معرفی سبک هالیوودی در دکوراسیون داخلی؛ ویژگی ها و خصوصیات سبک هالیوودی

سبک هالیوودی در دکوراسیون داخلی ترکیبی از هنر و ثروت است. ترکیبی عجیب که صحنه‌ای پر زرق‌وبرق را به نمایش می‌گذارد. طراحی داخلی به سبک هالیوودی بازگشت به دوران طلایی سینما و خانه‌های پر از تجمل است. سبکی مدرن و لوکس که با استفاده از پارچه‌های مجلل، لوسترهای بزرگ، رنگ‌ها با کنتراست بالا و اکسسوری‌های شیک و براق، ظرافت و فضای بی‌نقصی را ایجاد می‌کند. سبک هالیوودی با نام سبک هالیوود ریجنسی یا ریجنسی مدرن نیز شناخته می‌شود.

 از ویژگی‌ های سبک هالیوودی شکوه و تجملات است که آن را به سبکی پرطرف‌دار تبدیل کرده است. ریجنسی سبکی است که همیشه مد است و باگذشت زمان جذابیت خود را از دست نمی‌دهد. وب‌سایت حسام سلیمانی ویژگی‌های سبک هالیوودی برای علاقه‌مندان را شرح داده‌ است.

معرفی سبک هالیوودی

سبک هالیوودی در دکوراسیون داخلی چیست؟

سبک هالیوودی در دهه 30 میلادی رایج بود و دوران طلایی هالیوود و اوج فیلم‌سازی را نشان می‌داد. این سبک با الهام از عصر فیلم‌سازی و خانه‌های پر از شکوه به وجود آمد. در نیمه قرن بیستم در کالیفرنیا بسیار محبوب و بازیگران هالیوودی خانه‌هایشان را به این سبک طراحی می‌کردند. از معدود سبک‌هایی است که دوباره برگشته است و بعید است که از طراحی داخلی حذف شود.

در سبک هالیوودی در دکوراسیون داخلی بسیار مهم است که زرق‌وبرق به اجرا گذاشته شود. در بیشتر المان‌ها باید جلوه‌ای از شکوه و تجمل به نمایش گذاشته شود. در طراحی داخلی به سبک هالیوودی باید در عین ظرافت، همه فضاها خودنمایی کنند. لوکس و مجلل بودن از ویژگی بارز این سبک است. در انتخاب جزئیات تزیینی باید دقت شود که علاوه بر مدرن بودن باشکوه و درخشان باشد.

طراحی داخلی به سبک هالیوودی چگونه است؟

در طراحی فضا به سبک ریجنسی باید درعین‌حال که مدرن است، ثروت و تجمل را به اجرا درآورد. سبک هالیوودی ترکیبی هوشمندانه از هنر، سادگی، ظرافت و درعین‌حال لوکس بودن است. سبکی که راحتی فراموش نمی‌شود. برای اجرای سبک هالیوودی در دکوراسیون داخلی باید به موارد زیر توجه کرد:

Hollywood style in interior decoration

1. انتخاب رنگ با کنتراست بالا

در سبک هالیوودی در دکوراسیون داخلی رنگ‌ها با کنتراست بالا انتخاب می‌شوند. در کنار رنگ اصلی دو یا چندرنگ مکمل انتخاب می‌شود. بهترین رنگ‌ها برای شروع و اجرای سبک هالیوودی رنگ‌های سیاه‌وسفید است. ترکیب این دورنگ کنار هم متناسب با سبک هالیوودی است و به‌راحتی می‌توان از رنگ‌های دیگر مانند: بنفش، نارنجی، سرخابی به‌صورت جزئی استفاده کرد تا فضا در عین زیبایی، خسته‌کننده نباشد. در صورت استفاده از رنگ‌های خنثی برای درخشش و شکوه باید از تضادهای رنگی و عناصر دکوراسیون استفاده کرد.

 ترکیب خاکستری و سرخابی نیز از رنگ‌های پرطرف‌دار این سبک است که باید با استفاده از سطوح سنگ و فلز جلوه داده شود. برای طراحی داخلی پذیرایی و نشیمن از رنگ‌های خنثی، سیاه‌وسفید برای ایجاد یک محیط آرامش‌بخش استفاده می‌شود. در کنار رنگ‌های خنثی از فلز سنگ و یک یا چندرنگ متضاد برای جلوه به کار برده می‌شود. در اتاق‌خواب‌ها برای ایجاد محیط گرم از رنگ کرم و عاجی استفاده می‌شود. برای آشپزخانه و اتاق مطالعه نیز باید رنگ‌های گرم اضافه شود. توجه اصلی باید روی رنگ پایه باشد و در کنار آن یک یا چندرنگ مکمل اضافه شود.

انتخاب رنگ با کنتراست بالا

2. سبک هالیوودی در دکوراسیون داخلی؛ پارچه و الگو ها

پارچه‌های گران‌قیمت، زرق‌وبرق‌دار و تجملات سبک هالیوودی را به تصویر می‌کشند. پارچه‌های مخمل، فرش‌های ضخیم و آباژورهای ابریشمی شکوه را نشان می‌دهند. انتخاب پارچه‌ها و الگو باید هماهنگ باشند و تعادل رعایت شود تا زیبایی فضا از بین نرود. پارچه‌هایی از جنس ابریشم، ساتن، مخمل یا چرم بهترین انتخاب هستند و سایر وسایل نیز باید متناسب انتخاب شوند.

فرش‌های ضخیم با نقش‌های پرپیچ‌وخم و بزرگ مناسب‌ترین فرش برای سبک هالیوودی در دکوراسیون داخلی است. فرش به‌صورت باورنکردنی تجمل بیشتری را به فضا اضافه می‌کند. استفاده از کاغذدیواری برای دیوارها و سقف، فضا را به سبک هالیوودی نزدیک‌تر می‌کند که باید متناسب با رنگ‌ها و وسایل انتخاب شود. پرده‌های تجملاتی و رومیزی مجلل جزئی از سبک هالیوودی است. الگوها نیز کمک ویژه ای به اجرای سبک هالیوودی می‌کنند. استفاده از نقوش هندسی و راه راه پهن، همچنین نقش های آرت دکو و نئوکلاسیک زیبایی طراحی داخلی را افزایش می دهد و لوکس بودن را بیشتر نشان می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم مقاله سبک هنری؛ سبک آرت دکو در طراحی داخلی + ایده اجرایی را مطالعه کنید.

سبک هالیوودی در دکوراسیون داخلی؛ پارچه و الگو ها

3. سبک هالیوودی در دکوراسیون داخلی با مبلمان زرق و برق دار

مبل بیشترین تأثیر در طراحی داخلی به سبک هالیوودی را دارد. مبلمان در عین زیبایی باید راحت و کاربردی باشد. از مبلمان با روکش‌های براق و طرح‌های پر زرق برای این سبک استفاده می‌شود. جزئیات مبلمان باید ظریف و شفاف و دارای خطوط زیبا باشد تا زیبایی فضا را دوچندان کند. طرح‌های پر از زرق‌وبرق مبلمان مانند نقطه کانونی عمل می‌کند و معمولاً در وسط چیدمان قرار می‌گیرد. برای اجرای سبک هالیوودی در دکوراسیون داخلی مبلمان باید متناسب با فضا انتخاب شود و خیلی بزرگ نباشد.

4. اکسسوری و جزئیات

در کنار عناصر اصلی باید از جزئیات و لوازم جانبی برای برجستگی و شکوه فضا استفاده شود. در سبک هالیوودی از اکسسوری و وسایل دکوری از جنس سنگ، مرمر، کریستال استفاده می‌شود. ساعت بزرگ و نما دار، تلفن و گرامافون، مجسمه و وسایل آنتیک همه از مهم‌ترین عناصر برای طراحی به سبک هالیوودی است.

گلدان‌های سرامیکی و اشکال سرامیکی، استفاده از دراورهای آینه‌ای باعث جذابیت فضا می‌شود. الگوهای طرح بدن حیوانات مانند: پوست یوزپلنگ و گورخر در تزیین و افزایش تجمل استفاده می‌شود. مهم‌ترین عنصر در سبک هالیوودی در دکوراسیون داخلی لوستر است. از لوسترهای بزرگ و کریستالی متناسب با هر فضا برای شکوه و درخشندگی بیشتر استفاده می‌شود. لوسترهای طلایی و براق در شب جلوه‌ای خاص، درخشش و نور بیشتری به فضای داخلی می‌بخشند.

سبک هالیوودی در دکوراسیون داخلی با مبلمان زرق و برق دار

ویژگی های سبک هالیوودی

سبک هالیوودی در دکوراسیون داخلی سبکی نو نیست؛ بلکه در دهه 30 وجود داشته و در دنیای مدرن امروز با ترکیب هنر و خلاقیت برگشته است. سبک هالیوودی جذاب و  خاص است، همه عناصر در کنار هم می‌درخشند و جذابیت خود را از دست نمی‌دهد. از ویژگی‌های این سبک:

  • لوکس بودن
  • تجملات و شکوه
  • براق بودن و درخشندگی
  • مدرن
  • ترکیب هنر و ثروت
ویژگی های سبک هالیوودی

جمع‌بندی

سبک هالیوودی در دکوراسیون داخلی یک سبک لاکچری محسوب می‌شود که برای اجرا نیاز به هزینه زیاد است؛ اما با شناخت رنگ‌ها و استفاده از المان‌هایی از جنس سنگ، فلز و کریستال می‌توان آن را در کنار وسایلی که موجود است اجرا کرد. ویژگی های سبک هالیوودی زرق‌وبرق، تجملات و لوکس بودن است. در طراحی داخلی به سبک هالیوودی نباید اغراق و بیش از اندازه از وسایل براق و نامتناسب استفاده کرد.

سبک هالیوودی به فضا شکوه و جلال می‌بخشد. در خرید اکسسوری و جزئیات نباید افراط کرد، در عین سادگی باید تجملات جلوه داشته باشند. برای اجرای سبک هالیوودی باید شجاعانه عمل کرد و از الگوهای متناسب باسلیقه بدون محدودیت به کار برد. وب‌سایت حسام سلیمانی مرجع آشنایی با سبک هالیوودی و سایر سبک‌های طراحی داخلی است. می‌توانید برای اجرای سبک موردنظر خود در طراحی داخلی مسکونی، اداری، تجاری و… از گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی که بهترین طراحی‌ها را مطابق با سلیقه مشتری و متد روز اجرا می‌کند کمک بگیرید. با مراجعه به وب سایت می توانید از نمونه کارهای ما دیدن کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu