صفر تا صد بهترین رنگ برای اتاق خواب + ایده‌ های جدید ۲۰۲۳

اتاق‌خواب یکی از مهم‌ترین فضای هر خانه برای استراحت و آسایش است. از دید روان‌شناسی، دکوراسیون و رنگ نقش مؤثری در انتقال این احساسات به افراد دارند. بهترین رنگ برای اتاق خواب رنگی است پس از یک روز شلوغ‌کاری و خسته‌کننده تمام استرس‌ها و مشغله‌های ذهنی را دور کند و محیطی سراسر آرامش برای اتاق به وجود آورد. استفاده از رنگ‌های گرم و روشن به همراه یک نورپردازی زیبا بهترین انتخاب برای رنگ دیوار اتاق خواب مدرن است. رنگ‌هایی چون شیری، نسکافه‌ای، مرجانی، هلویی، گلبهی و عنابی از بهترین رنگ‌ها برای استفاده در اتاق‌خواب مدرن هستند.

بهتر است رنگ وسایل و چیدمان هماهنگ انتخاب شوند تا فضا شلوغ نشود و فضایی  آرامش‌بخش به وجود آید. رنگ‌های پاستلی و آبی اقیانوسی از جدیدترین رنگ اتاق خواب هستند که فضایی شیک و در عین حال صمیمی و دوستانه به وجود می آورند. گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی با سابقه درخشان در زمینه طراحی و دکوراسیون داخلی فضاهای مسکونی، اداری و تجاری، خانه شما را به محیطی دلنشین و زیبا تبدیل خواهند کرد.

بهترین رنگ برای اتاق خواب

بهترین رنگ برای اتاق خواب

انتخاب رنگ مناسب برای اتاق‌خواب و ترکیب آن به طور صحیح و اصولی نقش زیادی در ایجاد فضای آرامش‌بخش برای استراحت و مطالعه دارد. استفاده از رنگ‌های اشتباه برای اتاق‌خواب، خواب را مختل می‌سازد و ماندن در اتاق را برای زمان طولانی سخت می‌کند. انتخاب بهترین رنگ برای اتاق خواب به عوامل زیادی چون جنسیت، سن، فضا و اندازه اتاق و رنگ سایر وسایل بستگی دارد؛ اما رنگ‌هایی که در بین همه محبوب هستند و بیشترین استفاده را دارند و انرژی‌بخش نیز هستند شامل موارد زیر می‌شوند:

1. رنگ آبی؛ بهترین رنگ برای اتاق خواب

یکی از زیباترین رنگ‌ها برای اتاق‌خواب‌ها از گذشته تا امروز رنگ آبی است؛ چرا که با این رنگ آرامش دریا و زیبایی آسمان، صفا و سازماندهی همراه است و موجب خواب عمیق‌تر و شیرین‌تری می‌شود. آبی برای هر سن و جنسیتی مناسب است و طیف گسترده‌ای از آن قابل‌استفاده است. این رنگ احساس امنیت و آرامش به افراد می‌دهد.

2. سبز رنگ زندگی

طبیعت همواره به انسان‌ها آرامش می‌بخشد استفاده از رنگ سبز نیز این آرامش خیال را به همراه دارد. طیف‌های گسترده این رنگ مثل سبز لجنی، سبز سیج و مریم‌گلی مناسب‌ترین رنگ برای اتاق شیک و مدرن است. رنگ سبز حس سرزندگی، شادی و راحتی منتقل می‌کند. این رنگ را می‌توان با رنگ‌هایی چون آبی روشن و یا خاکستری برای ایجاد اتاقی زیبا ترکیب کرد.

3. بهترین رنگ برای اتاق خواب؛ رنگ زرد

یکی از بهترین رنگ برای اتاق خواب رنگ گرم و آرامش‌بخش زرد است. بر اساس تحقیقات روان‌شناسی کسانی در اتاق‌خواب‌های زردرنگ می‌خوابند سریع‌تر به خواب می‌روند و مدت طولانی‌تری را خواب می‌مانند. ترکیب رنگ‌ زرد آبی، زرد و سبز برای اتاق‌خواب یک ترکیب ایده‌‌آل است. علاوه بر این می‌توان از رنگ زرد روشن رو به استخوانی نیز برای طراحی داخلی اتاق‌ خواب استفاده کرد.

رنگ نقره‌ای؛ شیک و لوکس

4. رنگ نقره‌ای؛ شیک و لوکس

بهترین انتخاب برای داشتن یک تم رنگی شیک و لوکس رنگ نقره‌ای و طیف رنگی آن است. رنگ نقره‌ای باعث می‌شود افراد سریع‌تر به خواب بروند؛ بنابراین بهترین رنگ برای اتاق خواب بوده و گزینه مناسبی برای کسانی است که به‌سختی به خواب می‌روند و خواب عمیقی ندارد. میانگین ساعات خواب افراد در اتاق خواب نقره‌ای ۷ ساعت و سی و سه دقیقه است.

5. رنگ نارنجی؛ جدیدترین رنگ اتاق خواب

طیف‌های مختلف رنگ گرم نارنجی از جمله بهترین رنگ برای اتاق خواب بزرگسالان و حتی نوجوانان محسوب می‌شود. رنگ نارنجی به تقویت حافظه کمک می‌کند و باعث بهبود عملکرد معده و هضم بهتر غذا می‌شود. این رنگ با آرام‌کردن درد معده، خواب راحتی را موجب می‌شود. ساعات خواب در اتاق نارنجی نیز طولانی و باکیفیت است.

6. رنگ سفید مایل به کرمی

رنگی کلاسیک و بهترین رنگ برای اتاق خواب رنگ سفید عاجی است. رنگ سفید مایل به کرمی دیگر سردی رنگ سفید را ندارد و خسته‌کننده نیست؛ اما همچنان درخشندگی رنگ سفید را برای اتاق‌خواب دارد و فضا را بزرگ و روشن نشان می‌دهد؛ بنابراین انتخاب مناسبی برای اتاق‌خواب‌های کوچک و کم‌نور است.

جدیدترین رنگ اتاق خواب

جدیدترین رنگ اتاق خواب

پیش از انتخاب رنگ اتاق باید به نوع کاربری فضا توجه کرد. برای داشتن فضایی آرامش‌بخش جهت استراحت یا فضایی عاشقانه یا اتاق خوابی پرنشاط و پرانرژی و انتقال حس سرزندگی باید رنگ متناسب با خواسته انتخاب شود. رنگ‌های پاستلی، صورتی چرک و بژ از جدیدترین رنگ اتاق خواب هستند که باید با رنگ‌های درست و اصولی چیدمان شوند تا فضا خاص و مطلوب شود. از جمله جدیدترین و بهترین رنگ برای اتاق خواب در زیر اشاره شده است.

  • رنگ‌های پاستلی: به تمام طیف‌های رنگ‌های روشن رنگ‌  پاستلی می‌گویند. این رنگ‌ها  بهترین رنگ برای ایجاد آرامش در اتاق‌خواب هستند. طیف‌های ملایم بنفش کم‌رنگ، زرد، آبی ملایم و صورتی اتاق‌خواب را بسیار زیبا  و شیک می‌کنند.
  • صورتی چرک: از نظر روان‌شناسی آرامش‌بخش‌ترین رنگ برای اتاق‌خواب رنگ صورتی است که ظرافت و تمایز نیز به اتاق می‌بخشد و تطبیق‌پذیری بالایی با سایر رنگ‌ها دارد. این رنگ همراه با سفید، خاکستری یا بژ عالی به نظر می‌رسد و بیشتر برای طراحی داخلی اتاق خواب دخترانه استفاده می‌شود.
  • بژهای خاکی: از رنگ‌های کلاسیک است که هرگز از مد نمی‌افتند و همیشه شیک و جدید هستند.
  • آبی با ته‌مایه‌های بنفش: از جدیدترین ترندها ته‌مایه‌های رنگی هستند که معجزه می‌کنند. می‌توان دیوار را ترکیبی از آبی با ته‌رنگ بنفش و سفیدرنگ کرد و با رنگ روشن برای سایر وسایل اتاق مانند مبلمان، شیشه‌های پنجره، تخت خواب و ملحفه چیدمانی زیبا برای اتاق به وجود آورد.
  • آبی اقیانوسی: این ترکیب رنگی نیز جدیدترین رنگ اتاق خواب است که آرامش اقیانوس را به فضا هدیه می‌دهد. ترکیب این رنگ با خاکستری و طیف ماهاگونی بهترین رنگ برای اتاق خواب است که محیطی زیبا و خاص به وجود می‌آورد.
رنگ دیوار اتاق خواب مدرن

رنگ دیوار اتاق خواب مدرن

برای انتخاب رنگ در طراحی و دکوراسیون اتاق‌خواب عوامل مختلفی چون سلیقه شخصی، روحیه و ویژگی‌های شخصیتی افراد، متراژ اتاق‌خواب و رنگ وسایل اتاق از جمله روتختی نقش بسیار مؤثری دارند. انتخاب رنگ برای اتاق‌خواب‌های مدرن بسیار راحت‌تر است؛ چراکه در دیزاین این اتاق‌ها سادگی و خلوت بودن اولویت است. بهترین رنگ برای اتاق خواب مدرن انتخاب از میان رنگ‌های گرم و یا سرد است. رنگ‌های گرم رنگ‌های درخشانی هستند که احساس شادی و انرژی منتقل می‌کنند درحالی‌که رنگ‌های سرد رنگ‌های آرام و آرام‌بخش هستند.

انتخاب رنگ‌های گرم و روشن برای اتاق‌خواب مدرن فضایی آرامش‌بخش، لطیف و انرژی‌بخش به وجود می‌آورد. رنگ‌های سرد و روشن مانند زرد ملایم، اسطوخودوسی، صورتی و آبی روشن احساس آرامش و آسودگی را برای اتاق‌خواب به ارمغان می‌آورند. استفاده از این رنگ‌های ملایم و طبیعی منجر به ایجاد یک انرژی آرام در اتاق‌خواب می‌شود؛ اما بهتر است با یک‌رنگ تیره‌تر ترکیب شوند تا فضا خسته‌کننده نباشد.

رنگ طوسی مدرن‌ترین و بهترین رنگ برای اتاق‌ خواب است. این رنگ نسبتاً سرد به شمار می‌رود و استفاده زیاد از آن در یک فضا پس از مدتی حس ملال و خستگی انتقال می‌دهد؛ اما در کنار رنگ آبی خصوصاً آبی تیره، نارنجی، لیمویی، سبز تیره، سفید، نقره‌ای گزینه‌ای خوب برای رنگ دیوار اتاق خواب مدرن به‌حساب می‌آید. رنگ‌هایی نظیر شیری، کرم، نسکافه‌ای، مرجانی، هلویی، گلبهی و عنابی جدیدترین رنگ اتاق‌خواب هستند. این رنگ‌ها برای دیوار، کف و سایر وسایل قابل‌استفاده هستند که باعث به‌وجودآمدن فضایی صمیمی و خودمانی می‌شوند و با یک نورپردازی زیبا محیطی جذاب پدید می‌آورند.

جمع‌بندی

در انتخاب رنگ اتاق‌خواب باید دقت بیشتری به خرج داد؛ چراکه اتاق‌خواب محلی برای استراحت، آرامش و حتی مطالعه است و تاثیر رنگ‌ها در انتقال حس آرامش، امنیت و کیفیت خواب بسیار زیاد است. باید رنگی مناسب باتوجه‌به ابعاد و نور اتاق و همچنین سلیقه شخصی  برای اتاق‌خواب انتخاب کرد. طراحان داخلی رنگ‌های خنثی مثل عاجی، بژ، طوسی روشن و کرم را بهترین رنگ برای اتاق خواب معرفی می‌کنند. برای جلوگیری از ایجاد فضایی یک‌دست و خسته‌کننده باید از طیف‌های رنگی و همچنین رنگی گرم در چیدمان استفاده کرد.

رنگ‌های پاستلی و اقیانوسی جدیدترین رنگ اتاق خواب هستند که فضایی زیبا به وجود می‌آورند. این رنگ‌ها طیف‌های رنگی روشن بوده که برای اتاق‌های کوچک و کم‌نور مناسب هستند. رنگ دیوار اتاق ‌خواب مدرن بهتر است از میان رنگ‌های گرم و یا سرد انتخاب شود. رنگ‌های سرد به فضای اتاق‌خواب آرامش می‌بخشند و رنگ‌های گرم انرژی و شادابی را. گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی شما را برای رسیدن به فضایی شیک و مدرن در محیط‌های اداری و تجاری  و همچنین منازل مسکونی همراهی خواهند کرد، می‌توانید از پروژه ها و نمونه کارها دیدن نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu