طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه + 5 نکته مهم و کابردی در دیزاین سالن زیبایی

طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه یکی از مهم‌ترین علت‌های حضور و استقبال مشتریان از سالن‌های زیبایی است. باتوجه‌به تعدد سالن‌های زیبایی در سطح شهر مشتریان اصولاً ترجیح می‌دهند علاوه بر کیفیت کار در محیطی این خدمات را دریافت نمایند که منتقل‌کننده حس خوب و خوشایندی برای آن‌ها باشد و اصول طراحی سالن زیبایی در آن مکان رعایت شده باشد؛ زیرا افراد ممکن است زمانی طولانی را در سالن زیبایی بگذرانند و یا منتظر بمانند تا پروسه آرایش و پیرایش را سپری نمایند.

همچنین دیزاین سالن زیبایی غیر از تأثیری که در جذب مشتری دارد و منتقل‌کننده حس خوب برای مشتری است باید به‌گونه‌ای طراحی شود که فضایی مناسب برای پرسنلی که در این سالن‌ها مشغول به کار هستند را ایجاد نماید. برای آشنایی بیشتر با نحوه طراحی دکور آرایشگاه زنانه شیک تا انتهای این مقاله از حسام سلیمانی همراه ما باشید.

اهمیت طراحی دکوراسیون سالن زیبایی

اهمیت طراحی دکوراسیون سالن زیبایی

اولین دلیل برای طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه ایجاد احساس رضایت در مشتری است؛ زیرا که سالن‌ها و آرایشگاه‌ها باید فضایی به‌دوراز استرس، غم و ناراحتی را برای مشتری و پرسنل خود ایجاد نمایند. در واقع امروزه مهم‌ترین ملاک مشتری در استفاده از سالن محیط و دیزاین آن سالن به دلیل وجود احساس آرامش در این محیط است. در نتیجه اصول طراحی سالن زیبایی باید به‌گونه‌ای انجام شود که در حالت کلی چیزی جز حس و حال خوشایند را در مشتریان ایجاد نکند.

همچنین لازم است دقت داشته باشید که صندلی‌ها و میزها زیاد نباشد و یا یونیت‌های سالن بزرگ نباشد که سبب نامرتب بودن فضا و شلوغی خواهند شد و رفت‌وآمد بین آن‌ها را نیز سخت خواهد نمود. شما می‌تواند با درنظرگرفتن اصولی که در ادامه بیان خواهد شد به بهترین نحو طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه شیک را انجام دهید.

اصول طراحی سالن زیبایی

همان‌طور که بیان شد طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه شامل بخش‌های مختلف آن می‌شود که بهتر است اقدام به زیباسازی هر یک از این بخش‌ها نمایید تا زیبایی دکوراسیون آرایشگاه زنانه بیشتر به چشم آید. آرایشگاه‌های زنانه برخلاف آرایشگاه مردانه شامل بخش‌های متعددی می‌شود که وقتی وارد سالن آرایشگاه زنانه می‌شوید به‌راحتی متوجه این قضیه خواهید شد. در واقع هنگامی که وارد آرایشگاه زنانه می‌شوید اولین چیزی که مشاهده می‌کنید میز منشی است که باید کاملاً چشمگیر و جذاب باشد؛ به همین دلیل باید از طریق ایده‎های جذاب و طراحی‌های نوین اقدام به طراحی دکوراسیون آرایشگاه زنانه و میز منشی نمایید تا این قسمت بیشتر به چشم مشتری آید.

جهت طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه شیک در ابتدا لازم است یک سبک زیبا برای آن انتخاب کنید و سپس باتوجه‌به این سبک متریال و المان‌های مناسب را برای آن خریداری نمایید. در واقع باید تلاش کنید که اصول طراحی سالن زیبایی زنانه شما متفاوت از آرایشگاه‌های دیگر باشد و این وجه تمایز کاملاً مشهود باشد.

بهترین سبک برای طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه

بهترین سبک برای طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه

سبک طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه به عوامل مختلفی مانند سلیقه کارفرما، بودجه موردنظر و فرهنگ منطقه بستگی دارد. سبک‌های کلاسیک، مدرن و مینیمال از جمله محبوب‌ترین سبک‌هایی هستند که می‌توان برای دکوراسیون سالن‌های زیبایی زنانه از آن‌ها استفاده کرد. در ادامه سعی شده توضیحاتی در خصوص سبک‌های رایج برای طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه برای شما بیان شود.

1. سبک کلاسیک

سبک کلاسیک برای طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه دارای جزئیات و تزیینات بسیار زیادی است. یکی از اصول طراحی سالن زیبایی به سبک کلاسیک این است که معمولاً دیوارها و سقف آن با گچ‌کاری‌های زیبا پوشانده می‌شوند و مبلمان و دکوراسیون آن چوبی و حکاکی شده هستند. در واقع این سبک برای استفاده در مکان‌هایی که دارای سقف بلندی هستند یک انتخاب بسیار مناسب است. رنگ‌هایی که در این سبک به کار می‌روند اصولاً شامل رنگ‌هایی مانند طلایی، سفید، قهوه‌ای، سبز یا کرمی هستند.

همان‌طور که بیان شد در طراحی داخلی کلاسیک در دیزاین سالن‌های زیبایی از وسایل دکوری چوبی حکاکی شده بسیاری استفاده می‌شود. همچنین این سبک می‌تواند در مکان‌هایی که دارای سقف‌های بلند باشد به‌راحتی قابل‌اجرا باشد. البته لازم به ذکر است که اجرای سبک کلاسیک نیاز به فضای بزرگ و با بودجه کافی دارد. این سبک نشان‌دهنده نظم و آرامش خاصی در سالن زیبایی است.

سبک مدرن

2. سبک مدرن

سبک مدرن در حال حاضر طرف‌داران بی‌شماری را به خود اختصاص داده است. اصلی‌ترین ویژگی طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه به سبک مدرن توجه به‌سادگی و خلوت بودن این سبک است. این سبک بر خلاف سبک کلاسیک از تزیینات و جزئیات بسیار زیادی برخوردار نیست و فضا تا حد ممکن باید به شکل ساده، خلوت و زیبا طراحی شود. توجه به اصول طراحی سالن زیبایی مدرن یکی از راه‌های مناسب برای جذب مشتری است. شما جهت انجام این کار می‌توانید دیوارهای سالن را با رنگ‌های غیرمتعارف مانند آبی روشن، قرمز، نقره‌ای، سیاه‌وسفید رنگ‌آمیزی نمایید.

در دیزاین و طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه فضای کوچک یا بزرگ مهم نیست این سبک در نهایت منجر به ایجاد فضایی خلوت و ساده می‌شود که بسیار دوست‌داشتنی است و طرف‌داران بسیاری هم دارد. امروزه توجه به سبک‌های مدرن بسیار در بین مدیران سالن‌های زیبایی محبوب شده است؛ زیرا که افراد از حضور در محیط‌های آرام و خلوت بسیار لذت می‌برند.

3. سبک مینیمال

در طراحی به سبک مینیمال نیز مانند سبک مدرن از ساده‌ترین المان‌ها برای طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که این سبک به ساده‌گرایی معروف است و از کمترین لوازم در دکوراسیون این سبک استفاده می‌شود. استفاده از رنگ‌های روشن به‌خصوص سفید از مشخصه‌های اصلی این سبک زیبا محسوب می‌شوند. لازم است بدانید که اصطلاح مینیمالیست باتوجه‌به محل کاربرد آن در معنی حداقلی و استفاده بردن از حداقل‌ها است. به همین جهت مینیمالیست به ساده‌بودن و ساده‌گرایی شهرت دارد.

این سبک یکی از معروف‌ترین سبک‌های طراحی دکوراسیون داخلی است. یکی از اصول طراحی سالن زیبایی به سبک مینیمال این است که دیوار در این سبک ساده است و اصولاً به‌منظور جلوگیری از بی‌نظمی طراحی می‌شود. همچنین می‌توان اتاق‌های سالن را نیز با رنگ‌های روشن و ترجیحاً سفید تزیین نمود.

5 نکته مهم و کاربردی در دیزاین دکوراسیون سالن زیبایی

5 نکته مهم و کاربردی در دیزاین دکوراسیون سالن زیبایی

همان‌طور که بیان شد اصول طراحی دکوراسیون آرایشگاه مردانه با زنانه متفاوت است. اولین و اساسی‌ترین موضوع مهم در طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه هماهنگی و همخوانی بین تمامی عناصر است. درصورتی‌که در مورد انتخاب زمینه پایه طراحی و اصول طراحی سالن زیبایی تصمیمی نگرفتید می‌توانید از فرهنگ یک کشور کمک بگیرید و طبق فرهنگ و تمدن آن کشور دکور را به انجام برسانید. به‌عنوان‌مثال درصورتی‌که می‌خواهید به دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه در ایران حال و هوای ایرانی بدهید باید بیشتر از رنگ‌های سبز، قرمز و آبی استفاده نمایید.

همچنین یکی از عوامل بسیار مهم در طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه راحتی و آرامش است؛ به‌نحوی‌که بیشتر از صندلی‌های راحتی استفاده شود تا مشتریان شما حس خوبی در این مکان داشته باشند و در زمان انتظار راحت باشند. توجه داشته باشید که راحتی در آرایشگاه زنانه یک فاکتور بسیار مهم برای جذب مشتری است. در واقع در زمان انتخاب صندلی‌ها باید طبق اصول طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه صندلی‌ها را انتخاب نمایید. همچنین درصورتی‌که از سبک دکوراسیون آرایشگاه زنانه مدرن استفاده نموده‌اید می‌توانید صندلی‌های راحتی در این مکان به کار ببرید. در ادامه به 5 مورد از اصول طراحی سالن زیبای اشاره شده است.

1. انتخاب سبک دکوراسیون داخلی سالن زیبایی

اولین گام در اصول طراحی سالن زیبایی انتخاب سبک مناسب برای طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه است. همان‌طور که در بالا بیان شد سبک‌های مختلفی در طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه وجود دارد که هر یک باتوجه‌به منطقه، سلیقه، فرهنگ و خواسته‌های مدیران و همچنین نوع فعالیت در لاین‌ها و محیط‌های مختلف کاملاً متفاوت است.

در انتخاب سبک دیزاین سالن‌های زیبایی باید بتوانید باتوجه‌به نوع کار و روحیات مشتریان سبک خاصی را انتخاب نمایید. درگذشته اصولاً مدیران سبک‌های کلاسیک را برای سالن زیبایی و آرایشگاه خود انتخاب می‌کردند؛ اما امروزه با تغییر سلیقه مخاطبان تمایل به استفاده از سبک مدرن و مینیمال در طراحی داخلی سالن‌های زیبایی بیشتر شده است.

رنگ در دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه

2. رنگ در دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه

انتخاب رنگ آرایشگاه زنانه یکی از مهم‌ترین اصول طراحی سالن زیبایی است. در واقع ابتدا باید تم رنگ اصلی آرایشگاه زنانه را در نظر بگیرید. استفاده از رنگ‌های روشن برای طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه توصیه می‌شود؛ چرا که فضای آرایشگاه را بزرگ‌تر نشان  می‌دهند. همچنین درصورتی‌که طراح کمی خلاقیت داشته باشد استفاده از رنگ‌هایی مانند بنفش و قرمز می‌تواند جذابیت بصری زیادی را خلق نمایند.

باتوجه‌به اصول طراحی و روان‌شناسی رنگ‌ها استفاده از رنگ‌های روشن مثل رنگ‌های سفید یا کرم و ترکیب آن با رنگ طلایی می‌تواند محیط را لوکس‌تر نشان دهد. همچنین درصورتی‌که تمایل دارید فضا را خیلی صمیمانه‌تر نشان دهید بهتر است از رنگ‌های طرح چوب استفاده شود.

3. نور پردازی مناسب

از مهم‌ترین المان‌های موجود در طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه می‌توان به نورپردازی مناسب اشاره نمود؛ چراکه علاوه بر جذاب‌تر نشان‌دادن فضای آرایشگاه کارمندان نیز نیاز به نور مناسب و کافی برای انجام خدمات دارند. در واقع در صورت کمبود نور کارمندان در حین انجام کار با مشکل روبرو خواهند شد. به همین دلیل امتحان نورافکن‌های بالای آینه و لامپ‌های دیواری و سقفی پیشنهاد بدی نیست.

به‌عنوان‌مثال درصورتی‌که دیوارهای آرایشگاه با رنگی روشن پوشیده شده است با نورپردازی اصولی و حرفه‌ای زیبایی آرایشگاه چندین برابر خواهد شد. همان‌طور که بیان شد یکی از اصول طراحی سالن زیبای توجه به نورپردازی این مکان است که امروزه اغلب آرایشگاه‌ها از آینه‌هایی با حاشیه‌های لامپ استفاده می‌کنند. در واقع استفاده از این نوع نورها به دلیل زیبایی و تأمین نور کافی بسیار محبوب هستند. همچنین نورپردازی قسمت ناخن باید به نحوی باشد که ناخن‌کار کاملاً به کار مسلط باشد؛ زیرا انتظار اصلی هر مشتری این است که کارش به‌درستی انجام شود.

چیدمان و فضا در طراحی دکوراسیون سالن زیبایی

4. چیدمان و فضا در طراحی دکوراسیون سالن زیبایی

یکی از اصول طراحی سالن زیبایی در دکوراسیون داخلی سالن زیبایی این است که توجه شود قسمتی که نزدیک به در ورودی سالن زیبایی است را به بخش‌پذیرش اختصاص دهید و قسمت مرکزی سالن را که به بخش‌پذیرش دسترسی راحت‌تری دارد را به بخش نشیمن و انتظار مشتریان خود اختصاص دهید. سپس برای بخش‌های مختلف سالن خود فضاهای مجزا با استفاده از اتاق یا پارتیشن قرار دهید.

در طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه به یاد داشته باشید که هر سانت از فضای شما اهمیت دارد و دقت کنید که فضای شما به‌صورت متوازن بین بخش‌های مختلف تقسیم شود. دقت داشته باشید که برای هر بخشی باتوجه‌به سرویسی که قرار است ارائه دهید اندازه مناسبی در نظر بگیرید. سعی کنید این اصول و اندازه‌ها را رعایت نمایید.

در حقیقت سالن زیبایی شما هر اندازه‌ای که داشته باشد باید از نظر نوع چیدمان به صورتی باشد که مشتری در آن احساس آرامش داشته باشد و بدون ترس از برخورد با اشیا یا مزاحمت برای دیگران بتوان در آن رفت‌وآمد داشت. پس سعی کنید از تمام فضاها به‌خوبی استفاده کنید.

5. پیشخوان و پذیرش سالن

یکی از مهم‌ترین اصول طراحی سالن زیبایی توجه به قسمت پیشخوان و پذیرش سالن زیبایی است. درواقع پیشخوان و پذیرش سالن از اهمیت بالایی در سالن‌ها برخوردار است؛ زیرا که حکم ویترین سالن را دارد و اولین مکانی است که مشتریان با آن مواجهه می‌شوند. به‌طورکلی می‌توان گفت که قضاوت مشتریان اکثراً بر اساس همین پیشخوان و قسمت‌پذیرش شکل می‌گیرد. چند نکته مهم در خصوص طراحی کانتر و بخش پیشخوان سالن زیبایی در زیر بیان شده است.

  • می‌توانید کف‌پوش یا ارتفاع قسمتی که کانتر و میز پذیرش در آن واقع‌شده را متفاوت از دیگر بخش‌های سالن در نظر بگیرید.
  • از لوگوی سالن می‌توانید در قسمت پیشخوان سالن استفاده نمایید.
  • دقت داشته باشید بخش‌پذیرش شما از محل انجام کارهای آرایشی فاصله داشته باشد تا مشتریان به حریم خصوصی یکدیگر وارد نشوند.
  • قسمت‌پذیرش و میز پذیرش باید روبه روی در ورودی سالن تعبیه شود؛ زیرا که اولین مکانی که مشتری باید ببیند میز پیشخوان سالن است.
  • سعی کنید از قراردادن لوازم خرده، خوراکی و لوازمی که در بخش‌پذیرش موردنیاز نیست و چهره نامناسبی به بخش پیشخوان می‌دهد خودداری کنید.
پیشخوان و پذیرش سالن

سخن پایانی

باتوجه‌به مطالب بیان شده می‌توان گفت که توجه به اصول طراحی سالن زیبایی نقش به سزایی در ایجاد فضایی دلپذیر و راحت برای مشتریان دارد. انتخاب سبک مناسب برای طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه و همچنین رنگ، نور و مبلمان مناسب می‌تواند فضایی را ایجاد کند که هویت و تم برند سالن را منعکس نماید. در واقع تزیین قسمت‌های مختلف آرایشگاه زنانه با طرح‌های مناسب می‌تواند تجربه عالی را برای مشتریان ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu