌ترین خودروها را برای اجاره ارائه می‌دهد.
  • برج العرب دارای پروژه اسکان مجدد لاک‌پشت‌ها است و باعث برگشت بیش از 700 نوع لاک‌پشت به چرخه طبیعت شده‌اند.
امکانات باور نکردنی هتل با شکوه برج العرب

جمع بندی

دبی شهر آسمان‌خراش‌ها توانسته در دنیا دیده شود و گردشگران را از سراسر جهان جذب کند. این شهر در سال‌های اخیر برگزارکننده ایونت و رویدادهای مهم جهانی بوده است و باعث استقرار توریست‌های زیادی در دبی شده است. به‌کاربردن پیشرفته‌ترین امکانات، هتل‌های دبی را به بهترین هتل‌های جهان تبدیل کرده است. هتل لوکس برج العرب معروف‌ترین هتل این شهر است. این برج مجلل نماد یک ملت و سنت است که از برج ایفل بلندتر است. تنها هتل 7 ستاره جهان هتل برج العرب با منظره رویایی دریای خلیج‌فارس است.

در این سازه اصیل تلفیق فرهنگ‌ها سنت و مدرنیته با نهایی زیبایی به نمایش گذاشته شده است. شاید سوییت‌ها برای اقامت بسیار گران‌قیمت باشند و هرکسی نتواند در آنجا اقامت داشته باشد؛ اما می‌توان از برج دیدن کرد و در رستوران‌های معروف آن غذایی خوشمزه با منظره‌ای چشم‌نواز میل کرد. اگر به دنبال طراحی مدرن و شیک برای فضای داخلی خانه یا فضای کار خود هستید می‌توانید از گروه معماری آرت دیزاین با سال‌ها تجربه مهارت و دانش کمک بگیرید. با مراجعه به وب‌سایت حسام سلیمانی می‌توانید از نمونه کارها و پروژه‌ها دیدن کنید و سبک مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu