اصول دکوراسیون فروشگاه به سبک مینیمال

طراحی دکوراسیون فروشگاه به سبک مینیمال یکی از انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی فروشگاهی است که امروزه طرف‌داران بسیاری پیدا کرده است. در واقع معماری مینیمالیستی بر محدودیت استفاده از عناصر برای دستیابی به بیشترین مزایا و فواید تکیه دارد. از نظر طراحان سبک مینیمال در چیدمان فروشگاه، همه چیزهایی که کاربرد ندارند باید حذف شوند و تنها چندین عنصر ضروری و اصلی باید باقی بمانند تا بتوان از حداکثر فضای موجود نهایت بهره را برد.

به‌عبارت‌دیگر از عبارت‌های حداقل‌گرایی و ساده‌گرایی نیز برای اشاره به طراحی دکوراسیون سبک مینیمال استفاده می‌شود. هدف اصلی این سبک استفاده از حداقل عناصر برای مبارزه با مصرف‌گرایی و تجمل‌گرایی است. برای آشنایی بیشتر با ویژگی های سبک مینیمال تا انتهای این مقاله از گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی همراه ما باشید.

دکوراسیون فروشگاه به سبک مینیمال؛ سبک دکوراسیون مینیمال چیست؟

دکوراسیون فروشگاه به سبک مینیمال؛ سبک دکوراسیون مینیمال چیست؟

این روزها سبک‌های مختلفی برای دکوراسیون داخلی فروشگاه‌ها وجود دارد؛ اما اغلب افراد هنوز هم مفهوم درستی از هر یک را نمی‌دانند. این در حالی است که آگاهی از نوع هر سبک و خصوصیات آن موجب می‌شود که دکوراسیون منزل و محل کار خود را به شکل اصولی طراحی نمایید. به‌طورکلی سبک مینیمال در طراحی داخلی یکی از جدیدترین مدل‌های دکوراسیون داخلی است که مشخصه اصلی آن سادگی است. دکوراسیون فروشگاه به سبک مینیمال، نوعی طراحی داخلی به شکل مدرن است که به هماهنگی وسایل موجود در فضا بسیار اهمیت می‌دهد.

به‌عبارت‌دیگر در این سبک به‌هم‌ریختگی و بی‌نظمی اصلاً معنایی ندارد و فضا به شکل آسان و راحت چیده می‌شود. البته دقت داشته باشید که در این سبک بین ساختار معماری و دیگر عناصر موجود در آن فضا هیچ‌گونه تضادی وجود ندارد. همچنین باید بدانید که در سبک مینیمال در چیدمان فروشگاه باید از کمترین وسایل، بهترین استفاده را داشته باشید. از طرفی برجسته‌سازی بعضی از وسایل همچون مبل راحتی هم در این سبک چیدمان بسیار مرسوم است.

اصول سبک مینیمال در چیدمان فروشگاه

اصول سبک مینیمال در چیدمان فروشگاه

همان‌طور که بیان شد دکوراسیون مینیمال روشی ساده برای طراحی داخلی مسکونی، اداری و تجاری است. دکوراسیون فروشگاه به سبک مینیمال سادگی و راحتی را القاء می‌کند و محیطی عاری از شلوغی را نشان می‌دهد. ویژگی‌های مشترک یک رویکرد مینیمالیستی در طراحی داخلی فروشگاه عبارت‌اند از:

1. خطوط تمیز

به‌طورکلی طراحی سبک مینیمالیستی توسط عناصر بصری حداقلی تعریف می‌شود. در طراحی دکوراسیون فروشگاه به سبک مینیمال از خطوط تمیز و ساده استفاده می‌شود. دکور اغلب این سبک‌ها دارای سطوح مسطح، صاف و حداقل الگوها با جزئیات تزیین شده است. به‌خصوص در طراحی داخلی تجاری مانند هتل‌ها و فروشگاه‌های لوکس و مدرن از خطوط ساده به‌وفور استفاده می‌شود.

2. استفاده از رنگ در طیف مشخص

یکی دیگر از اصول کلیدی دکوراسیون فروشگاه به سبک مینیمال استفاده از عنصر تک‌رنگ است. سبک مینیمال در چیدمان فروشگاه از یک پالت رنگ ساده استفاده می‌کند که اغلب از طیف مختلف یک‌رنگ بهره می‌برد؛ به‌عنوان‌مثال در طراحی یک مرکز تجاری از طیف رنگی آبی مانند آبی روشن، آبی کلاسیک، سرمه‌ای و غیره استفاده می‌شود.

اهمیت عملکردی اجزا در دکوراسیون فروشگاه به سبک مینیمال

3. اهمیت عملکردی اجزا در دکوراسیون فروشگاه به سبک مینیمال

سبک مینیمال بر عناصری با بالاترین اهمیت تمرکز دارد. به‌طوری‌که تنها عناصر مهم جهت زندگی راحت، در آن فضای خاص فراهم می‌شود. همچنین دکوراسیون فروشگاه به سبک مینیمال شامل استفاده عملی از فضا است که بر وسائل هدفمند تمرکز دار؛ برای مثال یک گلدان زیبا از گیاهی سرسبز که خود به‌تنهایی الهام‌بخش سادگی طبیعت خدادادی است به‌عنوان عنصری عملکردی در طراحی یک فضای خانگی یا اداری شناخته می‌شود.

4. فضاهای باز

دکوراسیون فروشگاه سبک مینیمال اغلب دارای پلان‌های باز و نور زیاد است. این سبک طراحی موجب تزریق بیشتر آرامش و تمرکز در یک فضای خاص می‌شود. به‌ویژه در طراحی داخلی اداری و فروشگاه‌ها با پلان باز، دکوراسیون مینیمال به همکاری بین تیمی کمک زیادی می‌کند.

5. دکوراسیون فروشگاه به سبک مینیمال با استفاده از رنگ‌ های خنثی

کاربرد و تاثیر رنگ های خنثی در دکوراسیون داخلی گسترده است و استفاده درست از آن ها در فضای داخلی زیبایی را چندین برابر می‌کند. توجه داشته باشید که این توصیه به معنای آن نیست که همه دکوراسیون فروشگاه به سبک مینیمال در همه دنیا باید همین رنگ‌ها را داشته باشد؛ اما استفاده از چنین طیفی یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌ها جهت رسیدن به دکور مینیمال در مغازه است.

نور طبیعی را مهمان مغازه کنید

6. نور طبیعی را مهمان مغازه کنید

همان‌طور که می‌دانید نور خورشید همیشه همه چیز را از جمله دکوراسیون مغازه را بهتر نمایش می‌دهد. یکی از اصول دکوراسیون فروشگاه به سبک مینیمال به‌ویژه در مغازه‌هایی که پنجره دارند استفاده از نور طبیعی است. در واقع این یک فرصت فوق‎العاده است تا بتوانید حس و حال شادابی و زندگی را به فضا سرازیر نمایید. این انرژی در حس و حال مشتری‌ها نیز تأثیرگذار است.

7. حواس‌ پرتی بصری را به حداقل برسانید

برای سبک مینیمال در چیدمان فروشگاه بهتر است تمام تمرکز را به سمت محصول اصلی هدایت کنید. به‌عبارت‌دیگر در دکوراسیون فروشگاه به سبک مینیمال سعی کنید تزیینات و وسایل نامربوط را حذف کنید یا کاملاً هدفمند در فضا بگذارید. درصورتی‌که اصول مهم در دکوراسیون مینیمال فروشگاه را رعایت کنید نشانی از تأثیر منفی فضای خالی وجود نخواهد داشت.

8. فضاهای کاربردی ایجاد کنید

با استفاده از تغییر دکوراسیون و جابه‌جاکردن بعضی از وسایل در دکوراسیون فروشگاه به سبک مینیمال می‌توانید سفر مشتری را در مغازه‎ خود هدفمند و کاربردی کنید. در واقع با ایجاد فضای کاربردی در دکوراسیون فروشگاه می‌توانید سبک مینیمال در چیدمان فروشگاه را به نحوی انجام دهید که ترافیک انسانی ایجاد نشود. با این کار هر فرد می‌تواند در آرامش یک محصول را بررسی کند.

با آینه فضا را دلبازتر کنید

9. با آینه فضا را دلبازتر کنید

یکی دیگر از ایده‌های سبک مینیمال در چیدمان فروشگاه این است که فضا را با استفاده از آینه دلبازتر کنید. شاید در ابتدا فکر کنید که آینه را فقط باید در طراحی داخلی فروشگاه لباس و کفش‌فروشی استفاده کرد؛ اما این‎طور نیست. با استفاده از یک آینه در دکوراسیون فروشگاه به سبک مینیمال می‌توانید هر مغازه‌ای، حتی نانوایی و شیرینی‌فروشی را روشن و بزرگ و دلباز جلوه دهید.

جمع‌بندی

باتوجه‌به مطالب بیان شده می‌توان گفت که باگذشت زمان دکوراسیون فروشگاه به سبک مینیمال به یکی از محبوب‌ترین روش‌های تزیین محیط کاری و مسکونی تبدیل شده است. سبک مینیمال در چیدمان فروشگاه با تمرکز بر سادگی، کم‌حجم‌بودن و استفاده از عناصر اساسی، یک زندگی ساده و زیبا را به ما هدیه می‌دهد.

یکی از ویژگی‌های برجسته سبک دکوراسیون مینیمال، استفاده از رنگ‌های نیمه تیره و طبیعی است. در واقع این رنگ‌ها آرامش را به فضا می‌بخشند و احساس راحتی را در محیط ایجاد می‌کنند. علاوه بر این استفاده از جزئیات ساده و خطوط تمیز در طراحی داخلی، به فضا ظاهری مینیمال و آراسته می‌بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu