ایده‌ های طراحی و تزیین ستون وسط خانه

ستون‌ها از عناصر معماری هستند که می‌توانند کاربردی یا صرفاً برای تزیین باشند. تزیین ستون وسط خانه در طراحی دکوراسیون داخلی منزل یکی از بهترین راه‌ها برای زیباسازی اتاق‌ها و فضای نشیمن در فضای باز است. در واقع با استفاده از ایده‌ های طراحی ستون وسط خانه می‌توان احساس کلاسیک را به خانه‌های مدرن داد. تزیین ستون وسط پذیرایی شامل عناصر ظریف و همه‌کاره‌ای است که در سبک‌ها، اندازه‌ها و مواد مختلفی به چشم می‌خورد و می‌توان از آن‌ جهت تزیین هر فضای نشیمن و ایجاد خانه دلخواه استفاده نمود. برای آشنایی بیشتر با نحوه تزیین ستون وسط خانه تا انتهای این مقاله از گروه معماری آرت دیزاین با حسام سلیمانی همراه ما باشید.

ایده‌ های طراحی ستون وسط خانه

ایده‌ های طراحی ستون وسط خانه

ستون‌های وسط خانه معمولاً به شکل مستطیل یا گرد هستند. ستون‌های گرد اغلب در معماری سبک کلاسیک استفاده می‌شوند. درحالی‌که ستون‌های مستطیلی بیشتر برای خانه‌هایی به سبک معاصر یا مینیمالیستی به کار می‌روند. ما در این مطلب قصد داریم ایده‌هایی برای تزیین ستون وسط خانه به شما معرفی کنیم امیدواریم که مفید فایده واقع شوند.

1. تزیین ستون وسط خانه با استفاده از اشیاء دکوری

ساده‌ترین، کارآمدترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین ایده برای تزیین ستون وسط خانه استفاده از آثار هنری و تزیینی روی دیوار ستون است. این کار باعث می‌شود که ستون‌ها زیباتر به نظر برسند. درعین‌حال شما با استفاده از این ایده‌ های طراحی ستون وسط خانه می‌توانید جلوه‌های هنری بیشتری را نیز به اتاق خود اضافه کنید. البته قبل از خرید وسایل دکوری حتماً عرض ستون را اندازه‌گیری بگیرید تا مطمئن شوید که آن اقلام با اندازه ستون شما همخوانی دارند.

این وسایل را یا به‌صورت عمودی در یک طرف ستون و در قسمتی که بیشترین دید را دارد نصب کنید و یا اینکه هر وسیله دکوری را در چهار طرف ستون قرار دهید. علاوه بر وسایل دکوری می‌توان از اشیا تزیینی آویزان نیز برای تزیین ستون استفاده نمود. درصورتی‌که طراحی دکوراسیون پذیرایی و نشیمن شما سبک قدیمی دارد، یک وسیله دکوری بافته شده می‌تواند یک انتخاب عالی جهت تزیین ستون باشد و ظاهری شیک به اتاق شما دهد.

2. تزیین و زیبایی ستون وسط خانه با رنگ آمیزی

رنگ‌آمیزی ستون وسط خانه به‌طوری‌که رنگ آن با کاغذ دیواری‌ها یا رنگ دیوارهای اتاق هماهنگ باشد ظاهری منسجم به فضای شما می‌دهد. علاوه بر رنگ اگر بتوانید از تزیینات و اکسسوری‌های مشابه سایر دیوارهای خانه نیز جهت تزیین ستون وسط خانه استفاده کنید، ستون زیباتر نیز می‌شود. یک نکته قابل‌توجه این است درصورتی‌که می‌خواهید ستون شما به یک نقطه کانونی معماری در اتاق تبدیل شود بهتر است از یک‌رنگ متضاد برای ستون استفاده نمایید. رنگ‌آمیزی ستون همراه با آینه‌کاری‌های هماهنگ با رنگ آن نیز زیبایی قابل‌توجهی به دکوراسیون خانه شما می‌دهد.

ایده های طراحی ستون وسط خانه؛ تزیین ستون با کاغذ دیواری

3. ایده های طراحی ستون وسط خانه؛ تزیین ستون با کاغذ دیواری

یک روش پوشاندن دیوارها و تزیین ستون وسط خانه استفاده از کاغذدیواری است. استفاده از انواع کاغذ دیواری سه‌بعدی، ساده و صنعتی یکی از راحت‌ترین ایده‌ های طراحی ستون وسط خانه است. به‌کاربردن کاغذدیواری علاوه بر اینکه جلوه‌ای خیره‌کننده به طراحی داخلی منزل شما می‌دهد سبب می‌شود که فضای داخلی خانه دلنشین‌تر به نظر برسد. دقت داشته باشید درصورتی‌که دیوارهای اتاق با کاغذ دیواری‌های طرح‌دار و شلوغ پوشانده شده‌اند بهتر است برای ستون‌ها از کاغذدیواری ساده استفاده نمایید.

شما حتی می‌توانید با کمک یک‌رنگ زیبا که با بقیه کاغذ دیواری‌ها همخوانی داشته باشد این ستون‌ها را رنگ‌آمیزی کنید و جلوه‌ای زیبا و دلنشین به طراحی داخلی اتاق نشیمن منزلتان ببخشید. یک راهنمای خوب این است که رنگ ستون را از بین رنگ‌های موجود در کاغذدیواری انتخاب کنید تا یک هماهنگی و هارمونی زیبا بین رنگ ستون و دیوارها ایجاد شود.

4. تزیین ستون وسط خانه؛ پوشاندن با اشیاء چوبی یا سنگی

عناصر ساخته شده از سنگ و چوب علاوه بر اینکه طراوت و حال و هوای طبیعی به اتاق می‌دهند به علت بافتی که دارند جلوه‌ای هنرمندانه ایجاد می‌کنند. استفاده از این اشیا برای کمک به حفظ تعادل اتاق نیز بسیار مفید هستند. درصورتی‌که فضای اتاق نشیمن شما فاقد عناصر طبیعی است می‌توانید از چوب و سنگ برای تزیین ستون وسط خانه و ایجاد یک تأثیر مضاعف در اتاق استفاده کنید؛ زیرا این پوشش‌ها علاوه بر اینکه به اتاق شما جلوه‌ای طبیعی می‌بخشند ظاهر ستون را نیز یکنواخت‌تر می‌کنند.

آینه‌ کاری ستون‌ها

5. آینه‌ کاری ستون‌ها

امروه استفاده از آینه کاری مدرن در دکوراسیون داخلی طرفداران زیادی دارد. یکی دیگر از ایده‌ های طراحی ستون وسط خانه استفاده از آینه برای پوشش و تزیین ستون وسط خانه است. نصب آینه مزایای زیادی دارد؛ زیرا علاوه بر اینکه به شما کمک می‌کند تا ستون خود را زیباتر و ظریف‌تر جلوه دهید، باعث بزرگ‌تر نشان‌دادن اتاق نیز می‌شود. ازآنجایی‌که آینه نور بسیار زیادی را منعکس می‌کند پس اتاق روشن‌تر نیز خواهد شد.

بهترین روش جهت اعمال آینه‌کاری ستون استفاده از یک آینه واقعی سفارشی است. درصورتی‌که هزینه برای شما زیاد مهم نیست می‌توانید قاب‌آینه‌ها را هم برای جلوه زیباتر سفارشی کنید. یک راه‌حل مقرون‌به‌صرفه برای تزیین ستون وسط خانه استفاده از آینه‌های دیواری آماده‌ای است که در بازار موجود هستند. شما می‌توانید یک سایز آینه را که متناسب با طول و عرض ستون باشد انتخاب نمایید و آن‌ها را به‌راحتی آویزان نمایید تا بدین‌طریق ستون شما بسیار بهتر از قبل به نظر برسد.

به‌طورکلی تزیین ستون با آینه علاوه بر اینکه زیبایی و جلوه خاصی به فضا می‌دهد ستون‌ها را به یک نقطه کانونی و جزئی از سبک خانه تبدیل می‌نماید. لازم به ذکر است که آینه‌ها طرح‌های متنوعی دارند و شما می‌توانید هر کدام از آن‌ها را که می‌خواهید مطابق باسلیقه شخصی و دکوراسیون اتاق نشیمن خانه‌تان انتخاب نمایید؛ مثلاً استفاده از آینه‌هایی با طرح‌های شکسته یا تراش‌خورده ایده بسیار مناسبی است و زیبایی خاص و منحصربه‌فردی را به فضای داخلی اتاق می‌دهد.

6. استفاده از چراغ ‌های دیوارکوب روی ستون‌ها

در طراحی داخلی مسکونی و تجاری استفاده از لایه‌های مختلف نور جزئی جدایی‌ناپذیر برای ایجاد یک سبک داخلی عالی و منحصربه‌فرد به شمار می‌رود. در واقع با این روش علاوه بر اینکه جلوه‌ای زیبا از نور در محیط ایجاد می‌شود، فضا نیز ظریف‌تر نمایش داده می‌شود. یکی از انواع لامپ‌هایی که می‌توان از آن برای ایجاد نور اضافی و تزیین ستون وسط خانه استفاده کرد لامپ‌های دیواری هستند. شما می‌توانید از ستون اتاق خود به‌عنوان مکانی جهت قراردادن این نوع لامپ‌ها استفاده کنید. با انجام این کار علاوه بر اینکه به افزودن نور دیگری در اتاق نیازی نیست یک ستون خسته‌کننده و کسل آور نیز بهتر و جذاب‌تر نشان داده خواهد شد.

تزیین ستون وسط خانه با کاشی ‌کاری و گیاهان سبز

7. تزیین ستون وسط خانه با کاشی ‌کاری و گیاهان سبز

به‌طورکلی اضافه‌کردن مقداری گل‌وگیاه در هر فضایی حس طراوت و تازگی را به آن فضا می‌بخشد. نصب چند گیاه آویزان و تعدادی گلدان برای تزیین ستون وسط خانه آن فضا را زیباتر می‌کند. استفاده از این نوع ایده‌ های طراحی ستون وسط خانه تأثیر مثبت زیادی در اتاق نشیمن می‌گذارد و حس تازگی و طبیعی به آن می‌دهد.

با این کار علاوه بر اینکه ستون یکنواخت و خسته‌کننده نیست باعث می‌شود هر کسی که آن ستون را می‌بیند احساس کند که ستون‌ها به‌صورت عمدی و برای ایجاد یک فضای تزیینی اینجا هستند. در کنار استفاده از گل‌وگیاه، به‌کارگیری کاشی‌های استخری نیز ایده خوبی برای تزیین ستون است. می‌توانید کاشی‌ها را بافاصله از هم نصب نموده و بین آن‌ها را آینه‌کاری کنید.

جمع‌بندی

باتوجه‌به مطالب بیان شده می‌توان گفت که چیدمان خانه با تزیین ستون وسط خانه می‌تواند به طراحی داخلی شیک و زیبا منجر شود. در واقع ستون‌ها به‌عنوان عناصر معماری الگوهای زیبایی و سنتی را به فضا اضافه می‌کنند. با استفاده از ایده‌ های طراحی ستون وسط خانه به روشی صحیح و اصولی می‌توانید جذابیت خانه خود را افزایش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه تزیین ستون وسط پذیرایی و دیدن نمونه کارهای ما می‌توانید به وب‌سایت ما در گروه معماری آرت دیزاین مراجعه نمایید و با کارشناسان ما در این مجموعه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu