6 ویژگی استفاده از سبک معاصر در طراحی صرافی که نمی دانستید!

یکی از نکات مهمی که در طراحی صرافی باید در نظر گرفت، کاربردی‌بودن آن است. سبک معاصر در طراحی صرافی، علاوه بر ایجاد نظم و زیبایی، باعث ایجاد فضایی قابل‌اعتماد و گیرا می‌شود. نورپردازی، ترکیب رنگ، چیدمان وسایل و… از جمله مواردی است که بر جذب مشتری و ایجاد حس اعتماد به شما کمک می‌کند. صرافی‌ها از جمله محل‌هایی هستند که روزانه افراد زیادی به آنجا مراجعه می‌کنند.

یکی از نکاتی که باعث ایجاد رقابت در بین صرافی‌ها می‌شود، طراحی داخلی صرافی است؛ زیرا امروزه افراد به زیبایی محلی که در آن قرار می‌گیرند، اهمیت می‌دهند. طراحی داخلی صرافی به سبک معاصر می‌تواند یک فضای همراه با آرامش را برای مشتریان رقم بزند. باتوجه‌به مزایای سبک معاصر در ادامه مطلب از گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی به‌بررسی نکات طراحی داخلی صرافی به سبک و سیاق معاصر می‌پردازیم.

سبک معاصر در طراحی صرافی

اهمیت طراحی داخلی صرافی

طراحی داخلی صرافی، یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای افرایش توجه و جلب مشتری است. سبک معاصر در طراحی صرافی با استفاده گسترده از رنگ‌های خنثی و اشکال هندسی، جلوه‌ای منحصربه‌فرد و زیبا به صرافی شما خواهد بخشید. یکی از مواردی که باید در طراحی داخلی صرافی در نظر گرفت، ترتیب کارهای مراجعه‌کنندگان است. چیدمان صرافی باید به‌گونه‌ای باشد که مشتری‌ها به‌صورت گام‌به‌گام، به مرحله بعد راهنمایی شوند تا روند کارها سریع‌تر پیش برود.

همچنین باید جای مناسبی برای نشستن و منتظر ماندن مراجعین در نظر گرفت. از دیگر موارد مهم در طراحی صرافی، درنظرگرفتن بردها و صفحات نمایش متعدد و در دسترس مشتریان است؛ زیرا آن‌ها نیاز دارند اطلاعات لحظه‌ای را دنبال کنند. تمام این وسایل باید به‌گونه‌ای منظم و چشم‌نواز در کنار هم قرار بگیرند تا علاوه بر زیبایی بصری، به ایجاد فضایی دلنشین و مورداعتماد کمک کنند.

جذابیت سبک معاصر در طراحی صرافی

جذابیت سبک معاصر در طراحی صرافی

سبک طراحی داخلی معاصر (Contemporary style) یکی از سبک‌های پرطرف‌دار محسوب می‌شود. کلمه معاصر به معنای زمان حال است؛ بنابراین در سبک دکوراسیون معاصر از عناصر موجود در زمان حال استفاده می‌شود. طراحی معاصر نوعی از طراحی است که همواره در حال تکامل است. سبک معاصر در طراحی صرافی با سادگی در تزیینات، ظرافت، استفاده از بافت‌ها و خطوط تعریف می‌شود و فضای راحت و کاربردی از اهمیت ویژه‌ای در این طراحی برخوردار است.

سبک معاصر یکی از سبک‌های پرطرف‌دار در زمینه طراحی داخلی است. در استفاده از سبک معاصر در طراحی صرافی، علاوه بر زیبایی باید به امنیت آن نیز توجه کرد. همچنین امکانات مورداستفاده در صرافی را باید به‌گونه‌ای انتخاب کرد که با سبک معاصر در طراحی صرافی هماهنگ باشند. استفاده از سیستم‌های هوشمند در طراحی داخلی صرافی می‌تواند امنیت و زیبایی صرافی را افزایش دهد. علاوه بر این، می‌توان از اکسسوری‌ها و وسایل تزیینی کوچک و ساده مانند گلدان، تابلو، ساعت و… استفاده کرد.

سادگی از اصلی‌ترین ویژگی‌های سبک معاصر در طراحی داخلی است؛ بنابراین باید از به‌کاربردن طرح‌های رنگی و شلوغ در صرافی تا جای ممکن جلوگیری کنید. در این سبک باید بدون به‌هم‌ریختن سادگی، از فرم‌ها و طرح‌های ساده استفاده کرد. فلز، شیشه و سنگ از مواد محبوب مورداستفاده در طراحی داخلی صرافی به سبک معاصر هستند. در طراحی داخلی صرافی توجه به نورپردازی گزینه بسیار مهمی است و باید به آن توجه ویژه شود.

طراحی داخلی صرافی به سبک معاصر؛ ویژگی ها و خصوصیات

طراحی داخلی صرافی به سبک معاصر؛ ویژگی ها و خصوصیات

باتوجه‌به خاص و به‌روز‌بودن سبک معاصر، استفاده از آن در طراحی داخلی طلا فروشی، طراحی داخلی مسکونی، طراحی داخلی صرافی و… علاوه بر رقم زدن یک فضای داخلی جذاب، به افراد حس آرامش را القا می‌کند. در ادامه به بررسی ویژگی‌های مهم سبک معاصر در طراحی صرافی می‌پردازیم.

1. شکل و خطوط در سبک معاصر در طراحی صرافی

شکل‌ها و خطوط از جمله عناصر مهم در سبک دکوراسیون معاصر هستند که این سبک را از دیگر سبک‌ها متمایز می‌کنند. در این سبک باید از وسایل به‌گونه‌ای استفاده کرد که در طراحی آن‌ها ترکیبی از خطوط منحنی و مستقیم دیده شود؛ برای مثال اگر پیشخوان و صندلی‌ها دارای خطوط صاف هستند، حتماً در کنار آن‌ها از وسایلی مانند ساعت، گلدان، تابلو و وسایل تزیینی که دارای خطوط منحنی هستند، استفاده کنید. سبک معاصر با سادگی و عدم استفاده از تزیینات شاخص شناخته می‌شود؛ بنابراین از استفاده از وسایل با تزیینات زیاد مانند مجسمه‌ها و وسایل عتیقه بپرهیزید.

2. ویژگی مهم تاثیرگذار بر روحیه افراد؛ رنگ

رنگ‌های خنثی از ویژگی‌های اساسی در طراحی داخلی صرافی به سبک معاصر هستند. رنگ یکی از عوامل مهمی است که بر روحیه افراد و جذب آن‌ها به صرافی اثر می‌گذارد. استفاده از رنگ‌های خنثی و ایجاد تعادل بین آن‌ها نتیجه مطلوبی در طراحی صرافی خواهد داشت. رنگ‌هایی مانند سفید، سیاه، قهوه‌ای روشن، خاکستری، کرم، طلایی و… از جمله رنگ‌های اصلی در سبک معاصر در طراحی داخلی هستند که باعث ایجاد جذابیت بصری در صرافی می‌شوند. استفاده از رنگ‌های خنثی و ملایم در سبک معاصر در طراحی صرافی باعث جلب‌اعتماد و افزایش تمرکز کارمندان می‌شود.

انتخاب مبلمان مناسب

3. انتخاب مبلمان مناسب

یکی از مهم‌ترین عوامل در ایجاد سبک معاصر در طراحی صرافی، استفاده از مبلمان مناسب است. در انتخاب مبلمان صرافی به نکاتی مانند رنگ، اندازه، طرح، رنگ، متریال و… توجه کنید. مبلمان صرافی به سبک معاصر شامل مبلمان قسمت مدیریت، کارمندان و ارباب‌رجوع می‌شود. همچنین باید قسمتی را برای مشتریانی که ممکن است کار آن‌ها طول بکشد، در نظر بگیرید. مبلمان در طراحی داخلی صرافی به سبک معاصر باید به‌صورت استاندارد طراحی شده باشد تا علاوه بر حفظ سلامتی افراد، باعث راحتی و ایجاد زیبایی شود.

توجه داشته باشید که از مبلمانی استفاده کنید که بدون تجملات و تزیینات زیاد باشد. در انتخاب مبلمان به تعادل بین خطوط مستقیم و منحنی توجه داشته باشید. سطوح براق و درخشنده در سبک طراحی داخلی معاصر کاربرد دارند؛ بنابراین استفاده از مبلمان و وسایلی که از جنس شیشه و فلزاتی مانند استیل، کروم، نیکل و… هستند، بسیار رایج است.

4. نورپردازی مهم ترین ویژگی طراحی داخلی صرافی به سبک معاصر

یکی از مهم‌ترین مراحل طراحی داخلی صرافی به سبک معاصر، توجه به نورپردازی آن است. استفاده از منابع نوری مختلف به‌خصوص نور طبیعی یکی از عوامل مهم در طراحی صرافی است؛ بنابراین تا حد ممکن اجازه دهید که نور طبیعی البته به‌صورت تعدیل شده وارد فضای صرافی شود. استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای در سبک معاصر در طراحی صرافی بسیار رایج است. استفاده از نورهای ملایم و غیرمستقیم تأثیر مثبتی در ایجاد فضای صرافی دارد. می‌توانید از ترکیب نورهای خطی و اسپات استفاده کنید تا در ایجاد سبک معاصر در طراحی داخلی صرافی به شما کمک کند.

5. گیاهان طبیعی

استفاده از گیاهان طبیعی در طراحی صرافی علاوه بر کاهش استرس، تهویه هوا و بهبود خلق  و خوی افراد، به محیط رنگ و بافت زیبایی اضافه می‌کند. استفاده از چند گلدان با طراحی ساده و هماهنگ با دکوراسیون می‌تواند در ایجاد فضایی دلنشین به شما کمک کند. پیشنهاد می‌کنیم مقاله نقش گیاهان در طراحی را دست کم نگیرید را مطالعه کنید.

مهم ترین ویژگی در طراحی داخلی صرافی به سبک معاصر؛ امنیت

6. مهم ترین ویژگی در طراحی داخلی صرافی به سبک معاصر؛ امنیت

باتوجه‌به این که در صرافی مبالغ بالایی جابه‌جا می‌شود، ایجاد امنیت در طراحی صرافی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. استفاده از تکنولوژی‌ها و وسایل امنیتی مهم‌ترین نکته‌ای است که باید در طراحی صرافی به سبک معاصر در نظر بگیرید. با طراحی و اجرای اصولی صرافی می‌توان امنیت آن را تا حد زیادی بالا برد. استفاده از سیستم‌های هوشمند و تکنولوژی‌های ضدسرقت به شما در تأمین امنیت صرافی کمک می‌کند.

مزایای سبک معاصر در طراحی صرافی

سبک معاصر در طراحی داخلی صرافی، به ایجاد هماهنگی بین اجزای مختلف و ایجاد فضایی منظم کمک می‌کند. ازآنجایی‌که فضا اهمیت زیادی در سبک معاصر دارد، با طراحی صرافی به سبک معاصر می‌توانید مانع از ایجاد ناهنجاری در محیط شوید. استفاده از سبک معاصر در طراحی صرافی باعث ایجاد آرامش و حس امنیت برای مشتریان می‌شود. نورپردازی، استفاده از طرح و رنگ و همچنین مبلمان مناسب، فضایی ساده و به‌دوراز هرج‌ومرج ایجاد می‌کند. سبک معاصر در طراحی صرافی علاوه بر تأثیر مثبت در سلامت روان، در سلامت جسم کارمندان و مراجعان نیز تأثیرگذار خواهد بود.

نکات دیگر در طراحی صرافی

علاوه بر سبک معاصر در طراحی صرافی، مواردی دیگری وجود دارد که باید در طراحی صرافی به آن توجه داشته باشید. یکی از این موارد، نصب تابلوهای اعلانات در دید عموم است. ابعاد و مکان تابلوی اعلانات باید به صورتی باشد که برای همه مراجعان در دسترس باشد. علاوه بر تابلوی اعلانات، نصب سیستم نوبت‌دهی در صرافی مهم است. بهتر است سیستم را در قسمتی قرار دهید که باعث شلوغی فضا و مانع رفت‌وآمد نشود.

از فضای نشیمن برای مشتری‌ها غافل نشوید؛ زیرا این نکته برای جذب مشتری‌ها بسیار مهم است. همان‌طور که گفتیم، امنیت یکی از مهم‌ترین نکات در طراحی صرافی است. شما می‌توانید با بهره‌گیری از درب‌های ضدسرقت، استفاده از مواد نسوز و متریال‌های ایمن امنیت کارمندان و مراجعین خود را تأمین کنید.

مزایای سبک معاصر در طراحی صرافی

جمع‌بندی

یکی از مهم‌ترین نکات برای جلب مشتری و همکاری آن‌ها، طراحی داخلی صرافی است. سبک معاصر در طراحی صرافی به ایجاد فضایی راحت و ایمن کمک می‌کند. طراحی داخلی صرافی به سبک معاصر نکات مختلفی دارد. توجه به هرکدام از این نکات می‌تواند نتیجه مطلوبی را در طراحی و اجرای صرافی به دنبال داشته باشد. با توجه به مزایای سبک معاصر اگر قصد طراحی صرافی خود به سبک معاصر را دارید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم با گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی، طراح داخلی و مجری دکوراسیون فضاهای تجاری، مسکونی و اداری با سال‌ها تجربه درخشان در این زمینه همراه شوید. می توانید در وب‌سایت از نمونه کارها دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu