ایجاد فضای گرم و شیک با دکوراسیون داخلی قهوه ای

دکوراسیون داخلی باعث ایجاد فضای آرام و زیبا برای زندگی و کار می‌شود. افراد بنا بر سلیقه شخصی و جدیدترین مدهای روز، فضای موردعلاقه خود را به وجود می‌آورند. رنگ قهوه‌ای از آن دسته رنگ‌هایی است که همیشه در دکوراسیون وجود داشته و هیچ‌وقت تکراری نشده است. دکوراسیون داخلی قهوه ای به‌وجودآورنده احساس راحتی و اعتماد است. هم‌رنگ بودن با زمین باعث تاثیر رنگ قهوه ای در طراحی داخلی و نزدیکی با طبیعت در دنیای ماشینی امروز شده است.

رنگ قهوه‌ای در تونالیته‌های مختلف است و استفاده از هر کدام از آن‌ها از منظر روان‌شناسی بیانگر و القاکننده حس خاصی است. طراحی داخلی قهوه ای در کنار رنگ‌های مکمل، محیطی شیک و آرامش‌بخش به وجود می‌آورد. گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی مجموعه‌ای باتجربه و خوش‌ذوق در زمینه طراحی داخلی پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری شما را برای داشتن فضایی دلنشین راهنمایی خواهند کرد.

تاثیر رنگ قهوه ای در طراحی داخلی

تاثیر رنگ قهوه ای در طراحی داخلی

رنگ قهوه‌ای از ترکیب رنگ قرمز و مشکی به دست می‌آید و در دسته رنگ‌های خنثی و گرم قرار می‌گیرد. این رنگ در طبیعت مثل: چوب درختان و خاک زیاد به چشم می‌خورد و همیشه برای توصیف زمین به کار می‌رود. قهوه‌ای نمایانگر ثبات، استواری، پایداری، استحکام و سادگی است. این رنگ در تناژهای مختلف وجود دارد و هر کدام حسی را به وجود می‌آورند. در روان‌شناسی رنگ‌ها، قهوه‌ای حس نچرال بودن را به بیننده انتقال می‌دهد و طیف‌ها مختلف آن مانند: قهوه‌ای روشن نماد پاکی و ظرافت، قهوه‌ای متوسط نماد حفاظت و قهوه‌ای تیره نماد راحتی و استحکام است.

دکوراسیون داخلی قهوه ای با الهام از طبیعت حس گرما و آرامش را به محیط می‌بخشد و به علت حس صمیمت و راحتی که به وجود می‌آورد همیشه موردتوجه قرار گرفته است. رنگی که باعث افزایش حس قدرت و استقلال می‌شود باید به‌درستی انتخاب شود تا فضا دلگیر و خسته‌کننده نشود. برای به‌کاربردن رنگ قهوه‌ای در طراحی داخلی المان‌های متنوعی مثل چوب، کف‌پوش، پارچه، طرح‌ها و الگوهای متنوع وجود دارد که با به‌کاربردن درست می‌توان محیطی شیک و جذاب ساخت. نورپردازی در جهت درست گیرایی این رنگ را چندبرابر می‌کند. این رنگ کلاسیک باعث ایجاد تفاوت در فضاهای کوچک و بزرگ می‌شود و برخلاف تیره بودن رنگی رایج و پرکاربرد در طراحی داخلی است.

دکوراسیون داخلی قهوه ای و رنگ‌های متناسب با آن

دکوراسیون داخلی قهوه ای و رنگ‌های متناسب با آن

پر استفاده بودن رنگ های خنثی در دکوراسیون داخلی به علت انطباق‌پذیری بالای آن‌ها با سایر رنگ‌ها است. رنگ قهوه‌ای اگرچه در زمره رنگ‌های خنثی قرار می‌گیرد؛ اما به‌آسانی با سایر رنگ‌ها همخوانی پیدا نمی‌کند. استفاده درست و صحیح رنگ‌های مکمل و متناسب در کنار رنگ قهوه‌ای فضایی دنج و گرم را به وجود می‌آورد. رنگ قهوه‌ای خود در طیف‌های مختلف است که برای انتخاب هر کدام در کنار سلیقه باید به فضا و پیامی که منتقل می‌کند توجه کرد.

  • رنگ قهوه‌ای تیره: برای گرمای بیشتر و آرامش در طراحی به کار می‌رود. برای جلوگیری از بستگی فضا با رنگ‌های سفید و طوسی ترکیب می‌شود. برای دیوار، کف‌پوش و مبلمان گزینه مناسبی است.
  • رنگ قهوه‌ای روشن: این رنگ فضا را بزرگ و روشن نشان می‌دهد. به محیط حس زندگی می‌بخشد. برای محیط‌های کوچک مناسب‌تر است و در المان‌هایی مانند دیوارها و مبلمان اجرا می‌شود. از ترکیب این رنگ با طلایی می‌توان فضایی مدرن و لوکس داشت.
  • رنگ قهوه‌ای طلایی: به‌کاربردن این رنگ در کنار رنگ سفید و قهوه‌ای تیره گیرایی را چندبرابر کرده و محیطی لوکس به وجود می‌آورد. به‌کارگیری در جزئیات مثل پرده‌ها و اکسسوری و نقش‌های دیوار مناسب است.
  • رنگ قهوه‌ای بژ: برای داشتن طراحی دکوراسیون داخلی قهوه‌ ای که شیک و کلاسیک باشد از این تونالیته قهوه‌ای در کنار سفید و طلایی استفاده می‌شود. از این رنگ برای دیوارها، در و پنجره استفاده شود بهتر است.

از رنگ‌های متناسب که باعث می‌شود تاثیر رنگ قهوه ای در طراحی داخلی چندبرابر شود به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

رنگ سبز

1. رنگ سبز

رنگ سبز و قهوه‌ای در کنار هم تداعی‌کننده طبیعت هستند و ترکیبی جذاب به وجود می‌آورند. رنگ سبز حس طراوت و سرزندگی را به محیط می‌بخشد. سرد بودن رنگ سبز در کنار گرمای رنگ قهوه‌ای تعادل برقرار کرده و یکی از بهترین مکمل‌ها در کنار یکدیگر هستند. سبز و قهوه‌ای طراوت و آرامش را به فضا می‌بخشند.

2. رنگ آبی

در دکوراسیون داخلی قهوه ای یکی از رنگ‌هایی که تاثیر و جلوه رنگ قهوه ای را چندین برابر می‌کند رنگ آبی است. رنگ آبی متضاد رنگ قهوه‌ای است و در مقابل این رنگ قرار می‌گیرد. استفاده از رنگ آبی کنتراست را افزایش می‌دهد و تأثیرگذاری را چندبرابر می‌کند. هرچه سردی رنگ آبی بیشتر باشد ترکیبی زیباتر به وجود می‌آید.

 آبی و فیروزه‌ای از بهترین رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی قهوه‌ای هستند که جلوه‌ای شگفت‌انگیز به وجود می‌آورند. مبلمان چوبی در کنار دیوارهای آبی با تضادی که در کنار هم دارند محیطی شیک را ایجاد می‌کند. همه رنگ‌هایی که در طبیعت کنار هم قرار دارند کمک می‌کنند که چه ترکیبی در طراحی داخلی زیباتر خواهد بود.

3. دکوراسیون داخلی قهوه ای؛ رنگ سفید

برای اینکه رنگ قهوه‌ای خسته‌کننده و بی‌روح نباشد از متضاد دیگر آن یعنی رنگ سفید استفاده می‌شود. در دکوراسیون‌های مدرن و لوکس از این دورنگ استفاده می‌شود. رنگ سفید در تضاد با رنگ قهوه‌ای نقطه کانونی عالی در فضا به وجود می‌آورد. رنگ سفید بسیار پرکاربرد و به‌راحتی قابل‌اجرا در همه المان‌ها است. می‌توان اکسسوری‌های سفید یا مبلمان سفید را در کنار دیوارپوش و کف‌پوش قهوه‌ای به‌کار برد. برای داشتن  دکوراسیون داخلی قهوه ای مدرن و ساده، سفید بهترین انتخاب است.

رنگ گرم نارنجی نماد فصل پاییز

4. رنگ گرم نارنجی نماد فصل پاییز

رنگ نارنجی‌ رنگی گرم و در کنار رنگ قهوه‌ای یادآور فصل پاییز است. رنگ نارنجی برخلاف رنگ‌های قبلی نه‌تنها متضاد نیست؛ بلکه ته‌رنگ قهوه‌ای دارد. استفاده از این دورنگ کنار هم گرما و انرژی محیط را بیشتر می‌کند. طیف‌های مختلف رنگ نارنجی در کنار رنگ قهوه‌ای در طراحی داخلی برای ایجاد محیطی دنج و صمیمی به کار می‌روند. نارنجی ‌رنگی شاد و زنده است که در کنار قهوه‌ای حسی نوستالژی و ناب به جود می‌آورد.

5. رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی قهوه ای

رنگ طلایی اغلب در طراحی داخلی لوکس و کلاسیک استفاده می‌شود. ترکیب دورنگ طلایی و قهوه‌ای فضایی لاکچری و رسمی‌تر به وجود می‌آورد. از رنگ طلایی در جزئیات زیادی مثل دستگیره‌ها، آویزها، لوسترها و… می‌توان استفاده کرد و با ایجاد نقطه کانونی گرمای فوق‌العاده‌ای به فضا بخشید. بیشتر این رنگ در دکوراسیون محیط‌های بزرگ مثل پذیرایی و اتاق نشیمن به کار می‌رود.

از دیگر رنگ‌های متناسب و زیبا در دکوراسیون داخلی قهوه ای که فضایی شیک و دلپذیر به وجود می‌آورد به رنگ‌های زرد، مسی، مشکی، قرمز، فیروزه‌ای می‌توان اشاره کرد. در به‌کاربردن رنگ‌ها نباید زیاده‌روی کرد و همچنین باید از طیف‌های مختلف رنگ موردنظر استفاده کرد تا محیط یکدست و کسل‌کننده نباشد.

راهکارهایی برای داشتن طراحی داخلی قهوه ای بهتر

رنگ قهوه‌ای در کشورهای آسیایی طرف‌داران بیشتری دارد و در بیشتر خانه‌ها این رنگ به چشم می‌خورد. استفاده از المان‌های قهوه‌ای‌رنگ در فضای منزل و کار حس امنیت و آرامشی را به دلیل نزدیکی به طبیعت به ارمغان می‌آورد. برای داشتن ظرافت، طراوت، گرما و صمیمیت، رنگ قهوه‌ای باید صحیح و اصولی به کار رود. برای فاصله‌گرفتن از حالت قدیمی و آنتیک بودن و رسیدن به تعادل و دکوراسیون مدرن و لوکس در اجرای رنگ قهوه‌ای باید بااحتیاط عمل کرد و در کنار سلیقه شخصی نکاتی را رعایت کرد:

راهکارهایی برای داشتن طراحی داخلی قهوه ای بهتر

1. مبلمان قهوه‌ ای

برای زیبایی و آرامش فضا می‌توان از مبلمان قهوه‌ای با پارچه‌های متنوع و طیف رنگی گستره استفاده کرد. مبلمان در کنار راحتی به فضا عمق می‌بخشد. برای زیبایی مبلمان قهوه‌ای از جزئیات مثل کوسن با رنگ شاد یا طیف‌های روشن قهوه‌ای، طلایی و سفید استفاده می‌شود.

2. جذابیت بیشتر دکوراسیون داخلی قهوه ای با پرده ‌های زیبا

برای داشتن دکوراسیون داخلی قهوه ‌ای جذاب از پرده‌ها نباید غافل شد. پرده فضا را مرتب نشان می‌دهد و گرما را بیشتر می‌کند. پرده‌ها در جنس‌های مختلف مانند: ابریشم و مخمل با الگو و طرح‌های مختلف نقطه تمرکز زیبایی را به وجود می‌آورند. معمولاً پرده‌ها در رنگ‌های قهوه‌ای روشن، کرم، طلایی متناسب با دکوراسیون انتخاب می‌شوند.

3. نورپردازی فاکتور زیبایی در طراحی داخلی

از مواردی که تاثیر رنگ قهوه ای در طراحی داخلی را چندبرابر می‌کند و باعث زیبایی بصری می‌شود نورپردازی است. استفاده از نور طبیعی در اولویت است در صورت کمبود باید از نورهای مصنوعی گرم استفاده کرد تا فضایی آرامش‌بخش و دلپذیر به وجود آورد.

گل و گیاهان آپارتمانی

4. گل و گیاهان آپارتمانی

استفاده از گیاهان طبیعی در کنار رنگ قهوه‌ای زیبایی و گیرایی این رنگ را چندین برابر می‌کند. گلدان‌های متناسب با رنگ قهوه‌ای در جنس‌های مختلف مانند سرامیک باعث هماهنگی و شیک شدن فضا می‌شود.

5. جزئیات قهوه‌ ای

به‌کاربردن جزئیاتی که با رنگ قهوه‌ای همخوانی دارد هماهنگی و تناسب محیط را بیشتر نشان می‌دهد. جزئیاتی مانند رومیزی، تابلوها و تزیینات که در تونالیته‌های مختلف قهوه‌ای یا رنگ‌های متناسب با آن هستند می‌توانند در دکوراسیون داخلی قهوه ای استفاده شوند. استفاده از اکسسوری در طراحی دکوراسیون داخلی متناسب با دیگر المان ها و رنگ به کار رفته زیبایی فضای داخلی را چندین برابر می‌کند.

6. چوب

چوب المانی قهوه‌ای‌رنگ است که استفاده از آن زیبایی منحصربه‌فرد به فضا می‌دهد. چوب به دلیل داشتن تنوع در رنگ و مقاومت بسیار بالا کاربردهای زیادی در فضاهخای داخلی اکثر سبک ها دارد. در دکوراسیون داخلی قهوه ای استفاده از چوب گرمای فضای داخلی را بیشتر می کند. از چوب به‌عنوان کف‌پوش، در و پنجره، مبل و صندلی‌ها و وسایل تزیینی در همه فضاها می‌توان استفاده کرد.

چوب

جمع‌بندی

انتخاب دکوراسیون داخلی قهوه ای فضایی شیک، امن و صمیمانه به وجود می‌آورد. برای داشتن حس آرامش و راحتی و گرمای محیط، رنگ قهوه‌ای از بهترین رنگ‌ها است. تاثیر رنگ قهوه ای در طراحی داخلی زمانی نمایان می‌شود که به‌درستی انتخاب شده و جزئیات در جنس و طرح‌های هماهنگ به کار روند. نورپردازی صحیح، پرده‌ها و اکسسوری‌های جذاب شکوه بیشتری را به رنگ قهوه‌ای می‌بخشد. طراحی داخلی قهوه ای از گذشته تا به امروز محبوب بوده  در همه فضاهای مسکونی، اداری و… قابل‌اجرا است.

مجموعه آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی گروهی معتبر و باتجربه در اجرای پروژه‌های مختلف شما را برای داشتن دکوراسیون داخلی شیک و مدرن کمک خواهد کرد. می‌توانید از نمونه کارهای و پروژه‌های اجرا شده در وب‌سایت دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu