تاثیر طراحی دکوراسیون داخلی بر روحیه افراد

تاثیر طراحی دکوراسیون داخلی بر روحیه افراد چگونه است؟ امروزه فضای خانه و طراحی آن یکی از بخش های مهم زندگی هر شخص است و تاثیر دکوراسیون داخلی بر روحیه افراد ملموس و از نظر علمی ثابت شده است. بیشتر مردم به تغییر دکوراسیون داخلی به دلیل تاثیر زیاد آن روی فضای خانه و همچنین افراد خانه، اهمیت زیادی می‌دهند. البته به یاد داشته باشید انجام این کار نیاز به دانش و تخصص خاصی دارد که هر شخصی ممکن است از عهده آن بر نیاید. در ادامه مطلب از گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی به بررسی تاثیرات طراحی داخلی بر روحیه افراد می‌پردازیم.

اهمیت و جایگاه طراحی داخلی در ایران

به گفته یکی از طراحان داخلی، طراحی منزل تا چند سال پیش در ایران جایگاهی نداشت و مردم بدون شناخت آن نسبت به اندازه، ابعاد و فاکتورهای دیگر به خرید وسایل خانه اقدام می کردند و در نهایت به نتیجه مطلوبی نمی رسیدند؛ ولی امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و اطلاعاتی که مردم در مورد طراحی و دکوراسیون در فضای اینترنت به دست می آورند، این تفکر کاملا تغییر کرده است. در واقع افراد متوجه شده اند که تنها استفاده از وسایل لوکس و گران موجب زیبایی خانه نمی شود؛ بلکه برعکس ممکن است فضای خانه را شلوغ تر به نظر برساند. از آنجا که طراحی داخلی با روانشناسی رنگ در ارتباط است؛ بنابراین به خوبی می تواند بر روحیه افراد تاثیر گذار باشد.

طراحی دکوراسیون داخلی به طور مستقیم بر افکار، احساسات، رفتار و نحوه عملکرد افراد تاثیر می گذارد. استفاده درست از عناصر دکوراسیون داخلی مانند دیوارها، مبلمان، نورپردازی، بافت و رنگ می تواند بر روحیه افراد تاثیرات مثبت داشته و حس آرامش را القا کند.

عناصر در طراحی داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی برخلاف تصوری که بیشتر مردم دارند، فقط مربوط به مبلمان و پرده نیست. عناصر در طراحی داخلی شامل فضا خط فرم نور رنگ بافت و طرح و الگو است که با استفاده از دیوارها مبلمان انواع لامپ ها مصالح طبیعی پنجره ها و دیگر المان ها می توان در طراحی داخلی عناصر را به کار گرفت. دکوراسیون داخلی هنوز برای خیلی ها ناشناخته است و حتی نمی دانند که دارای گرایش های مختلفی نیز می باشد. از آنجا که افراد در چند سال اخیر تنوع طلب تر از سال های قبل شده اند، نیاز خود را به دکوراسیون بیشتر درک کرده اند.

اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی

ارتباط طراحی با سلایق افراد

برخی فکر می کنند طراحی داخلی نیاز به تخصصی لوکس و تزئینی دارد. در صورتی که کاربرد آن امروزه وسیع تر شده و از اصول علمی و مهندسی پیروی می کند. در طراحی دکوراسیون داخلی چیزی که باید مورد توجه قرار گیرد، نیازهای افراد با توجه به شخصیت، سن ، علایق و سلیقه های فردی است. در واقع طراحی داخلی باید در مسیر به وجود آوردن محیطی متناسب با نیازهای افراد ایجاد شود. تنوع در انواع سبک های قابل اجرا مانند سبک مدرن در طراحی داخلی، طراحی داخلی کلاسیک، سبک ایرانی در دکوراسیون داخلی و…باعث شده است تا طراحان داخلی بتوانند بر اساس سلیقه مشتریان و طراحی های به روز فضاهای داخلی زیبا و جذابی را رقم بزنند.

تاثیر طراحی دکوراسیون داخلی بر روحیه افراد

تاثیر طراحی دکوراسیون داخلی بر روحیه افراد و بازدهی آن ها را می توان مهم ترین عاملی دانست که افراد را به سمت ایجاد تغییرات و هزینه کردن در این زمینه وادار می کند. هماهنگی رنگ ها،‌ نورها، مبلمان، پرده، کاغذ دیواری، کفپوش و سایر تجهیزات بدون در نظر گرفتن برند و کیفیت آن ها می تواند تاثیرات فوق العاده ای بر روح و روان ما بگذارد و بازدهی و عملکرد ما را تغییر دهد. پیشنهاد می کنیم مقاله اهمیت طراحی و دکوراسیون داخلی در خانه‌های امروزی را مطالعه کنید.

تغییر دکوراسیون هزینه ای اضافی یا نیاز؟

برخی افراد فکر می کنند که تغییر و طراحی دکوراسیون داخلی به هزینه بالایی نیاز دارد؛ در حالی که اقدامی فنی در جهت بهبود فضا و مدیریت آن است. به گفته یکی از متخصصان طراحی، افراد حتی می توانند با تغییر رنگ یک دیوار، تعویض پرده و یا تغییر اشیاء، محیط خانه را متحول و دگرگون سازند؛ البته این تغییرات مثبت نیز به درک درست از رنگ، نرم، ریتم و توازن عناصر دارد. همه این ها باید با سلایق افراد در نظر گرفته شود. زمانی طراحی بی اثر و با هزینه اضافی است که بدون فکر و اندیشه انجام گیرد؛ بنابراین طراحی با هزینه گزافی همراه نیست و می توان با اندکی هزینه تغییرات بزرگی را به وجود آورد.

ضرورت و اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی

ایجاد فضای مناسب یا تغییر دکوراسیون می توان در درمان بیماری های کودکان نیز بسیار موثر باشد. در حقیقت کودکانی که بیش فعال و یا کم تحرک هستند با کمک این ایده فوق العاده تغییر زیادی کرده اند. طراحی دکوراسیون داخلی آنقدر جدی است که باید از زوایای مختلف آن را مورد بررسی قرار دهید. یک محیط با دو طراحی مختلف می تواند کاربردهای متفاوتی داشته باشد. با چیدمان درست منزل، هم پدر و مادر و هم فرزندان در فضایی با شرایط مناسب روحی و روانی بزرگ می شوند.

نتیجه گیری

طراحی دکوراسیون داخلی تاثیر بسزایی در عملکرد ما، روحیه و در نتیجه سلامتی ما داشته و هزینه کرده در این راستا ولخرجی یا هزینه ی اضافی نیست. ضمن اینکه طراحی دکوراسیون داخلی به معنای استفاده از متریال ها و اکسسوری های لاکچری و برند هم نیست ! طراحی دکوراسیون ، دانش استفاده از رنگ ها،‌نور اکسسوری و… است. نوع چیدمان استفاده از اکسسوری ها و المان های جذاب بازی با رنگ ها مطابق با سبک دکوراسیون داخلی مبلمان و… می توانند با ایجاد فضای ارام و دلنشین روحیه افراد را بالا ببرند. می توانید برای تغییر طراحی داخل منزل یا دیگر فضاها مانند اداری تجاری و… از گروه معماری ارت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی کمک بگیرید. با مراجعه به وب سایت می توانید از نمونه کارها دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu