دیزاین اداری مدرن + نکات مهم طراحی داخلی

طراحی یک دیزاین اداری مدرن نقش مؤثری در افزایش بهره‌وری و کارایی کارکنان دارد. دیزاین اداری و دفتر کار فقط یک عنصر زیبایی نیست و سازماندهی فضا بر اساس دیزاین موردنظر نقش زیادی در افزایش روحیه کارکنان، ارتباطات و بهره‌وری آن‌ها دارد. به همین دلیل همان قدر که طراحی داخلی مسکونی اهمیت دارد این حساسیت نیز درباره محیط کار نیز باید اجرا شود.

همانند سایر سبک‌های طراحی، توجه به رنگ در طراحی داخلی اداری به سبک مدرن، اهمیت دارد. همچنین یکی از اصول طراحی مدرن در دکوراسیون اداری انتخاب تنوع مبلمان، شیک و کاربردی‌بودن آن است. در این مقاله از آرت دیزاین به مدیریت حسام سلیمانی دیزاین اداری مدرن و نکات مهم در این زمینه را بررسی می‌کنیم.

ایجاد یک دیزاین اداری مدرن

ایجاد یک دیزاین اداری مدرن

بسیاری از افراد و به‌ویژه کارمندان و کارکنان ادارات بخش عظیمی از اوقات شبانه‌روز خود را در محل کار سپری می‌کنند. به همین دلیل طراحی داخلی اداری اهمیت زیادی دارد و تبعیت از یک دیزاین اداری مدرن بر روحیه کاری و بازدهی کارکنان تأثیر زیادی دارد. بسیاری از شرکت‌ها با شعار «کارمندان خوشحال، کارمندان سالمی هستند» طراحی داخلی اداری به سبک مدرن را پیاده می‌کنند. مهم‌ترین اصول طراحی مدرن در دکوراسیون اداری عبارت‌اند از:

  • توجه به نورپردازی و حداکثر استفاده از نور طبیعی
  • رعایت چیدمان تجهیزات کاربردی، اکسسوری و لوازم تزیینی
  • رعایت نظم در چینش مبلمان و لوازم اداری
  • استفاده از گیاهان آپارتمانی مناسب طراحی اداری مدرن
  • رعایت تناسب رنگ، توجه به رنگ سازمان و لوگوی شرکت
  • توجه به پارتیشن‌بندی برای استفاده بهینه از فضای در دسترس
  • استفاده از سقف کاذب برای مدیریت تأسیسات الکتریکی، مکانیکی و کابل‌ها

 فاکتورهای مهم در طراحی داخلی اداری به سبک مدرن

مانند انواع طراحی داخلی تجاری، مسکونی و… در دیزاین اداری مدرن، برخی المان‌های ثابت وجود دارد که بر اساس کاربری فضا تغییراتی خواهند داشت. در ادامه فاکتورهای مهم در طراحی داخلی اداری به سبک مدرن را بررسی می‌کنیم.

رنگ در دیزاین اداری مدرن

1. رنگ در دیزاین اداری مدرن

در طراحی دکوراسیون داخلی رنگ اولین عنصری است که به‌صورت ناخودآگاه نظر بیننده را به خود جلب می‌کند. به همین دلیل انتخاب رنگ باید با فضا و نوع کاربری آن تناسب داشته باشد. در طراحی اداری مدرن استفاده از رنگ‌های روشن فضایی شاد و سرزنده خلق می‌کند. البته می‌توان از رنگ‌های تیره‌تر مانند سبز و آبی نیز استفاده کرد؛ ولی استفاده از این رنگ‌ها باید محدود باشد.

2. نورپردازی

نور طبیعی بهترین نور برای کار است. نور طبیعی ازیک‌طرف محیط کار را لذت‌بخش کرده و از طرف دیگر موجب افزایش بهره‌وری کارکنان می‌شود. انتخاب پنجره‌ در دکوراسیون داخلی اهمیت زیادی داشته و موجب بازتر شدن فضا می‌شود. در صورت نیاز به پرده، باید پرده‌ها باریک و قابل جمع‌شدن باشند.

درصورتی‌که نور طبیعی وارد شده به فضا کم باشد استفاده از آینه‌های شیک و انعکاسی آویزان شده در فضای اطراف، فضایی روشن خلق می‌کند. در قسمت‌هایی از فضا که دسترسی به نور طبیعی کم است، نور مصنوعی به‌صورت نورپردازی نقطه‌ای اجرا می‌شود. انواع نورپردازی در دیزاین اداری مدرن عبارت‌اند از:

  • نورپردازی سطح کار
  • نورپردازی عمومی
  • نورپردازی تأکیدی
  • نورپردازی موضعی
مبلمان اداری در طراحی داخلی اداری به سبک مدرن

3. مبلمان اداری در طراحی داخلی اداری به سبک مدرن

تمامی تجهیزات مورداستفاده در فضای اداری، مبلمان اداری نام دارد. هدف این المان‌ها و تجهیزات، آسان‌تر کردن انجام امور در فضای اداری است. انواع میز، صندلی، پارتیشن و… مبلمان اداری هستند و علاوه بر کاربردی‌بودن، در زیباسازی فضا نیز  نقش دارند.

در طراحی داخلی اداری به سبک مدرن انتخاب نوع مبلمان تأثیر زیادی بر کیفیت فضا و ظاهر دیزاین اداری مدرن دارد. ایجاد فضای یکپارچه، چیدمان اصولی مبلمان متناسب با رنگ‌ها و فضا، همگی از اصول طراحی داخلی مدرن در دکوراسیون اداری هستند. علاوه بر زیبایی، شیک‌بودن و تناسب با رنگ‌ها و فضا، متناسب‌بودن مبلمان با اصول طبی برای سلامت کارکنان نیز اهمیت دارد.

4. استفاده از گل و گیاه در دیزاین اداری مدرن

در دیزاین اداری مدرن استفاده از گل و گیاهان آپارتمانی متناسب با فضای اداری نقش مؤثری در زیبایی محیط دارد. علاوه‌برآن حس نشاط و سرزندگی در فضا تزریق می‌شود. پاک‌سازی هوا، افزایش تمرکز، حس آرامش و گرمابخشی به محیط و کاهش استرس‌های شغلی از دیگر مزایای استفاده از گیاهان در طراحی داخلی مدرن اداری است.

5. طراحی دیوار

یکی دیگر از اصول طراحی مدرن در دکوراسیون اداری، تزیین دیوارها با استفاده از روش‌های جذاب و مدرن است. در طراحی داخلی اداری به سبک مدرن می‌توان با استفاده از چوب‌های ترموود بخشی از طبیعت را وارد فضای ادراری کرد. استفاده از دیوارهای چوبی همراه با گل‌وگیاه نیز محیطی خلاق، سرزنده و با راندمان کاری بالا خلق می‌کند.

همچنین استفاده از قاب‌هایی با پس‌زمینه نقاشی طبیعت، ساعت‌دیواری مدرن، قاب عکس شیک چندتکه روی دیوارهای خالی، فضای اداری را بیش‌ازپیش مدرن می‌کند. البته دقت داشته باشید که در این کار نباید افراط کرد؛ زیرا آراستگی به‌دور از شلوغی از اصول طراحی اداری به سبک مدرن است.

پارتیشن‌ بندی

6. پارتیشن‌ بندی

در یک دیزاین اداری مدرن استفاده از پارتیشن‌های اداری علاوه بر تفکیک و بهینه‌سازی فضای کار و ایجاد حریم خصوصی، یک دکوراسیون اداری زیبا، شیک و مدرن خلق می‌کند. انواع مختلف پارتیشن‌های آلومینیومی، ام‌دی‌اف و شیشه‌ای وجود دارد که هرکدام مزایای منحصربه‌فرد خود را داشته و متناسب با فضای اداری با کاربری خاص طراحی و اجرا می‌شوند. با استفاده از پارتیشن می‌توان طراحی دکوراسیون اداری کم هزینه اما شیک و کاربردی را نیز اجرا کرد. 

7. طراحی با برند شرکت

استفاده از لوگو و برند شرکت در دیزاین اداری مدرن یکی از موارد پرکاربرد است. همسان‌کردن و ایجاد تناسب بین لوگوی شرکت و مبلمان از ایده‌های جذاب در این زمینه است؛ به‌عنوان‌مثال اگر در طراحی لوگو یا سربرگ شرکت خود از یک یا دو رنگ خاص استفاده می‌کنید می‌توانید آن رنگ‌ها را در مبلمان و فضا نیز استفاده کنید. البته در این کار نباید زیاده‌روی کرد؛ زیرا موجب خستگی بصری و یکنواختی فضا می‌شود.

نکات مهم در دیزاین اداری مدرن

در طراحی داخلی اداری به سبک مدرن، توجه به سلامت، آرامش و خوشحالی کارکنان اهمیت زیادی دارد. معمولاً هدف دیزاین اداری مدرن افزایش راندمان کاری کارکنان از طریق تأمین رفاه آنان در محیط است. علاوه بر فاکتورهای مهم قبلی در دیزاین اداری مدرن، نکات مربوط به اصول طراحی دکوراسیون اداری عبارت‌اند از:

  • ترازبندی صوتی
  • رعایت تعادل در اندازه مبلمان
  • توجه به فضای استراحت در اداره یا شرکت
  • استفاده از دکوراسیون اداری به سبک مدرن
  • به‌کارگیری تجهیزات اداری پیشرفته و مدرن
  • توجه به رعایت نظم در طراحی دفتر کار مدرن
  • توجه به موضوع فعالیت مکان اداری و طراحی بر اساس نوع کاربری
انعطاف‌ پذیری در طراحی داخلی اداری چیست؟

انعطاف‌ پذیری در طراحی داخلی اداری چیست؟

در یک دیزاین اداری مدرن، انعطاف‌پذیری اهمیت زیادی دارد. این ویژگی موجب می‌شود تا با ایجاد چند تغییر کوچک در فضا، کارایی‌های متفاوتی پدید آورد. باتوجه‌به تغییرات مداوم شیفت‌های کاری یا جلسات و گردهمایی‌ها، ایجاد تغییر در فضاهای اداری ضروری است. در طراحی داخلی اداری به سبک مدرن، اگر برای این مورد پیش‌بینی شده باشد در موقع لزوم به‌راحتی قابل‌اجرا است.

هویت ‌سازمانی

امروزه می‌بینیم که یکی از اصول طراحی در دکوراسیون اداری، نشان‌دادن هویت سازمانی در طراحی دکوراسیون است. این موضوع در برندینگ و افزایش حس همدلی کارکنان با شرکت، اداره یا سازمان نقش مهمی دارد. دیزاین اداری مدرن و مناسب تداعی‌گر هویت سازمان و افزایش رضایت‌مندی کارکنان و بهره‌وری آنان می‌شود.

جمع‌بندی

در دیزاین اداری مدرن توجه به سلامت، شادمانی و افزایش بهره‌وری کارکنان اهمیت زیادی دارد. همانند انواع دیگر طراحی داخلی، در طراحی داخلی اداری به سبک مدرن رنگ، نورپردازی و مبلمان اهمیت دارد. استفاده از گل‌وگیاه، پارتیشن‌بندی، رعایت نظم در دفتر کار مدرن، طراحی دیوار و استفاده از برند شرکت از دیگر اصول طراحی مدرن در دکوراسیون اداری است. یک طراحی اداری مدرن بر اساس اصول استاندارد نقش مهمی در بالابردن روحیه کارکنان و افزایش بهره‌وری آنان دارد.

گروه طراحی آرت دیزاین از برترین و موفق‌ترین طراحان دکوراسیون داخلی است که با سال‌ها تجربه ایده‌های جذاب و کاربردی زیادی را به مرحله اجرا درآورده است. تجربه، مهارت، نبوغ، هوش فضایی، توجه به اصول طراحی و بررسی ترندهای روز جهان از جمله دلایل موفقیت گروه آرت دیزاین است. برای مشاوره در زمینه طراحی داخلی و کسب اطلاعات بیشتر به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu