بزرگ نشان دادن خانه با طراحی دکوراسیون داخلی

گسترش شهرنشینی موجب شده است که بیشتر مردم به زندگی در خانه‌های کوچک آپارتمانی روی‌آورند به همین دلیل بزرگ نشان دادن خانه برای این افراد می‌تواند حائز اهمیت بسیاری باشد. اغلب افرادی که در خانه‌های جادار و حیاط‌دار بزرگ شده‌اند همیشه از زندگی در مجتمع‌های مسکونی کوچک گلایه می‌کنند و دکوراسیون داخلی این‌ آپارتمان‌های کوچک چالش بزرگی برای این افراد محسوب می‌شود.

 خوشبختانه وجود یک سری ترفندها در طراحی داخلی می‌توانند به شما در بزرگ تر نشان دادن فضای خانه با طراحی دکوراسیون کمک کنند و موجب شوند فضای داخلی آپارتمان کوچک شما بزرگ‌تر از اندازه واقعی آن به نظر برسد. در ادامه این مقاله به بررسی بیشتر تأثیر دکوراسیون داخلی در خانه های کوچک پرداخته شده است.

راهکارهایی برای بزرگ تر نشان دادن فضای خانه با طراحی دکوراسیون

راهکارهایی برای بزرگ تر نشان دادن فضای خانه با طراحی دکوراسیون

بزرگ نشان دادن خانه با استفاده از برخی ترفندها ممکن است. در واقع می‌توان فضای داخلی خانه را به نحوی چیدمان نمود که موجب بزرگ  نشان دادن خانه شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله آموزشی 5 تکنیک ایجاد ریتم در طراحی داخلی را مطالعه نمایید. در ادامه راهکارهایی جهت بزرگ‌تر نشان دادن فضای منزل بیان شده است.

1. استفاده از رنگ‌ های روشن و کنتراست های هوشمندانه

قطعاً اولین قدم در زمان دکوراسیون فضاهای کوچک، انتخاب رنگی است که باعث بزرگ‌ تر نشان دادن فضای خانه با طراحی دکوراسیون در فضا و ایجاد فضایی دلباز شود. شما می‌توانید با ایجاد کنتراست و با استفاده از رنگ‌ها در اتاق، فضای دنج و راحت بزرگ‏تری را ایجاد نمایید. این که استفاده از رنگ‌های روشن موجب بزرگ‌تر و درخشان‌تر نشان‌دادن فضای زندگی شما می‌شود یک واقعیت شناخته شده در طراحی داخلی است. در قالب بزرگ نشان دادن خانه در حقیقت دیوارهای درخشان و روشن با انعکاس نور طبیعی و مصنوعی موجب می‌شوند که فضای زندگی شما دلباز به نظر آید.

از طرف دیگر رنگ‌های تیره، تمایل به جذب نور دارند و سبب کوچک‌شدن اتاق می‌شوند. به‌صورت کلی می‌توان گفت بهترین رنگ برای فضاهای کوچک تونالیته رنگ‌های ملایمی مانند سفید، آبی و سبز است.  همیشه به این نکته توجه داشته باشید که اتاق‌های دارای طیف رنگی روشن جذاب‌‎تر و بزرگ‌تر به نظر می‌رسند. در واقع با استفاده از رنگ‎های روشن این حس به بیننده القا می‌شود که دیوارها در فاصله‌ی دورتری از آن‌ها قرار دارند و به‌این‌ترتیب اتاق نشیمن شما  بزرگ‎تر دیده می‌شود.

استفاده از پرده های بلند

2. استفاده از پرده های بلند

یکی از بهترین نقاط جهت بزرگ نشان دادن خانه از لحاظ بصری پنجره‎‍‌ها هستند. اکثر طراحان داخلی پیشنهاد می‌کنند که از پرد‌ه‌های بلند از سقف تا روی زمین برای پنجره‌ها استفاده نمایید و حتی می‌توانید اجازه دهید حدود دو سه سانتی‌متر هم از پرده‌ها روی زمین قرار بگیرند. مطمئن باشید که با استفاده از این روش حتی کوچک‌ترین اتاق‌های نشیمن هم بزرگ‌تر و شیک‌تر به نظر خواهند رسید. در واقع استفاده از پرده‌های بلند موجب می‌شود که چشم‌ها در امتداد طول پرده‌ بالا روند و باعث ایجاد این توهم در افراد شود که ارتفاع اتاق زیاد است.

این ایده فقط در خصوص پرده‌ها صادق نیست و شما می‎توانید جهت بزرگ تر نشان دادن فضای خانه با طراحی دکوراسیون از آثار هنری بلند یا چراغ‌های آویز تزیینی یا هر وسیله تزیینی عمودی به این منظور استفاده نمایید. همین‌طور بهتر است که رنگ پرده‌ها هم رنگ یا مشابه با رنگ دیوارها انتخاب شوند. ایجاد فضایی هماهنگ، یکپارچه و دیوارهای یکدست یکی از بهترین ترفندها جهت بزرگ  نشان دادن خانه کوچک است.

3. روشنایی عنصری کلیدی در بزرگ نشان دادن خانه

وجود نور طبیعی در داخل اتاق موجب می‌شود فضای شما دلبازتر ‌شود و همچنین باعث بزرگ نشان دادن خانه می‌شود. درصورتی‌که نور طبیعی زیادی در فضای اتاق ندارید می‎‌توانید با استفاده‌کردن از وسایل روشنایی این تأثیر را در فضا ایجاد کنید. شما با عملی‌کردن این ایده قطعاً از تأثیر آن در اتاق شگفت‌زده خواهید شد. درصورتی‌که به نور طبیعی دسترسی دارید می‌توانید با استفاده از پنجره‌های بزرگ آن را به داخل خانه بیاورید.

سعی کنید تا حد ممکن پنجر‎ه‌ها را با پرده‌های ضخیم نپوشانید. می‌توانید از پرده‌های حریر جهت پوشش پنجره‎‌ها استفاده نمایید و یا این که پرده‌ها را به‌صورت کامل از دکوراسیون منزل خود حذف نمایید و اجازه دهید نور بیشتری به داخل اتاق تابیده شود. درصورتی‌که ویوی پنجره‎‌ شما بد است می‌توانید با استفاده از گل‌وگیاه توجهات را به آن‌ها جلب نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله آموزشی مراحل و روند طراحی داخلی را مطالعه نمایید.

روشنایی عنصری کلیدی در بزرگ نشان دادن خانه

4. فضای مرتبی داشته باشید

داشتن فضای مرتب برای بزرگ تر نشان دادن فضای خانه با طراحی دکوراسیون تأثیر بسیاری دارد. فضاهای شلوغ و درهم‎ موجب می‌شوند که اتاق شما تنگ و کلافه‌کننده به نظر برسد. سعی کنید همیشه اتاق خود را مرتب نمایید و آن را سازماندهی کنید. جهت تزیین دیوار اتاق خود سعی کنید هیچ‌وقت از تعداد زیادی قاب عکس و آثار هنری استفاده نکنید.

در دکوراسیون فضاهای کوچک و تنگ قطعاً وجود یک تابلو نقاشی بزرگ خیلی بهتر از وجود تعداد زیادی تابلو کوچک است؛ زیرا سبب می‌شود که دکوراسیون خانه شما شلوغ به نظر برسد و کوچکی فضا نیز بیشتر به چشم آید. در زمان تزیین اتاق کوچک‌ برای بزرگ نشان دادن خانه در ابتدا نقطه کانونی اتاق را ایجاد کنید.

نقطه کانونی در واقع قسمتی از اتاق با ویژگی‏‌های خاص است که در بدو ورود همه افراد متوجه آن می‏‌شوند؛ برای مثال در اتاق ناهارخوری می‌تواند این نقطه کانونی میز شما باشد یا در اتاق‌خواب قطعاً تختخواب به‌عنوان نقطه کانونی اتاق در نظر گرفته می‌‏شود. باتوجه‌به این نقطه کانونی شما می‌توانید مبلمان خود را پیرامون آن بچینید.

 فقط همیشه به این نکته توجه داشته باشید که از حداقل لوازم جانبی و مبلمان برای دکوراسیون اتاق خود استفاده نمایید. همچنین سعی نمایید کف اتاق را حتی‌الامکان خالی نگه دارید. به این منظور بهتر است قالیچه‌های بزرگ را از فضای اتاق خارج نمایید تا فضای اتاق شما بزرگ‌تر به نظر برسد.

5. بزرگ تر نشان دادن فضای خانه با طراحی دکوراسیون؛ استفاده از آینه های دیواری می تواند معجزه کند

استفاده از آینه‌ها می‎تواند موجب بزرگ نشان دادن خانه و فضای زندگی شما شود. از نقطه کانونی استفاده کنید و آینه‎ را دقیقاً به سمت نقطه کانونی قرار دهید. همچنین آینه‌ها هر دو نور مصنوعی و طبیعی را منعکس می‌‌‎کنند و موجب می‌شوند اتاق شما در طول روز و شب بزرگ‎تر نشان داده شود. آینه‌ها نور را به داخل اتاق هدایت می‌کنند و به‌این‌ترتیب اتاق شما از لحاظ بصری بزرگ‎تر به نظر می‌رسد.

 توصیه می‌شود که آینه را در روبروی پنجره‌ها قرار دهید تا بتوانید با استفاده از آن‌ها نور فضای بیرون را به داخل خانه پخش نمایید. همچنین می‌توان از کابینت‌های آینه‌ای استفاده کرد و فضای بزرگ‌تری ساخت.

بزرگ نشان دادن خانه؛ استفاده از مبلمان چند منظوره

6. بزرگ نشان دادن خانه؛ استفاده از مبلمان چند منظوره

در برخی مواقع مبلمان فضای زیادی از اتاق را اشغال می‏‌کنند. جهت اجتناب از این امر و بزرگ تر نشان دادن فضای خانه با طراحی دکوراسیون می‌توانید از مبلمان‌های چندمنظوره استفاده نمایید. به منظور بزرگ نشان دادن خانه و فضای کوچک اتاق می‌توانید قطعات بزرگ مبلمان را در مقابل دیوارتان قرار دهید. اندازه‎‌ی مبلمان را متناسب با مقیاس اتاق انتخاب نمایید و از مبلمانی استفاده کنید که مسیرهای رفت‌وآمد در اتاق مسدود نشود.

جمع‌بندی

طراحی فضای های کوچک باید به نحوی انجام شود که موجب ایجاد احساس امنیت و صمیمیت در افراد و بزرگ نشان دادن خانه شود. همچنین خانه‌ها کوچک باید به صورتی طراحی شوند که نور و هوا به‌خوبی در آن جریان پیدا کند. راهکارهای بسیاری برای بزرگ تر نشان دادن فضای خانه با طراحی دکوراسیون وجود دارد که در بالا به برخی از آن‌ها اشاره شد؛ به‌عنوان‌مثال استفاده از رنگ‌های تیره در یک‌خانه و آپارتمان کوچک موجب کوچک‌تر دیده‌شدن فضا می‌شود و بالعکس استفاده از رنگ‌های روشن می‌تواند موجب بزرگ‌تر دیده‌شدن فضای یک اتاق کوچک شود.

 همچنین در خانه‌های کوچک زمانی که شما فضای کافی برای قراردادن وسایلتان نداشته باشید باید از لوازمی استفاده نمایید که فضای خالی زیادی را در خانه شما ایجاد کنند. با تمام مطالب بیان شده می‌توان به تأثیر دکوراسیون داخلی در خانه ‌های کوچک پی برد و برای داشتن بهترین دکوراسیون و طراحی می‌توان از متخصصان طراحی داخلی استفاده نمود. گروه معماری آرت دیزین با مدیریت حسام سلیمانی سال‌هاست با افتخار در زمینه طراحی داخلی پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری مشغول فعالیت است. این گروه با تخصص و حساسیت بالا اقدام به طراحی و تولید انواع وسایل و مبلمان کرده است. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu