ایده هایی برای دکوراسیون دفتر کار

طراحی داخلی دفاتر کار امروزه به بخش بزرگی از سفارشات طراحان داخلی تبدیل شده است. با توجه به اهمیت محیط کار و تاثیر آن در روحیه و انرژی افراد و همچنین راندمان کاری شرکت، داشتن ایده هایی برای دکوراسیون دفتر کار می تواند فضای کاری شما را تا حد زیادی تغییر دهد. نکته مهم این است که برای اجرای ایده ها با اصول و نوع چیدمان درست آشنایی کامل داشته باشید. در ادامه مطلب از آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی به بررسی تاثیر دکوراسیون داخلی در محیط اداری و طراحی دفتر کار می پردازیم.

دکوراسیون دفتر کار

تاثیر دکوراسیون داخلی در محیط اداری

در سالهای اخیر طراحی داخلی دکوراسیون دفتر کار روند چشمگیری داشته است. چرا که افراد تاثیر مثبت محیط بیرونی را بر روند کار شرکت، به خوبی مشاهده می کنند. با طراحی درست دفتر کار می توان خلاقیت را افزایش داد و انرژی مثبت را به کارکنان هدیه کرد. طراحی نوآورانه محیط های کار باعث می شود که محیطی کارآمدتر همراه با نظم و آرامش بیشتر برای کارکنان و مشتریان فراهم کرد. در واقع می توان گفت که طراحی دکوراسیون دفتر کار هم برای مشتریان هم برای کارکنان حیاتی است.

از دید مشتریان دکوراسیوندفتر کار مناسب، نشانگر موفقیت و حرفه ای بودن شماست. در محیطی زیبا و آرامش بخش مشتریان راحت تر به شما اعتماد می کنند.

از منظر کارکنان نیز، وجود محیطی جذاب و هماهنگ برای آنان نشان از احترام کارفرما به آنها است. با انتخاب درست رنگ ها و عناصر می توان فضا را از استرس های روزانه دور کرد و همزمان انرژی لازم را در کارکنان برای کار مفید، تامین کرد.

در کل طراحی و دکوراسیون دفتر کار بیشتر از آنکه یک عمل لوکس باشد، یک ضرورت برای پیشبرد اهداف شرکت محسوب می شود.

طراحی دکوراسیون دفتر کار

طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت

طراحی داخلی به طور ناخوداگاه بر روحیه افراد تاثیر می گذارد، پس مهم است که به صورت اصولی و با توجه به نوع کسب و کار خود، دکوراسیون دفتر را انتخاب کنیم. در طراحی داخلی اداری تمرکز بر افزایش رضایت مشتریان و کارکنان از محیط است.

اتاق مدیر مهم ترین قسمت در یک دفتر کار است، چرا که تمام جلسات مهم و دیدار با مشتریان مهم در آنجا انجام می شود. نحوه چیدمان اتاق مدیر باید به گونه ای باشد که فضای کافی برای جلسات فراهم باشد و میز مدیریت نقطه کانونی اتاق محسوب شود.

وجود تابلوهایی در راستای معرفی برند، یا مطالبی مربوط به کسب و کار شما برای اتاق مدیریت مناسب است. همچنین استفاده از گیاهان و گلدان های بزرگ و کوچک به فضای اتاق آرامش می بخشد؛ اگر فضای کافی در اتاق مدیریت وجود داشته باشد، استفاده از یک کتابخانه دکوراتیو و متناسب با دیگر عناصر، انتخاب مناسبی به نظر می رسد.

در صورتی که شرکت شما دارای شعبه های دیگر در مکان های مختلف است، نقشه شعبه ها را بر روی دیوار پشت میز مدیریت می توان نصب کرد. این کار هم بیانگر اقتدار و بزرگ بودن شرکت شما است، هم می تواند یکی از عناصر زیبا در اتاق باشد.

در دکوراسیون دفتر کار رنگ ها در اتاق مدیریت دقیقا باید منطبق با کسب و کار شما باشد؛ برای مثال در شرکتی با خدمات آی تی از رنگ های با انرژی و روشن باید استفاده کرد. اما در شرکتی که خدمات وکالت ارائه می دهد از رنگ های آرامش بخش که حس اطمینان و اعتماد را منتقل می کنند استفاده کرد.

طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت

طراحی دکوراسیون فضای کارکنان

در طراحی دکوراسیون دفتر کار برای فضای کارکنان باید به کارکرد فضا بسیار توجه کرد؛ اگر فضا برای کارهای تیمی تدارک دیده شده است، استفاده از میزهای گرد و نور پردازی مناسب برای افزایش انرژی توصیه می شود. اما دقت کنید که میزهای گرد برای استفاده طولانی از کامپیوتر و نشستن طولانی مناسب نمی باشند. در محیطی که کارهای با تمرکز بالاتر مانند برنامه نویسی انجام می شود باید میزان نور را کمتر کرد و از رنگ های تیره تر استفاده کرد.

در صورت وجود فضا در دفتر کارهای بزرگ باید هم برای تعامل کارکنان و کارهای تیمی و همچنین انجام وظائف انفرادی محیط هایی با کارکرد و فضای جداگانه ایجاد کرد. برای محیط هایی که کارکنان در آن تعامل دارند استفاده از دیوار های شیشه ای توصیه می شود. دیوار های شیشه ای نور فضا را نیز بهتر می کنند.

خلاقیت و بهره وری در کارکنان زمانی رشد می کند که آنها در محیط کار خود احساس راحتی کنند. پس سعی کنید با استفاده درست و به جا از عناصر اداری در دکوراسیون دفتر کار آرامش بصری را به افراد هدیه دهید. تاثیر رنگ ها در ایجاد انرژی و کم شدن استرس در افراد را دست کم نگیرید و متناسب با فعالیت شرکت آنها را انتخاب کنید؛ اگر شرکت شما به هیجان بیشتری نیاز دارد از رنگ های پررنگ استفاده کنید. در کل رنگ ها با ماموریت و هدف برند شما باید هماهنگ شوند تا جذابین دکوراسیون دفتر کار بیشتر شود.

طراحی دکوراسیون دفتر کار

دکوراسیون دیوارها در دفتر کار

دیوارهای خالی در دفتر کار برای هیچ کس جذاب نیست. ایده هایی برای دکوراسیون دفتر کار وجود دارد که در آن دیوارها نقشی پررنگ دارند.

نصب تصاویری که معرفی کننده کسب و کار شما هستند یا نصب گواهینامه ها و افتخارات شرکت برای جلب اطمینان مشتریان گزینه های خوبی برای دیزاین دیوار در دفتر کار شما است. دیوارهای شرکت به منزله بیلبوردهای تبلیغاتی هستند که این امکان را به شما می دهند، که در آن شرکت و کسب و کار خود را معرفی کنید.

توجه داشته باشید که از شلوغ کردن بیش از حد دیوارها بپرهیزید، در عوض با استفاده از عناصری مانند دیوار سبز یا نورپردازی های دیواری محیط برای کارکنان و مشتریان خود دلنشین تر کنید.

دکوراسیون دفتر کار

جمع بندی

اجرای ایده های جذاب برای دکوراسیون دفتر کار بر اساس سبک و طراحی داخلی کمک می‌ کند تا علاوه بر تاثیر مثبت بر ورحیه کارمندان و کارکنان، میزان بهره وری آن ها هم افزایش یابد. توجه به نورپردازی، مبلمان و صندلی اداری مناسب و استفاده از گیاهان در طراحی داخلی دفتر کار ایده هایی هستند که نتیجه مثبتی را برای شما به ارمغان می آورند.

برای اینکه بتوانید طراحی مناسب و جذابی در دکوراسیون دفتر کار خود داشته باشید از گروه های معماری مجرب کمک بگیرید. گروه آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی با سال ها تجربه، مهارت بالا و مطابق با سلیقه و طراحی های به روز بهترین فضاهای داخلی اداری، تجاری، مسکونی و… را رقم می زند. می توانید از نمونه کارهای ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu