خاص ترین سبک در طلا فروشی؛ دکوراسیون طلا فروشی به سبک مدرن

معماری و دکوراسیون داخلی تنها منحصر به طراحی دکوراسیون فضای داخلی خانه نیست. بلکه محل کار نیز یکی از مواردی است که رعایت اصول طراحی و اجرای دکوراسیون بر میزان بهره‌وری کارمندان، جلب نظر مشتریان و ارباب‌رجوع تأثیر می‌گذارد. یکی از مشاغلی که دکوراسیون داخلی در آن اهمیت زیادی دارد، طلافروشی است. طراحی دکوراسیون داخلی طلافروشی یکی از پروژه‌های چالش‌برانگیز در زمینه طراحی است؛ زیرا در طراحی دکوراسیون داخلی طلا‌فروشی علاوه بر توجه به نکات زیبایی‌شناسی، توجه به مسائل امنیتی نیز اهمیت دارد. سبک مدرن در دکوراسیون طلا فروشی یکی از سبک‌های جذاب و زیبا است. با طراحی و اجرای هوشمندانه دکوراسیون طلا فروشی به سبک مدرن محیطی جذاب و زیبا برای گالری شما خلق می‌شود. برای آشنایی با دکوراسیون سبک مدرن که خاص‌ترین سبک در طلا فروشی است در ادامه مطلب از گروه آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی به بررسی ویژگی های این سبک می‌پردازیم. 

دکوراسیون طلا فروشی به سبک مدرن

دکوراسیون طلافروشی به سبک مدرن

در طراحی دکوراسیون طلافروشی علاوه بر توجه به جذابیت و زیبایی باید مسائل امنیتی نیز موردتوجه قرار گیرند؛ بنابراین طراحی و چیدمان باید به صورتی باشد که فروشنده برای عرضه اجناس دائماً در حال رفت‌وآمد نباشد و دسترسی به اجناس فقط برای فروشنده امکان‌پذیر باشد. دکوراسیون داخلی طلافروشی یک کار تخصصی است و به دانش و تجربه زیادی نیاز دارد. در طراحی دکوراسیون طلافروشی به سبک مدرن باید از متریال‌های لوکس و المان‌های باکیفیت بالا استفاده شود تا جذابیت این سبک بیشتر به چشم آید.

اگر فضای طلافروشی شما بزرگ است باید یک قسمت از آن برای نشستن مشتریان اختصاص یابد تا مشتری در گالری شما احساس آرامش کند؛ ولی اگر متراژ کمی در اختیار دارید دو یا سه صندلی برای نشستن مشتریان کافی است. انتخاب صندلی و مبلمان برای مشتریان باید متناسب با رنگ دکوراسیون داخلی و اندازه فضا باشد. استفاده از صندلی‌های چرخان کوچک برای فضاهای کوچک بسیار کاربردی و لوکس است.  استفاده از مبلمان‌های راحتی با رنگ‌های خاص و زیبا برای فضاهای بزرگ حالت اشرافی را به مشتریان القا می‌کند و حس ارزشمندی می‌دهد. عناصر مهمی که در دکوراسیون طلا فروشی به سبک مدرن اهمیت دارند عبارت‌اند از:

پارتیشن‌بندی فضا

1. پارتیشن‌بندی فضا

قبل از طراحی داخلی دکوراسیون طلا فروشی به سبک مدرن بهتر است در مرحله معماری و ساخت، تعیین بخش‌های گوناگون فروشگاه موردتوجه قرار گیرد. یعنی در دکور مغازه مسیر حرکت مشتریان از بخش قرارگیری و نشستن آن‌ها تفکیک شود. به همین منظور در دکوراسیون طلافروشی به سبک مدرن بهتر است از انواع مختلف پارتیشن یا کانترها استفاده شود. این موضوع مدرن بودن فضای فروشگاه را بیشتر می‌کند و فروشگاه شما نظم بیشتری به خود می‌گیرد. نظم و ترتیب در کنار نورپردازی و رنگ‌بندی در طراحی داخلی مدرن طلافروشی در جذب مشتری بسیار مؤثر است.

2. دکوراسیون طلا فروشی به سبک مدرن؛ کفپوش

در طراحی داخلی دکوراسیون طلافروشی توجه به کفپوش اهمیت زیادی دارد. به همین منظور بهتر است به معیارهای مختلفی مانند سبک انتخابی برای اجرا، سلیقه و میزان هزینه دقت کرد. برای کف‌پوش دکوراسیون طلافروشی به سبک مدرن سه نوع کف‌پوش را معرفی می‌کنیم.

1. کفپوش چوب‌پنبه

استفاده از کفپوش چوب‌پنبه برای داشتن ظاهری گرم و محیطی سالم گزینه‌ای جذاب است؛ اگر نکات مراقبتی این نوع کف‌پوش رعایت شود می‌تواند تا چند دهه دوام داشته باشد و به عایق صوتی طلافروشی کمک کند. از نکات منفی این نوع کف‌پوش نرم بودن و خراش برداشتن آن است.

2. فرش در کفپوش طلافروشی

استفاده از فرش در دکوراسیون طلا فروشی به سبک مدرن حس آرامش، ارزش و صمیمیت را به مشتریان القا می‌کند. فرش پرز پیچ‌دار محبوب‌ترین سبک فرش به‌عنوان کف‌پوش طلافروشی است. فرش‌های پشمی با پرزهای عمیق می‌توانند برای سالن طلافروشی مناسب باشند؛ ولی برای پله‌ها و راهروهایی که رفت‌وآمد زیادی دارند بهتر است از پشم محکم‌تری مانند بوکل یا بربر استفاده شود.

3. کفپوش پارکت لمینت

این کفپوش در صورتی انتخاب مناسبی برای طلافروشی است که معیار سایشی AC5 را داشته باشد. این نوع کف‌پوش دچار خراش نمی‌شود و برای دکوراسیون طلافروشی به سبک مدرن بسیار مناسب است. در صورت انتخاب کف‌پوش‌های سرامیکی یا سنگی باید به میزان مرغوبیت و کیفیت آن دقت کنید.

سبک مدرن در دکوراسیون طلا فروشی؛ نورپردازی

3. سبک مدرن در دکوراسیون طلا فروشی؛ نورپردازی

در بحث زیبایی‌شناسی انعکاس نور اهمیت زیادی دارد و توجه به آن در دکوراسیون داخلی طلافروشی موجب جلب‌توجه مشتریان می‌شود. در دکوراسیون طلا فروشی به سبک مدرن نورپردازی اهمیت زیادی دارد؛ زیرا نورپردازی مناسب و متناسب می‌تواند جلوه فروشگاه و ویترین شما را بیشتر کند. استفاده از لوسترهای باشکوه و زیبا  و چراغ‌های آویز متناسب با متراژ فروشگاه جلوه و درخشش آن را صدچندان می‌کند. طراحان داخلی به‌خوبی از اهمیت نورپردازی روی مشتریان آگاه هستند و نورپردازی را به‌عنوان یکی از عوامل مؤثر در جذب مشتری و افزایش فروش می‌دانند. پیشنهاد می‌کنیم مقاله تاثیر طراحی دکوراسیون داخلی طلافروشی در جلب توجه مشتریان را مطالعه کنید.

برای اجرای سبک مدرن در دکوراسیون طلا فروشی در قسمت نورپردازی بهتر است از چراغ‌های ال‌ای‌دی استفاده کنید. این نوع چراغ‌ها دارای دو مزیت هستند: نور ساطع‌شده از آن‌ها کیفیت بهتری دارد و میزان مصرف انرژی آن‌ها 75درصد کمتر از روشنایی‌های معمول است. با استفاده از نورهای متحرک می‌توانید کف‌چین ویترین مغازه طلافروشی را زیبا و جذاب کنید. همچنین استفاده از آینه‌های دیواری و نمای شیشه‌ای در دکوراسیون طلا فروشی به سبک مدرن تأثیر زیادی در انعکاس نور دارد. البته باید به این نکته دقت داشت که نورپردازی باید در عین زیبا و مجلل کردن فضا حس آرام‌بخشی برای مشتریان داشته باشد و چشم آنان را اذیت نکند.

ویترین

4. ویترین

در مورد اجرای خاص ترین سبک در طلا فروشی ویترین یکی از عناصر مهم است. در دکوراسیون ویترین طلافروشی مدرن، امنیت و زیبایی به یک اندازه اهمیت دارند. شیشه و ویترین باید مستحکم و مقاوم باشد و از نظر زیبایی باید همیشه تمیز و شفاف باشد. یک ویترین خاص با طراحی متفاوت و شاخص می‌تواند میزبان بهتری برای جواهرات لوکس و ارزشمند باشد.

ابعاد و بلندی ویترین از مواردی است که باید در طراحی موردتوجه قرار گیرد. یعنی ویترین باید به‌گونه‌ای باشد که هیچ محصولی از دید خریدار پنهان نماند. پس ارتفاع ویترین باید متناسب یعنی نه خیلی کوتاه و نه خیلی بلند باشد. ارتفاع بین 90-80 سانتیمتر از کف پیاده‌رو بهترین اندازه است. در ادامه انواع متریال‌های ویترین طلافروشی را بررسی می‌کنیم.

1. ویترین آینه‌ کاری

در طراحی دکوراسیون طلا فروشی به سبک مدرن ویترین آینه‌ کاری شده شکوه و جلای بیشتری به فروشگاه شما می‌بخشد و نوعی حالت اشرافی‌گری به مشتریان القا می‌کند. استفاده از این نوع ویترین بر جلا و زرق‌وبرق فضا می‌افزاید و بر میزان فروش تأثیر زیادی دارد.

2. ویترین سنگ ‌کاری

یکی دیگر از متریال‌های ارزشمندی که برای ساخت ویترین طلافروشی استفاده می‌شود استفاده از سنگ‌های ارزشمند مانند مرمر و گرانیت است. این کار جلوه و تزیین ویترین را افزایش می‌دهد و در جلب نظر مشتری تأثیر بسزایی دارد.

3. ویترین ام ‌دی ‌اف

یکی از متریال‌های باارزش در ساخت ویترین دکوراسیون طلا فروشی به سبک مدرن استفاده از ام ‌دی ‌اف است. مقاومت قابل‌قبول، ماندگاری و تنوع رنگ از عواملی هستند که موجب محبوبیت این متریال می‌شوند؛ ولی استفاده از ام‌دی‌اف در طلافروشی‌های کوچک و ساده کاربرد بیشتری دارد.

قفسه ‌های داخلی

5. قفسه ‌های داخلی

استفاده از قفسه‌ های فرورفته برای قراردادن گردنی‌ها که بخش مهمی از طلاها هستند بسیار جذاب است. داخل این قفسه‌ ها با نورپردازی‌های ظریف از بالا جلوه جواهرات را چندبرابر می‌کند. در دکوراسیون طلافروشی به سبک مدرن لازم نیست تمام قفسه‌ها مستطیل یا مربع باشند. استفاده از اشکال هندسی دیگر مانند قفسه‌های شش‌ضلعی شبیه کندوی زنبورعسل با نورپردازی‌های داخلی زیبا، جلوه‌ای مدرن و زیبا به فروشگاه شما می‌بخشد. 

6. دکوراسیون طلا فروشی به سبک مدرن؛ تابلو در دکوراسیون داخلی

در دکوراسیون طلا فروشی به سبک مدرن وجود فضاهای خالی که با آثار هنری ارزشمند یا گل‌وگیاه مزین شده باشد، جذابیت بصری فروشگاه را افزایش می‌دهد. این کار موجب منظم‌شدن ذهن مشتریان می‌شود و بهتر می‌توانند جنس موردنظر خود را پیدا کنند. استفاده از تابلوهای دکوراتیو زیبا ایده فوق‌العاده‌ای است که می‌توانید متناسب با فضا، سلیقه شخصی و سایر اجزای دکوراسیون استفاده کنید. در حالت کلی جذابیت بیشتر دکوراسیون داخلی طلا فروشی با المان های هنری و دکوراتیو چندین برابر می شود.

7. رنگ در دکوراسیون داخلی طلافروشی

به‌طورکلی هر کسب‌وکار رنگ و لوگوی مخصوص خود را دارد؛ به‌عنوان‌مثال رنگ‌های سبز و سفید یا آبی و سفید مربوط به خدمات درمانی است. در طلافروشی‌ها برای طراحی لوگو و دکوراسیون بیشتر از رنگ‌های خنثی و طلایی (در کنار هم) استفاده می‌شود. استفاده از رنگ‌های گرم و خنثی در دکوراسیون طلافروشی نمایانگر کسب‌وکار شما است و مشتری با یک نگاه سرسری از دور متوجه گالری طلا جواهرات می‌شود.

8. سبک مدرن در دکوراسیون طلا فروشی؛ طراحی سقف

در دکوراسیون طلا فروشی به سبک مدرن طراحی سقف طلا فروشی اهمیت زیادی دارد؛ زیرا یکی از بخش‌های دکوراسیون طلافروشی سقف است. طراحان حرفه‌ای در طراحی سقف از رنگ متضاد با کف استفاده می‌کنند. یعنی اگر کف فروشگاه رنگ تیره باشد سقف باید به رنگ روشن طراحی شود و برای کف روشن سقف به رنگ تیره طراحی می‌شود.

9. ایجاد نقطه عطف

در طراحی دکوراسیون طلا فروشی به سبک مدرن یک مرکز توجه یا نقطه عطف برای فروشگاه در نظر گرفته می‌شود. بهترین کالای فروشگاه در این قسمت قرار می‌گیرد تا با درخشش و زیبایی خود توجه هر کسی را به خود جلب کند. این نقطه عطف می‌تواند در قسمت انتهایی گالری باشد. برای جلب‌توجه بیشتر بهتر است دیواره‌ای به رنگ تیره ایجاد کنید و با استفاده از نورپردازی مناسب جواهر را روی آن نمایش دهید.  

جمع‌بندی

طراحی دکوراسیون داخلی طلافروشی یکی از طراحی‌های چالش‌برانگیز است؛ زیرا علاوه بر رعایت اصول زیبایی‌شناسی و جلب‌توجه مشتری باید اصول امنیتی نیز موردتوجه قرار گیرد. در دکوراسیون طلا فروشی به سبک مدرن فراهم‌کردن آرامش خاطر مشتری در کنار جلب‌توجه او اهمیت زیادی دارد. در سبک مدرن در دکوراسیون طلا فروشی طراحی ویترین‌ها و قفسه‌های خاص بسیار مهم است. طراحی سبک مدرن خاص ‌ترین سبک در طلا فروشی است که نظم و ترتیب، دوری از شلوغی و بهره‌گیری از فضای خالی برای نظم‌بخشی به ذهن مشتری جایگاه ویژه‌ای دارد.

گروه آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی باسابقه درخشان در طراحی و اجرای سبک‌های دکوراسیون داخلی مانند طراحی داخلی طلا فروشی، طراحی داخلی مسکونی، طراحی داخلی کافی شاپ و… بهترین انتخاب‌ها را در برابر شما قرار می‌دهد.

در طراحس دکوراسیون طلافروشی به سبک مدرن باید به چه نکاتی توجه شود؟

در طراحی دکوراسیون طلافروشی علاوه بر توجه به جذابیت و زیبایی باید مسائل امنیتی نیز موردتوجه قرار گیرند؛ بنابراین طراحی و چیدمان باید به صورتی باشد که فروشنده برای عرضه اجناس دائماً در حال رفت‌وآمد نباشد و دسترسی به اجناس فقط برای فروشنده امکان‌پذیر باشد. دکوراسیون داخلی طلافروشی یک کار تخصصی است و به دانش و تجربه زیادی نیاز دارد. در طراحی دکوراسیون طلافروشی به سبک مدرن باید از متریال‌های لوکس و المان‌های باکیفیت بالا استفاده شود تا جذابیت این سبک بیشتر به چشم آید.

آیا می‌توان برای کفپوش طلافروشی از فرش استفاده کرد؟

استفاده از فرش در دکوراسیون طلا فروشی به سبک مدرن حس آرامش، ارزش و صمیمیت را به مشتریان القا می‌کند. فرش پرز پیچ‌دار محبوب‌ترین سبک فرش به‌عنوان کف‌پوش طلافروشی است. فرش‌های پشمی با پرزهای عمیق می‌توانند برای سالن طلافروشی مناسب باشند؛ ولی برای پله‌ها و راهروهایی که رفت‌وآمد زیادی دارند بهتر است از پشم محکم‌تری مانند بوکل یا بربر استفاده شود.

طراحی سقف طلافروشی باید چگونه باشد؟

در دکوراسیون طلا فروشی به سبک مدرن طراحی سقف طلا فروشی اهمیت زیادی دارد؛ زیرا یکی از بخش‌های دکوراسیون طلافروشی سقف است. طراحان حرفه‌ای در طراحی سقف از رنگ متضاد با کف استفاده می‌کنند. یعنی اگر کف فروشگاه رنگ تیره باشد سقف باید به رنگ روشن طراحی شود و برای کف روشن سقف به رنگ تیره طراحی می‌شود.

رنگ مناسب برای طراحی داخلی طلافروشی چیست؟

در طلافروشی‌ها برای طراحی لوگو و دکوراسیون بیشتر از رنگ‌های خنثی و طلایی (در کنار هم) استفاده می‌شود. استفاده از رنگ‌های گرم و خنثی در دکوراسیون طلافروشی نمایانگر کسب‌وکار شما است و مشتری با یک نگاه سرسری از دور متوجه گالری طلا جواهرات می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu