سبک های جذاب در دکوراسیون صرافی

استفاده از سبک های جذاب در دکوراسیون صرافی اهمیت زیادی دارد؛ زیرا صرافی یکی از مشاغلی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است و بسیاری از افراد برای انجام معاملات ارزی به صرافی‌ها مراجعه می‌کنند. به همین دلیل دکوراسیون و طراحی داخلی صرافی باید به‌صورتی باشد که توجه مراجعین را به خود جلب کند. از جمله مهم‌ترین عوامل موثر در دیزاین صرافی تضمین امنیت صرافی است. در صرافی ها هم مانند طلافروشی، در طراحی دکوراسیون داخلی نیز امنیت باید در اولویت قرار گیرد.

در طراحی دکوراسیون داخلی صرافی باید جنبه‌های گوناگون مانند زیبایی، کارآمدی و امنیت متناسب با نیاز و سلیقه مشتریان باشد. به همین دلیل طراحی صرافی با سبک های خاص می‌تواند تاثیر زیادی بر افزایش رضایت مشتریان داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با سبک ‌های جذاب در دکوراسیون صرافی با گروه آرت دیزاین به مدیریت حسام سلیمانی همراه باشید تا زیباترین و خاص‌ترین سبک‌های دکوراسیون صرافی را به شما معرفی کنیم.

اصول طراحی دکوراسیون صرافی

طراحی صرافی با سبک های خاص؛ اصول طراحی دکوراسیون صرافی

برای طراحی صرافی با سبک های خاص آشنایی با اصول و تکنیک‌های آن جزء لوازم اصلی و بنیادی کار است؛ بنابراین برای طراحی دکوراسیون صرافی باید پروژه خود را به یک طراح ماهر و باتجربه بسپارید. مهم‌ترین و جدیدترین اصول طراحی دکوراسیون داخلی صرافی شامل موارد زیر است:

1. باجه پذیرش و فروش

در طراحی سبک های جذاب در دکوراسیون صرافی باجه پذیرش و فروش یکی از بخش‌های مهم در طراحی دکوراسیون داخلی صرافی است و در بدو ورود مشتری به صرافی، این قسمت اولین جایی است که توجه آن‌ها را به خود جلب می‌کند. این قسمت علاوه بر هم‌خوانی با طراحی و رنگ فضا باید متناسب با متراژ فضا طراحی شود. بزرگ بودن باجه پذیرش موجب می‌شود که در ساعات شلوغ کار بتوان تعداد بیشتری از مشتریان را پوشش داد.

2. طراحی و چیدمان حرفه‌ای و جذاب

طراحی حرفه‌ای صرافی نشان‌دهنده اعتبار و شاخص‌بودن آن مکان در بین مکان‌های تجاری است. از طرف دیگر جذابیت فضا نشان می‌دهد که صاحبان صرافی برای  مشتریان خود ارزش قائل هستند. یک طراحی حرفه‌ای امکان ارائه خدمات بهتر را هم فراهم می‌کند.

3. طراحی داخلی صرافی؛ فضای کارآمد

علاوه بر جذابیت و زیبایی ظاهری، فضای صرافی باید کارآمد باشد. یک طراحی زیبا بدون کارآیی مناسب عملاً ارزشی ندارد؛ اگر در ساعات شلوغ روز مشتریان با کمبود فضا مواجه شوند، نارضایتی آنان بر موفقیت تجاری صرافی تاثیر منفی می‌گذارد. از طرف دیگر در طراحی داخلی صرافی باید فضای خالی برای استراحت و انتظار مشتریان در نظر گرفته شود تا شلوغی و ازدحام موجب نارضایتی مشتریان نشود.

طراحی داخلی صرافی؛ فضای کارآمد

4. امنیت

اگر هنگام طراحی سبک های جذاب در دکوراسیون صرافی تمام بخش‌های طراحی و چیدمان صرافی در بهترین حالت باشد؛ ولی موضوع امنیت در اولویت قرار نگیرد عملاً این طراحی کارایی نخواهد داشت. امنیت یکی از فاکتورهای بسیار مهم در تعیین اعتبار صرافی است. امنیت بالا برای قسمت‌هایی که ارزهای خارجی در آن نگهداری می‌شود بسیار مهم است. باید از مواد محافظ و بسیار مستحکم مثل شیشه ضد گلوله و درهای ضد سرقت برای بخش‌های حساس استفاده شود.

5. رنگ‌آمیزی دکوراسیون صرافی

وقتی در دکوراسیون صرافی فقط از رنگ‌های تیره استفاده شود ممکن است موجب مشوش شدن ذهن مشتریان شود. بهترین کار استفاده از رنگ‌های خنثی مانند سفید، کرم یا ترکیبی از این رنگ‌ها با رنگ مشکی است. در دکوراسیون داخلی صرافی باید از رنگ‌هایی  استفاده شود که حس اعتماد و اطمینان مشتریان را بدنبال داشته باشد. می‌توان در اجرای سبک های جذاب در دکوراسیون صرافی از رنگ‌های ملایم و روشن همراه با رنگ‌های سرمه‌ای استفاده کرد. همچنین برای مبلمان و دیوارها استفاده از رنگ‌های طلایی، کرم و قهوه‌ای می‌تواند یادآور پول و طلا برای مشتریان باشد. استفاده از MDF یا چوب‌هایی با روکش اپوکسی هم انتخاب شایسته‌ای است. رنگ این متریال‌ها در دکوراسیون‌های مدرن و کلاسیک جایگاه مهم و تأثیرگذاری دارد.

6. نورپردازی

در سبک های جذاب در دکوراسیون صرافی نورپردازی حرفه‌ای موجب بازتر شدن فضا، انتقال انرژی مثبت و القای حس آرامش درونی می‌شود. استفاده از پنجره‌های هوشمند یا پنجره‌های دارای دید یکطرفه که در عین عبور نور و روشن‌سازی فضا حریم خصوصی مشتریان را حفظ می‌کنند، گزینه‌های بسیار کاربردی هستند. نورپردازی در سقف‌های کاذب و ترکیبی از نورهای آفتابی و مهتابی که می‌تواند کاربردی باشد. استفاده از لامپ‌های هالوژنی روی سقف‌های کم‌ارتفاع فضا را لوکس و باشکوه می‌دهد.

صرافی محلی است که افراد گوناگون با سلیقه‌های متفاوت به آنجا رفت و آمد می‌کنند. به همین دلیل در طراحی سبک‌های جذاب دکوراسیون صرافی ترکیب خلاقیت، هنر، علم بکارگیری رنگ‌ها و روانشناسی می‌تواند فضا را به نحوی زیبا و خاص کند که برای تمام افراد با سلیقه‌های گوناگون جذاب باشد.

سقف و کفپوش

7. سقف و کفپوش

در طراحی سبک های جذاب در دکوراسیون صرافی توجه به نکات روانشناسی اهمیت زیادی دارد. بر طبق این اصول هرچقدر سقف صرافی با متراژ داخلی تناسب بیشتری داشته باشد حس امنیت در مشتریان بیشتر خواهد بود. در دکوراسیون مدرن برای صرافی طراحی ساده حرف اول را می‌زند. نوع کفپوش باید از نوع سنگ یا سرامیک‌های لوکس باشد. سرامیک‌ها باید در برابر سرخوردگی مقاوم باشند. استفاده از این نوع کفپوش برای مکان‌های پررفت و آمد زیباتر است و دوام بیشتری دارد و تمیز کردن آن آسان‌تر است.

سبک های جذاب در دکوراسیون صرافی

برای جلب مشتری و کسب رضایت بالای مشتریان علاوه بر توجه به نکات بالا باید در دکوراسیون صرافی سبک‌های جذابی را بکار گیریم تا از این طریق بتوانیم بازدهی و عملکرد این بخش تجاری را بالا ببریم. در ادامه انواع سبک های جذاب در دکوراسیون صرافی را معرفی می‌کنیم.

1. طراحی صرافی با سبک های خاص؛ سبک دکوراسیون مدرن

یکی از سبک های جذاب در دکوراسیون صرافی سبک مدرن است. در این سبک از دکوراسیون داخلی اثری از تقارن نیست. از طرف دیگر در این سبک تمام المان‌ها در جای ویژه خود قرار دارند و هرج و مرج و به‌هم ریختگی در سبک مدرن جایگاهی ندارد. درمورد رنگ در سبک مدرن تضادهای رنگی و بویژه رنگ‌های خنثی کاربرد زیادی دارد. در سبک مدرن استفاده از مبلمان با خطوط تمیز و اشکال مشخص بسیار شاخص است. طراحان سبک مدرن به پالت و رنگ‌های ساده علاقه دارند. می‌توانید مقاله سبک مدرن در دکوراسیون داخلی صرافی را مطالعه کنید.

طراحی صرافی با سبک های خاص؛ سبک دکوراسیون مدرن

2. سبک های جذاب در دکوراسیون صرافی؛ سبک دکوراسیون معاصر

دومین سبک از سبک های جذاب در دکوراسیون صرافی سبک معاصر است که مشخصه‌های بارز آن فضاهای باز با نور زیاد، استفاده از مبلمان و متریال‌های چوبی و کاربرد شیشه‌های فراوان است. در این سبک از پلان‌های بسیار باز با کمترین دیوار و پارتیشن استفاده می‌شود. رنگ‌های بکار رفته در این سبک خنثی هستند. یکی از ویژگی‌های سبک معاصر روان بودن آن است.

3. سبک دکوراسیون مینیمال

به دلیل آنکه صرافی‌ها روزانه با تعداد زیادی از مراجعین روبرو هستند باید دکوراسیون داخلی آن‌ها پیچیده نباشد و هرچه ساده‌تر باشد برای چنین محیطی تجاری مطلوب‌تر است. در سومین سبک از سبک های جذاب در دکوراسیون صرافی در سبک مینیمال سادگی و راحتی حرف اول را می‌زند و محیطی عاری از شلوغی را نشان می‌دهد. خطوط تمیز و ساده، پالت رنگ ساده شامل رنگ‌های سفید، کرم، قهوه‌ای و خاکستری رنگ غالب دیوارها است و هرکدام از اجزا اهمیت عملکردی بالایی دارند. پیشنهاد می کنیم مقاله ویژگی های سبک مینیمال در طراحی داخلی صرافی را مطالعه کنید.

طراحی داخلی مراکز تجاری متفاوت از طراحی  داخلی مسکونی است. برای منزل تقریبا تمام سبک‌های دکوراسیون قابل اجرا هستند؛ ولی در مراکز تجاری و اداری به دلیل کاربری و عملکرد متفاوت تنها برخی سبک‌ها قابل اجرا و عملی هستند. در مورد صرافی نیز به‌همین صورت است. سبک های جذاب در دکوراسیون صرافی سبک‌های ساده‌ای هستند که دست و پای کارمندان و مشتریان را نبندند و در عین سادگی دارای بالاترین کارایی و زیبایی بصری باشند.

جمع‌بندی

صرافی یکی از مکان‌های تجاری است که افراد زیادی به آنجا رفت و آمد می‌کنند. استفاده از سبک های جذاب در دکوراسیون صرافی باید به صورتی باشد که در عین زیبایی، ساده و کاربردی باشد. در طراحی داخلی صرافی تمام موارد از قبیل طراحی و چیدمان حرفه‌ای، رنگ و نورپردازی و امنیت همگی به موازات یکدیگر اهمیت دارند. یعنی برای طراحی صرافی با سبک های خاص باید ترکیبی از روانشناسی، خلاقیت، علم و هنر را بکار گرفت تا در عین کاربردی بودن و تأمین امنیت، رضایت خاطر بصری و آسایش مشتریان در مدت زمان حضور در این مکان را فراهم کند.

در همین راستا گروه آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی با بکارگیری مجرب‌ترین طراحان داخلی تلاش می‌کند با طراحی سبک‌های دکوراسیون خاص فضایی منحصربفرد برای کسب و کار شما خلق کند. می توانید از نمونه کارها دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu