آشنایی با سبک روستیک در طراحی داخلی+ ایده اجرایی

سبک روستیک در طراحی داخلی یکی از جذاب‌ترین و پرطرف‌دارترین سبک‌های دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود که در چند سال اخیر به‌عنوان یکی از خاص‌ترین سبک‌ها برای طراحی فضاهای داخلی شناخته شده است. طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک ترکیبی از اصالت روستایی و زیبایی و دسترسی آسان مدرنیته است که نسبت به دیگر سبک‌ها جذابیت بیشتری دارد. از اصلی‌ترین ویژگی های سبک روستایی، می‌توان به فضای گرم و دلنشین و استفاده از عناصر طبیعی مانند چوب و سنگ در طراحی دکوراسیون داخلی نام برد.

از دیگر ویژگی‌های سبک روستیک در طراحی داخلی ایجاد ارتباط بین فضای داخلی خانه و طبیعت است که با استفاده از پنجره‌های بزرگ رو به مناظر طبیعی و بهره‌برداری از نورپردازی طبیعی، این ارتباط عمیق‌تر و تکمیل می‌شود.  در ادامه مطلب از وب‌سایت حسام سلیمانی به معرفی سبک جذاب روستیک در دکوراسیون داخلی می‌پردازیم.

معرفی سبک روستیک در طراحی داخلی

معرفی سبک روستیک در طراحی داخلی

سبک روستیک در حقیقت از کلمه فرانسوی rustique گرفته شده است و رواج این سبک در طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان‌ها از اواخر قرن نوزدهم بوده است که در آن دوران اغلب از مبلمان‌های سنگین و وسایل دکوراتیو خشن برای ایجاد فضاهای طبیعی استفاده می‌کردند. طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک ترکیبی از راحتی و آرامش و فضای گرم و صمیمی روستا است. سبک روستیک در طراحی داخلی از متریال و عناصر طبیعی به‌عنوان اساس و پایه برای طراحی فضای داخلی استفاده می‌کند.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک؛ انواع سبک روستیک

در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک تمرکز بیشتر بر ایجاد یک فضای آرام و لذت‌بخش با الهام از طبیعت با استفاده از عناصری مانند سنگ، چوب، برگ و… است. به همین دلیل سبک روستیک در طراحی داخلی یکی از جذاب‌ترین سبک‌ها برای دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود که انواع مختلفی دارد، در ادامه به دو نمونه از این سبک خاص اشاره می‌کنیم.

انواع سبک روستیک

۱. سبک روستیک سنتی

ترکیب دقیق عناصر دکوراسیون سنتی و روستیک حتی برای طراحان دکوراسیون باتجربه امری چالش‌برانگیز است؛ زیرا این دو سبک تفاوت‌های قابل‌توجهی دارند. در طراحی سنتی از المان‌های متقارن، رنگ‌های کم‌رنگ و چوب‌های تیره استفاده می‌شود؛ اما سبک دکوراسیون روستیک تغییرات خاص و متفاوتی در نحوه تنظیم و طراحی فضا ایجاد می‌کند. باتوجه‌به ویژگی‌های منحصربه‌فرد این دو سبک، سبک روستیک و سنتی به‌آسانی باهم ترکیب می‌شوند و می‌توان با ترکیب سبک ها در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا  به‌عنوان نمونه، یک سبک کاملاً خاص و جذاب ایجاد کرد.

۲. طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک؛ سبک روستیک مدرن

سبک روستیک مدرن با ادغام جذابیت و صمیمیت روستایی به همراه امکانات مدرن در طراحی خود، ترکیبی منحصربه‌فرد را به فضای داخلی شما می‌دهد. فضای سبک روستیک در طراحی داخلی مدرن با استفاده از نقشه‌های طبقه‌بندی باز و مبلمان مدرن، عناصر مهمی در این سبک به شمار می‌روند. در این سبک، المان‌های طبیعی در معماری داخلی حفظ می‌شود. سبک منحصربه‌فرد روستیک در طراحی داخلی از رنگ‌های ساده و کم‌رنگ‌تر و پنجره‌های بزرگ استفاده می‌کند که مناظر بیرونی ساختمان را بهتر در معرض دید قرار دهد و ارتباط بهتری با طبیعت ایجاد کند.

سبک روستیک مدرن به‌عنوان یکی از پرطرف‌دارترین سبک‌های طراحی دکوراسیون محسوب می‌شود که تناسب بسیار زیادی با زندگی امروزی دارد. طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک کاملاً با عناصر سبک مدرن و معاصر ترکیب می‌شود و به‌خوبی و زیبایی این دو سبک یکدیگر را تکمیل می‌کنند. سبک مدرن به‌طورکلی همان سبکی است که امروزه در بیشتر طراحی‌های دکوراسیون داخلی دیده می‌شود. سبک مدرن معمولاً از رنگ‌های خنثی در طراحی فضای داخلی استفاده می‌کند که با ترکیب عناصر طبیعی، سبک روستیک در طراحی داخلی زیبایی و جذابیت چشمگیری را به فضای خانه شما می‌بخشد. 

ویژگی‌ها و عناصر اصلی سبک روستیک در دکوراسیون داخلی

ویژگی‌ها و عناصر اصلی سبک روستیک در دکوراسیون داخلی

هدف اصلی سبک روستیک در طراحی داخلی، نشان‌دادن بخشی از جلوه طبیعی فضای داخلی است. در این سبک، از لوسترهای پرزرق‌وبرق و درخشان، مبلمان خاص با ترکیب رنگ‌های سرد استفاده نمی‌شود و تمرکز بیشتر بر ایجاد گرما و صمیمیت به فضای داخلی است. استفاده و شناخت انواع کفپوش چوبی سخت و اشیا و قطعات فلزی در سبک جذاب روستیک در طراحی داخلی بیشتر رایج است و به محیط صمیمیت و راحتی بیشتری می‌بخشد. برای عمق‌بخشی بیشتر به فضا در دکوراسیون داخلی به سبک روستیک، می‌توان از قالی‌ها و پتوهای بافته‌شده با خز طبیعی یا مصنوعی استفاده کرد که عناصری از سبک بوهو را نشان می‌دهند و به‌خوبی با عناصر سبک روستیک ترکیب می‌شوند.

۱. استفاده از عناصر و متریال طبیعی

می‌توان گفت اصلی‌ترین عنصر استفاده شده در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک، استفاده از متریال و عناصر طبیعی است. برای استفاده از سبک روستیک در طراحی داخلی می‌توانید از عناصری مانند مبلمان چوبی و یا ستون‌های چوبی، دیوارهایی با بافت سنگی و… بیشتر استفاده کنید تا فضای آرامش‌بخش روستایی بیشتر احساس شود. بافت نیز در این سبک دکوراسیون داخلی اهمیت بسیاری دارد؛ زیرا استفاده زیاد از رنگ یا الگو در این سبک وجود ندارد.

نکته مهمی که در دکوراسیون داخلی به سبک روستیک باید آن را در نظر بگیرید این است که در صورت امکان، از هر چیزی با روکش براق دوری کنید؛ زیرا در فضای گرم و صمیمی روستایی المان‌ها و به‌عنوان‌مثال کابینت‌های براق و صیقلی دیده نمی‌شود و توجه‌نکردن به این نکته ممکن است سبک روستیک در طراحی خانه شما را به‌خوبی و زیبایی نشان ندهد.

سبک روستیک در طراحی داخلی؛ ترکیبی از یک پالت رنگی خنثی

۲. سبک روستیک در طراحی داخلی؛ ترکیبی از یک پالت رنگی خنثی

به‌طورکلی، یک‌خانه روستایی بااحساس صمیمیت و سادگی، خاکی است. استفاده از یک پالت رنگی خنثی برای سبک روستیک در طراحی داخلی باعث می‌شود تا دیگر عناصر طبیعی و ارگانیکی که به کار برده‌اید، بیشتر در مرکز توجه قرار بگیرند. در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک از یک پالت رنگی ساده مانند ترکیب رنگ‌های سفید، کرم، بژ و حتی سبز با المان‌های چوبی استفاده کنید. با استفاده از رنگ‌های موجود در طبیعت مانند سبز و آبی به‌صورت کم‌رنگ می‌توانید به فضای سبک خاص روستیک در طراحی داخلی کمی رنگ بیشتری ببخشید.

۳. مبلمان دست‌ساز و قدیمی

تمامی لوازمی که در یک‌خانه روستایی دیده می‌شوند اغلب دست‌ساز و یا قدیمی هستند که همین امر باعث شده است تا آن‌ها کاملاً خاص و منحصربه‌فرد به نظر برسند. استفاده از لوازمی مانند مبلمان دست‌ساز با ظاهری قدیمی به سبک روستیک در طراحی داخلی می‌توانند جذابیت بیشتری به فضای داخلی خانه شما بدهند. سعی کنید المان‌ها و عناصری را برای خانه خود انتخاب کنید که حس قدیمی و وینتیج بودن را به شما منتقل می‌کنند. به‌این‌ترتیب می‌توانید خاص‌ترین دکوراسیون به سبک روستیک را بسازید.

۴. سبک روستیک در طراحی داخلی؛ استفاده از عناصر ظاهری مشخص

برخلاف روند ویژگی های سبک صنعتی در دکوراسیون داخلی برای سبک روستیک در طراحی داخلی ترجیح بیشتر بر نشان‌دادن استخوان‌بندی ساختمان و مواد و متریال‌هایی است که در ساخت آن به‌کاررفته است؛ به‌عنوان نمونه نشان‌دادن آجرهای به‌کاررفته در ساختمان و یا حتی ستون‌ها و تیرهای چوبی در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک، زیبایی و جذابیت فضای داخلی خانه شما را چندین برابر می‌کند. اگر می‌خواهید حس طبیعی بودن بیشتری به طراحی فضای داخلی بدهید،‌ سعی کنید تیرها و ستون‌های چوبی را با همان ظاهر اولیه و طبیعی خود نگه دارید و اجازه دهید زیبایی ارگانیک چوب بهتر و بیشتر دیده شود و در مرکز توجه قرار بگیرد.

سبک روستیک در طراحی داخلی؛ استفاده از عناصر ظاهری مشخص

جمع‌بندی

سبک روستیک در طراحی داخلی را می‌توان به‌عنوان یک سبک طبیعی و گرم به‌منظور ایجاد جلوه داخلی طبیعی و صمیمی در فضاهای داخلی خانه و ویلا به کاربرد. در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک از مواد طبیعی مانند چوب، سنگ و آجر استفاده می‌شود و جلوه خشن اما درعین‌حال آرامش‌بخش به خانه شما می‌بخشد. مهم‌ترین ویژگی‌ های سبک روستایی استفاده از الگوهای ساده و مینیمالیستی در مبلمان و دکوراسیون همراه با استفاده از رنگ‌های طبیعی و گرم است که به‌راحتی و صمیمیت بیشتر فضا کمک می‌کند. سبک جذاب روستیک در طراحی داخلی، احساس صمیمیت، آرامش و ارتباط با طبیعت را تداعی می‌کند و می‌تواند به خلق یک فضای داخلی دلنشین و دوستانه برای خانه و ویلای شما کمک کند.

گروه معماری و طراحی آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی با ترکیب سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی به بهترین شکل و ایجاد فضاهای داخلی منحصربه‌فرد به شما برای ساخت یک فضای داخلی خاص کمک می‌کند. همچنین ما در گروه آرت دیزاین با تخصص و حساسیت بالا انواع وسایل و مبلمان خاص برای دکوراسیون داخلی را طراحی و تولید کرده است تا هماهنگی و زیبایی بیشتری به فضای خانه شما بدهد.  

سبک روستیک در طراحی دکوراسیون داخلی چگونه است؟

سبک روستیک در حقیقت از کلمه فرانسوی rustique گرفته شده است و رواج این سبک در طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان‌ها از اواخر قرن نوزدهم بوده است که در آن دوران اغلب از مبلمان‌های سنگین و وسایل دکوراتیو خشن برای ایجاد فضاهای طبیعی استفاده می‌کردند. طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک ترکیبی از راحتی و آرامش و فضای گرم و صمیمی روستا است. سبک روستیک در طراحی داخلی از متریال و عناصر طبیعی به‌عنوان اساس و پایه برای طراحی فضای داخلی استفاده می‌کند.

ویژگی‌های سبک روستیک سنتی در طراحی دکوراسیون داخلی چیست؟

در طراحی سنتی از المان‌های متقارن، رنگ‌های کم‌رنگ و چوب‌های تیره استفاده می‌شود؛ اما سبک دکوراسیون روستیک تغییرات خاص و متفاوتی در نحوه تنظیم و طراحی فضا ایجاد می‌کند.

مبلمان مورد استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک چگونه است؟

تمامی لوازمی که در یک‌خانه روستایی دیده می‌شوند اغلب دست‌ساز و یا قدیمی هستند که همین امر باعث شده است تا آن‌ها کاملاً خاص و منحصربه‌فرد به نظر برسند.

در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک از چه رنگ‌هایی استفاده می‌شود؟

در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک از یک پالت رنگی ساده مانند ترکیب رنگ‌های سفید، کرم، بژ و حتی سبز با المان‌های چوبی استفاده کنید. با استفاده از رنگ‌های موجود در طبیعت مانند سبز و آبی به‌صورت کم‌رنگ می‌توانید به فضای سبک خاص روستیک در طراحی داخلی کمی رنگ بیشتری ببخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu